رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
saman mi

شما می توانید یک نابغه باشید

پست های پیشنهاد شده

[h=2]شما می توانید یک نابغه باشید[/h]

ra4-21764.jpg

متاس??انه در دوران تحصیل ، شما را تنها بر اساس هوش ریاضی و ش??اهی امتحان کرده اند .

اما تحقیقات سال های گذشته نشان می دهد که شما انواع هوش ها را دارید که در هر کدام از آنها می توانید یک نابغه باشید .

ترکیب آنها شما را قادر می سازد تا کارهای ??وق العاده و برجسته انجام دهید . کار اصلی شما ، تنها این است : شناسایی هوش یاهوش های غالب است . بعد باید در هر کاری که سعی می کنید انجام دهید از آن هوش حداکثر است??اده را بکنید .

در این مقاله برآنیم تا هر کدام از این هوش ها را با توضیحی مختصر برای شما کاربران گرامی شرح دهیم:

هوش ش??اهی

اولین هوش شما هوش ش??اهی است ؛که همان توانایی برای صحبت کردن یا تسلط بر زبان است . توانایی برای درک و است??اده ی خوب از زبان ، با مو??قیت در هر زمینه ای که شامل ارتباط با دیگران است ، ارتباط نزدیک دارد .

در هر جامعه ای ، بین میزان ??صاحت زبان و مو??قیت ارتباط نزدیکی وجود دارد . شما نیز می توانید تنها با یادگیری و به کار گر??تن کلمات بیشتر ، احتمال مو??قیت و میزان پیشر??ت خود را بالا ببرید .

در واقع هر کلمه ای ، ابزاری است برای بیان ا??کار . هر چقدر کلمات بیشتری یاد بگیرید و آنها را درک کنید ، به همان اندازه می توانید ا??کار و ایده های پیچیده از خود بروز دهید . هر چقدر از لغات بهتری است??اده کنید به همان اندازه دیگران به شما احترام می گذارند و به حر?? های شما گوش می دهند . به همین دلیل است که مهارت های زبانی به عنوان معیار کلیدی هوش در نظر گر??ته می شوند.

هوش ریاضی

دومین هوشی که از آن برای اندازه گیری IQ است??اده می شود هوش ریاضی است . یعنی توانایی برای است??اده ی ماهرانه از اعداد در جمع ، ت??ریق ، ضرب و تقسیم . مثلا در تجارت ، داشتن توانایی برای خواندن سریع صورت حساب های مالی و ارائه ی طرح های مالی خیلی اهمیت دارد. هر چقدر درباره ی قیمت ها ، هزینه ها و نسبت های مالی آگاهی بیشتری داشته باشید به همان اندازه می توانید تصمیم های بهتری بگیرید .

خیلی ها ??کر می کنند که در مورد اعداد و ارقام هچ گونه توانایی ندارند بنابراین از هر ??عالیتی که داشتن ??صاحت مالی در آن مهم است اجتناب می کنند . اگر هد?? شما رسیدن به مو??قیت است این مسأله می تواند مخرب باشد . خوشبختانه ، می توانید با کمی مطالعه و است??اده از اعداد و ارقام ، زندگی کاری خود را صاحب صلاحیت بیشتری سازید و بالتبع خواهید توانست تصمیمات بهتری اتخاذ نمائید.

هوش ??یزیکی

سومین زمینه ی نبوغ بالقوه هوش ??یزیکی است . قهرمانان برجسته که توانایی بالقوه در زمان بندی و هماهنگی حرکت و است??اده از بدنشان دارند از این نوع هوش بهره مندند . امکان دارد شخصی که در مدرسه در امتحان های ش??اهی و ریاضی نمره ی پائینی می آورد ، در ورزش یک قهرمان کاملا مو??قی باشد ، اگر چه هرگز بر روی کارنامه اش درج نخواهد شد .

