رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
ghost mahdi

آیا باتری‌های شکَری جایگزین باتری‌های متداول لیتیوم-یونی می‌شوند؟

پست های پیشنهاد شده

مروزه حتی بهترین باتری‌های موجود در بازار هم نمی‌توانند دستگاه های همراه ما را برای مدت رضایت بخشی سر پا نگاه دارند. با وجود نمایشگرهای بزرگ و سنسورهای متنوع، این مسئله به معضلی جدی تبدیل شده. این دغدغه و همچنین مواد زائد خطرناک این باتری‌ها، محققان را بر آن داشته تا به دنبال یک جایگزین منطقی بگردند. ظاهراً آن‌ها در طول مسیر جستجوهای خود به شکر، این ماده کاملاً طبیعی و غنی از انرژی رسیده‌اند!

Sugarbatteries.jpg

 

یکی از پرو??سورهای دانشگاه ویرجینیا در این مورد گ??ته: «شکر یکی از غنی‌ترین منابع انرژی در طبیعت است...بنابراین مهار این انرژی طبیعی و به‌کارگیری آن در باتری‌های امروزی کاملاً با عقل جور در می‌آید.»

این اولین باری نیست که دانشمندان به سراغ باتری‌های این چنینی ر??ته‌اند. مدتی است محققان این ایده را در سر می‌پرورانند. با این حال گ??ته شده که پروژه اخیر در دانشگاه ویرجینیا از جدی‌ترین تحقیقات از این دست است.

ما در این جا از سلول‌های سوختی آنزیمی صحبت می‌کنیم. در حقیقت از تجزیه نشاسته موجود در شکر نوعی پلی ساکارید تشکیل می‌شود که این ماده با کمک مالتودکسترین انرژی بسیار زیادی تولید می‌کند. کاتالیزور به کار ر??ته در آند این باتری نسبت به مواد به کار ر??ته در باتری‌های لیتیومی بسیار ارزان‌تر است. از سویی دیگر، در این باتری‌ها ماده شیمیایی خطرناکی یا??ت نمی‌شود و از ان??جار یا اشتعال در این باتری‌ها خبری نخواهد بود.

مدیر این پروژه، شارژ این باتری‌ها با شکر را به شارژ کارتریج پرینتر با جوهر تشبیه کرده و اعلام نموده که این باتری‌ها تا 3 سال دیگر می‌توانند به دستگاه های الکترونیک ما راه پیدا کنند. متن کامل این پروژه تحقیقاتی در ژورنال Nature Communications منتشر شده است. digikala

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

یجوری درست کنن بعد اینکه شارژش تموم شد بخوریمش دیگه عالی میشه:biggrin2:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...