رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
sinaweb

درمان هاي مختلف ***که

پست های پیشنهاد شده

[ATTACH=CONFIG]1256[/ATTACH]

 

 

 

***که چيزي است که بي گمان همه در طول زندگي خود با آن مواجه شده اند. هق هق هاي بي اماني که در صورت تداوم، ??رد را مستاصل مي کند و در مواردي حالت بيماري به خود مي گيرد. در زبان لاتين به ***که Singultus اطلاق مي شود که از لغت Singult به معني تلاش براي ن??س کشيدن حين هق هق گريه مشتق شده است. ***که همچنان به عنوان يکي از اسرار پزشکي باقي مانده است و تا به حال نقش و عملکرد م??يدي براي آن شناخته نشده است.

در واقع ***که عبارت است از انقباضات ناخودآگاه و مکرر عضله ديا??راگم و عضلات تن??سي بين دنده اي.

***که يک علامت است و نه بيماري. در ايجاد ***که ديا??راگم (عضله بزرگ و نازکي که ق??سه سينه را از شکم جدا مي کند) و عصب ??رنيک (عصبي که ديا??راگم را به مغز وصل مي کند) نقش دارند. معمولاً حين ***که، صدايي تند و سريع که در اثر حرکت غيرارادي عضلات ديا??راگم و متعاقب آن بسته شدن سريع تارهاي صوتي پديد مي آيد، شنيده مي شود.

تقريبا همه ممکن است دچار ***که شوند، حتي جنيني که در رحم مادر است. اما به طور کلي مردان به مراتب بيشتر از زنان دچار ***که مي شوند. اما عملاً هر ??ردي از نوزادان گر??ته تا ا??راد بزرگسال، آن را تجربه مي کنند.

***که معمولاً يک مشکل گذرا و خوش خيم است. با اين حال همين عارضه ساده در صورتي که بيش از حد ادامه پيدا کند، مي تواند آزاردهنده و ناتوان کننده باشد.

در ضايعات مغزي، ضربه و تومورهاي مغزي يا به دنبال بي هوشي ها نيز امکان بروز ***که وجود دارد. عموماً ***که با اين علت، خود به خود بهبود يا??ته و غالباً در ا??راد مضطرب و داراي استرس بالا يا متعاقب خبر خوشايند و غم انگيز تظاهر مي کند و در برخي مواقع مصر?? دارو و سموم نيز علت آن است.

علل ***که:

 

تحريک اعصابي است که عضلات تن??سي، خصوصاً ديا??راگم را تحريک مي کنند. علت ***که کوتاه مدت معمولاً ناشناخته است اما در صورتي که ***که طولاني مدت باشد يا به شکل مکرر رخ دهد، امکان دارد به علل زير ايجاد شده باشد:

خوردن يا آشاميدن غذا يا نوشيدني داغ يا مواد تحريک کننده، بيماري پرده جنب (پرده اي که روي ريه را مي پوشاند)، ذات الريه، اورمي (جمع شدن مواد زايد سمي در اثر نارسايي کليه)، الکلي بودن، مصر?? برخي از داروها، اختلالات معده، مري، روده يا لوزالمعده، حاملگي، تحريک مثانه، هپاتيت، سابقه عمل جراحي (خصوصاً جراحي روي شکم)، علل عاط??ي، پر بودن معده، خنده شديد يا احساسات قوي، تغيير در دماي محيط.

چنانچه گ??ته شد معده خيلي پر و انباشته نيز مي تواند باعث حمله هاي ***که شود که به شکل غيرارادي بروز مي کند و در شرايط زير پيش مي آيد: خوردن بيش از حد غذا و با سرعت، به درون کشيدن هواي بيش از اندازه، تغيير ناگهاني در دماي معده مثل نوشيدن مايعات سرد بلا??اصله بعد از نوشيدن يک نوشيدني داغ.

در گزارش جالبي که سال ها پيش در ژورنال نيوانگلند به چاپ رسيد، بيماري را معر??ي کرده بود که براي چند روز دچار ***که هاي مقاوم به درمان شده بود. بررسي هاي مختل?? در او هيچ مشکلي را نشان نمي دادند و تنها يا??ته غير طبيعي، وجود مورچه در گوش او بود و تنها پس از خارج کردن اين مورچه، مشکلش برطر?? شده بود!

