رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
secret63

چند نكته ي لازم در تربيت كودكان

پست های پیشنهاد شده

¬اهانت و تحقير كودك، سرزنش هاي مداوم و انتقادهاي بيجا و به كارگيري تعبيرات غيرمحترمانهاز مهمترين عواملي هستند كه بذر كينه و ن??رت را در دل كودك مي پاشند.

¬نوزاد پس از تولد به ارتباط جسمي با مادر نياز ??راوان دارد؛ از اين رو نبايد ساعات طولاني از مادر جدا بماند. تحقيقات نشان داده است كه از شش ماهگي تا سه سالگي، حضور مادر نه تنها در رشد عاط??ي كودك ، بلكه در رشد بدني و عقلي او نيز تأثير بسزايي دارد.

¬در مقايسه بين ??رزندان، كودكي كه امتياز نمي آورد دچار احساس خود كم بيني مي شود و اعتمادش را نسبت به پدر و مادر از دست مي دهد.

¬اگر بيش از حد ،سرعت ??راگيري را در ??رزندانمان تقويت كنيم، امكان باروري و تحكيم م??اهيم را در مراحل بعدي كاهش خواهد داد. سرعت اوليه و تشديد آهنگ رشد ، منجر به تأخير قابل ملاحظه اي در مراحل بعدي مي شود.

¬هرگز عيب ??رزندتان را در ر??تارها ، بزرگتر از آنچه هست جلوه ندهيد و هرگز عيب هايش را نزد ديگران بازگو نكنيد.

¬همبازي شدن با كودك علاوه بر اين كه او را غرق لذت و شادي مي كند و صميميت را ا??زايش مي دهد، اعتماد به ن??س و احساس ارزشمندي را در كودك تقويت مي كند.

 

¬تحقيقات نشان مي دهد كه كودكان پرورش يا??ته در منزل نسبت به كودكان مهد كودك ، ماهانه از رشد قدي بيشتري برخوردارند.

¬تربيتي كه آزادي را به كلي در كودك ناديده بگيرد و انتخاب و ميل قلبي را از وي سلب كند و تنها مبتني بر ترس و آداب خشك و بي روح ظاهري باشد، نه تنها دوام نمي يابد بلكه در نهايتبه ركود وعصيان كودك مي انجامد.

يك كارشناس مسائل رواني كودكان در اتريش مي گويد: چنانچه در روابط نوزاد با پدر ممنوعيتي ايجاد شود، نوزاد در حس و??اداري و دوستي دچار نقيصه مي شود و در سال هاي آينده توانايي ارتباط سالم را نخواهد داشت.

¬كودكان بايد با رنج ها و مشكلات طبيعي زندگي آشنا شوند تا ا??رادي شكننده، ر??اه زده و پر توقع بار نيايند.

¬اگرچه جنبه هاي تخيلي داستان براي كودك لذت بخش و م??يد است لكن نبايد در آن ا??راط كرد؛ داستان نبايد ترس آور باشد؛داستان بايد الگوي صحيح و متناسب با سن كودك را ارائه كند، بيان زيبايي ها و نيكي ها، با روح لطي?? كودك سازگاراست.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...