اکثر مردم با باوربه این که در ورزش یا ??عالیت های ??یزیکی خاصی توانایی ندارند ارزش خود را پایین می آورند . خبر خوبی که باید به شما بدهم این است که تنها با آموزش صحیح و تمرین ، می توانید در انواع ورزش ها ، مانند شنا ، اسکیت یا اسب دوانی به مو??قیت های شگر??ی دست یابید ؛ البته اگر علاقه و اشتیاق داشته باشید .

هوش موسیقیائی

چهارمین شکل هوش شما می تواند مربوط به موسیقی باشد . ممکن است که موزارت و بتوون در ورزش یا درس ضعی?? بودند ، اما می توانستند برخی از زیباترین آهنگ های کلاسیک را که در آن زمان وجود داشت تصنی?? کنند . اکثر موسیقی دان های برجسته در درس ضعی?? بودند اما معلوم شده که در آهنگ سازی استعداد استثنایی دارند . آنها می توانند در سطح بسیار بالایی آهنگ اجرا کنند .

البته داشتن هوش موسیقیایی ، تنها توان اجرای یک آهنگ یا توانایی در زدن یک ساز خاص نیست ، بلکه نشانگر ذهنی منظم و هوشی سازمان یا??ته و دقیق است .

هوش ??ضایی – بصری

پنجمین حوزه ی استعداد درونی شما هوش ??ضایی – بصری است . یعنی توانایی دیدن و ایجاد اشکال ، قالب ها و الگوها . یک معمار ، مهندس ، نقاش یا شخصی که توانایی واضح دیدن را دارد از این نوع هوش برخوردار است .

به عنوان مثال ، یک معمار باید بتواند ابتدا در ذهن و سپس بر روی کاغذ ساختمان های زیبایی ترسیم کند تا مهندس باهوش ریاضی ، بتواند آن را به نقشه ها و ابعاد دقیقی برای ساختن آن تبدیل کند . این همان هوشی است که شما قبل از این که رویاهایتان به حقیقت بپیوندند ، برای مجسم کردن و دیدن اهدا?? تان از طریق چشم درون خود ، از آن است??اده می کنید . البته می توانید از طریق تمرین این هوش و توانایی را در خود ایجاد کنید .

هوش میان ??ردی

ششمین شکل هوش ، هوش میان ??ردی یا هوش اجتماعی است . در واقع نوعی توانایی برای ایجاد ارتباط ، مذاکره ، تحت تأثیر قرار دادن و تحریک دیگران است . ویژگی مشخصه ی آن ، حساسیت بالا نسبت به ا??کار ، احساسات ، انگیزه ها و آرزوها و خواسته های دیگران است . شخصی که دارای هوش میان ??ردی بالایی است توانایی زیادی برای برقراری ارتباط موثر با دیگران و پیشبرد کارهایش دارد .

مدیران مو??ق ، رهبران گروه و حتی ا??سران ارتش معمولا از هوش میان ??ردی بسیار بالایی برخوردارند در نتیجه ، همه می خواهند در انجام کارهای گروهی با آنها همکاری کنند .

 

ra4-21774.jpg

 

هوش درون ??ردی

ه??تمین شکل هوش شما همان هوش درون ??ردی است . یعنی داشتن توانایی برای آگاهی از خودتان . یعنی اینکه کی هستید و کی نیستید . با این هوش ، دقیقا می دانید که چه می خواهید و چه نمی خواهید . شما توانایی دارید که برای خودتان اهدا??ی را معین کنید و برای رسیدن به آن اهدا?? برنامه ریزی کنید .

کسانی که از هوش درون ??ردی بالایی برخوردارند درون نگری خوبی هم دارند . آنها طرز ??کر و نوع احساس شان را منعکس می کنند . آنها در نتیجه ی درک بهتر از خودشان ، در ارتباط با دیگران موثرتر هستند .

