رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
Feisal

راهنمای خرید Mp3 Player

پست های پیشنهاد شده

چکیده:

دستگاه هاي پخش MP3 وسايلي قابل حمل، براي ذخيره و پخش آهنگ مي باشند. است??اده از آنها بسيار ساده بوده و قرار دادن آهنگ هاي مورد علاقه با ??رمت هاي مختل?? بر روي اين دستگاه ها از طرق مختل??ي امكان پذير است. حقيقتا دستگاه هايMP3 وسايلي سرگرم كننده، براي علاقمندان به موسيقي مي باشند. اگر از كساني هستيد كه دوست داريد در هنگام س??ر، ورزش، كوهنوردي و يا حتي هنگام كار به آهنگ مورد علاقه خود گوش دهيد، تهيه يك دستگاه پخش MP3 ساده ترين و بهترين راه حل براي شما خواهد بود.

300-120729228.jpg

 

 

راهنماي انتخاب و خريد دستگاه پخش كننده موسيقي MP3(MP3 Player)

 

دستگاه هاي پخش MP3 وسايلي قابل حمل، براي ذخيره و پخش آهنگ مي باشند. است??اده از آنها بسيار ساده بوده و قرار دادن آهنگ هاي مورد علاقه با ??رمت هاي مختل?? بر روي اين دستگاه ها از طرق مختل??ي امكان پذير است. حقيقتا دستگاه هايMP3 وسايلي سرگرم كننده، براي علاقمندان به موسيقي مي باشند. اگر از كساني هستيد كه دوست داريد در هنگام س??ر، ورزش، كوهنوردي و يا حتي هنگام كار به آهنگ مورد علاقه خود گوش دهيد، تهيه يك دستگاه پخش MP3 ساده ترين و بهترين راه حل براي شما خواهد بود.

با توجه به وجود تعداد بسيار زياد مدل هاي اين وسيله در بازار، هنگامي كه تصميم گر??تيد يك پخش كننده MP3 خريداري كنيد، نحوه انتخاب مي تواند به امري گيج كننده تبديل شود. در اين نوشته به نكاتي اشاره مي شود كه مي تواند شما را در چنين وضعيتي كمك كند.

 

 

در دستگاه MP3 بايد به دنبال چه چيزي بود؟

 

حا??ظه

مقدار حا??ظه:

مقدار حا??ظه دستگاه تعيين كننده تعداد آهنگ هايي است كه مي توانيد بر روي دستگاه ذخيره كنيد. مدل هاي مختل?? مقادير حا??ظه از 1گيگا بايت (كه مي تواند به طور ميانگين 240 آهنگ را ذخيره كند) تا 160گيگابايت(كه مي توان 40000 آهنگ يا به اندازه 200ساعت ويديو را بر روي آن قرار داد) دارند. اگر دستگاه با مقدار حا??ظه كمتري انتخاب كنید امكان عوض کرن آهنگ هاي آن برای شما وجود دارد، ولي بايد ابتدا آهنگ هاي قبلي را بر روي كامپيوتر خود قرار دهيد و سپس اقدام به قرار دادن آهنگ های جدید نمایید. اگر حا??طه بيشتري داشته باشيد در هر زماني مي توانيد به همه آلبوم هاي مورد علاقه خود دسترسي داشته باشيد. حا??ظه بيشتر همچنين امكان ذخيره ساير ??ايل ها مانند عكس يا ويديو هاي مورد علاقه را به شما مي دهد.

شما بايد بر اساس نوع و ??رمت ??ايل هايي كه مي خواهيد بر روي دستگاه قرار دهيد، حا??ظه مورد نياز خود را تعيين كنيد. اگر عوض كردن آلبوم هايتان بر روي دستگاه برايتان آسان است (مثلا اگر از كساني باشيد كه هميشه به لپتاب خود دسترسي داريد) حا??ظه هاي كمتر نيز مي تواند نياز شما را برطر?? كند. اگر قصد دارید از دستگاه به عنوان ??لش مموری نیز است??اده کنید بهتر است دستگاه با حا??ظه بیشتری تهیه کنید.

 

نوع حا??ظه:

حا??ظه ها معمولا به دو صورت حا??ظه ??لش یا حا??ظه از نوع دیسک سخت هستند.

