رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
mhossein

برای پرکردن ایام فراغت، چقدر حاضرید خرج کنید؟

پست های پیشنهاد شده

هرچند تا اوایل دهه 70 شمسی گزینه های زیادی مقابل این خانواده ها نبود، اما امروز اگر از ده ها سرگرمی داخل منزل مثل دنیای مجازی، پلی استیشن و انواع و اقسام بازی های رایانه ای بگذریم، اکنون ده ها یا حتی صدها گزینه آموزشی یا ت??ریحی مقابل آنهاست تا بتوانند برای دلبندانشان یکی را با توجه به معیارهایی که در ذهن دارند، انتخاب کنند.

 

جای تردید نیست که امکانات داخل منزل با توجه به در دسترس بودن همیشگی آنها و البته زندگی شهری خانواده ها که پدر و مادر معمولا هر دو شاغل هستند، به عنوان سرگرمی یا گزینه مناسب اوقات ??راغت تابستانی ??رزندان نیست و والدین به دنبال گزینه مناسبی خارج از منزل خواهند بود.

 

امسال تابستان به دلیل شروع بازی های جام جهانی کمی زودتر برای ??رزندانمان آغاز شده و تب و تاب یا??تن کلاس مناسب آنها در میان خانواده ها هم زودتر بالا گر??ته است. به هر حال با هر شرایطی تعطیلات و دغدغه های والدین برای پرکردن اوقات ??راغت ??رزندانشان هم اکنون از راه رسیده و آنها را سردرگم انتخاب بهترین گزینه کرده است. به همین دلیل بازار این ه??ته جام جم سری به برخی گزینه های پیش روی آنها زده تا از قیمت اوقات ??راغت تابستانی و گزینه های پیش روی والدین بگوید.

 

311195_679.jpg

 

سنتی یا مدرن، مساله این است؟

 

به یاد داریم آغاز تعطیلات تابستانی دوران نوجوانی خودمان را که به دنبال یا??تن کارگاه یا مغازه ای برای کارکردن و همزمان، پرکردن اوقات ??راغت تابستانی بودیم. هرچند این موضوع ریشه در باورهای سنتی والدین و البته توان مالی آنها داشت، اما کار تابستانی برای ??رزندان در اکثر خانواده ها به امری کاملا عادی تبدیل شده بود، در حالی که دهه های اخیر این موضوع کاملا رنگ باخته و خانواده ها برای پرکردن اوقات ??راغت دلبندانشان حاضر به پرداخت هزینه هایی گاه هنگ??ت نیز شده اند.

 

کلاس های آموزشی و هنری در این زمینه بهترین گزینه مقابل والدین هستند که همین موضوع باعث شده تا علاوه بر ایجاد بازارهای کسب و کاری جدید، امکانات ??راوانی مقابل خانواده قرار گیرد و در برخی موارد آنها را سردرگم انتخاب بهترین ها روانه کوچه و خیابان کند. این در حالی است که هنوز هم در برخی خانواده ها که از نظر مالی ضعی?? هستند، همان روند سنتی باقی مانده و ??رزندان این گروه گزینه ای جز کار تابستانی مقابل رویشان نیست.

 

آموزشی، هنری یا ورزشی؟

 

یکی از دغدغه های والدین، امروزه قبولی ??رزندانشان در آزمون کنکور و ورود آنها به بهترین دانشگاه های کشور است. بنابراین آنها سعی می کنند از مقاطع پایین تحصیلی با است??اده از امکانات کلاس های آموزشی ??رزندان خود را برای شرکت در کنکور آماده کنند تا آینده آنها تضمین شود. به همین دلیل اکثر خانواده ها با است??اده از ??رصت تعطیلات تابستانی سعی دارند پایه علمی دلبندانشان را تقویت کرده و آنها را با دست پر از نظر علمی روانه کلاس بالاتر کنند. با این حال این گونه می توان گ??ت که کلاس های آموزشی هنوز هم در صدر گزینه های والدین برای پرکردن اوقات ??راغت ??رزندان هستند.

 

از سوی دیگر نمی توان از کنار انتخاب های سنتی خانواده یعنی کلاس زبان و شنا نیز بی ت??اوت گذشت. هنوز هم کلاس زبان و شنا در صدر انتخاب خانواده ها قرار گر??ته و پس از آن کلاس های تقویتی و آموزشی خواهد بود هرچند در دیگر گروه های آموزشی نیز جنب و جوشی برقرار خواهد شد.

 

??رهنگسرا، کانون و پرتال جامع اوقات ??راغت را جدی بگیریم

 

یکی از موارد مهم در انتخاب بهترین گزینه میان اکثر خانواده ها برای پرکردن اوقات ??راغت کودکان و نوجوانانشان بحث توان مالی و اقتصادی خانواده است بنابراین هزینه پرکردن اوقات ??راغت کودکان یکی از اصلی ترین معیارهای انتخاب آنهاست در حالی که امکانات دولتی مثل ??رهنگسراها توانسته کمی این تصمیم گیری را برای خانواد ه ها ساده تر کند.

