رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
iman0013

آشنایی با فناوری های به کار رفته در صفحه نمایش سونی اکسپریا z2

پست های پیشنهاد شده

32710-600x273-500x227.jpg

گویا آی تی – در کنگره جهانی موبایل امسال شاهد معر??ی برترین تل??ن هوشمند حال حاضر شرکت سونی به نام اکسپریا Z2 بودیم. این اکسپریا نسل جدید اکسپریا Z1 است که در سال گذشته میلادی معر??ی شد و مسلما هم از نظر سخت ا??زاری و هم نرم ا??زاری ارتقا یا??ته است. اما در این مقاله با وجود تمامی این ویژگی های جدید در اکسپریا Z2 می خواهیم روی یک جنبه از این دیوایس تمرکز کنیم که آن هم ص??حه نمایش است. چرا؟ چون سونی ادعا می کند ص??حه نمایش اکسپریا Z2 « برترین ص??حه نمایش تل??ن های هوشمند » است. ببینیم آیا این ادعا صحت دارد یا خیر.

برای اکسپریا Z2 سونی از یک ص??حه نمایش ۵.۲ اینچی است??اده کرده، یعنی ۰.۲ اینچ بزرگ تر از ص??حه نمایش اکسپریا Z1. با وضوح ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل، این سردم دار جدید سونی برای نمایش جزئیات گرا??یکی ۴۲۴ پیکسل را در هر اینچ از ص??حه نمایش جای می دهد. البته این توانایی برای یک دیوایس پیشر??ته اندرویدی امروزی زیاد شگ??ت انگیز نیست. آنچه شایسته است که به آن اشاره شود این است که اکسپریا Z2 بر خلا?? اکسپریا Z1 که در آن از نوع دیگری از پنل ص??حه نمایش است??اده می شد، به ص??حه نمایش IPS LCD مجهز است. این یکی از مهم ترین دلایلی است که ص??حه نمایش اکسپریا Z2 را متمایز می کند. در مقایسه ص??حه نمایش های این دو نسل از اکسپریا Z، مشخص شد که اکسپریا Z2 با زاویه دید وسیع تر و رنگ های پرطراوت تر به وضوح نسبت به ص??حه نمایش اکسپریا Z1 عملکرد بهتری دارد.

حالا که صحبت از رنگ ها شد باید یادآوری کرد که ??ناوری تریلومینوس هم در اکسپریا Z2 حضور دارد. در پس این نام جالب یک الگوریتم نرم ا??زاری پنهان شده است که با گسترش وسعت رنگ و بهینه سازی درجه بندی رنگ ها،تکثیر رنگ در ص??حه نمایش را بهبود می بخشد. این ??ناوری با موتور X-Reality سونی هماهنگی کامل دارد، موتوری که وظی??ه دارد بعد از آنالیز تصاویر روی ص??حه نمایش، وضوح و کنتراست آنها را تقویت کند. علاوه بر ??ناوری تریلومینوس و موتور X-Reality، این دیوایس از نظر نرم ا??زاری هم به قدرت نمایش تصاویر می ا??زاید و هر زمان که رنگ پوست انسان را در تصاویر تشخیص دهد به حالت « طبیعی » و هر زمان هم که رنگ هایی در تصاویر تشخیص داد که نیاز به برجسته شدن داشتند به حالت « واضح » تغییر حالت می دهد.

با این حال ما قبلا هم در اکسپریا Z1 این دو تکنیک نرم ا??زاری را تجربه کرده بودیم، ولی از سوی دیگر Live Colour LED سونی ویژگی ای است که اکنون در یک دیوایس ساخت شرکت سونی آغاز به کار می کند. Live Colour LED از LED های قرمز و سبز ??س??ری و آبی به همراه *****های رنگی بهره می برد که اینها در کنار هم سبب می شوند تا نورها روشن تر و یکنواخت تر منتشر شوند. در نتیجه اکسپریا Z2 می تواند رنگ های غنی تر و در عین حال اشباع نشده ای به نمایش بگذارد.

پس این همان ??ناوری قدرتمندی است که در ص??حه نمایش سونی اکسپریا Z2 به کار ر??ته که به جرات می توان گ??ت آن را تبدیل به برترین ص??حه نمایش برای یک اکسپریا بدل کرده. این کی??یت و قدرت بالا در ص??حه نمایش برای سونی بسیار خوب است به خصوص که چند سردم دار قبلی این شرکت از این نظر در مقایسه با رقبا حر?? زیادی برای گ??تن نداشتند. حالا سونی می تواند با جرات به رقابت با رقبای سرسخت خود بپردازد. گرچه اینکه در نهایت Z2 چه تاثیری روی بازار تل??ن های هوشمند می گذارد، سوالی است که پاسخش در آینده مشخص می شود.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...