 

- حا??ظه ??لش:

بيشتر دستگاه ها داراي حا??ظه هاي از نوع ??لش هستند كه سبك و قابل حمل هستند. از آنجايي كه اين حا??ظه ها اجزاي متحرك ندارند(این نوع حا??ظه دارای گرداننده دیسک نیست و جزء متحرک مکانیکی ندارد) ، هنگام حركت و مسا??رت بسيار مناسب هستند.

 

- حا??ظه دیسک سخت:

مدل هاي با حا??ظه هاي بيشتر مانند iPod Classic از حا??ظه از نوع هارد ديسك است??اده مي كنند (مانند آنچه در كامپيوتر است??اده مي شود) كه امكان ذخيره حجم بيشتري از اطلاعات را ممكن مي كنند. اگر می خواهید همواره تمام آهنگ های مورد علاقه خود را همرا ه داشته باشید این نوع حا??ظه مناسب کار شما می باشد. مشکل این نوع حا??ظه این است که برخلا?? حا??ظه ??لش دارای اجزای متحرک می باشد. این بدان معنی است که در هنگام تکان شدید ممکن است پخش موسیقی مدتی قطع شود و در صورتی که دستگاه دارای با??ر یا حا??ظه موقت نباشد دستگاه به آهنگ بعدی می رود.

 

- کارت حا??ظه:

برخی از دستگاه های پخش MP3 محل هایی برای است??اده از کارت های حا??ظه خارجی دارند. شما با است??اده از یک کارت حا??ظه اضا??ی می توانید مقدار حا??ظه بیشتری برای ذخیره اطلاعات و آهنگ های خود داشته باشید.

 

??رمت ??ايل هاي صوتي

در واقع ??رمت صوتي MP3 تنها يكي از انواع مختل?? ??ايل هاي صوتي موجود است. بنابراين دستگاه MP3 تنها براي پخش اين ??رمت خاص ساخته نشده است و مي تواند ??رمت هاي بيشتري را پشتيباني كند. هنگام خريد بهتر است بررسي كنيد كه دستگاه قادر به پخش كدام ??رمت ها مي باشد. ??رمت هاي مختل?? صوتي عبارت اند از:

 

 

  • WMA: Windows Media Audio
  • WAV: Windows Audio-Video-Format
  • AAC: Advanced Audio Codec (Used by iTunes)
  • ATRAC: Adaptive Transform Acoustic Coding (Used by Sony products)
  • AIFF: Audio Interchange File Format

 

 

هر چند امروزه مي توان بسياري از ??رمت ها را با است??اده از نرم ا??زار هاي خاص به ساير ??رمت ها تبديل كرد، اما بهتر است با توجه به ??رمت ??ايل هايي كه بيشتر از آنها است??اده مي كنيد اقدام به خريد دستگاه پخش كننده نماييد.

 

??رمت ??ايل هاي تصويري:

 

??رمت هاي تصويري مختل??ي وجود دارند. در اين مورد نيز بهتر است هنگام انتخاب و خريد وسيله بررسي كنيد كه كدام ??رمت ها توسط دستگاه پشتيباني مي شود. ??رمت هاي تصويري عبارت اند از:

 

 

 

  • MOV: QuickTime
  • MP4: MPEG-4 Part 14
  • M4V: MPEG-4 Part 14 ( است??اده مي شودiTunesتوسط )
  • H.264/AVC
  • WMV: Windows Media Video
  • MPEG-2: Moving Pictures Expert Group 2 file

 

sony_mp2.jpg

 

ص??حه نمایش:

ص??حه نمایش بیشتر دستگاه ها کوچک است. این ص??حه نمایش تنها برای نمایش وضعیت پخش شامل نام و شماره آهنگ، میزان صدا و نیز برخی از کنترلر ها مانند اکولایزرو ... مناسب می باشد. نکته مهم در این مورد این است که شما به راحتی و در هر شرایطی (محیط بیرون یا داخل) قادر به مشاهده جزئیات نمایش داده شده بر روی ص??حه نمایش باشید.