هر چقدر خودآگاهی شما در نتیجه ی ت??کر و درون نگری بیشتر باشد ، به همان اندازه درک خودتان نیز بالاتر است . هر چقدر خودتان را بهتر درک کنید و این که چرا طرز ??کر و نوع احساس تان چنین است به همان اندازه خود را بیشتر قبول خواهید کرد . هر چقدر بیشتر خودتان را به عنوان یک ??رد ارزشمند قبول داشته باشید به همان اندازه بیشتر خودتان را دوست خواهید داشت و بیشتر به خودتان احترام قائل خواهید بود . و هر چقدر بیشتر خودتان را دوست داشته باشید به همان اندازه ، دیگران را بیشتر دوست خواهید داشت و آنها نیز بیشتر شما را دوست خواهند داشت . هوش درون ??ردی برای داشتن یک زندگی شاد و مو??ق مهم است و شما می توانید با تمرین آن را آماده ی بهره برداری کنید .

هوش اقتصادی

هشتمین شکل هوش شما در واقع همان هوش کار??رمایانه است . یعنی توانایی برای دیدن ??رصت های موجود در بازار و قرار دادن منابع مختل?? در کنار یکدیگر برای تولید محصولات و ارائه ی خدماتی که می توان با سود بیشتری آنها را به ??روش رساند . هوش کار??رمایانه یکی از باارزش ترین و پرطر??دارترین هوش ها در دنیای کاروکاسبی است و اساس همه ی تجارت های مو??ق و کارهایی است که رشد سریع دارند .

هوش شهودی

نهمین شکل هوش شما هوش شهودی است . یعنی داشتن توانایی برای حس درستی و نادرستی موقعیت ، قضاوت سریع و صحیح در مورد مردم و ارائه ی ایده ها و بینش هایی جدا از منطق یا تعلیم و تربیت .

اکثر مردم قاضی های بزرگ شخصیت هستند . به نظر می رسد که آنها طول چند ثانیه ملاقات با دیگران یا حتی با شنیدن صدای آنها می توانند به موارد زیادی در مورد آنها پی ببرند .

در این مورد ، شمّ زنان قابل احترام تر از شمّ مردان است . اما وقتی از زن ها و مردها سوالات مر بوط به شم و درک مستقیم پرسیده می شود هر دو گروه به طور مساوی نمرات خوبی دریا??ت می کنند . پس چرا ما به شم زن ها بیشتر احترام می گذاریم ؟ به این دلیل است که زن ها بیشتر از مردها به چشم خود اعتماد دارند و به ندای درونی خود گوش می دهند .

خوشبختانه ، هوش شهودی ذاتی است . هر چقدر بیشتر به شم خود اعتماد کنید و به ندای آن گوش دهید به همان اندازه دقیق تر و قابل اعتماد تر می شود . هر چقدر بیشتر از شم خود است??اده کنید به همان اندازه پاسخ های بهتری از آن دریا??ت خواهید کرد . نویسنده ی معرو??ی گ??ته است « مردها و زن ها زمانی بزرگ ومشهور می شوند که به ندای درونی خود گوش دهند » .

هوش انتزاعی

دهمین شکل هوش شما هوش انتزاعی ، یا هوش ??کری است . انیشتن چنین هوشی داشت که توانست خودش را ببیند که بر روی پرتوئی از نور سوار است و در نتیجه توانست قانون نسبیت را به شکل ??رمول درآورد و انقلابی در دنیای ??یزیک به وجود آورد . اغلب در زندگی ، ناگهان ایده یا تصویری به ذهنتان می رسد که چندید عامل را در کنار یکدیگر قرار می دهد و ترکیب جدیدی می سازد ؛ که ممکن است یک ایده ی جدید کاری باشد.

ترکیب همه ی هوش ها

داشتن انواع هوش ها باعث می شود تا بی نظیر باشید ترکیب همه ی هوش ها از شما یک نابغه ی با استعداد می سازد و همچنین باعث می شود تا از همه ی کسانی که تا حالا در این دنیا زیسته اند مت??اوت باشید .

بهتر است در مورد خودتان این گونه ??کر کنید . ??رض کنید که این ۱۰ نوع هوش مانند ۱۰ رقم ص??ر تا نه هستند .

