رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
sinaweb

شيمي*درماني مي*شويد، بخوانيد!

پست های پیشنهاد شده

[ATTACH=CONFIG]1504[/ATTACH]

1. به محض شروع شيمي*درماني امکان دارد رنگ پوست تيره شود اما جاي نگراني نيست و پس از اتمام دوره درماني به حالت اول برمي*گردد. تنها نکته مهم، ح??اظت در برابر نور آ??تاب است و متخصصان، امروزه به اين نتيجه رسيده*اند که همه ا??راد از کودکي بايد در برابر نورآ??تاب از پوست خود محا??ظت کنند و با است??اده از کلاه و دستکش يا ضدآ??تاب مراقب خود باشند تا در بزرگسالي گر??تار سرطان پوست نشوند. توصيه ويژه من در مورد ح??اظت از نور آ??تاب به اين دليل است که گاهي به خاطر مصر?? داروها پوست حساس شده و چون مستعد خشکي و ايجاد لک مي*شود، منطقي به نظر مي*رسد که اين عامل مهم زمينه*ساز (نور خورشيد) حذ?? شود.

2. بهتر است کودکان و بزرگسالاني که شيمي*درماني مي*شوند از مرطوب*کننده*ها است??اده کنند تا پوست*شان خشک نشود. پوست خشک به راحتي صدمه مي*بيند و به دنبال آسيب و زخم مشکلات ديگري هم به وجود مي*آيد.

3. علاوه بر مشکلات پوستي، مشکلات مخاطي هم ممکن است به وجود *آيد. براي زخم*هاي دهاني نيز بايد حتما با يک دندان*پزشک متخصص دهان مشورت کنيد و از پزشک اونکولوژيست (??وق*تخصص سرطان*شناسي) در مورد نکات پيشگيرانه زخم پرس*وجو کنيد.

4. از آنجا که بعضي داروهاي شيمي*درماني احتمالا حساسيت ايجاد مي*کنند، توصيه مي*کنم براي خودتان يا نوجوانان*تان که تحت شيمي*درماني*اند حتي*المقدور از مواد آرايشي است??اده نکنيد چون در صورت بروز حساسيت، تشخيص اينکه مشکل اصلي به مواد آرايشي ربط دارد يا داروهاي شيمي*درماني، سخت است.

5. با اين که مشکل*هاي ناخن و قارچ*ها با احتمال بيشتري در بيماران تحت شيمي*درماني ايجاد مي*شوند (به دليل ضع?? سيستم ايمني) و امکان دارد در کناره*هاي ناخن*ها سلوليت و آبسه بيشتر از قبل ديده شود اما به دليل ح??ظ روحيه بچه*ها آنها را از لاک زدن منع نمي*کنيم اما بزرگ*ترها بهتر است اين نکته را بدانند که لاک زدن مکرر و است??اده از پاک*کننده*ها و استون مي*تواند اين احتمال را براي بروز مشکل*هاي ناخن و ع??ونت*هاي قارچي بيشتر کند.

6. از آنجا که بعضي داروها، عارضه ريزش مو و ابرو را دارند بهتر است قبل از شروع درمان، يک مدل موي کوتاه براي خودتان يا کودک*تان انتخاب کنيد تا نيازي به دستکاري زياد وجود نداشته باشد. اين را بدانيد که هيچ جاي نگراني نيست چون بعد از درمان، شاهد رويش مجدد موهاي خودتان يا ??رزند بيمارتان خواهيد بود.

 

 

منبع:سایت راسخون

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...