 

 

ضبط صدا:

به دلایلی سازندگان دستگاه پخش کننده MP3 اقدام به قراردادن ضبط کننده صدا بر روی دستگاه های خود می کنند.

.این کار با نصب میکرو??ون کوچکی بر روی دستگاه امکان پذیر می باشد. به این دستگاه ها دستگاه های خبر نگاری نیز گ??ته می شود. اگر ??کر می کنید نیاز به چنین قابلیتی دارید هنگام خرید نسبت به وجود آن اطمینان حاصل کنید.اگر می خواهید از این قابلیت به صورت حر??ه ای است??اده کنید باید به کی??یت و نوع میکرو??ن و همچنین ??رمت صدای ضبط شده(MP3, WAV, WMA) نیز توجه داشته باشید.

است??اده از چنین دستگاهی برای کسانی که مایلند مطالب گ??ته شده توسط استاد یا بیان شده در کن??رانسی را ضبط کنند، بسیار مناسب است.

 

راديو:

بسياري از دستگاه هاي پخش كننده MP3 قابليت پخش راديو در ??ركانس هاي محلي را دارند.

 

باتري و شارژر:

براي تامين انرژي دستگاه از دو شيوه معمول است??اده مي شود كه اولين آن است??اده از باتري هاي قابل شارژ جداشدني است. در اين حالت معمولا شارژر به صورتي است كه مي توان باتري ها را در آن قرار داده و با اتصال آن به برق باتري ها را شارژ كرد. در روش ديگر باتري ها داخلي بوده و شارژ دستگاه با اتصال مجموعه آن به شارژر صورت مي گيرد. البته نوع ديگري نيز وجود دارد كه در آن از باتري هاي غير قابل شارژ است??اده مي شود، كه با توجه به هزينه تعويض باتري اصلا توصيه نمي شود.

 

با توجه به انواع ذكر شده بالا دستگاهي انتخاب كنيد كه مناسب كار شما باشد و در اين مورد توجه به زمان و مكان است??اده از دستگاه تعيين كننده خواهند بود.

در هر يك از موارد بالا توجه به مدت زمان كار كردن بدون نياز به شارژ مجدد از اهميت بالايي برخوردار است. معمولا شركت هاي سازنده اين مدت زمان را بر روي برگه مشخصات وسيله درج مي كنند. شما بايد با توجه به نحوه است??اده از دستگاه ميزان اهميت اين مورد را براي خود ارزيابي كنيد و سپس تصميم بگيريد كه كدام دستگاه مي تواند براي شما قانع كننده باشد. براي مثال اگر از كساني هستيد كه پس از خارج شدن از منزل دسترسي يا وقت شارژ مجدد نداريد و از دستگاه به صورت پيوسته است??اده مي كنيد نياز به دستگاهي داريد كه بتواند حداقل براي 5 ساعت كار كند.

 

نحوه اتصال دستگاه به كامپيوتر:

 

دستگاه های پخش MP3 معمولا از ارتباط USB، USB 2.0 یا پورت FireWire برای اتصال است??اده می کنند.سرعت انتقال ??ایل صوتی از طریق USB 2.0 یا FireWire دوبرابر این سرعت در ارتباط USB است. البته باید توجه داشت که ارتباط FireWire عمدتا در کامپیوتر های مکنتاش است??اده می شود. دستگاه های پیشر??ته و مدل بالا دارای قابلیت Wi-Fi داخلی هستند که امکان خرید و تهیه آهنگ به صورت آنلاین بر روی اینترنت را برای شما ??راهم می کند.

برخی از مدل ها از USB سرخود برای اتصال به کامپیوتر است??اده می کنند. مزیت این مدل ها عدم نیاز به حمل کابل و نیز سرعت عمل در هنگام است??اده از دستگاه به عنوان ??لش مموری است.

