رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
sinaweb

فيلم محمد*(ص) و صنعت سيماي ايران

پست های پیشنهاد شده

[ATTACH=CONFIG]1107[/ATTACH]

 

 

 

آخرين مقدمات، پيش*نيازها و طراحي*هاي لازم براي ??يلم سينمايي محمد (ص) ??راهم مي*شود تا مرحله پيش توليد پايان يابد و به*زودي ??يلمبرداري آغاز شود.

در ه??ته گذشته، سرپرست*هاي گروه*هاي مختل?? ??ني و هنري به*همراه كارگردان ??يلم، در آخرين س??ر مرحله*ي پيش*توليد، از لوكيشن*هاي در نظر گر??ته*شده در حوالي بندرلنگه، عسلويه و كرمان بازديد كردند و در هر لوكيشن به ارزيابي نهايي محل و ثبت تصويري موقعيت پرداختند.

در پايان اين مجموعه س??رها، جلسه**اي با حضور متصديان دپارتمان*هاي مختل?? ??يلم برگزار شد و در اين جلسه كه نزديك به شش ساعت به*طول انجاميد، گروه تهيه و توليد، گروه كارگرداني، گروه ??يلمبرداري، گروه طراحي صحنه و گروه جلوه*هاي ويژه حضور داشتند.

بخش عمده*اي از مباحث اين جلسه مربوط به ايجاد هماهنگي* بين اسكات اندرسون (طراح جلوه*هاي ويژه*) با ديگر دپارتمان*هاي ??يلم بود كه بر اساس بازديد مجدد از لوكيشن*ها بايد در مشاوره با كارگردان ??يلم به تصميم*گيري نهايي در مورد شكل قطعي سكانس*هاي موردنظر و كي??يت اجراي جلوه*هاي ويژه در آنها دست مي*يا??تند.

اندرسون در پايان س??ر ده روزه به ايران، توضيحاتي درباره ويژگي*ها و شيوه كارش در ??يلم محمد (ص) را به روابط عمومي ساخت اين ??يلم داد.

 

* بخش مربوط به حركت لشكر ابرهه و حمله* ابابيل خيلي عظيم است

 

- در ه??ته گذشته از لوكيشن*هاي مختل?? ??يلم محمد (ص) بازديد كرديد؛ كدام يك از آنها مهم*تر است و كارتان در كدام سكانس*ها سنگين*تر است؟

 

- در ميان حوادث اصلي ??يلم، بخش مربوط به حركت لشكر ابرهه و جمع*شدن آدم*ها پيش از حمله* به مكه و حمله* پرنده*ها [ابابيل] خيلي عظيم است؛ همچنين كار دهكده ماهي*گيرها براي ما خيلي خيلي بزرگ است، چون كار با آب در هر نوع طراحي جلوه*هاي ويژه* دشوار است؛ هردوي اين سكانس*ها كار تكنيكي و كار خلاقانه زيادي مي*خواهد. درحال حاضر، اين دو سكانس كارهاي اصلي ما هستند و چند تمهيد خلاقانه هم لازم داريم كه هنوز راهش را پيدا نكرده*ايم كه آنها مربوط به مكان*هاي ??يزيكي خاصي نيستند و بيشتر م??هومي*اند و ما هنوز براي آن بخش*هاي ??يلمنامه راهي پيدا نكرده*ايم اما چالش*هاي هنري به اندازه چالش*هاي تكنيكي بزرگ است و ما هم چندتايي چالش هنري داريم.

 

* قرار نيست صحنه*اي به ??يلم اضا??ه كنيم كه بخشي از آن نباشد

 

- براي ??يلمي مثل محمد (ص) كه يك ??يلم تاريخي بزرگ است، قطعاً در مقياس وسيعي از تكنيك سي.*جي.*آي. است??اده خواهد شد؛ ??كر مي*كنيد چه قواعدي بايد رعايت شود تا اصالت اين ??يلم ح??ظ شود و از سي*.جي.*آي. به*شكلي است??اده شود كه باورپذير باشد؟

 

- به مجيدي گ??تم، به همه كارگردان*هايي كه تاكنون با آنها كار كرده*ام هم گ??ته*ام؛ بايد با جلوه*هاي ويژه همان*طور كار كرد كه با بخش*هاي ديگر ??يلم؛ يعني كارگردان*ها همان جور كه يك بازيگر را كارگرداني مي*كنند، همان*جور كه از ??يلمبردار يك حركت دوربين را مي*خواهند، يا براي نورپردازي ??كر مي*كنند، همان*طور هم بايد به ما بگويند چه مي*خواهند و بگذارند خودمان نگران اجراي آن باشيم. ما قرار نيست سبك ??يلم را بشكنيم، يعني چيز بزرگ و چشمگيري به آن اضا??ه كنيم؛ قرار نيست صحنه*اي به ??يلم اضا??ه كنيم كه بزرگ*تر از كل ??يلم باشد، به چشم بيايد و بخشي از آن كل نباشد. من به*شدت معتقدم كه ??يلم بايد انسجام هنري داشته باشد. اگر بتوان به آن انسجام رسيد، همه چيز طبيعي خواهد بود. ما بايد همان قالب*هاي ??كري را داشته باشيم كه بر ??يلم حاكم است. ما از همه كساني كه روي ??يلم كار مي*كنند ياد مي*گيريم، سعي مي*كنيم همان انرژي را به كاري كه مي*كنيم منتقل كنيم و از جايگاهي كه هستيم با گروه طراحي صحنه و طراحي توليد و كارگردان و ??يلمبردار و بازيگران و طراحي لباس ارتباط برقرار كنيم. جنس كار همه آنها بايد به ما منتقل شود و اگر ما بدون آن اطلاعات كار كنيم، آن*وقت با كل ??يلم منطبق نمي*شويم.