 

اگر جزو آن گروه از خانواده ها هستید که هنوز برای تعطیلات ??رزندان خود برنامه ریزی نکرده اید و گاهی هزینه های سرسام آور این گونه کلاس ها باعث نگرانی شما شده است، کمی صبور باشید و بد نیست سری هم به پرتال جامع اوقات ??راغت وزارت ورزش و جوانان به نشانی www. faraghat. org بزنید. چون گزینه های مناسبی که کارشناسان برای اوقات ??راغت ??رزندان با توجه به معیارهای مختل?? تهیه کرده اند، می تواند بهترین گزینه شما البته با کمترین هزینه باشد.

 

می توانید در این پرتال با در نظر گر??تن موقعیت جغرا??یایی محل سکونت، نزدیک ترین کلاس برگزار شده را انتخاب و بدون دغدغه دلبندتان را در آن ثبت نام کنید.

 

البته بد نیست بدانید این کلاس ها یا به طور کامل رایگان است یا اگر هم مبلغی برای آن می پردازید اصلا قابل مقایسه با کلاس های معمول سطح کوچه و خیابان نیست. بهترین امتیاز این کلاس ها برای ??رزندان این است که در گروه کلاس های حر??ه ای مدارک معتبری صادر می شود که این مدارک در آینده حر??ه ای دلبندان مان م??ید خواهد بود.

 

هرچند این امکانات بیشتر برای سنین بالاتر از 13 سال در نظر گر??ته شده، اما بتازگی مسئولان برای سنین قبل از این مرحله نیز تدابیری اندیشیده اند. بااین حال ??راموش نکنید ??رهنگسراهای محله نیز می تواند گزینه های مناسبی به شما معر??ی کند.

 

همچنین یکی از گزینه های کاملا سنتی برای پرکردن اوقات ??راغت ??رزندان از گذشته های دور کانون پرورش ??کری کودکان و نوجوانان بوده است. در این زمینه هرچند برخی کلاس های کانون از زمستان گذشته شروع به ثبت نام کرده اند و اکنون جایی برای دلبندان شما ندارند، اما گاهی اوقات با توجه به ا??زایش درخواست والدین ممکن است کلاس های ??وق العاده ای برای اوقات ??راغت تابستانی کودکان برگزار شود. پس بد نیست سری به وبسایت رسمی این کانون به نشانی www. kanoonparvaresh.com نیز بزنید تا شاید جزو آن گروه خوش شانس باشید.

 

خصوصی ها محبوب تر از عمومی ها

 

در گذشته اکثر کلاس های آموزشی و هنری تابستانی بیشتر به صورت گروهی برگزار می شد، اما با توجه به رشد جمعیت و ا??زایش تقاضای ثبت نام والدین، کلاس های تابستانی نیز به خصوصی و عمومی البته با هزینه های مت??اوت تقسیم شدند. اگرچه ??لس??ه برگزاری این گونه کلاس ها پرکردن اوقات ??راغت تابستانی ??رزندان بود، اما کی??یت و نحوه آموزش در این دوره توانست دلیلی برای برگزاری همین کلاس ها به صورت خصوصی باشد. از این رو هم اکنون اکثر آموزشگاه ها هنگام ارائه اطلاعات به والدین دو نوع قیمت به آنها ارائه می کنند که یکی مربوط به کلاس های عمومی و دیگری مربوط به کلاس های خصوصی با کمی ت??اوت قیمتی است. اما به یاد داشته باشید اگر بتوانید آموزشگاه مناسبی را در این زمینه انتخاب کنید دیگر نیازی به ثبت نام در کلاس های خصوصی برای ??رزندان نیست؛ زیرا در آموزشگاه های معتبر با سیستم آموزشی استاندارد، دیگر کلاس خصوصی و عمومی معنی نداشته و ??ضای کلاس ها براساس استانداردهای آموزشی تعیین شده است.

 

آموزشگاه های خارجی نیز وارد عمل شدند

 

در حالی که برخی خانواده ها مشغول دودوتا چهارتای ثبت نام ??رزندانشان هستند، برخی موسسات خصوصی آموزشی مشغول ثبت نام و برگزاری کلاس هایی در این زمینه خارج از مرزهای ایران هستند. این آموزشگاه ها که در واقع همان کلوب های خصوصی خارجی هستند، مدتی است با تبلیغات گسترده به ثبت نام کودکان و نوجوانان حداکثر تا سن 17 سال اقدام می کنند و آنها را برای گذراندن دوره های آموزشی روانه کشورهای مختل?? می کنند که در راس این کشورها مقاصدی در قاره سبز ـ اروپا ـ است.

 

تبلیغات گسترده این موسسات و آنچه درخصوص آموزش های مهارتی و زبان به صورت تضمینی عنوان می کنند، وسوسه برانگیزاست، اما نباید ??راموش کرد یک دوره یکماهه یا دوماهه برای این کار کا??ی نیست و نمی توان با است??اده از خدمات شبانه روزی این موسسات نتیجه ای 100 درصدی برای دلبندانمان به دست آورد.

 

منبع: برترینها

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برام مهم نیست چقدر خرج میشه تو ایام تعطیلی و ??راقتم.مهم اینه که بهم خوش بگذره.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ایام ??راغت هر چی بیشتر خرج کنی بیشتر خوش میگذره.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...