اگر برای هر کدام از انواع هوش ها از ص??ر تا نه نمره بدهید ، یک عدد ۱۰ رقمی خواهید داشت که ترکیب هوش شخصی شما را نشان می دهد . این ترکیب بی نظیرهوش ها نوعی شماره تل??ن هوشمند شخصی را به وجود می آورد . این شماره ی رمزی خصوصی ، باعث می شود که شما از هر شخصی که تا به حال در این دنیا زیسته مت??اوت باشید . احتمال این که یک ن??ر دیگر هم همان ??رمول عقلانی را داشته باشد ، یک در میلیون است .

است??اده از ذهن باور نکردنی

با است??اده و بهره بردای از ترکیب بی نظیر انواع هوش ها می توانید کارهایتان را در سطح ??وق العاده ای انجام دهید . شما باید ابتدا انواع هوش های خود را ارزیابی کنید . و سپس در هر مورد به خودتان نمره بدهید . زمینه های خاص هوشی را که بهره ی بیشتری از آنها می برید ، یعنی بخشی که در گذشته به طور مو??قیت آمیز زیاد از آن است??اده کردید شناسایی کنید . بالاخره به اطرا??تان نگاه کنید و به این ??کر کنید که چه نوع کاری می توانستید انجام دهید که شما را قادر می ساخت تا از ترکیب استثنایی انواع هوش ها در بالاترین سطح است??اده کنید .

مهم تر از همه ، شما باید توجه بیشتری به خود و نیروی مغزی بالقوه ی خود داشته باشید . روانشناسی به نا آبراهام مازلو تخمین زده است که تنها ۲ درصد بزرگسالان همه ی کارهایی را که براساس استعداد های خاص شان برایشان امکان پذیر است انجام می دهند . بنابراین باید ایمان و اعتماد به ن??س بالایی نسبت به توانایی هایتان در است??اده از نیروهای درونی برای غلبه به هر مانع و رسیدن به هر نوع هد??ی که برای خود تعیین کردید ، داشته باشید .

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

من یک نلبغه شدم

 

  • :429778le1utwnx4p::za4::7_15_5v::balloons::JC_cupidgirl::fly2::11::greenstars::369220a3hjk9pcg9::2250:
     
     

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

همشون درسته من خودم روانشناسی بالینی میخونم تو کتاب ها وجود داره

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

با ۱۰ واقعیت مغز خود آشنا شوید!

 

مغز انسان پیچیده ترین و حساس‌ترین بخش بدن انسان است. ممکن است چیزهای بسیاری در مورد این ??رمانروای بدن وجود داشته باشد که علم بشری تا کنون در مورد آن بی‌اطلاع است، اما در اینجا ما چند واقعیت جالب که تاکنون دانشمندان به آن دست یا??ته اند را بیان می‌کنیم.

 

۱. تکانه های عصبی (Nerve impulses) در مسیر مغز سرعتی حدود ۱۷۰ مایل در ساعت دارند. به همین خاطر است که شما می‌توانید خیلی سریع به چیزهایی که در اطرا?? شما ات??اق می‌ا??تد واکنش نشان دهید.

۲. در اطرا?? مغز به اندازه ای که بتواند یک لامپ ۱۰ واتی را روشن کند، برق وجود دارد. پس تصویر کارتونی لامپ روشن در بالای سرتان وقتی که ??کر بزرگی به ذهن‌تان می‌رسد، چندان هم بی‌ربط نیست. حتی زمانی که شما در حال خواب هستید مغز شما به همان اندازه که لامپ کوچکی را روشن کند انرژی تولید می‌کند.

