رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
mohamad72

کدام قابلیت گوشی سامسونگ اهمیتی ندارد؟

پست های پیشنهاد شده

[h=1]کدام قابلیت گوشی سامسونگ اهمیتی ندارد؟[/h]

 

 

 

 

 

کدام قابلیت گوشی سامسونگ اهمیتی ندارد؟

 

 

 

 

جدیدترین پرچم‌دار سامسونگ گوشی گلکسی نوت ۹ است که از ویژگی‌های سخت‌ا??زاری و نرم‌ا??زاری جذابی بهره می‌برد. سامسونگ بعد از سال‌ها آزمون و خطا در حوزه‌ی نرم‌ا??زار، حالا مو??ق به عرضه‌ی قابلیت‌هایی شده که با اطمینان می‌توانیم بگوییم بیشتر آن‌ها برای کاربران م??ید و سودمند محسوب می‌شوند.

 

1834213_498-2.jpg

 

کدام قابلیت گوشی سامسونگ اهمیتی ندارد؟

 

البته این کمپانی کره‌ای همواره در حوزه‌ی نرم‌ا??زار چنین عملکرد خوبی نداشته و در سال‌های اخیر، انواع و اقسام قابلیت‌های نرم‌ا??زاری بی‌??ایده و بی‌مصر?? را معر??ی کرده است. کاربران گوشی‌های سامسونگ احتمالاً رابط کاربری TouchWiz موجود در گوشی‌های گلکسی را به یاد می‌آورند که سرشار از قابلیت‌های مختل??ی بود، قابلیت‌هایی که تعداد زیادی از آن‌ها بی‌مصر?? و بی‌??ایده به‌حساب می‌آمدند. در ادامه، به تعدادی از قابلیت‌های نرم‌ا??زاری بی‌مصر?? موجود در گوشی‌های قدیمی سامسونگ نگاهی می‌اندازیم.

 

قابلیت Air View در گلکسی اس ۴

 

این قابلیت برای اولین بار همراه با گلکسی نوت ۲ معر??ی شد و کاربران با است??اده از قلم S. Pen و ??شردن نوک آن بر موارد مختل??ی مانند تصاویر، پیام‌ها و ایمیل‌ها می‌توانستند پیش‌نمایشی از محتوای این موارد را مشاهده کنند. از آنجایی که نمایشگر به‌خوبی و با دقت زیادی می‌توانست محل قرارگیری قلم S. Pen را تشخیص بدهد، کاربران برای است??اده از این مشخصه با مشکلی مواجه نمی‌شدند و به‌راحتی از آن بهره می‌بردند.

 

سامسونگ برای گوشی گلکسی اس ۴ که از چنین قلمی پشتیبانی نمی‌کرد، تصمیم گر??ت قابلیت Air View را با انگشت انسان معر??ی کند. قابلیتی که است??اده از آن کار چندان ساده‌ای نبود. زیرا پهنای نوک انگشت انسان بسیار بیشتر از نوک قلم است و علاوه بر این نگه داشتن انگشت در یک مکان خاص برای مشاهده‌ی پیش‌نمایش موارد مختل??، تجربه‌ی عجیب‌وغریبی محسوب می‌شد.

 

علاوه بر این باید خاطرنشان کنیم که دقت این نمایشگر برای ردگیری حرکات انگشت چندان هم بالا نبود و همین موضوع در کنار موارد دیگر باعث شد که این مشخصه اصلاً مورد توجه قرار نگیرد.

 

کدام قابلیت گوشی سامسونگ اهمیتی ندارد؟

 

قابلیت Air Gestures در گلکسی اس ۴

 

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که همراه با گوشی گلکسی اس ۴ سامسونگ معر??ی شد، Air Gestures است که بر روی کاغذ قابلیت جذاب و هیجان‌انگیزی به نظر می‌رسد، اما در واقعیت اصلاً مشخصه قابل توجهی نبود. این قابلیت را می‌توان نسخه ساده‌شده‌ی کینکت ایکس‌باکس ۳۶۰ به حساب آورد و کاربران با حرکات ا??قی و عمودی دست خود می‌توانستند کار‌هایی مانند اسکرول کردن گالری یا مرورگر موجود در گوشی خود را انجام دهند. این یعنی به‌جای اینکه برای اسکرول کردن یا مثلاً تغییر موسیقی در حال پخش بر نمایشگر ضربه بزنید، کا??ی بود دست خود را جلوی دوربین گوشی حرکت دهید.

