رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
saeed kratos

بیوگرافی گروه فوق افسانه ای black sabbath

پست های پیشنهاد شده

بچه ها قبل از این که این بیوگرا??ی رو بزارم بهتون بگم که تمام گروههای ا??سانه ای دنیا مثل متالیکا و اسلیر که خودشون واسه بقیه الگو هستن الگوی خودشون گروه بلک سبث هستش و همشون بیشترین حد احترام رو واسه این گروه ا??سانه ای قائل هستن.

 

[ATTACH=CONFIG]7191[/ATTACH]

 

[TABLE=class: infobox vcard]

[TR]

[TD]ملیت آستون بیرمنگام، انگلیس[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]سبک هوی متال[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]مدت ??عالیت 1969 –تاکنون[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

بلک سبث ( Black Sabbath) یک گروه هوی متال انگلیسی است که در سال ۱۹۶۹ در بیرمنگام شکل گر??ت و تاثیرات مهم و ??راوانی بر این سبک گذاشت. ترکیب گروه تا به‌حال دچار تغییرات بسیاری شده و آمدوشدهایی بین اعضای اصلی صورت گر??ته است، اما تونی ایومی در تمام سال‌ها پای ثابت گروه بوده است. در اصل گروه در سال ۱۹۶۸ در سبک هوی بلوزراک و با نام ارت ??عالیتش را آغاز کرد اما در سال ۱۹۶۹ به بلک سبث تغییر نام داد. گروه عمدهٔ اشعار خود را روی موضوعات اسرار آمیز، تیره و ترسناک متمرکز کرده است. همچنین بلک سبث آهنگ‌هایی را با مضامین بی‌ثباتی اجتماعی، ??ساد سیاسی، خطرات ناشی از سوءمصر?? مواد مخدر و آینده‌نگری ترس و وحشت از جنگ ساخته است.

 

بلک سبث از پیشگامان موسیقی هوی متال می‌باشد. گروه در پی انتشار آلبوم چهار–پلاتینی «پارانوئید» در سال ۱۹۷۰، کمک بسیاری به پیشر??ت این سبک از موسیقی کرد. آنها در رده‌بندی ام تی وی به‌عنوان "بزرگترین متال بند" در تمام دوران شناخته شده و جایگاه دوم را در رده‌بندی "۱۰۰ هنرمند بزرگ هارد راک وی اچ وان به خود اختصاص دادند (پس از لدزپلین). همچنین رولینگ استون، بلک سبث را "پادشاه هوی‌متال در دههٔ ۷۰" نامید. آنها ??روش ۱۵ میلیون در ایالات متحده و بیش از ۷۰ میلیون ??روش جهانی را برای خود رقم زدند. بلک سبث سال ۲۰۰۵ در تالار مشاهیر موسیقی بریتانیا و در سال ۲۰۰۶ به تالارمشاهیر راک اند رول وارد شد، همچنین نام گروه درمیان "۱۰۰ هنرمند بزرگ تمام زمان‌ها" از مجلهٔ رولینگ استون به چشم می‌خورد.

 

آوریل ۱۹۷۹،ازی ازبورن برای ادامه ??عالیت خود بصورت ان??رادی از گروه خارج شد و توانست گروه شخصی خود را تبدیل به یکی از گروه‌های مو??ق هوی متال کند و آمار ??روش ۱۰۰ میلیون آلبوم را برای خود رقم بزند. پس از او، رانی جیمزدیو از رینبو جانشینش در گروه شد. پس از است??اده از صدا و ترانه‌های دیو در چندین آلبوم، بلک سبث محدوده زمانی را در دههٔ ۸۰ و ۹۰ صر?? ایجاد تغییر و تحول در ترکیب خود در عرصهٔ خوانندگی کرد که از جمله آنها می‌توان به ایان گیلان، گلن هیوز، ری گیلن و تونی مارتین اشاره کرد که آنها هم سابقه ??عالیت در دیپ پریل و رینبو را داشتند. در سال ۱۹۹۲ آیومی و باتلر، دیو و درامر وینی اپایس را دوباره جذب گروه کردند تا ضبط آلبوم جدید «دی هیومنایزر» را آغاز کنند. تاریخچه اصلی گروه نشان می‌دهد که اعضای گروه بهمراه آزبورن در سال ۱۹۹۷ برای تهیه و انتشار البوم زنده تجدید دیدار» گرد هم آمدند. همچنین در سال ۲۰۰۶، چند تن از اعضای گروه:آیومی، باتلر، دیو و اپایس گرد هم آمدند و گروهی با نام هون اند هل را بنیان‌گذاری کردند. آنها تا درگذشت دیو به تاریخ ۱۶ می ۲۰۱۰ به ضبط آلبوم و اجرا آثار بصورت نامرتب می‌پرداختند.

