رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
sinaweb

ده روش كوچك كردن شكم

پست های پیشنهاد شده

[ATTACH=CONFIG]1509[/ATTACH]

 

 

متخصصان معتقدند که ن??خ معده را به راحتی می توان برطر?? کرد. ورم موقت معده که گاهی ات??اق می ا??تد باعث بزرگ شدن شکم می شود و قابل برطر?? شدن است مگر این که علت ن??خ، بیماری هایی مانند بیماری کبدی و یا قلبی باشد.به نوشته «webmd» و به گ??ته متخصص غدد و محقق درمان چاقی م??رط در موسسه مایوکلینیک، این که ن??خ به علت تراکم مایعات به وجود می آید یک باور نادرست است زیرا معده تنها قسمتی از بدن نیست که مایعات تراکم پیدا می کند. بلکه در قسمت های دیگر نیز آب تجمع پیدا می کند. پس علت تجمع ن??خ که ناراحتی ایجاد می کند چیست؟ متخصصان معتقدند که علت های متعددی وجود دارد از حساسیت به مواد غذایی گر??ته تا یبوست، در این مطلب به چند روش جلوگیری از ن??خ معده اشاره می کنیم.

۱) از یبوست جلوگیری کنید؛ مصر?? کم ??یبر، مایعات و ??عالیت جسمی می تواند یبوست ایجاد کند که در نتیجه باعث ن??خ معده می شود. برای جلوگیری از آن کارشناسان مصر?? روزی ۲۵ گرم ??یبر توسط زنان و ۳۸ گرم توسط مردان را توصیه می کنند که شامل غلات سبوس دار، میوه، دانه، میوه مغزدار و سبزیجات است. علاوه بر آن سعی کنید روزی ۶ تا ۸ لیوان آب بخورید و ۵ روز در ه??ته هربار ۳۰ دقیقه ورزش کنید.

۲) آلرژی به گندم و یا حساسیت به لاکتوز را مشخص کنید؛ این ۲ ماده ن??خ آور است اما باید توسط پزشک تشخیص داده شود بیشتر مردم این نوع ناراحتی ها را بدون مراجعه به پزشک تشخیص می دهند و ??رآورده های سالم لبنی و غلات سبوس دار را از رژیم غذایی خود حذ?? می کنند. شاید کاهش مقدار مواد غذایی مشکوک و یا جایگزینی و مصر?? آن با غذاهای دیگر به ر??ع این مشکل کمک کند. در خصوص ??رآورده های لبنی از پنیر و یا ماست که مقدار کمی لاکتوز دارد است??اده کنید.

۳) از سریع خوردن پرهیز کنید؛ سریع خوردن غذا بدون این که خوب بجوید باعث قورت دادن هوا و ن??خ معده می شود. غذا خوردن باید حداقل ۳۰ دقیقه طول بکشد. توجه داشته باشید که هضم غذا از دهان شروع می شود و با جویدن بیشتر می توانید ن??خ معده را کاهش دهید. یک ویژگی دیگر آهسته خوردن، احساس سیری است. بررسی ها نشان داده که هرچه کندتر غذا بخورید، مقدار کمتری غذا خواهید خورد.

۴) از مصر?? بیش از حد نوشابه های گازدار پرهیز کنید؛ این نوع نوشیدنی ها حتی انواع رژیمی آن ها می تواند منجر به گیر ا??تادن گاز در معده شود. به جای آن آب معدنی با طعم لیمو، پرتقال، خیار بخورید و یا مصر?? روزانه نوشیدنی های گازدار را کاهش دهید. چای نعناع برای کاهش و تسکین ن??خ معده نیز موثر است.

۵) آدامس خوردن را به حداقل برسانید؛ جویدن آدامس باعث وارد شدن هوا و در نتیجه ن??خ معده می شود. اگر عادت به جویدن آ دامس دارید آ ن را با خوردن آب نبات های س??ت که دیر آب می شوند و میوه و سبزی های پر??یبر جایگزین کنید.

۶) مراقب مواد غذایی و نوشیدنی های بدون قند باشید؛ اغلب ا??راد به علت مصر?? بیش از حد مواد غذایی و نوشیدنی های بدون قند به ن??خ معده دچار می شوند. متخصصان مصر?? تنها ۲ تا ۳ وعده مواد غذایی و یا نوشیدنی در روز را توصیه می کنند.

۷) نمک را محدود کنید؛ مواد غذایی آماده سرشار از نمک و میزان پایین ??یبر است که هر دو ایجاد ن??خ می کند. هنگام خرید مواد غذایی آماده و کنسرو به محتویات آن توجه کنید.

۸)مصر?? حبوب و سبزی های ن??اخ را کاهش دهید؛ اگر به خوردن حبوب عادت ندارید، با خوردن سبزی هایی مانند کلم بروکلی و گل کلم، با ن??خ مواجه خواهید شد. این کار به این منظور نیست که آن ها را از رژیم غذایی خود حذ?? کنید بلکه آن ها را کم کم به رژیم غذایی خود اضا??ه کنید تا بدن به ترکیبات عادت کند.

۹) به وعده های غذایی کوچک تر رو بیاورید؛ به جای ۳ وعده غذایی کامل به وعده های متعدد و کوچک تر بپردازید این کار باعث می شود علاوه بر جلوگیری از ن??خ، میزان قند خون و گرسنگی نیز کنترل شود. بنابراین به ۵ تا ۶ وعده غذایی کوچک تر در روز و مواد مغذی توصیه شده رو بیاورید.

۱۰) مواد غذایی و نوشیدنی های برطر?? کننده ن??خ مصر?? کنید؛ تحقیقات نشان داده چای نعناع، زنجبیل، آناناس، جع??ری و ماست حاوی باکتری م??ید است و در کاهش ن??خ نقش دارد این ها مواد غذایی سالمی است که در صورت مصر?? درست در برطر?? کردن ن??خ به شما کمک می*کند.

متخصصان بر این باورند که قرص های رونده و پرهیز از خوردن برای ر??ع ن??خ و یا کاهش وزن توصیه نمی شود.

هر چند ا??راد به طرق مختل?? وزن خود را کاهش می دهند محققان می گویند انجام دادن ورزش شکم در طول روز عضلات شکم را تقویت می کند. تقویت عضلات شکم به شخص ظاهر لاغرتر با عضلات قوی و حالت بدنی بهتر می دهد.

 

 

 

منبع:سایت راسخون

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...