sinaweb 7 ارسال شده در مرداد 90 [ATTACH=CONFIG]1107[/ATTACH] آخرين مقدمات، پيش*نيازها و طراحي*هاي لازم براي ??يلم سينمايي محمد (ص) ??راهم مي*شود تا مرحله پيش توليد پايان يابد و به*زودي ??يلمبرداري آغاز شود. در ه??ته گذشته، سرپرست*هاي گروه*هاي مختل?? ??ني و هنري به*همراه كارگردان ??يلم، در آخرين س??ر مرحله*ي پيش*توليد، از لوكيشن*هاي در نظر گر??ته*شده در حوالي بندرلنگه، عسلويه و كرمان بازديد كردند و در هر لوكيشن به ارزيابي نهايي محل و ثبت تصويري موقعيت پرداختند. در پايان اين مجموعه س??رها، جلسه**اي با حضور متصديان دپارتمان*هاي مختل?? ??يلم برگزار شد و در اين جلسه كه نزديك به شش ساعت به*طول انجاميد، گروه تهيه و توليد، گروه كارگرداني، گروه ??يلمبرداري، گروه طراحي صحنه و گروه جلوه*هاي ويژه حضور داشتند. بخش عمده*اي از مباحث اين جلسه مربوط به ايجاد هماهنگي* بين اسكات اندرسون (طراح جلوه*هاي ويژه*) با ديگر دپارتمان*هاي ??يلم بود كه بر اساس بازديد مجدد از لوكيشن*ها بايد در مشاوره با كارگردان ??يلم به تصميم*گيري نهايي در مورد شكل قطعي سكانس*هاي موردنظر و كي??يت اجراي جلوه*هاي ويژه در آنها دست مي*يا??تند. اندرسون در پايان س??ر ده روزه به ايران، توضيحاتي درباره ويژگي*ها و شيوه كارش در ??يلم محمد (ص) را به روابط عمومي ساخت اين ??يلم داد. * بخش مربوط به حركت لشكر ابرهه و حمله* ابابيل خيلي عظيم است - در ه??ته گذشته از لوكيشن*هاي مختل?? ??يلم محمد (ص) بازديد كرديد؛ كدام يك از آنها مهم*تر است و كارتان در كدام سكانس*ها سنگين*تر است؟ - در ميان حوادث اصلي ??يلم، بخش مربوط به حركت لشكر ابرهه و جمع*شدن آدم*ها پيش از حمله* به مكه و حمله* پرنده*ها [ابابيل] خيلي عظيم است؛ همچنين كار دهكده ماهي*گيرها براي ما خيلي خيلي بزرگ است، چون كار با آب در هر نوع طراحي جلوه*هاي ويژه* دشوار است؛ هردوي اين سكانس*ها كار تكنيكي و كار خلاقانه زيادي مي*خواهد. درحال حاضر، اين دو سكانس كارهاي اصلي ما هستند و چند تمهيد خلاقانه هم لازم داريم كه هنوز راهش را پيدا نكرده*ايم كه آنها مربوط به مكان*هاي ??يزيكي خاصي نيستند و بيشتر م??هومي*اند و ما هنوز براي آن بخش*هاي ??يلمنامه راهي پيدا نكرده*ايم اما چالش*هاي هنري به اندازه چالش*هاي تكنيكي بزرگ است و ما هم چندتايي چالش هنري داريم. * قرار نيست صحنه*اي به ??يلم اضا??ه كنيم كه بخشي از آن نباشد - براي ??يلمي مثل محمد (ص) كه يك ??يلم تاريخي بزرگ است، قطعاً در مقياس وسيعي از تكنيك سي.*جي.*آي. است??اده خواهد شد؛ ??كر مي*كنيد چه قواعدي بايد رعايت شود تا اصالت اين ??يلم ح??ظ شود و از سي*.جي.*آي. به*شكلي است??اده شود كه باورپذير باشد؟ - به مجيدي گ??تم، به همه كارگردان*هايي كه تاكنون با آنها كار كرده*ام هم گ??ته*ام؛ بايد با جلوه*هاي ويژه همان*طور كار كرد كه با بخش*هاي ديگر ??يلم؛ يعني كارگردان*ها همان جور كه يك بازيگر را كارگرداني مي*كنند، همان*جور كه از ??يلمبردار يك حركت دوربين را مي*خواهند، يا براي نورپردازي ??كر مي*كنند، همان*طور هم بايد به ما بگويند چه مي*خواهند و بگذارند خودمان نگران اجراي آن باشيم. ما قرار نيست سبك ??يلم را بشكنيم، يعني چيز بزرگ و چشمگيري به آن اضا??ه كنيم؛ قرار نيست صحنه*اي به ??يلم اضا??ه كنيم كه بزرگ*تر از كل ??يلم باشد، به چشم بيايد و بخشي از آن كل نباشد. من به*شدت معتقدم كه ??يلم بايد انسجام هنري داشته باشد. اگر بتوان به آن انسجام رسيد، همه چيز طبيعي خواهد بود. ما بايد همان قالب*هاي ??كري را داشته باشيم كه بر ??يلم حاكم است. ما از همه كساني كه روي ??يلم كار مي*كنند ياد مي*گيريم، سعي مي*كنيم همان انرژي را به كاري كه مي*كنيم منتقل كنيم و از جايگاهي كه هستيم با گروه طراحي صحنه و طراحي توليد و كارگردان و ??