 

۱۱ نوامبر ۲۰۱۱ اعضای اصلی گروه برای ضبط آلبوم جدید با ایجاد وق??ه‌ای گرد هم آمدند. گروه در تاریخ ۱۰ ژوئن ۲۰۱۲ به عنوان سرخط بندها به اجرا در ??ستیوال دانلود پرداخت. دوم ??وریه ۲۰۱۲، وارد اعلام کرد که دیگر قادر به همراهی گروه نخواهد بود. چندی بعد سایر اعضای گروه از این امر ابراز تاس?? کرده و اعلام کردند: "چاره‌ای جز ادامه دادن بدون او ندارند" اما "همیشه درهای بازگشت به گروه برای وارد باز است". ۱۳ ژانویه ۲۰۱۳، گروه اعلام کرد که نوزدهمین البوم استدیویی آنها با نام13، بهمراه درامر براد وایک در راه است.

 

[ATTACH=CONFIG]7192[/ATTACH]

 

 

تاریخچه

 

تشکیل گروه و روزهای اولیه

 

گروه بلک سبث یعنی جان ازی ازبورن، ??رانک تونی ایومی و تری "گیزر" باتلر دردوران کودکی در ??اصله نزدیک به هم در آستون واقع در حومه بیرمنگام انگلستان زندگی میکردند.البته در این دوران روابطشان چندان دوستانه نبود.همچنان که بزرگ‌تر می شدند علاقه مشترکشان به موسیقی بیشتر می شد و هر کدام شروع به ??عالیت در گروه‌های مختل??ی کردند. بعد از مدتی آنها یکدیگر را پیدا کرده و بهمراه بیل وارد (نوازنده درام) با هم مشغول به کار شدند و در سال ۱۹۶۷ گروه پلکا تالک ( Polka Tulk) را تشکیل دادند که اعضای آن شامل بود از:آزی آزبورن(خواننده)، تونی آیومی(لیدگیتار)، گیزر باتلر(بیس)، بیل وارد(درامز)، جیمی ??یلیپس(ریتم گیتار) و ا??یکر(***ی??ون). خیلی زود ??یلیپس و ایکر از گروه اخراج شدند.۴ن??ر باقی‌مانده نام گروه را به ارت بلوز کمپانی ( Earth Blues Company) تغییر دادند که بعد از مدت کوتاهی به ارت کوتاه شد.آنها در این گروه موسیقی بلوز هوی راک می نواختند و بدین ترتیب توانستند در کلوپ های محلی طر??داران محدودی کسب کنند.در سال ۱۹۶۹ آیومی، ارت را ترک کرد تا به گروه جترو تال ( Jethro tull) بپیوندد ولی چند ماه بعد به گروه بازگشت. او این بار ایده ای جدید داشت.آیومی از اینکه مردم به دیدن ??یلم‌های ترسناک و دلهره‌آور که در آن زمان بازار خوبی داشتند میروند و در حقیقت برای ترسیدن پول میدهند به این ??کر ا??تاد که نوعی موسیقی ترسناک خلق کند.همراه با باتلر به علوم خ??ی??ه و داستان های ??انتزی، گروه چندین آهنگ ??ضای مهیب و تیره ساختند که یکی از آنها آهنگ بلک سبث بود که نام یکی از ??یلم‌های ترسناک بوریس کارلو??، بازیگر برجسته دورانصامت سینما را برخورد داشت. خود گروه هم به بلک سبث تغییر نام داد.با این رویه جدید، بر تعداد طر??داران گروه ا??زوده شد.

 

دههٔ ه??تاد

 

