Jump to content
انجمن پی سی دی

تجریه رانندگی با نسل جدید هوندا آکورد


Recommended Posts

هوندا برند کهنه‌کار ژاپنی پس از 2 دهه دوری از بازار ایران بار دیگربه واسطه نمایندگی رسمی ??امیلی‌موتور به ایران باز‌گشته است‌. اغلب ما ایرانیان خاطرات خوشی با مدل‌های 1992 آن داریم ...

1940.jpg

سدان‌های آکورد و سیویک 2مدلی هستند که توسط شرکت ??امیلی‌موتور برای بازار ایران در نظر گر??ته شده و در آینده احتمال حضور مدل اس‌یووی CR-V هم در بازار خودرو کشورمان وجود دارد که صد‌درصد رقیبی جدی برای کیا اسپورتیج خواهد بود. حر?? و حدیث‌هایی نیز در خصوص ورود مدل‌های سیتی و کراس‌تور به ایران به گوش می‌‌رسد که با تحقق این مهم‌، ??هرست محصولات هوندا در ایران کامل خواهد شد. شرکت ??امیلی‌موتور در ابتدای راه برای واردات 2 مدل سیویک و آکورد در نظر داشت تا آکورد را با قدرتمند‌ترین پیشرانه یعنی مدل 3.5 لیتری 6 سیلندر روانه بازار کند اما این تصمیم با قانون ممنوعیت واردات خودرو‌های بالای 2500 سی‌سی مصاد?? شد و ??امیلی موتور علی‌ر‌غم میل باطنی پیشرانه 2.4 لیتری را جایگزین مدل 3.5لیتری کرد و هم‌اکنون عمده مدل‌های آکورد موجود در بازار از پیشرانه 2.4 لیتری 174 اسب بخاری و گیربکس CVT بهره می‌برند. در روز‌های پایانی تابستان 92 خبر از ورود یک دستگاه هوندا آکورد 2013 به منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس ما را بر آن داشت که این تازه‌وارد را به چالش بکشیم‌؛ مدلی که کمی با نسخه‌های وارد‌شده توسط ??امیلی‌موتور به سایر نقاط کشور مت??اوت است‌؛ آکوردی با یک موتور 3.5 لیتری که قطعا لذتی مضاع?? در مقایسه با موتور‌های 2.4 لیتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. در همین قسمت جا دارد از شرکت شایلین خودرو ارس و آقای ابوال??ضل سربازی ارسی که خودرو را در اختیار گروه تست و آزمایش ه??ته‌نامه خودرو امروز قرار دادند و ما را در انجام این آزمایش یاری کردند، تشکر و قدردانی کنیم. مختصری درباره آکورد

 

آکورد برای اولین بار در سال 1989 پر‌??روش‌ترین خودرو آمریکای شمالی شد. در واقع آکورد اولین خودرو ژاپنی بود که در آمریکا تولید می‌شد و بین سال‌های 1982 تا 1997 پر??روش‌ترین ژاپنی کلاس خود بود‌. در سال 2010 این خودرو به رکورد ??روش 10 میلیون دستگاه دست یا??ت که نشان از محبوبیت آن بود و همیشه بین 5خودرو قابل اطمینان جهان بوده است‌. در سال 2008 هم این خودرو رکورد بیشترین واردات را به کره جنوبی از برند‌های آلمانی بنز و ب‌ام‌و ربود؛ محصولی از هوندا که در سال 1976 به عنوان یک‌ هاچ‌بک متولد شد و در سال 2013 با نسل هشتم به عنوان سدان با کی??یت به راه خود ادامه می‌دهد‌. بهتر از آنچه که هست

 

نسل هشتم آکورد در کلاس سدان‌های سایز متوسط قرار دارد که سایز‌بندی‌اش بیشتر از همه چیز جنجالی است؛ خودرویی با ابعاد سدان‌های ??ول‌سایز ولی در کلاس سدان‌های متوسط‌! طبق قوانین EPA ایالات متحده ??ضای داخل کابین تعیین‌کننده کلاس خودرو است که بر این اساس آکورد بین متوسط‌ها قرار می‌گیرد‌. آکورد در کشور‌های ژاپن‌، آمریکا‌، تایلند‌، تایوان‌، چین و هند تولید می‌شود که خودرو مورد آزمایش جزو نمونه‌های ساخته شده در ایالات متحده آمریکا بود‌.

