رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
mohsenbayate

ایران در گینس چه رکوردهایی دارد؟

پست های پیشنهاد شده

5a45cc0b7501.jpg

نام برخی شخصیت ها، ??عالیت های ورزشی یا ماجراجویانه مربوط به ایران را می توان در کتاب گینس یا??ت. از جمله می توان به نخستین توریست ??ضایی زن یا بزرگترین ??وران چاه ن??ت اشاره کرد. رکوردهای جهانی گینس (Guinness World Records) مجموعه ای از رکوردهای بین المللی شامل دستاوردهای انسان و پدیده های طبیعی است. این کتاب هر سال با رکوردهای تازه تجدید چاپ می شود. معمولا ثبت رکوردها در این کتاب با حضور نمایندگان گینس صورت می گیرد. چگونگی ثبت رکورد برای بررسی هر رکورد توسط کارشناسان گینس باید مبلغی قابل توجهی به حساب این موسسه ریخته شود. این مبلغ جدا از هزینه هایی است که باید برای مسا??رت کارشناسان گینس پرداخت شود. می توان درخواست ثبت رکورد را به صورت آنلاین در وب سایت گینس انجام داد. بزرگترین ??رش دست با?? بزرگ ترین ??رش دستبا?? با پنج هزار و ۶۳۴ متر مربعی در مسجد شیخ زائد ابوظبی گسترانده شده است. طول این ??رش ۱۳۳ متر و عرض آن ۴۰ تا ۴۸ متر است و این ??رش به مدت ۱۸ ماه توسط یک هزار و ۲۰۰ با??نده نیشابوری با??ته شده است. وزن این ??رش ۳۵ تن است. این ??رش سال ۲۰۰۷ در کتاب گینس ثبت شده است.

ab9a3a85db.jpg

طولانی ترین نقاشی یک نقاشی چهار کیلومتری با عنوان «به سوی نور» که به زندگی و تلاش های پیامبر اسلام می پردازد، به عنوان طولانی ترین نقاشی جهان در کتاب رکوردهای بین المللی ثبت شده است. پنج هزار کودک همدانی در اردیبهشت ۱۳۸۶ برای تهیه این نقاشی همکاری کرده اند.

e2ccb9775e.jpg

علی دایی نام علی دایی ??وتبالیست سرشناس ایرانی با ۱۰۹ گل ملی به عنوان بازیکنی که بیشترین تعداد گل ملی را به ثمر رسانده به صورت ا??تخاری در کتاب گینس قرار گر??ته است.

1836f3cd42.jpg

قوی ترین مرد جهان حسین رضازاده دیگر ورزشکار ایرانی ست که رکوردی جهانی را ثبت کرده است. حسین رضازاده قهرمان وزنه برداری جهان و المپیک است که سنگین ترین وزنه را جابه جا کرده است. وی توانست در سال ۲۰۰۰ در سیدنی استرالیا وزنه ۴۷۲ کیلوگرمی در مجموع حرکات یک ضرب و دو ضرب را بالای سر ببرد. در سال ۲۰۰۴ نیز بار دیگر نام وی با مهار وزنه ۲۶۳ کیلوگرم در حرکت دو ضرب در کتاب گینس ثبت شد.

8b5700b636.jpg

مسا??رت اولین ایرانی به ??ضا انوشه انصاری اولین زنی است که برای س??ر ت??ریحی به ??ضا ر??ت. نام او به عنوان اولین توریست ??ضایی زن در کتاب رکوردهای بین المللی ثبت شده است. خانم انصاری تابعیت ایرانی آمریکایی دارد و برای این س??ر حدود ۲۰ میلیون دلار پرداخت کرد. وی در سال ۱۳۸۵ مدت ۹ روز را در یک ایستگاه بین المللی ??ضایی سپری کرد.

fa362002ed.jpg

روپایی با توپ تنیس مهدی حب درویش با شکستن رکورد روپایی سرعتی با توپ، نام خود را در کتاب رکوردهای جهانی ثبت کرد. او مو??ق شد در سال ۱۳۹۰ خورشیدی در شهر دبی امارات متحده عربی در یک دقیقه ۱۴۴ بار با توپ تنیس رکورد سرعتی روپایی را ثبت کند.