قبل از ضبط آلبوم اول گروه یعنی «بلک سبث»، آیومی سرانگشتان دست راست خود را در یک حادثه صنعتی از دست داد.او چپ دست بود وبا سرانگشتان مصدومش نمی توانست ??شار لازم را برای به صدا در آوردن سیم‌های روی ??رت‌برد گیتار ایجاد کند.از اینرو او از نوعی روکش پلاستیکی برای انگشتانش است??اده کرد و در عین حال کوک گیتار را بم‌تر کرد تا ??شار کمتری احتیاج داشته باشد.همه این عوامل باعث به وجود آمدن صدایی عمیق‌تر و خشن‌تر شد که بهمراه ری??‌های سرد و تیره‌اش کاملاً با حال و هوای اشعار گروه هماهنگی داشت. اشعار گروه که اکثراً توسط باتلر نوشته می شد، بر روی مضامین سنگینی همچون سرشت پلیدی، جدال خیر و شر، نابودی محیط زیست و جنگ متمرکز بود.آلبوم بلک سبث در سال ۱۹۷۰ منتشر شد و ه??ته اول در لیست پر ??روش‌های بریتانیا شمارهٔ ۱۳ شد.با این آلبوم بلک سبث جوهره آن چیزی را پدید آورد که اکنون در پایان دههٔ نود متال اطلاق می شود.با آهنگ بلک سبث این گروه پیشتاز است??اده از ??واصل نامطبوع و به کار گیری اثرات روانی و عاط??ی اینگونه از ??واصل موسیقی راک شد. آلبوم «پارانوئید» به ??اصله کمی در همان سال منتشر شد. ترکیب هول انگیز صدای جیغ مانند آزبورن، گیتار آیومی، بیس غرندهٔ باتلر و نوازندگی جنون آمیز وارد، آلبوم را تبدیل به یک مو??قیت بی نظیر کرد. آهنگ‌هایی همچون پارانوئید، خوک‌های جنگ و مرد آهنین از این تبدیل به معیارهای ماندگار متال شدند.درسال ۱۹۷۱ بلک سبث، آلبوم «ارباب واقعیت» را منتشر کردند که آهنگ‌های ماندگاری همچون ??رزندان گور، ورای ابدیت و بسوی خلا همه از این آلبوم هستند. در سال ۱۹۷۲ آلبوم «جلد چهارم» منتشر شد.سال ۱۹۷۳ بلک سبث با همکاری ریک و??یکمن ( Rick Wakeman) نوازندهٔ کیبورد از گروه یس، آلبوم «سبث خونخوار» را منتشر کردند که هم از نظر اشعار و موسیقی آلبومی قوی و ماندگار بود.در این آلبوم توانایی گیزر باتلر را در سرودن اشعار عمیق مشاهده میکنیم که یکی از عوامل بالا برنده کی??یت یک کار متال است.این ترکیب گروه تا سال ۱۹۷۸ پایدار ماند. در این ??اصله گروه سه آلبوم دیگر منتشر کرد که از آن جمله میتوان به آلبوم «خرابکاری»(۱۹۷۵) اشاره کرد که آهنگ ناخوشی، نماد گیتی از این آلبوم است. در سال ۱۹۷۹ آزی آزبورن از گروه جدا شد تا به صورت تنها ??عالیت کند.گروه او در دههٔ هشتاد تبدیل به مو??قترین گروه‌های هوی متال شد.جانشین آزبورن در بلک سبث، رانی جیمز دیو، خواننده نامی گروه رینبو بود.او با آمدنش توانست گروه را بروز کند و ارائه ایده‌های نو سطح کار گروه را که در انتهای دههٔ ه??تاد ا??ت پیدا کرده بود ارتقاء ببخشد.

 

[ATTACH=CONFIG]7193[/ATTACH]

 

 

دههٔ هشتاد و نود

 

در سال ۱۹۸۰ با انتشار آلبوم «بهشت و دوزخ» بلک سبث دوباره به ص?? گروه‌های طراز اول متال دنیا بازگشت.آهنگ‌های سطح بالایی چون شوالیه‌های نئونی، بهشت و دوزخ و بچه‌های دریا شاهدی بر اعتبار و قابلیت این پیشتازان هوی متال در رقابت با گروه‌های جوان نوظهور این سبک بود.سال ۱۹۸۲، گروه یک آلبوم دوتایی از اجراهای زنده خود در تورهای دو آلبوم قبلی منتشر کرد.بعد از انتشار این آلبوم رانی جیمز دیو از گروه اخراج شد.از این زمان تا اوایل دههٔ نود گروه ترکیب‌های مت??اوتی را به خود دید.در ابتدای دههٔ نود ۱۹۹۴ آلبومی با نام «ان‌آی‌بی» یا پیدایش در تاریکی که هم نام یکی از آهنگ‌های آلبوم اول یا N.I.B گروه بلک سبث را اجرا کردند.این آلبوم بزرگداشت و ادای دینی بود نسبت به این بوجود آورندگان موسیقی هوی متال. آخرین آلبوم بلک سبث در دههٔ ۹۰، آلبوم مو??ق «ممنوع»(۱۹۹۶) بود که در آن از اعضای اصلی بلک سبث تنها تونی آیومی بازمانده بود و تونی مارتین عهده‌دار وکال بود.