 

* سينماي ايران اولين سوالي كه بايد از خودش بپرسد اين است كه به چه هد??ي مي*خواهد برسد

 

- سينماي ايران سالانه نزديك به 100 ??يلم توليد مي*كند كه اكثر آنها كم*هزينه و ارزان است. به نظر شما، سينماي ما براي رسيدن به كي??يت تكنيكي هاليوود، بايد تكنيك*هاي سي.*جي.*آي. را بياموزد؟ اصلاً براي ما ضروري است وارد اين عرصه شويم؟

 

- سؤال اصلي اين است كه چه*جور داستاني مي*خواهيد تعري?? كنيد؟ من تعداد محدودي ??يلم ايراني ديده*ام؛ بيشتر آنها روي آدم*ها تمركز دارد و روابط*شان و سبك روايي عاط??ي ظري??ي در آنها وجود دارد. آيا صنعت سينماي ايران، صنعتي است كه به*طور معمول ترانس??ورمرز بسازد؟ نمي*دانم! منظورم اين است كه اصلاً دليلي دارد؟ اولين چيزي كه بايد از خودتان بپرسيد اين است كه واقعاً به چه هد??ي مي*خواهيد برسيد. اگر مسئله اين است كه مي*خواهيد توانايي ساختن ??يلم*هاي عظيم*تري را پيدا كنيد كه داستان*هاي پيچيده*تري با آدم*هاي بيشتري تعري?? كنند، ??كر مي*كنم چيزهايي هست كه مي*توانيد ياد بگيريد. اما اين ??قط در مورد سي.*جي.*آي. نيست؛ سي.*جي.*آي. ??قط يك ابزار ديگر است، چون اگر كارهاي ديگر را درست انجام دهيد، سي.*جي.*آي. هم جاي متناسب خودش را پيدا مي*كند. من معتقدم ??يلمي مثل محمد (ص) صنعت سينماي يك كشور را تغيير مي*دهد؛ همه تلاش مي*كنند از پس چنين كار بزرگي برآيند و بنابراين با اين مقياس بزرگ سازگار مي*شوند. ديگران هم نتيجه را مي*بينند و مشتاق مي*شوند كه كاري عظيم*تر از قبل انجام دهند؛ چنين ??يلمي بدون توجه به است??اده از سي.*جي*.آي. يا هر تكنيك ديگري حركت خودش را به*وجود خواهد آورد.

 

- نظر شما درباره آينده گرا??يك كامپيوتري چيست و ??كر مي*كند چه امكانات جديدي در پيشر??ت*هاي تكنولوژي جلو*ه*هاي ويژه نه??ته است؟

 

- پيش از اينها ما مي*توانستيم تماشاگران را با به*وجودآوردن چيزي كه پيش از اين نديده*اند حيرت*زده كنيم، اما حالا حتي وقتي چيزي به*وجود مي*آوريم كه پيش از اين نديده*اند، آنها بازهم متوقع*اند. ما از مرحله*اي گذشته*ايم كه در آن جلوه*هاي ويژه و به*خصوص جلوه*هاي ديجيتال براي به حيرت*انداختن تماشاگران كا??ي باشد، اما ??يلمنامه*نويسان هنوز به سطحي از خلاقيت نرسيده*اند كه بتوانند مصالح كا??ي براي كاري كه ما انجام مي*دهيم مهيا كنند. طبيعتاً اين وظي??ه كارگردان است كه تصميم بگيرد از چه چيز و در كجا است??اده كند، اما احساس مي*كنم كه اكنون در مرحله*ي جديدي قرار داريم و سخت است حدس*زدن اين*كه بعد از اين چه ات??اقي خواهد ا??تاد. ما خيلي سريع*تر و وسيع*تر از آن*چه حدس زده مي*شد پيش ر??ته*ايم.

بنابر اين گزارش اسكات اندرسون كه به*خاطر طراحي جلوه*هاي ويژه ??يلم «بيب» در سال 1996 برنده جايزه اسكار شده است، سابقه كار به عنوان طراح جلوه*هاي ويژه در ??يلم*هاي ژر??نا (1989)، ترميناتور 2 (1991)، بيب (1995)، مهاجمين س??ينه ??ضايي (1997)، دروازه نهم (1999)، مرد نامرئي (2000)، كاپيتان اسكاي و دنياي ??ردا (2004)، كينگ*كنگ (2005)، استخوان*هاي دوست*داشتني (2009) و ماجراهاي تن*تن (2011) را دارد.

 

 

منبع:خبرگزاری ??ارس

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

نسخه اصلی بسیار بهتر و باور پذیرتر بود . موسیقی محمد(ص)شگ??ت انگیز میباشد و همانطور بازیگرانی که در نقش بلال , حمزه و ... نقش ای??ا کردند تکرار شدنی نیستند یا نقش هند جگر خوار که واقعآ قیا??ه تن??ر انگیزی داشت :244728hqjqgvc51h: با آرزوی مو??قیت هالیوودی برای گروه سازنده:Iran:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...