رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
chia

بررسی تخصصی لومیا ۵۲۰ پرفروش ترین و مقرون به صرفه ترین گوشی نوکیا

پست های پیشنهاد شده

لومیا ۵۲۰ یکی از معرو?? ترین و محبوب ترین اسمارت ??ون های ویندوز??ون است و این دستگاه با ??روش خوبی نسبت به سایر محصولات ویندوز??ون روبرو شده، چرا که این دستگاه از قيمت بسیار مناسبي برخوردار است.

به گزارش دريچه ??ناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ براساس جدیدترین داده های بدست آمده، این گوشي هوشمند همچنان محبوب ترین ویندوز??ون دنیا به حساب می آید. داده های بدست آمده توسط AdDuplexنشان می دهد که لومیا ۵۲۰ که سهمی ۲۶.۵ درصدی داشته، در به سهمی ۳۳ درصدی از بازار دستگاههای ویندوز??ون دست یا??ته است. اگر سهم این اسمارت ??ون را به سهم لومیا ۵۲۱ (نسخه T-Mobile لومیا ۵۲۰) اضا??ه کنیم، سهم آنها به ۳۶.۶ درصد می رسد.

 

2043109_323.png

 

بررسی تخصصی لومیا ۵۲۰

مشخصات کلی :یک سیم کارته - وزن : 124 گرم

پردازنده: Qualcomm Snapdragon S4 Chipset Dual-Core CPU

ص??حه نمایش :ص??حه نمایش رنگی لمسی خازنی از نوع IPS LCD - سایز ص??حه نمایش: 4 اینچ - دارای رزولوشن 800 × 480 - تراکم پیکسلی: 233 پیکسل بر اینچ - قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ

حا??ظه :حا??ظه داخلی 8192 مگابایت - حا??ظه رم 512 مگابایت - قابلیت نصب کارت حا??ظه از نوعMicro SD

شبکه های ارتباطی: -3G - GPRS - قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای ??ای - GPS - بلوتوث

دوربین::5.0 مگاپیکسل - ??وکوس اتوماتیک

صدا:??یش 3.5 میلیمتری هد??ون

امکانات نرم ا??زاری :سیستم عامل Microsoft Windows Phone 8 - نمایش ??ایلهای مایکروسا??ت آ??یس - نمایش ??ایلهای PDF

سایر مشخصات :رادیو - باتری 1430 میلی آمپر ساعتی

2043126_737.jpg

لومیا ۵۲۰ از یک نمایشگر ۴ اینچی با رزولوشن ۴۸۰*۸۰۰ است??اده می کند. در این گوشی از پردازنده ۲ هسته ای S4 شرکت کوالکام با ??رکانس ۱ گیگاهرتز و ۵۱۲ مگابایت رم است??اده شده است. شاید این مشخصات مقداری شما را از خرید این گوشی منصر?? کند اما ??راموش نکنید نسبت به قیمت پایینش کارای بسیار خوبی دارد.

 

قیمت این گوشی تنها ۱۵۰ دلار است و اگر نسخه ق??ل شده آن هم ۱۰۰ دلار قیمت گذاری شده است. در قیمت ۲۵ دلار با لومیا ۶۲۰ ??اصله دارد و مقداری هم نسب به Huawei Ascend 1 ازران تر است.

با این قیمت اندک شما از بلوتوث نسخه ۴ که بسیار کم مصر?? است محروم نشده اید و با نصب آپدیت آمبر می توایند به آن دسترسی داشته باشید.

lumia5200.jpg

مانند سایر گوشی های لومیا در ۵۲۰ تنوع رنگی خوبی وجود دارد، می توانید از میان رنگ های زرد، آبی، قرمز، مشکی و س??ید یکی را انتخاب کنید. کاور این گوشی مانند اکثر گوشی های لومیا قسمت های پشت و کنار بدنه گوشی را پوشش میدهد.

از رنگ بندی خوب بگذریم، این گوشی از دیدهای دیگر هم واقعا زیباست. با گوشه های مستطیلی زاویه ای خورده اش بسیار خوش دست است.

lumia-520-wingo-3.jpg

این گوشی همچنین با قطر ۹.۹ میلیمتر از لومیا ۶۲۰ نازک تر است و ابعاد ۱۱۹.۹ * ۶۴ میلیمتر از لومیا ۶۲۰ کشیده تر است. البته بزرگ تر بودن ابعاد لومیا ۵۲۰ نسبت به ۶۲۰ بیشتر به خاطر ص??حه نمایش بزرگترش است.

