رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
دکتر سوشا مهمان

تضمین سلامتی شما با شکلات تلخ

پست های پیشنهاد شده

دکتر سوشا مهمان

218_9e88e8447c1023593280f052402d3e61_n-600x360.jpg

 

 

تضمین سلامتی شما با شکلات تلخ

 

منا??ع مصر?? شکلات تلخ بر سلامتی

مجله پزشکی و سلامت : شکلات‌های با بیش از 60 درصد کاکائو به شکلات‌های تلخ معرو?? شده‌اند. تحقیقات جدید محققان علوم سلامت و تغذیه نشان داده که شکلات تلخ منا??ع بسیاری برای سلامتی دارد. به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی می‌تواند خاصیت ضد سرطانی داشته باشد. قادر است بر کلسترول خون تأثیر بگذارد و میزان ??شار خون را کنترل کند. علاوه بر این که نقش خوبی بر تناسب اندام و کنترل وزن دارد.

 

نقش آنتی‌اکسیدانی قوی شکلات‌های تلخ

محققان علوم سلامت معتقدند که شکلات‌های تلخ سرشار از یک آنتی‌اکسیدان معرو?? به نام ??لاونوئیدها هستند که می‌توانند اثر رادیکال‌های آزاد و ترکیبات مخرب موجود در بدن را خنثی نمایند و از این طریق باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن شوند. این اثر را ??قط می‌توان در شکلات تلخ دید، چون که در شکلات‌های شیرین و بخصوص شیری، شیر و شکر به آنتی‌اکسیدان های موجود در شکلات متصل می‌شوند و آنها را غیر ??عال می‌کنند. بنابراین شکلات‌های غیر تلخ ??اقد اثرات آنتی‌اکسیدانی قوی برای بدن می‌باشند.

 

تأثیر شکلات تلخ بر میزان کلسترول خون

شکلات تلخ تأثیرات مثبت ??راوانی بر میزان hdl ) ) کلسترول خوب بدن دارد و میزان آن را ا??زایش می‌دهد، در حالی که مانع از اکسید شدن (hld)کلسترول بد نیز می‌شود و از این راه می‌تواند باعث تنظیم میزان کلسترول خون گردد. در مجموع آنتی‌اکسیدان های موجود در شکلات تلخ از کلسترول‌های موجود در بدن در برابر اکسید?? شدن و تخریب محا??ظت می‌کنند.

 

شکلات تلخ و کنترل ??شار خون

برخی تحقیقات علمی نشان داده ا??رادی که به طور منظم از شکلات تلخ است??اده می‌کنند کمتر در معرض اثرات مخرب ??شارخون بالا قرار می‌گیرند و همیشه ??شار خون ثابتی دارند. علت این امر نقشی است که ??نون های موجود در کاکائو در کنترل و پایین نگه‌داشتن ??شارخون اعمال می‌کنند.

 

نقش شکلات تلخ بر تناسب اندام

برخی متخصصان تغذیه معتقدند که شکلات های تلخ نقش مؤثری بر کاهش توده چربی بدن دارد و می‌تواند به عنوان یک چربی سوز خوب مطرح باشد. به همین دلیل در رژیم‌های غذایی لاغری مصر?? آن را توصیه می‌کنند. به خصوص مصر?? شکلات های تلخ همراه با سایر مواد غذایی چربی سوز مانند چای سبز می‌تواند نقش مضاع??ی در سوزاندن چربی‌های مازاد در بدن داشته باشد.

 

در مجموع و با توجه به نقش تأثیرگذاری که شکلات تلخ بر سلامت دارد، توصیه متخصصان تغذیه و سلامت آن است که روزانه به جای مصر?? انواع شکلات‌های شیرین، سعی گردد از انواع شکلات‌های تلخ با میزان کاکائوی بالای 60 درصد است??اده شود.

 

منبع : سایت اطلاعات پزشکی و سلامت دکتر سوشا

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...