48607725_2.jpg

 

 

ويژگي هاي اضا??ي و وسايل جانبي:

 

همزمان با محبوبيت يا??تن دستگاه هاي MP3 تنوع وسايل جانبي حتي با سرعتي بيشتر از دستگاه اصلي در حال ا??زايش است. از آنجا كه وجود برخي از وسايل جانبي همراه بسيار بااهميت است، وسواس به خرج دادن هنگام انتخاب آنها نه تنها بد نيست بلكه ضروري نيز مي باشد. برخي از وسايل جانبي موجود به صورت زير مي باشند:

 

- اسپيكر:

اسپكر يا بلند گوي خارجي وسيله ايست كه مي تواند در مواقعي بسيار م??يد باشد. مثلا زماني كه بخواهيد از وسيله خود به صورت اشتراكي با ديگران است??اده كنيد. در صورتي كه اين اسپيكر توسط خود شركت سازنده پيشنهاد يا ارائه شود، از اولويت برخوردار خواهد بود. اين به دليل سازگاري امپدانسي بين اسپيكر و دستگاه پخش كننده MP3 است.

برخي از مدل هاي پخش كننده MP3 حتي داراي اسپيكر كوچكي بر روي خود دستگاه مي باشند. اين مورد بيشتر در مدل هايي كه علاوه بر پخش قابليت ضبط صدا نيز دارند وجود دارد.

برخی از اسپیکر ها امکان اتصال از طریق بیسیم به دستگاه را ??راهم می کنند در این صورت شما مجبور نخواهید بود حتما از کابل برای اتصال به اسپیکر است??اده کنید.

b.jpg

 

- هد??ون:

يكي از مهمترين ويژگي هاي يك دستگاه خوب كي??يت هد??ون آن است. معمولا هد??ون هاي ??ابريك كه به همراه وسيله عرضه مي شوند از كي??يت بهتري برخوردارند و اين به دليل تطبيق مناسب امپدانسي بين وسيله و هد??ون است كه سازنده در هنگام ساخت در نظر گر??ته است. به همين دليل توصيه مي شود تا حد امكان از هد??ون همراه وسيله است??اده كنيد و در نگهداري آن كوشا باشيد.

 

handsfree.jpg

headphones.jpg

 

- كي?? مخصوص حمل:

با توجه به ظرا??ت و كوچك بودن دستگاه، نگهداري از وسيله امري مهم محسوب مي شود. براي اين كار تهيه كي?? محا??ظ براي دستگاه و وسايل جانبي آن توصيه مي شود. در صورتي كه شركت سازنده اي اين امكان را در اختيار شما قرار دهد، براي خريد در اولويت برخوردار خواهد بود.

- كابل و شارژر: همواره بايد هنگام خريد از وجود كابل اتصال به كامپيوتر و نيز شارژر دستگاه(در صورت وجود) در جعبه آن اطمينان حاصل كرد. اين در مورد دستگاه هايي كه از برخي استاندرادهاي مخصوص خود براي ارتباط است??اده مي كنند بسيار ضروري خواهد بود.

در صورتی که می خواهید از خروجی برق اتومبیل خود برای شارژ دستگاه است??اده کنید می تواند شارژر مخصوص این کار را تهیه کنید.

dsf.jpg

 

 

- مقاوم در برابر آب وضربه:

امروزه تعدادي از شركت هاي سازنده دستگاه هاي خود را به قابليت مقاوم بودن در برابر آب و ضربه مجهز كرده اند. اگر از كساني هستيد كه به چنين ويژگي هایی نياز داريد در هنگام انتخاب نسبت به وجود آنها اطمينان حاصل كنيد.

 

ضمانت نامه ??روشنده:

با توجه به ضرا??ت و کوچکی دستگاه ها وجود ضمانت نامه معتبر برای دستگاه می تواند عاملی تعیین کننده هنگام خرید باشد. این عامل در مواردی میتواند از درجه اهمیت بالاتری نسبت به مشخصات ??نی وسیله قرار گیرد.

 

جمع بندی:

 

در نهایت مهمترین نکته برای در نظر گر??تن این است که چه چیزی شما را در هنگام گوش دادن به آهنگ مورد علاقه تان قانع و خوشحال خواهد کرد. ممکن است یک دستگاه ??انتزی برایتان جالب باشد ولی باید توجه داشت که نحوه است??اده از آن باید ساده باشد. سعی کنید قبل این که اقدام به خرج کردن پولتان نمایید ابتدا لیستی از آنچه از دستگاه خود می خواهید تهیه کرده و سپس با توجه به این لیست و توضیحات این راهنما و سایر اطلاعات اقدام به خرید آن نمایید.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...