۲۰۱۳ سال بازگشت بلک سبث

 

از نوامبر ۲۰۱۱ اعضای اصلی گروه گرد هم آمدند و اعلام کردند که در حال کار روی پروژه جدیدی هستند که تهیه‌کننده آن هم ریک روبین است. پس از آن گروه ??عالیت رسمی خود را با اجراهایی آغاز کرد. ۲ ??وریه ۲۰۱۲، بیل وارد اعلام کرد که دیگر قادر به همراهی گروه نیست. اعضای بلک سبث نیز به ناچار براد وایک را استخدام کردند تا آنهارا در عرصه درام در آلبوم جدیدشان همراهی کند. در حال حاضر همه منتظر آلبوم «13» بلک سبث هستند. این آلبوم نوزدهمین آلبوم استودیویی آنها بوده و بازگشت دوباره‌ای برای این گروه ا??سانه‌ای پس از ۱۷ سال وق??ه از آخرین آلبوم استودیویی‌شان می باشد.

 

[ATTACH=CONFIG]7194[/ATTACH]

 

 

اعضا

 

اعضا اصلی

 

 

  • ازی ازبورن (۱۹۶۹–۱۹۷۷، ۱۹۷۸–۷۹، ۱۹۸۵، ۱۹۹۷ تاکنون): خواننده
  • تونی ایومی (۱۹۶۹ تاکنون): گیتارالکتریک
  • گیزر باتلر (۱۹۶۹–۱۹۷۹، ۱۹۸۰–۸۵، ۱۹۹۰–۹۴، ۱۹۹۷ تاکنون): بیس
  • بیل ورد(۱۹۶۹–۱۹۸۰، ۱۹۸۲–۸۳، ۱۹۸۵، ۱۹۹۴، ۱۹۹۷–۲۰۱۲): درام
  • آدام ویکمن (۲۰۰۴ تاکنون): کیبوردز (در تورها)

اعضای سابق

 

 

  • رانی جیمز دیو: خواننده
  • وینی اپایس: درام
  • ایان گیلان: خواننده
  • تونی مارتین: خواننده
  • کازی پاول: درام
  • نیل موری: گیتار بیس
  • بابی راندین??لی: درام
  • لورنس کات??ل: گیتار بیس
  • تری چیمس: درام
  • جو برت: گیتار بیس
  • باب دیزلی: گیتار بیس
  • بو بون: درام
  • د??یو اسپیتز: گیتار بیس
  • اریک سینگر: درام
  • گل??ن هاگس: خواننده
  • دیوید دانتو: خواننده
  • ری گیلن: خواننده
  • ج?? نیکولز: کیبورد

[ATTACH=CONFIG]7195[/ATTACH]

 

آلبوم‌ها

 

[TABLE]

[TR]

[/TR]

[TR]

[TD]۱۹۷۰[/TD]

[TD]Black Sabbath[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]۱۹۷۰[/TD]

[TD]Paranoid[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]۱۹۷۱[/TD]

[TD]Master of Reality[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]۱۹۷۲[/TD]

[TD]Black Sabbath Vol. 4[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]۱۹۷۳[/TD]

[TD]Sabbath Bloody Sabbath[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]۱۹۷۵[/TD]

[TD]Sabotage[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]۱۹۷۶[/TD]

[TD]Technical Ecstasy[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]۱۹۷۸[/TD]

[TD]!Never Say Die[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]۱۹۸۰[/TD]

[TD]Heaven and Hell[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]۱۹۸۱[/TD]

[TD]Mob Rules[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]۱۹۸۲[/TD]

[TD]Live Evil[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]۱۹۸۳[/TD]

[TD]Born Again[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]۱۹۸۶[/TD]

[TD]Seventh Star[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]۱۹۸۷[/TD]

[TD]The Eternal Idol[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]۱۹۸۹[/TD]

[TD]Headless Cross[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]۱۹۹۰[/TD]

[TD]TYR[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]۱۹۹۲[/TD]

[TD]Dehumanizer[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]۱۹۹۴[/TD]

[TD]Cross Purposes[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]۱۹۹۵[/TD]

[TD]Cross Purposes - Live[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]۱۹۹۵[/TD]

[TD]Forbidden[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]۱۹۹۸[/TD]

[TD]Reunion[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]۲۰۰۲[/TD]

[TD](۱۹۷۰-۱۹۷۵) Past Lives[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]2013[/TD]

[TD]13[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

[ATTACH=CONFIG]7196[/ATTACH]

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

:4::4::biggrin2::4::4:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
:4::4::biggrin2::4::4:

داری کم کم از طر??دارای راک میشی ها.خوشحالم.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
داری کم کم از طر??دارای راک میشی ها.خوشحالم.

 

هستم وخواهم بود:love::love::love::love::love::love::love::love::love::love:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

:biggrin2:اره من هم خودم کلاس گیتاربرقی میرم واقان علاقه ریادی به سبک راک دارم :biggrin2:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...