رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
sinaweb

آب در بطري*

پست های پیشنهاد شده

[attach=config]1497[/attach]

 

 

سال*هاست که وقتي بيرون از منزل تشنه*مان مي*شود، مي*توانيم به نزديك*ترين سوپرمارکت مراجعه کنيم و يك بطري آب بخريم و البته سال*هاست که هنگام خريد اين آب*هاي بطري*شده، نگاهي به تاريخ مصر??ش نمي*اندازيم؛ احتمالا با اين تصور که آب مثل شير نيست که با گذشت زمان، ??اسد شود. اما نگهداري از اين بطري*هاي آب، حتي توي مغازه*ها هم بايدها و نبايدهايي دارد. شما از بايدها و نبايدهاي آن خبر داريد؟

خريد آب

 

1. هنگام خريد حتما به تاريخ انقضاي درج شده روي بطري دقت كنيد و تازه*ترين آب را انتخاب كنيد، نه بطري*هاي خاك*گر??ته و تاريخ*گذشته را. ماندن آب براي مدت طولاني در اين بطري*ها موجب آزاد شدن مونومرهاي موجود در آن مي*شود كه براي سلامت ا??راد خطرناك هستند.

2. تاريخ انقضاي آب*هاي بطري شده نبايد نامحدود باشد. تاريخ انقضاي آنها بايد کوتاه*مدت باشد تا ترکيبات مونومر و آروماتيک موجود در ترکيب بطري*ها وارد آب نشوند.

3. توجه داشته باشيد كه آب*ها در معرض آ??تاب قرار نگر??ته باشند؛ بلكه در محيطي خنك يا داخل يخچال در مغازه جاي داده شوند.

نگهداري از آب

 

4. حتي اگر روي بسته*بندي بطري*هاي آب، تاريخ انقضاي نامحدود درج شده باشد، بعد از مدتي بهتر است آن را ديگر براي مصار?? خوراكي مورد است??اده قرار ندهيد.

5. .با اين كه آب*هاي بطري شده يخ*زده گران*تر هستند اما بسته*بندي اين بطري*ها ??قط براي دماي 0 تا 4 درجه طراحي شده*اند؛ نه براي انجماد. پس اين آب*هاي گران*تر را به قيمت جانتان نخريد.

6. اگر بطري*ها منجمد شوند، امكان دارد كه از بسته*بندي* تركيبات دي*اكسين آزاد و وارد آب شود و زمينه سرطان را در مصر??*كننده به وجود آورد و يا حتي تركيب بطري آنها كه موسوم به pet است، در اثر انجماد، تركيباتي را آزاد كند كه سلامت مصر??*كننده را به خطر بيندازند.

نوشيدن آب

 

7. آب را خيلي سرد ننوشيد تا عوارض گوارشي به دنبال نداشته باشد.

8. مي*توانيد براي ر??ع عطش در آبتان چند قطره آبليموي تازه يا آب پرتقال بريزيد.

9. داختن چند تكه از يك ميوه يا مخلوط ميوه*ها مانند تكه*هاي خيار يا گيلاس يا حتي آناناس هم منظره زيبايي را ايجاد مي*كند و البته ارزش غذايي آب را هم بالا مي*برد.

 

منبع:سایت راسخون

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...