۳. مغز انسان می‌تواند ۵ برابر تمام اطلاعات دائره المعار?? بریتانیکا و یا هر دانشنامه دیگری را نگه دارد. دانشمندان هنوز به یک مقدار قطعی در این مورد نرسیده اند، اما ظر??یت ذخیره سازی مغز در شرایط الکترونیکی تصور می شود تا ۱،۰۰۰ ترابایت باشد. آرشیو ملی بریتانیا، حاوی بیش از ۹۰۰ سال از تاریخ، تنها طول ۷۰ ترابایت است. کمی به قدرت حا??ظه مغز خود ??کر کنید،حالا می‌توانید به نظریه تکامل بخندید!

۴. مغز شما از ۲۰٪ اکسیژنی که وارد جریان خون شما می‌شود، است??اده می‌کند. مغز تنها در حدود ۲٪ از جرم بدن ما را تشکیل می‌دهد، با این حال اکسیژن بیشتری از هر ارگان دیگری در بدن مصر?? می‌کند، و در صورتی که به آن اکسیژن نرسد در معرض آسیب مربوط بیشتری قرار می‌گیرد. بنابراین با کشیدن ن??س عمیق مغز خود را شاد نگه دارید!

۵. مغز در شب بسیار بیشتر از طول روز ??عال است. منطقی، حتما شما ??کر می‌کنید که چون شما روزها به همه جا می‌روید، محاسبات پیچیده انجام می‌دهید و وظای?? روزمره خود را به انجام می‌رسانید و مطالب وبگاه ایران آتا را می‌خوانید و در کل روزها بیشتر از شب ها ??عالیت انجام می‌دهید مغزتان از حداکثر قدرت خود است??اده می‌کند و حتما شب‌ها هم می‌خوابد! اما قضه برخلا?? تصور شما است. هنگامی که شما می‌خوابید، مغز شما روشن می‌شود. دانشمندان هنوز به علت این قضیه پی نبرده اند. اما شما می‌توانید از مغزتان سپاسگذار باشید که وقتی شما می‌خوابید و خواب‌های خوش می‌بینید، مغز دارد کار می‌کند.

۶. دانشمندان می گویند کسانی که I.Q بالاتری دارند، خواب‌های بیشتری می‌بینند. البته اینکه شما زیاد خواب نمی‌بینید نمی‌توالند دلیلی بر داشتن ذهن ضعی?? باشد. بسیاری از ما خواب‌های خودمان را به یاد نمی‌آوریم و معمولا تنها چند ثانیه از خواب در یادمان می‌ماند.

۷. سلول‌های عصبی در طول زندگی انسان رشد می‌کنند. برای سال‌ها دانشمندان و پزشکان تصور می‌کردند که با??ت مغز و عصبی نمی‌توانند رشد یا بازسازی شوند. در حالی که آن‌ها پی بردند که این سلول‌ها نیز همانند دیگر سلول‌های با??ت‌های نقاط دیگر بدن عمل می‌کنند، نورون‌ها می‌توانند در طول عمر خود رشد کنند و تکثیر شوند.

۸. اطلاعات با سرعت‌های مختل?? با انواع مختل?? سلول‌های عصبی ذخیره می‌شوند. تمام نورون ها یکسان نیستند. چند نوع مختل?? از نورون در بدن ما وجود دارد که سرعت انتقال آنها از ۰.۵ متر در ثانیه تا همان سرعت ۱۲۰ متر بر ثانیه است.

۹. مغز خودش نمی‌تواند درد را احساس کند. زمانی که انگشت‌تان زخمی می‌شود یا می‌سوزد، مغز خودش گیرنده درد ندارد و نمی‌تواند درد را احساس کند. این بدان معنی نیست که سر شما آسیب نمی‌بیند. مغز توسط با??ت‌های عصبی و عروق خونی می‌تواند پذیرای درد زیادی باشد به طوری که سردرد شدیدی شما را احاطه کند.

۱۰. بیش از ۸۰% مغز آب است. مغز شما همان توده خاکستری رنگ که در تلویزیون دیده‌اید نیست. با??ت زنده مغز تقریبا صورتی رنگ و ژله‌ای مانند است و محتوای آب بالایی است. پس د??عه بعد که شما احساس کم‌آبی کردید با نوشیدن یک لیوان آب مغز خود را آبیاری کنید!

