رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
sinaweb

اصول مکالمه با کودکان

پست های پیشنهاد شده

[ATTACH=CONFIG]565[/ATTACH]

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری برنا، سالهای اولیه ی زندگی سالهای سازندگی شخصیت و ??رم گیری آن است و ر??تار مناسب با کودک در این سالهای حساس از اهمیت خاصی برخوردار است.

 

والدین به هنگام بحث و گ??تگو با کودک سه اصل را باید رعایت کنند که عبارتند از :

پی بردن از واقعه به رابطه،

پی بردن از واقعه به احساسات

و پی بردن از کل به جزء.

در اصل اول، والدین باید به هنگام گ??تگو با کودک به جای پاسخگویی و توجه خود به واقعه ای که ات??اق ا??تاده، به رابطه ای که در جریان گ??تگو موجود است، توجه کنند.

در اصل دوم، والدین به جای بحث درباره ی واقعه به گ??تگو درباره ی احساسات کودک از آن ماجرا می پردازند.کودک در این حالت باید متوجه شود که والدین به احساسات او درباره ی موضوع مورد بحث پی برده و آن را درک می کنند.

 

در اصل سوم، والدین سعی دارند کودک را در ضمن بحث ، از جزئیات آگاه کنند. به عبارت دیگر، والدین بدون آنکه با گ??تار و عقاید کودک موا??قت و یا مخال??ت کنند به کودک کمک می کنند تا خودش ضمن بحث و تجزیه و تحلیل از گ??تار و عقایدش نتیجه گیری کند.

 

کودکان در سنینی قرار دارند که دارای احساسات دوگانه هستند. والدین مو??ق باید این نوع احساسات دوگانه را بپذیرند و به کودک امکان دهند تا با آزادی تمام مسائل خود را با والدین در میان گذارد. والدین نباید ارزش ها و عقاید خود را تحمیل کنند.

 

توجه داشته باشیم که احساسات کودک مهم است و والدین هیچگاه نباید شخصیت کودکی را که مرتکب عمل نامقبولی شده است مورد سرزنش و طرد قرار دهند.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...