این گوشی بسیار خوش دست است و با کی??یت بدنه خوبش حس یک گوشی گران قیمت را به شما خواهد داد.

lumia-520-wingo-51.jpg

در جلوی این گوشی یک ص??حه نمایش ۴ اینچی قرار دارد که برای یک گوشی هوشمند ارزان قیمت مناسب است. تراکم پیکسل این گوشی ۲۳۳ppi است که نسبت به پولی که پرداخت میکنید خوب است. یک قابلیت ??وق العاده ص??حه نمایش این گوشی عکس العمل آن به دستکش است که در هوای سرد ماه های آینده بسیار کاربردی خواهد بود، واقعا باید از نوکیا تشکر کنیم که این قابلیت را در این گوشی ارزان قیمت هم قرار داده است. (من به شخصه اطلاع نداشتم)

بر خلا?? سایر گوشی ها ص??حه نمایش لومیا ۵۲۰ با قاب کناری گوشی ??اصله زیادی دارد و یک قسمت سیاه رنگ در میان ص??حه نمایش و گوشه های سمت چپ و راست گوشی قرار دارد. همچنین در قسمت بالای گوشی نیز ??اصله نسبتا زیادی دیده میشود که لوگوی نوکیا و خروجی صدای گوشی در آنجا قرار دارند. این ??اصله در پایین گوشی بیشتر هم هست و دکمه های خاص ویندوز??ون در آنجا قرار دارند.

lumia-520-wingo-1.jpg

در پشت گوشی چیز خاصی به غیر از دوربین ۵ مگاپیکسلی، لوگوی کوچک نوکیا و در پایین تر از آن یک بلندگو کوچک وجود ندارد.

side-580-100.jpg

در سمت راست گوشی دکمه های ??یزیکی تنظیم صدا، پاور و شاتر دوربین قرار دارد. برای جلوگیری از سردرگمی دکمه ها با ??اصله مناسبی از هم قرار گر??ته اند.

lumia520left.jpg

در سمت چپ هیچ چیزی قرار نگر??ته است.

lumia-520-wingo-9.jpg

در بالای گوشی تنها پورت ۳.۵ میلیمتری هد??ون قرار گر??ته است.

lumia-520-wingo-2.jpg

در پایین گوشی پورت میکرو یو اس بی قرار دارد که میتوان برای شارژ و اتصال به کامپیوتر است??اده کرد.

lumia-520-wingo-7.jpg

برداشن کاور پشتی بسیار آسان است (بر خلا?? لومیا ۸۲۰ L) با است??اده از ناخن خود میتوان قاب گوشی را از هر طر??ی بر دارید. قاب پشتی کی??یت خوبی دارد و مقاوم است.

بعد از اینکه قاب پشتی را باز کردید اولین چیزی که به چشم می آید باتری ۱۴۳۰ mAh آن است که از باتری لومیا ۶۲۰ با ۱۳۰۰ mAh قوی تر است.

lumia-520-wingo-6.jpg

در زیر باتری دو درگاه وجود دارد، یکی برای میکرو سیمکارت و دیگری کارت حا??ظه که میتوان تا حجم ۶۴ گیگابایت است??اده کرد که پشتیبان خوبی برای حا??ظه داخلی ۸ گیگابایتی دستگاه است.

این گوشی واقعا با قیمت پایینی که دارد ارزش بسیاری دارد سیستم عامل ویندوز??ون به روانی اجرا میشود و اکثر بازی ها و برنامه های سنگین در این گوشی بدون هیچ مشکلی کار میکنند.

شاید در موقع انتخاب این گوشی به شک بیا??تید که لومیا ۶۲۰ را بخرید زیرا لومیا ۵۲۰ از NFC پشتیبانی نمیکند و دوربین پشتی ??اقد ??لاش LED است و همچنین سنسور قطب نما در این گوشی وجود ندارد و همچنین ص??حه نمایش گوشی چگالی کمتری نسبت به لومیا ۶۲۰ دارد. انتخاب با شماست شاید اصلا قطب نما برای شما مهم نباشید و ص??حه نمایش بزرگتر ۵۲۰ را ترجیح بدهید.

  • رابط کاربری لومیا ۵۲۰ بسیار زیبا و سریع است و شما در هنگام سوییچ کردن بین برنامه ها شاهد هیچگونه باگ و لگی نخواهید بود.
  • تنظیمات در ویندوز??ون ۸ بسیار ساده است و پیچیده گی خاصی ندارد برای دستری به لیست برنامه ها به سمت راست سوایپ کنید و برای دیدن بازی ها به برنامه Games مراجعه کنید. برای گر??تن اسکرین شات از این راهنمایی است??اده کنید.
  • برقراری تماس و ??رستادن اس ام اس بسیار ساده است و همچنین میتوانید از امکان لیست سیاه است??اده کنید. (باید آپدیت آمبر را دریا??ت کرده باشید)
  • برای اینترنت میتوانید به سادگی از دیتای سیمکارت و یا وای ??ای است??اده کنید.برای مرور وبسایت ها به صورت پیش??رض برنامه اینترنت اکسپلورر نصب شده است و بسیار سریع و روان است.
  • دوربین لومیا ۵۲۰ تنها ۵ مگاپیکسل است قدرت دارد و از ??لش و دوربین دوم خبری نیست. نباید انتظار زیادی از این دوربین داشت، تصاویر گر??ته شده جزییات زیادی را نمایش نمیدهند.
  • دوربین ??یلم برداری میتواند با ۷۲۰p و ۳۰ ??ریم بر ثانیه ضبط کند.

حدود قيمت در بازار ايران: از 387,000 تومان

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...