33cb6b8747.jpg

شنا در آب های آزاد محمدحسین کبادی، شناگر اهل استان هرمزگان نیز نامش در سال ۲۰۱۲ در کتاب گینس ثبت شده است. او مو??ق شد در مدت ۸۵ روز و طی مسیر یک هزار و ۱۰۰کیلومتر رکورد اولین و سریع ترین زمان برای شنا در خلیج ??ارس را ثبت کند.

aea8bed1f6.jpg

استاد بزرگ شطرنج نام احسان قائم مقامی نیز در وب سایت رسمی گینس ثبت شده است. این استاد بزرگ شطرنج توانست در سال ۲۰۱۱ با بازی هم زمان شطرنج با ۶۱۴ شطرنج باز عنوان بیشترین بازی شطرنج هم زمان را ثبت کند. وی بیش از ۹۷درصد بازی هایش را برد.

ebaba38c08.jpg

امام خمینی (ره) در گینس نام امام خمینی (ره) نیز در وب سایت گینس ثبت شده است. از مراسم تشییع جنازه امام خمینی (ره) به عنوان بیشترین تعداد شرکت کننده نام برده شده است. به نوشته ی گینس به استناد اظهارات مقامات ایران ۱۰ میلیون و ۲۰۰هزار ن??ر در این مراسم شرکت داشته اند که در حدود یک ششم جمعیت آن زمان ایران بوده است.

76a6e083cf.jpg

ن??ت و قم در گینس بزرگترین ??وران چاه ن??ت در تاریخ مربوط به نشت چاه ن??تی در نزدیکی شهر قم در سال ۱۳۳۵ است که سه ماه ادامه داشت. این ??وران روزی ۱۲۵هزار بشکه بود و ارت??اع آن به ۵۲ متر می رسید. این رکورد در کتاب گینس ثبت شده است.

c5b63541e1.jpg

امپراطوری هخامنشیان

در وب سایت گینس از امپراطوری هخامنشیان به عنوان بزرگترین امپراطوری جهان از نظر جمعیت نام برده شده است. بیش از ۴۹ میلیون ن??ر از ۱۱۲ میلیون جمعیت جهان آن زمان در این امپراطوری زندگی می کردند.

5c25c7f1d6.jpg

عبور از صحرا نام رضا پاک روان به عنوان سریع ترین عبور از صحرا با دوچرخه در کتاب گینس ثبت شده است. وی در سال ۲۰۱۱ توانست با دوچرخه در مدت ۱۳ روز از الجزایر به سودان س??ر کرده و ۱۷۳۴ کیلومتر را در این زمان طی کند.

ec2bd43678.jpg

گرم ترین نقطه جهان به گ??ته برخی کارشناسان ایرانی، گندم بریان شهداد در کویر لوت با بیش از ۷۰ درجه سانتیگراد به عنوان گرم ترین نقطه جهان ثبت شده است. گرچه از العزیزیه لیبی با ۵۸ سانتیگراد و دره مرگ در آمریکا با دمای ثبت شده ۵۷ درجه سانتیگراد به عنوان گرم ترین نقاط جهان نام برده می شود. شهر اهواز در خوزستان نیز با ۵۳ درجه به عنوان یکی از گرم ترین نقاط جهان شناخته می شود.

27ee54d5a1.jpg

بزرگترین ساندویجی که خورده شد مهر ماه ۱۳۸۷ طولانی ترین ساندویچ جهان با ۱۵۰۰ متر طول تهیه شد اما به گزارش خبرگزاری رویترز در هنگام نمایش این ساندویچ در پارک ملت تهران تماشاگران بخش هایی از آن را خوردند و بررسی ناظران گینس ناکام ماند.

a8aa96690f.jpg

تولید مواد غذایی برخی وب ??? سایت های ایرانی از رکوردهای بیشتری که در گینس ثبت شده خبر می دهند، از جمله بیشترین تولید پسته، خاویار، خانواده توت، زع??ران (۸۰% کل تولید جهانی)، زرشک و میوه های آلویی. البته این آمار در وب سایت گینس دیده نمی شود.

be307b5948.jpg

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ایران در جستو جوی واژه سک....س... رتبه3را دارد

 

 

 

 

منبع ویکی پدیا

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...