رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
sinaweb

خصوصي يا دولتي؟

پست های پیشنهاد شده

[ATTACH=CONFIG]1498[/ATTACH]

 

 

 

با همه شب*بيداري*ها و مشکل*هاي روزها و ه??ته*هاي اول ورود نوزاد کوچولويتان، ماه*ها سپري مي*شوند و به موعد و***يناسيون 3ماهگي مي*رسيد.

باور رايجي که اغلب پدرها دارند اين است که و***يناسيون در بخش خصوصي و مطب*ها کي??يت بهتري نسبت به و***ن*هاي ارايه شده در مراکز بهداشتي دارد. آنها گاهي به همين دليل، برنامه و***يناسيون کودک را دچار تاخير يا اشکال مي*کنند و اگر هم کسي تذکري بابت اين موضوع به پدر بدهد، قبول نمي*کند. ما اين دغدغه شايع را با اساتيد دانشگاه مطرح کرديم و در مورد اينکه هيچ ت??اوتي در کي??يت و***ن*ها در بخش دولتي و خصوصي وجود ندارد مطمئن شديم. اساتيد دانشگاه مت??ق*القول*اند که: «اين ت??کر که و***ن*هاي بخش خصوصي اثر بهتري دارند صحيح نيست.

اين که برخي ا??راد و***ن يک بيماري را دريا??ت مي*کنند ولي باز هم دچار آن بيماري مي*شوند نشان*دهنده اين نيست که آن و***ن تاثير چنداني نداشته يا کي??يت*اش نامطلوب بوده است. بلکه پاسخ بدن ا??راد به و***ن*هاي مختل?? مت??اوت است و نبايد موارد استثنايي شکست و***يناسيون به دلسردي خانواده*ها منجر شود.» اين نگراني در روزهايي که قرار است و***ن براي کودک شما تزريق شود مختص شما نيست و بيشتر والدين مانند شما هستند.

اگر همسر شما طاقت ندارد هنگام و***يناسيون نوزاد 3ماهه**تان را در آغوش بگيرد و مراقب باشد تا در هنگام تزريق ثابت بماند، شما همراه او برويد يا از مادر خود يا همسرتان بخواهيد همراه او شوند. در مورد توصيه*هاي بعد از و***يناسيون يعني مصر?? قطره استامينو??ن تب*بر و کمپرس محل تزريق نيز دقت کنيد چون اگر استامينو??ن را به موقع به شيرخوار ندهيد تب مي*کند. همسرتان مي*تواند با در آغوش کشيدن کودک و شيردهي پس از و***ن زدن به کودک آرامش دهد.

اگر نوزاد کوچولوي شما به نظرتان ضعي?? است و حس مي*کنيد چند تزريق را در يک مرحله نمي*تواند تحمل کند يا امکان دارد عارضه*اي برايش داشته باشد بهتر است نگران نباشيد. مطالعه*هاي وسيعي در مورد سن مناسب براي واكسيناسيون و اينکه کدام و***ن*ها بي*خطر و در عين حال م??يدند انجام شده است و ثابت شده اينها با هم تداخل ندارند.

 

منبع:سایت راسخون

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...