 

آکورد چهره‌ای تهاجمی دارد‌! جلو پنجره استیل‌، چراغ‌های کشیده با تکنولوژی LED به همراه خطوط برآمده روی کاپوت این ویژگی را به آکورد داده‌اند‌. سپر ??ایبرگلاس دارای 3 ورودی هواست که با خطوط خودرو در هماهنگی کامل به سر می‌برند‌. در نمای جانب شاهد خودرویی طویل هستید‌. خطوط است??اده شده در نمای جانبی نگارنده را به یاد نسل جدید داج چارجر می‌اندازد. رینگ‌های 10 پره آلومینیومی 17 اینچی هم به زیبایی خودرو می‌ا??زاید؛ گرچه اگر سایز بزرگ‌تری انتخاب می‌شد، خودرو را اسپرت‌تر جلوه می‌داد‌. اما نمای عقب خودرو‌، در این قسمت در نگاه اول شما به یاد هیوندای جنسیس سدان خواهید ا??تاد‌. حال سوال اینجاست هیوندای کپی‌برداری کرده یا هوندا؟! خودروسازان کره‌ای سال‌ها قبل کپی‌کار ماهری بودند ولی چند سالی است خودروهایشان رنگ و بوی جدید به خود گر??ته به طوری که حال همانگونه که مشاهده می‌کنید، هوندا در قسمت چراغ عقب از جنسیس کپی‌برداری کرده است‌. نواری کرومی 2 چراغ را به هم متصل کرده و زیر آن محل نصب پلاک قرار دارد‌. سپر ساده طراحی و ساخته شده و دی??یوزری از جنس کروم زیر آن نصب شده است و 2 خروجی اگزوز کرومی هم در آنجا دلربایی می‌کند‌. در کل طراحی هوندا آکورد 2013 یا نسل هشتم آکورد تهاجمی است و به‌راحتی از سد رقبایی چون تویوتا کمری و هیوندای سوناتا می‌گذرد‌. در کل آکورد چهره‌ای خانوادگی‌، دوستانه و در برخی موارد پر هرج و مرج و سردرگم را به شما القا می‌کند‌. آکورد‌؛ هواپیمایی ژاپنی

 

خودروهای سدان سایز متوسط از طراحی داخلی زیبایی برخوردارند ولی اغلب خبری از چرم و چوب نیست‌. کابین آکورد به رنگ کرم و در آن از پارچه مخمل کرم برای تودوزی صندلی‌ها و رودری‌ها انتخاب شده است‌. کابین ساده ولی زیباست. از چرم و چوب خبری نیست ولی است??اده از مواد باکی??یت در کنار کی??یت مونتاژ بالا، آکورد را تبدیل به خودرویی ایده‌آل کرده است‌؛ خودرویی که قطعا لبخند رضایت را بر لبان شما شکل خواهد داد‌. ??رمان از جنس پلاستیک ??شرده است ولی‌، خوش‌دست! دکمه‌های کروز کنترل و مدیا پلیر هم روی آن قرار گر??ته‌اند‌. پشت ??رمان روی ص??حه نشان‌دهنده‌های سرعت و دور موتور و دمای آب موتور در 3 دایره قرار گر??ته‌اند که کیلومترشمار در وسط در دایره بزرگ‌تر جای دارد و در دل آن نمایشگری کوچک تعبیه شده که دمای هوا‌، تعداد کارکرد‌، وضعیت درها و‌... را نشان می‌دهد‌. اما هنگام رانندگی با مدل 6سیلندر آکورد امکانات الکترونیکی آن شما را مجذوب خود خواهد کرد که کی??یت پخش موسیقی‌، 6 حالت دیجیتال برای تنظیم سرعت و سیستم ناوبری بسیار پیشر??ته در این خودرو گواه این مطلب است‌. همچنین امکاناتی همچون دسترسی کامل به اینترنت و ویژگی‌های منحصر به ??رد است??اده از شبکه‌های اجتماعی‌، شبکه‌های مختل?? رادیویی و موزیک‌، کتابخانه دیجیتال و امکانات کامل نقشه و مسیریابی نیز در این خودرو طراحی شده است‌. از دیگر ویژگی‌های دیجیتالی این خودرو سیستم پیشر??ته ??رامین صوتی آن است که در کنار امکاناتی همچون بلوتوث‌، نمایشگر وضعیت آب و هوا و نمایش وضعیت رادیو پخش پیشر??ته در یک نمایشگر 8 اینچی لمسی که روی داشبورد این خودرو تعبیه شده، به نمایش در خواهند آمد‌. همچنین حا??ظه داخلی ناچیزی هم برای ذخیره موسیقی و نقشه‌ها در نظر گر??ته شده است‌. در کل کابین آکورد با امکانات ر??اهی ??راوان و با کی??یت مناسب، خودرویی برای خانواده‌های جوان را ??راهم کرده است که می‌خواهند با هواپیما از چنگال بازار پر قدرت خودرو‌های کره‌ای بگریزند. چالاک تر از همیشه

 

