رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
sinaweb

یک میلیون تومان پول 10 تومانی معادل جاده تهران-قم است!

پست های پیشنهاد شده

[ATTACH=CONFIG]498[/ATTACH]

 

 

به گزارش خبرگزاری برنا، می*دانیم كه یك میلیون معادل هزار هزار است، و اگر بخواهید م??هوم این عدد را درست مجسم نمایید، صد ورق كاغذ بزرگ تهیه كنید و روی هر یك از آنها "ده هزار" نقطه ( صد سطر ، و در هر سطر صد نقطه ) بگذارید و بعد، تمام این برگها را به دیوار های اتاق بزرگی بچسبانید ، سپس به اطرا?? خود نگاه كنید، اینك "یك میلیون" نقطه خواهید دید. در این صورت ، به حقیقت این عدد پی خواهید برد.

 

شاید تصوّر كنید كه این كار ، كار آسانی است ، ولی بدانید اگر در هر ثانیه سه نقطه و در هر دقیقه 180 نقطه روی ورق كاغذ ها بگذارید و بدون لحظه ای توق?? به این عمل ادامه دهید ، تنها نقطه گذاری آن 92 ساعت طول خواهد كشید .

 

شاید خیلی مایل باشید كه یك میلیون تومان پول داشته باشید ، ولی بدانید كه شمردن آن كاملاً شما را خسته خواهد كرد.

 

اگر "یك میلیون تومان" شما از اسكناس " ده تومانی" تشكیل شده باشد و در هر دقیقه تعداد پنجاه عدد "ده تومانی" ؛ یعنی درهر دقیقه پانصد تومان بشمارید ، شمردن "یك میلیون تومان" دو هزار دقیقه ؛ یعنی 33 ساعت و بیست دقیقه وقت شما را خواهد گر??ت.

 

اگر یك میلیون مداد را در امتداد آنها به دنبال یكدیگر قرار دهند، طول مدادها به 180 كیلومتر ؛ یعنی چهل كیلومتر بیش از ??اصله "قم" و "تهران" بالغ می شود .

 

با توجه به م??هوم عدد "یك میلیون " ، م??هوم "یك میلیارد" نیز روشن می گردد، زیرا م??هوم "یك میلیارد" هزار میلیون است .

 

اگر یك میلیارد گندم را پانزده ن??ر بشمارند ، در صورتی كه روزی شش ساعت بدون معطّلی به این كار مشغول باشند ، و هر یك ، در هر ساعتی سه هزار دانه بشمارد باید سه سال تمام ، وقت صر?? كنند!

 

اگر یك میلیارد مداد را در امتداد آن به دنبال یكدیگر قرار بدهیم بیش از چهار مرتبه كره زمین را دور خواهد زد .

 

برای سنجیدن ??اصله ها

می دانیم كه نزدیك ترین همسایه زمین ، "ماه" است كه در ??اصله 384 هزار كیلو متری زمین واقع شده است. ??اصله "خورشید" با زمین تقریباً چهار صد برابر آن ؛ یعنی در حدود 150 میلیون كیلومتر است.

 

??اصله "مشتری" ـ كه بزرگترین سیاره منظومه شمسی است و 1300 برابر زمین حجم دارد ـ با زمین پنج و نیم برابر ?? ??اصله خورشید با زمین ؛ یعنی در حدود 825 میلیون كیلومتر است.

 

و بالاخره ??اصله "پلوتون" ـ كه آخرین سیاره منظومه شمسی است ـ با زمین چهل برابر ??اصله خورشید با زمین ؛ یعنی تقریباً شش هزار میلیون كیلومتر می باشد .

این ??اصله ها و مسا??تها به سیارات منظومه شمسی مربوط است ، و همین كه از مرز منظومه شمسی گذشته ، ??اصله های « ثوابت » ر ا در نظر بگیریم ، می بینیم كه ??اصله آنها با زمین بسیار زیاد است ، بطوریكه ??اصله نردیكترین ثوابت از زمین 271 هزار برابر مسا??ت خورشید تا زمین است ، و ??اصله ستاره « شعرای یمانی » به 576 هزار برابر مسا??ت خورشید تا زمین بالغ می گردد .

 

ستار گانی در ??ضا وجود دارد كه میلیونها ، بلكه میلیاردها برابر ??اصله « شعری » به ما ??اصله دارند ، و این قبیل ستار گان در ??ضا بسیار ??راوان اند .

 

در این پرده ، یك رشته بیكار نیست

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه درباره هد?? دار بودن تمام این محاسبات در جهان هستی در کتاب"دانش عصر ??ضا" نوشته ایند: علم و اطلاع بشر طی قرنهای متمادی دباره اصل حركت اجرام و نحوه حركت آنها بسیار محدود بود . آنها « زمین » را ساكن می دانستند و معتقد بودند كه « خورشید » و « ماه » و سیارات معرو?? قدیم ؛ یعنی « عطارد » ، « زهره » ، « مریخ » ، « مشتری » و « زحل» برگرد زمین می چرخد .

 

همچنین « ثواب » را چنین می پنداشتند كه از خود حركتی نداند و مانند میخهای زرینی بر طاق بلورین « ??لك » كوبیده شده اند و حر كت ??لك آنها را به حركت در می آورد .

 

ستارگان در آن قرار گر??ته است ، اشتباه بوده است و كلیه اجرام آسمانی بطور آزاد در ??ضای جهان شناورند .ضمناً باید توجه داشت ، آن دسته از ستارگان كه وضع نسبی خود را با ستارگان همجوار خود تغییر نمی دهند و از تركیب ??رضی آنها « صور ??لكی » معینی تشكیل می شود ، « ثواب » نامیده می شوند ، و ستارگانی را كه حركت و تغییر مكان آنها محسوس است و جای خود را نسبت به ستارگان مجاور خود تغییر می دهند « سیارات » مینامند .و نیز باید بدانیم كه « ??لك » در لغت ، چنان كه این اثیر و صاحب قاموس و راغب اص??هانی ذكر كرده اند ، به معنای « مدار » است .

 

پیشر??ت روز ا??زون علم هیئت با كمك تلسكوپهای نیرومند و ابزار آلات دقیق نجومی و دستگاههای شگر?? عكسبرداری از آسمان ، پس از این كه عرصه ??ضا را قلمرو تحقیقات واقع بینانه خود قرار داد ، بر روی تصور و طرز ت??كر قدما خط بطلان كشید .

ازسویی ا??ق ??كرو ??هم انسانهارا درباره عظمت جهان و ماهیت متارگان اعم از" سیارات".

 

و « ثواب » وسعت بخشید ، و از سوی دیگر به حركت همه اجرام و جزئیات دقیق حركات آنها پی برد . تحقیق و آزمایشهای دامنه دار ثابت كرد كه كلیه اجرام ، از زمین زیر پای انسانها گر??ته تا سیارات دیگر و خورشید و متارگان ، حتی مجموعه های بزرگ كهكشانی در این ??ضای پهناور در حركت می باشند.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...