رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
nazyaryan

میان پورت usb 3.0 و پورت usb 2.0 چه تفاوت هایی وجود دارد ؟

پست های پیشنهاد شده

[h=1]

میان پورت USB 3.0 و پورت USB 2.0 چه ت??اوت هایی وجود دارد ؟[/h][TABLE=width: 95%]

[TR]

[TD=bgcolor: #F9F9F9][h=2]همان طور که می دانید ؛ در حال حاضر اکثر کامپیوتر های جدید و بروز از ??ناوری جدید پورت USB 3.0 بهره می برند.دیری نگذشت که پورت USB 3.0 ??راگیر شد و در حال حاضر تعداد ا??رادی که کامپیوترشان مجهز به پورت USB 3.0 است در حال ا??زایش می باشد[/h][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

248897_627.jpg

سوالی که همیشه در ذهن کاربران مطرح بوده ؛ این است که میان پورت USB 3.0 و پورت USB 2.0 چه ت??اوت هایی وجود دارد ؟! آیا این ت??اوت ها محسوس و قابل لمس هستند ؟! امروز قصد دارم در این مقاله ؛ برای شما این موضوع را وا کاوی نماییم تا شاید مورد توجه شما سروران قرار گیرد.لط??ا پس از خواندن مقاله ؛ ما را از نظرات خودتان بی بهره نسازید.

 

بدون شک آن چه عیان و واضح است این است که ؛ ما در دریا??ت و ارسال اطلاعات در پورت USB 3.0 سرعت بالاتری را خواهیم داشت.اما اگر بخواهیم از یک پورت USB 3.0 در پورت های پورت USB 2.0 کامپیوترمان است??اده کنیم چه ؟! آیا باز هم سرعت بالا را تجربه خواهیم کرد ؟! در پاسخ به این سوال باید بگویم که خیر ! درست است که پورت USB 3.0 با پورت USB 2.0 سازگار می باشد اما در این انتقال شما عملا هیچ ا??زایش سرعتی را لمس نخواهید کرد.

شاید بد نباشد ابتدا کمی در رابطه با USB برایتان بگویم.به طور کل USB یک استاندارد تعری?? شده است و جهت برقراری ارتباط با پورت USB بیش ترین حد سرعت سیگنالینگ را تعری?? می نماید.در حقیقت ؛ این استاندارد ماکسیموم سرعت انتقال اطلاعات از طریق یک پورت USB را تعری?? می نماید.در استاندارد USB 2.0 ؛ نرخ سیگنالیک ( یا سرعت سیگنالیک ) تنها ۴۸۰ مگابایت در ثانیه است ؛ اما ما در USB 3.0 شاهد نرخ سیگنالیک ( یا سرعت سیگنالیک ) ۵ گیگابایت در ثانیه هستیم ! و این عملا یعنی این که USB 3.0 ده برابر از USB 2.0 سریع تر می باشد !

حال از کجا ب??همیم که دستگاه یا کامپیوتر ما دارای پورت USB 3.0 است ؟! خوشبختانه شناسایی پورت USB 3.0 از پورت USB 2.0 به آسانی آب خوردن است و نیاز به ??رآیند پیچده ای ندارد ! کا??یست نگاهی به پورت یو اس بی داشته باشد ؛ چرا که غالبا پورت USB 3.0 به رنگ آبی می باشند.

در چند سطر بالاتر اذعان کردم که USB 3.0 ده برابر از USB 2.0 سریع تر می باشد ! اما آیا این مقدار واقعی است ؟! یا ??قط یک تئوری می باشد برای خالی کردن جیب من و شما جهت تهیه USB 3.0 ؟! برای یا??تن حقیقت باید بررسی های خود را بر روی سرعت واقعی انتقال اطلاعات انجام دهیم.بدون شک نمی شود در این بین ؛ نقش حیاتی ر را ??راموش کرد .بیایید تا نگاهی به بنچ مارک منتشر شده در سال ۲۰۱۳ میلادی بیندازیم.بر طبق آخرین تست های انجام شده سخت ا??زاری در رابطه با این موضوع ؛ متوجه می شویم که سرعت نوشتن اطلاعات بر روی USB 2.0 در حدود ۷٫۹ مگابایت تا ۹٫۵ مگابایت است ! و سرعت نوشتن اطلاعات بر روی USB 3.0 معادل ۱۱٫۴ مگابایت و حتی بیشتر از ۲۸۶٫۲ مگابایت در ثانیه بوده است !

جالب تر این است که ؛ ضعی?? ترین و بد ترین USB 3.0 هم USB 2.0 را شکست می دهد و یک سرو گردن از آن بالا تر است ! در بهترین حالت نیز ؛ سرعت USB 3.0 بیست و هشت برابر سرعت USB 2.0 بود.حتما ضرب المثل هر چه قدر پول بدهید آش می خورید را شنیده اید ! در این جا نیز این ضرب المثل کاملا صادق است ! درایو های ارزان قیمت و بی کی??یت به طبع سرعت جالبی هم ندارند و مسلما درایو های باکی??یت تر و گران قیمت تر سرعت بالاتری را دارا خواهند بود.چرا ؟! زیرا سرعت بالای آن ها به این دلیل است که ؛ به جای وجود یک کانال روی ??لش مموری ها ؛ چهار کانال روی ??لش مموری ها تعبیه گشته است.

البته باور ب??رمایید که در تصمیم گیری برای خرید USB 3.0 یا خرید USB 2.0 جیب مبارک نیز کاملا تاثیر گذار است ! چرا که امروزه USB 2.0 با کی??یت ساخت بسیار بالا از USB 3.0 های بی کی??یت و ارزان قیمت نیز ؛ قیمت پایین تری دارند

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...