 

هرچند در برخی مواقع مانند هنگام شست‌وشوی دست‌ها می‌شد از چنین قابلیتی است??اده کرد، اما همانند Air View، عملکرد این مشخصه هم اصلاً خوب و روان نبود. در حقیقت، اگر دست‌ها را سریع‌تر یا آهسته‌تر از حد خاصی حرکت می‌دادید، عملکرد‌های موردنظر انجام نمی‌شد. با توجه به اینکه سامسونگ این مشخصه را از جدیدترین گوشی‌های خود حذ?? کرده، نشان می‌دهد خود سامسونگ هم به بی‌??ایده بودن آن پی برده است.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی بازی Super Mario Odyssey

 

 

 

قابلیت Smart Pause در گلکسی اس ۴

 

شاید با مشاهده‌ی این تعداد قابلیت‌های مربوط به سامسونگ گلکسی اس ۴ ??کر کنید که ما در مورد این گوشی مته به خشخاش گذاشته‌ایم؛ اما باید بگوییم که هرچند این گوشی ویژگی‌های قابل توجه زیادی دارد، ولی از طر?? دیگر از قابلیت‌های نرم‌ا??زاری بی‌??ایده زیادی هم بهره می‌برد. یکی دیگر از قابلیت‌های نرم‌ا??زاری این گوشی، Smart Pause بود.

 

گلکسی اس ۴، نگاه کردن یا عدم نگاه کردن کاربر به گوشی را تشخیص می‌داد و به همین خاطر اگر در حین پخش ویدیو سر خود را به جهت دیگری حرکت می‌دادید، پخش ویدیو متوق?? می‌شد و برای ادامه مشاهده آن باید بر نمایشگر ضربه می‌زدید. این قابلیت هم عمدتا کاربران را عصبی می‌کرد و تا حد زیادی بدون مصر?? بود.

 

کدام قابلیت گوشی سامسونگ اهمیتی ندارد؟

 

سیستم تشخیص چهره در سامسونگ گلکسی اس ۳

 

هرچند باور این موضوع برای بسیاری از هواداران تکنولوژی سخت است، اما باید بگوییم که ۶ سال پیش گوشی گلکسی اس ۳ مجهز به سیستم تشخیص چهره بود. در آن زمان حتی حسگر اثر انگشت هم همه‌گیر نشده بود و به همین خاطر بهره‌گیری از این مشخصه قابلیت پر سروصدایی محسوب می‌شد. با این حال، از بین موارد امنیتی مختل??، این تکنولوژی کمترین امنیت ممکن را داشت.

 

کدام قابلیت گوشی سامسونگ اهمیتی ندارد؟

 

1834214_985-2.jpg

 

کدام قابلیت گوشی سامسونگ اهمیتی ندارد؟

 

در مقایسه با روش‌های امنیتی پین کد یا الگو، این سیستم به‌راحتی ??ریب می‌خورد و حتی با یک عکس از چهره کاربر هم ورود به این گوشی امکان‌پذیر بود. سامسونگ هم بالاخره ??همید که امنیت این سیستم هنوز به اندازه‌ی کا??ی بالا نیست و برای گوشی گلکسی اس ۵ این مشخصه را حذ?? کرد.

 

قابلیت نمای مجازی در گلکسی اس ۶

 

در طی این سال‌ها، سامسونگ قابلیت‌های نرم‌ا??زاری زیادی را در رابطه با دوربین ارائه داده است. یکی از این قابلیت‌ها، نمای مجازی یا Virtual Shot موجود در گوشی گلکسی اس ۶ است که سامسونگ مدعی بود مشخصه‌ی نوآورانه‌ای محسوب می‌شود. هرچند گ??ته می‌شد این قابلیت می‌تواند تصویر مجازی واحد از زوایای مختل?? اشیاء را ایجاد کند، اما در حقیقت ??قط کلیپ‌های کوتاه و معمولی مشابه ??ایل‌های گی?? را ارائه می‌داد.

 

قابلیت Edge Lighting در گلکسی اس ۶ اج

 

در سال ۲۰۱۵ سامسونگ با معر??ی مدل اج گلکسی اس ۶ توجهات زیادی را جلب کرد، زیرا لبه‌های این گوشی خمیده بودند و همین ظاهر جذابی را به آن بخشیده بود. در کنار این موضوع، سامسونگ قابلیت Edge Lighting را هم معر??ی کرد که در هنگام دریا??ت تماس، حاشیه‌ی نمایشگر با رنگ‌های مختل??ی روشن می‌شد.

