رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
sinaweb

ماساژ

پست های پیشنهاد شده

[ATTACH=CONFIG]1254[/ATTACH]

 

صورت 120 ماهيچه دارد. حتي مقدار کمي استرس هم مي تواند بر اين ماهيچه ها تأثير گذاشته و چروک هاي ريزي روي صورت پديد آورد. تقريباً در سن بيست سالگي هيچ کس تصور نمي کند که روزي به روي صورتش چروکي به وجود آيد، در سي سالگي واقعيت کم کم خود را نمايان خواهد ساخت و چهل سالگي نيز زمان وقوع ??اجعه است، يعني زماني که درمان چين و چروک صورت تقريباً دشوار شده است. بله، قبول آن مشکل است اما واقعيت اين است که پوست شما پير شده و علايم آن را در چهره خود مي بينيد.

آلودگي هوا، پرتو خورشيد و استرس، همه از عوامل آسيب زاي پوست و چروک شدن زودرس آن هستند. اما راه حل چيست؟ مراقبت هاي روزانه از پوست صورت تا حدودي مي تواند از آسيب هاي پوست بکاهد، ولي ماساژ معجزه مي کند. ماساژ موجب خارج شدن سموم و آلودگي ها از سلول هاي پوست مي شود. ماساژ دماي پوست را بالا مي برد و بدين شکل پوست عرق کرده و عرق، سموم و آلودگي هايي که به داخل پوست ن??وذ کرده است را از سلول هاي پوستي خارج کرده و د??ع مي نمايد. در پايين تر از پوست، ماساژ مي تواند به کارکرد سيستم لن??اوي سرعت بخشيده و به د??ع باکتري ها و سموم از سلول هاي پوستي به خارج از سلول هاي پوست کمک کند. ماساژ به کاهش خطوط روي پوست کمک کرده و پوست را س??ت مي کند.

ماساژ به گردش خون کمک کرده و امکان جريان مناسب ***يژن را در سلول هاي پوستي ??راهم مي آورد. جريان خون مناسب در پوست به معناي داشتن پوست سالم تر و درخشنده تر است. ماساژ به ماهيچه ها آرامش مي بخشد و احساس جان دوباره به شما خواهد داد.

چگونه بايد شروع کرد؟

 

با پ***ازي پوست تان شروع کنيد. شير پاک کن و لوسيون مناسب با پوست خود را با دست روي پوست صورت خود بماليد و پس از چند دقيقه با است??اده از پنبه مرطوب آن را پاک کنيد.

روش درست چيست؟

 

ابتدا بايد تشخيص دهيد چه حدي از ??شار براي تان قابل تحمل است و هيچ گاه بيش از اين مقدار به پوست خود ??شار وارد نکنيد. براي ماساژ از نوک انگشتان است??اده کنيد و از مرکز صورت به شکل حرکات دوار کوچک به طر?? خطوط خارجي صورت، پوست را ماساژ دهيد. به خاطر داشته باشيد که حتماً پوست روي ??ک و پيشاني را هم ماساژ دهيد. حرکات را از روي صورت شروع کرده و به طر?? برجستگي کاسه سر ادامه دهيد. سر را با ??شارهاي محکم و منظم ??شار دهيد. سرم هاي تقويتي مي توانند مکمل خوبي براي ماساژ شما باشند.

ماساژ براي قسمت هاي مختل?? صورت

 

پيشاني:

 

ک?? دست چپ خود را روي پيشاني گذاشته و ??شارهاي مداوم و آرامي به روي پيشاني وارد کنيد. سپس پوست را آرام به طر?? بالا و خط رويش مو بکشيد. اين روش را در تمام قسمت هاي پيشاني ادامه داده و تمام پوست اين قسمت را ماساژ دهيد. سپس به طر?? شقيقه ها ر??ته و به همين شکل پوست شقيقه را به طر?? بالا و خط رويش مو بکشيد. تمام اين عمليات را براي سمت راست نيز انجام دهيد.

گونه ها:

 

از ک?? دست خود کمک گر??ته و پوست گونه را به طر?? پايين گوش ها بکشيد و سپس آن را با ملايمت ??شار دهيد. پوست پايين چشم را به طر?? شقيقه ها کشيده و سپس به ملايمت ب??شاريد.

چانه:

 

از برآمدگي ک?? دست و نوک انگشتان دست راست براي ايجاد يک حرکت مارپيچ روي چانه است??اده کنيد. هشت بار اين حرکت را تکرار کنيد.

دهان:

 

با دو انگشت سبابه و مياني هر دو دست، ضربه هاي ملايمي به طر?? بالا و پايين دور تا دور دهان بزنيد. اين حرکت را چهار بار تکرار کنيد.

بيني:

 

ابتدا از انگشت مياني هر دو دست کمک گر??ته و ضربات مداوم و ملايمي به دو پرده بيني به طر?? پايين بزنيد. اين حرکت را دو بار تکرار کنيد. سپس با انگشت سبابه و مياني دست راست شروع به زدن ضربه هاي ملايم به طر?? بالا و پايين پل بيني کنيد. اين حرکت را دو بار تکرار کنيد.

چشم ها:

 

در مورد چشم ها بايد دقت بسياري نمود زيرا پوست اين ناحيه بسيار نازک و شکننده است. با نوک انگشتان سبابه و مياني، به شکل حرکات دايره اي شکل کوچک، به آرامي از بالاي بيني شروع کرده و به طر?? خط خارجي چشم و شقيقه ها ماساژ دهيد. ماساژ گوشه هاي داخلي چشم را ??راموش نکنيد. ماساژ را در شقيقه ها به پايان برسانيد.

مهمترين نکته:

 

در ماساژ صورت، است??اده از حرکات به طر?? بالا و خطوط خارجي صورت است. براي پوست هاي طبيعي، ه??ته اي يک بار از ماساژ است??اده کنيد. اما اگر پوست تان خيلي خشک است مي توانيد سه تا چهار روز يک بار از ماساژ بهره بگيريد.

 

 

منبع:سایت راسخون

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...