از موارد بالا مي توان نتيجه گر??ت که در بسياري از موارد، علت مشخصي براي اين حالت شناسايي نمي شود.

اغلب اوقات ***که بيش از 48 ساعت طول نمي کشد، ولي ??رم مداوم، بيش از 2 روز و کمتر از 1 ماه مبتلاست و در موارد بيشتر يا در صورتي که با بيماري هاي ديگري مثل مشکلات قلبي - ريوي همراه باشد، ??رد نياز به مراجعه به بيمارستان دارد.

اگر دچار ***که هايي مي شويد که تا چند روز يا بيشتر ادامه پيدا مي کنند، پزشک شما مي تواند دستور انجام آزمايشاتي را تجويز کند که براي بررسي احتمال وجود يک مشکل جدي تر به کار مي روند.

روش هاي درمان ***که متنوع هستند و درمان هاي غيردارويي معمولاً بر روش هاي تحريک ناحيه حلق و بيني مبتني هستند.

در زير به مواردي اشاره مي شود که شما مي توانيد حين بروز مشکل، يک يا تعداد بيشتري از آنها را به کار بنديد:

 

1- ن??س خود را نگاه داريد و تا 10 بشماريد.

2- داخل يک کيسه کاغذي تن??س کنيد (کيسه پلاستيکي به دليل احتمال چسبندگي آن به بيني و خصوصاً در اط??ال به هيچ عنوان توصيه نمي شود).

3- انگشت شست خود را بين دندان ها و لب بالا قرار دهيد، سپس لب بالا را با انگشت سبابه خود، درست در زير سوراخ بيني سمت راست، ??شار دهيد.

4- يک ليوان آب را به سرعت بنوشيد. باوري قديمي وجود دارد مبني بر اين که نوشيدن ه??ت جرعه آب، ***که را متوق?? مي کند.

5- نان خشک يا يخ خرده شده، قورت دهيد.

6- زبان خود را به ملايمت بکشيد.

7- يک قاشق چاي خوري شکر خشک بخوريد.

8- بازي «پول من را تو برداشتي؟» را به منظور پرت کردن حواس ??رد انجام دهيد.

9- ترساندن ناگهاني ??رد مبتلا مي تواند مؤثر باشد (به اين شرط که ??رد دچار مشکلات بعدي نشود!).

10- در برخي متون به گذاشتن يخ و ليمو روي زبان براي متوق?? کردن ***که اشاره شده است.

11- گذاشتن ژله انگور زير زبان

12- بو کردن موادي که بوي نا??ذي دارند.

در بيماري که آيرو??اژي علت ***که است، بايد از صحبت حين صر?? غذا پرهيز کند، غذا را به خوبي جويده و با استرس و اضطراب صر?? نکند. درمان ***که با علت ر??ل***، مصر?? حجم کم غذا و پرهيز از خوابيدن پس از غذا خوردن است. غذاي پرچرب، نوشابه هاي گازدار، پياز خام، مرکبات و حتي سيگار کشيدن سبب تشديد ر??ل*** معده مي شود.

داروهايي هم براي درمان ***که معر??ي شده اند که سر دسته داروهاي مؤثر در درمان ***که کلروپرومازين است که هم به شکل قرص و هم به صورت آمپول وجود دارد. البته اين دارو از انواع داروهاي اعصاب است و ظاهرا به اين دليل تجويز مي شود که ***که يک ر??لکس عصبي است، اما بايد به خاطر داشته باشيد که درمان هاي دارويي را هرگز بدون تجويز پزشک است??اده نکنيد، چرا که عارضه جانبي دارد.

به طور کلي ***که معمولاً حالت خوش خيم داشته و با درمان هاي خانگي برطر?? مي شود. در مواردي هم که به طول بينجامد يا به درمان هاي معمول جواب ندهد، معمولاً با دخالت پزشک برطر?? خواهد شد.

 

منبع:سایت راسخون

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...