 

هرچند چنین ایده‌ای بسیار جذاب است، اما این قابلیت یک مشکل بزرگ داشت؛ تنها در صورت قرار داشتن ص??حه‌نمایش بر یک سطح، این قابلیت ??عال می‌شد و حاشیه‌ی نمایشگر رنگ‌ها را نمایش می‌داد. بیشتر کاربران ترجیح می‌دهند که گوشی را از طر?? پنل پشتی بر یک سطح قرار دهند تا به‌عنوان مثال نمایشگر دچار خط و خش نشود.

بیشتر بخوانید: امکان ??الو کردن هشتگ‌ها به عنوان جدیدترین قابلیت اینستاگرام در راه است + اسکرین شات

 

 

 

با توجه به این موضوع، برای بهره‌گیری از این قابلیت در گوشی‌های جدید سامسونگ از جمله گلکسی نوت ۹، دیگر لازم نیست که ص??حه‌نمایش حتماً به‌طر?? سطح موردنظر باشد و در ضمن می‌توان از این مشخصه برای نوتی??یکیشن‌های مختل?? و نه ??قط دریا??ت تماس است??اده کرد.

 

 

 

 

کدام قابلیت گوشی سامسونگ اهمیتی ندارد؟

 

حرکت دادن گوشی برای زوم در گلکسی اس ۳

 

سامسونگ علاقه‌ی زیادی به ارائه‌ی راه‌حل‌های مختل?? برای عملکرد‌های یکسانی دارد. به‌عنوان مثال می‌توانیم به ??رایند زوم اشاره کنیم که کاربران معمولاً چنین کاری را با حرکات دو انگشت انجام می‌دهند. اما سامسونگ برای اولین بار در گوشی گلکسی اس ۳، قابلیت حرکت گوشی را برای انجام این ??رایند معر??ی کرد.

 

برای بهره‌گیری از این مشخصه، در مثلاً محیط مرورگر، باید دو انگشت خود را بر ناحیه‌ی موردنظر قرار می‌دادید و با حرکت عمودی گوشی خود می‌توانستید ناحیه‌ی مذکور را به‌صورت زوم شده مشاهده کنید. چنین قابلیتی واقعاً بی‌??ایده بود، زیرا کاربران هیچ مشکلی با روش قدیمی نداشتند و سامسونگ هم بالاخره پیش از عرضه گلکسی اس ۵ متوجه این موضوع شد.

 

کدام قابلیت گوشی سامسونگ اهمیتی ندارد؟

 

1834215_583-2.jpg

 

قابلیت اسکرول هوشمند در گلکسی اس ۴

 

از بین تمام قابلیت‌های نرم‌ا??زاری که در این مطلب اشاره کردیم، بدون شک مقام بی‌مصر??‌ترین، به قابلیت اسکرول هوشمند موجود در گلکسی اس ۴ می‌رسد. روی‌هم‌ر??ته گلکسی اس ۴ یک موش آزمایشگاهی برای تمام قابلیت‌های عجیب‌وغریب نرم‌ا??زاری سامسونگ محسوب می‌شود.

 

قابلیت اسکرول هوشمند به کاربران اجازه می‌دهد که در مرورگر، ص??حات وب را با حرکت دادن گوشی یا حرکت دادن سر ??قط به‌صورت عمودی اسکرول کنند. در مورد حرکت سر، بعد از اینکه دوربین گوشی چشم‌های کاربر را تشخیص می‌داد، با حرکت دادن سر به بالا یا پایین، ص??حه وب به‌صورت عمودی اسکرول می‌شد. عملکرد این مشخصه هم مانند بسیاری از دیگر مشخصه‌های عجیب‌وغریب این گوشی و گوشی‌های دیگر، به گلکسی اس ۵ راه پیدا نکرد.

 

در این مطلب به تعدادی از بی‌??ایده‌ترین مشخصه‌های نرم‌ا??زاری گوشی‌های قدیمی سامسونگ نگاهی انداختیم. خوشبختانه سامسونگ به نظرات و انتقادات کاربران خود گوش می‌دهد و بسیاری از این مشخصه‌ها به گوشی‌های جدیدتر راه پیدا نکردند.

 

امروزه گوشی‌های سامسونگ تجربه کاربری نرم‌ا??زاری روان و خوبی را ارائه می‌دهند، هرچند هنوز هم در این زمینه هد?? انتقادات زیادی قرار می‌گیرند. شما در این باره چه ??کر می‌کنید؟ به نظر شما بدترین ویژگی‌های نرم‌ا??زاری گوشی‌های سامسونگ چه چیز‌هایی هستند؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

 

 

 

 

کدام قابلیت گوشی سامسونگ اهمیتی ندارد؟

 

گردآوری: مجله ت??ریحی سرگرمی اکسیر??ان

 

کانال تلگرام: https://t.me/xsir18

 

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...