آکورد جدید با 3 پیشرانه وارد بازار‌های جهانی شده است. 4سیلندر 2 لیتری هیبریدی‌، 4 سیلندر 2.4 لیتری و 6 سیلندر وی شکل 3.5 لیتری i-vtec که خودرو مورد آزمایش از نوع سوم بود ولی خودرو‌های وارد‌شده توسط ??امیلی موتور از نوع 2.4 لیتری‌. موتور 2.4لیتری (حجم دقیق 2356 سی‌سی) قادر به تولید 174 اسب بخار قدرت در دور موتور 6400 دور در دقیقه و 226 نیوتن‌متر گشتاور در دور موتور 4000 دور در دقیقه است. شتاب ص??ر‌تا100 رسمی (طبق گ??ته کمپانی سازنده) 9.8 ثانیه و دارای حداکثر سرعت 208 کیلومتر در ساعت است و مصر?? سوختش در هر 100 کیلومتر به صورت ترکیبی 7.8 لیتر است‌. اما خودرو مورد نظر که دارای موتور 6سیلندر 3.5 لیتری است و قادر به تولید 276 اسب بخار قدرت در دور موتور 6200 و 339 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 4900 است، شتاب ص??ر تا صدی معادل 7.1 ثانیه دارد و همچنین حداکثر سرعتی معادل 248 کیلومتر در ساعت را می‌پیماید. این خودرو در سیکل ترکیبی در هر 100 کیلومتر 8.8 لیتر بنزین مصر?? می‌کند‌. در مدل هیبرید هم یک موتور الکتریکی به همراه یک موتور 2 لیتری 4سیلندر در کنار هم قرار گر??ته‌اند و مجموعا 196 اسب بخار قدرت تولید می‌کنند‌. موتور الکتریکی به‌تنهایی می‌تواند مسا??تی بین 16 الی 25کیلومتر را بپیماید‌.

تجربه‌ای مت??اوت

 

رانندگی با هوندا را قبلا با کراس‌تور و مدل‌های دهه 90 سیویک تجربه کرده بودم اما از یک سدان سایز متوسط انتظارات ??راوانی داشتم‌. شروع رانندگی در خیابان‌های تنگ و شلوغ بود. خودرو رام بود ولی ابعاد بزرگ بدنه کمی آزار‌دهنده‌. هندلینگ ??وق‌العاده خودرو غیر قابل توصی?? است. به گ??ته خود کمپانی هوندا نیز سیستم ??رمان جدید نصب شده روی این خودرو به لط?? سنسور گشتاور خطی نسبت به نمونه‌های قبلی آن کاملا بهبود یا??ته و به‌طور کلی جابه‌جایی بسیار راحت‌تری را برای راننده در بر دارد‌. خودرو را به محل تست می‌بریم تا تست شتاب و ترمز و حداکثر سرعت را انجام دهیم که بعد از 3 بار امتحان عدد 8 ثانیه را برای این خودرو ثبت کردیم و حداکثر سرعت 195 کیلومتر بر ساعت. اما خودرو در سرعت 110 کیلومتر در ساعت پس از 10 ثانیه به حالت سکون بر‌می‌گردد و از سرعت 195 کیلومتر در ساعت پس از 21 ثانیه به طور کامل از حرکت باز می‌ایستد‌. حال نوبت به تست‌هایی برای سنجش نسبی هندلینگ می‌رسد. به سراغ پیچ و ??رماندهی می‌رویم، با سرعت 70 کیلومتر در ساعت وارد پیچ 90درجه می‌شویم و خودرو بدون اینکه با مشکلی در به‌هم‌خوردن تعادل مواجه شود، به راه خود ادامه می‌دهد. پس از چند بار آزمایش که هر بار 5 کیلومتر به سرعت خود می‌ا??زودیم، خودرو رکورد 90کیلومتر در ساعت را در پیچ 90 درجه به ثبت رساند؛ عددی که شاید به نسبت قدرت آکورد کمی نا‌امید‌کننده باشد اما رانندگی با آکورد بسیار آرامش‌بخش است. به لط?? گیربکس 6سرعته هوندا که از مدل اودیسه (Odyssey‌) به امانت گر??ته شده است (‌در مدل‌های کنونی بازار کشور با موتور 2.4 لیتری از گیربکس CVT است??اده شده است) و حس و حال خودروهای گران‌قیمت مانند مرسدس‌بنز و ب‌ام‌و را دارد که می‌توان به‌راحتی حالت اسپرت را نیز برای رانندگی انتخاب کرد‌. این گیربکس عملکرد بسیار هوشمند‌تری نسبت به مدل قدیمی 5‌سرعته دارد‌. یکی از سیستم‌های دیجیتالی جالب خودرو که هنگام تست مورد است??اده قرار گر??ت، سیستم آینه بغل دیجیتال با است??اده از دوربین است که با است??اده از دوربین‌های تعبیه شده در طر??ین خودرو و نمایش آن روی نمایشگر داخل خودرو بهترین حالت دید را بدون نقطه کور برای راننده به ارمغان می‌آورد‌.

wzm460yeupofclbww5.jpg

 

[h=4][/h]

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...