يلمبردار و بازيگران و طراحي لباس ارتباط برقرار كنيم. جنس كار همه آنها بايد به ما منتقل شود و اگر ما بدون آن اطلاعات كار كنيم، آن*وقت با كل ??يلم منطبق نمي*شويم. * سينماي ايران اولين سوالي كه بايد از خودش بپرسد اين است كه به چه هد??ي مي*خواهد برسد - سينماي ايران سالانه نزديك به 100 ??يلم توليد مي*كند كه اكثر آنها كم*هزينه و ارزان است. به نظر شما، سينماي ما براي رسيدن به كي??يت تكنيكي هاليوود، بايد تكنيك*هاي سي.*جي.*آي. را بياموزد؟ اصلاً براي ما ضروري است وارد اين عرصه شويم؟ - سؤال اصلي اين است كه چه*جور داستاني مي*خواهيد تعري?? كنيد؟ من تعداد محدودي ??يلم ايراني ديده*ام؛ بيشتر آنها روي آدم*ها تمركز دارد و روابط*شان و سبك روايي عاط??ي ظري??ي در آنها وجود دارد. آيا صنعت سينماي ايران، صنعتي است كه به*طور معمول ترانس??ورمرز بسازد؟ نمي*دانم! منظورم اين است كه اصلاً دليلي دارد؟ اولين چيزي كه بايد از خودتان بپرسيد اين است كه واقعاً به چه هد??ي مي*خواهيد برسيد. اگر مسئله اين است كه مي*خواهيد توانايي ساختن ??يلم*هاي عظيم*تري را پيدا كنيد كه داستان*هاي پيچيده*تري با آدم*هاي بيشتري تعري?? كنند، ??كر مي*كنم چيزهايي هست كه مي*توانيد ياد بگيريد. اما اين ??قط در مورد سي.*جي.*آي. نيست؛ سي.*جي.*آي. ??قط يك ابزار ديگر است، چون اگر كارهاي ديگر را درست انجام دهيد، سي.*جي.*آي. هم جاي متناسب خودش را پيدا مي*كند. من معتقدم ??يلمي مثل محمد (ص) صنعت سينماي يك كشور را تغيير مي*دهد؛ همه تلاش مي*كنند از پس چنين كار بزرگي برآيند و بنابراين با اين مقياس بزرگ سازگار مي*شوند. ديگران هم نتيجه را مي*بينند و مشتاق مي*شوند كه كاري عظيم*تر از قبل انجام دهند؛ چنين ??يلمي بدون توجه به است??اده از سي.*جي*.آي. يا هر تكنيك ديگري حركت خودش را به*وجود خواهد آورد. - نظر شما درباره آينده گرا??يك كامپيوتري چيست و ??كر مي*كند چه امكانات جديدي در پيشر??ت*هاي تكنولوژي جلو*ه*هاي ويژه نه??ته است؟ - پيش از اينها ما مي*توانستيم تماشاگران را با به*وجودآوردن چيزي كه پيش از اين نديده*اند حيرت*زده كنيم، اما حالا حتي وقتي چيزي به*وجود مي*آوريم كه پيش از اين نديده*اند، آنها بازهم متوقع*اند. ما از مرحله*اي گذشته*ايم كه در آن جلوه*هاي ويژه و به*خصوص جلوه*هاي ديجيتال براي به حيرت*انداختن تماشاگران كا??ي باشد، اما ??يلمنامه*نويسان هنوز به سطحي از خلاقيت نرسيده*اند كه بتوانند مصالح كا??ي براي كاري كه ما انجام مي*دهيم مهيا كنند. طبيعتاً اين وظي??ه كارگردان است كه تصميم بگيرد از چه چيز و در كجا است??اده كند، اما احساس مي*كنم كه اكنون در مرحله*ي جديدي قرار داريم و سخت است حدس*زدن اين*كه بعد از اين چه ات??اقي خواهد ا??تاد. ما خيلي سريع*تر و وسيع*تر از آن*چه حدس زده مي*شد پيش ر??ته*ايم. بنابر اين گزارش اسكات اندرسون كه به*خاطر طراحي جلوه*هاي ويژه ??يلم «بيب» در سال 1996 برنده جايزه اسكار شده است، سابقه كار به عنوان طراح جلوه*هاي ويژه در ??يلم*هاي ژر??نا (1989)، ترميناتور 2 (1991)، بيب (1995)، مهاجمين س??ينه ??ضايي (1997)، دروازه نهم (1999)، مرد نامرئي (2000)، كاپيتان اسكاي و دنياي ??ردا (2004)، كينگ*كنگ (2005)، استخوان*هاي دوست*داشتني (2009) و ماجراهاي تن*تن (2011) را دارد. منبع:خبرگزاری ??ارس به اشتراک گذاری این ارسال لینک به ارسال به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
MOJTABA900 24 ارسال شده در مرداد 90 نسخه اصلی بسیار بهتر و باور پذیرتر بود . موسیقی محمد(ص)شگ??ت انگیز میباشد و همانطور بازیگرانی که در نقش بلال , حمزه و ... نقش ای??ا کردند تکرار شدنی نیستند یا نقش هند جگر خوار که واقعآ قیا??ه تن??ر انگیزی داشت :244728hqjqgvc51h: با آرزوی مو??قیت هالیوودی برای گروه سازنده:Iran: به اشتراک گذاری این ارسال لینک به ارسال به اشتراک گذاری در سایت های دیگر