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

دوستان لط??ا بگید هوش شما از کدام نوع هستش

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

تجهیزات علمی باور نکردنی

 

با دیدن این تصاویر شاید گمان ‌کنید با یک طرح انیمیشنی و ۳ بعدی مواجهید. اما همه این‌ها، تصاویری واقعی از دستگاه‌های واقعی هستند. تجهیزاتی که مطالعه درباره کارکرد و وظی??ه آن‌ها هم مشکل است.

01.jpg

تصویری از لوله (Tube) یک

تکثیر‌کننده نور در آشکارساز نوترینو. این تکثیرکننده در مجتمع رآکتور خلیج دایا در چین قرار گر??ته است. این مجتمع یک آزمایشگاه چند‌ملیتی ??یزیک ذرات است که روی نوترینو‌ها مطالعه می‌کند.

عکس از Berkeley Lab

02.jpg

سوپرکامیوکانده، یک رصدخانه نوترینو و آشکارساز اشعه‌های چرنکو?? که توسط کشورهای ژاپن، ایالات متحده، کره‌ جنوبی، چین، لهستان و اسپانیا راه‌اندازی شده است. این آشکارساز در عمق ۹۱۰ متری از زمین و در زیر معدن کامیوکا در ژاپن قرار دارد.

عکس از Kamioka Observatory

03.jpg

تصویری از

اطلس (ATLAS) یکی از آشکارسازهای ساخته شده در برخورددهنده بزرگ هاردونی در سرن سوئیس. اطلس مخ???? عبارت A Toroidal LHC Apparatus است.

عکس از Claudia Marcelloni

04.jpg

سیم‌لوله ??شرده میونی (Muon)، یکی از دو آزمایشگاه مطالعاتی ??یزیک ذرات در برخورددهنده بزرگ هاردونی.

عکس از Maximilien Brice

05.jpg

تصویری از نمای داخلی و خارجی

رصدخانه نوترینو سادبری (Sudbury) که بیش از ۱۶۰۰ متر زیرزمین و در شهر سادبری اونتاریو در کانادا قرار گر??ته است.

عکس از Roy Kaltschmidt

06.jpg

سایت بروکسینو (Borexino) در آزمایشگاه ناتزیونالی (Nazionali) در نزدیکی شهر لاکیولا (L'Aquila) در ایتالیا. این آزمایشگاه برای اندازه‌گیری شار نوترینو خورشیدی و عدم‌تقارن روز و شب آن بنا شده است.

عکس از Borexino Collaboration

07.jpg

ژانراتور Cock-Croft Walton، که متأس??انه حالا دیگر بازنشسته شده است.

عکس از Reidar Hahn

08.jpg

ماشین Z، بزرگترین ژانراتور اشعه ایکس جهان. این ژنراتور برای آزمایش بر روی ماده در شرایط سخت طراحی شده و در مرکزی نیمه سری به نام آزمایشگاه ملی سندیا، در نیومکزیکو ایالات متحده قرار گر??ته است. پالس‌های الکترومغناطیسی ناشی از تخلیه ماشین Z، باعث ایجاد رعد و برق خارق‌العاده‌ای می‌شود.

عکس از Sandia Labs

09.jpg

گاماس??ر (Gammasphere)، آشکارساز اشعه‌های گاما در آزمایشگاه ملی لارنس برکلی ایالات متحده.

عکس از Roy Kaltschmidt

10.jpg

تصویری از ساختار داخلی حلقه اروپا (JET) در آکس??ورد انگلستان. این مرکز، بزرگترین آزمایشگاه شناسایی انرژی‌های همجوشی (Fusion) بالقوه در جهان است.

عکس از EFDA-JET

11.jpg

نمایی از درون «اتاقک هد??» در

تأسیسات ملی احتراق و علوم ??وتونی، دارای بزرگترین لیرز جهان در آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور، کالی??رنیا.

عکس از Lawrence Livermore National Laboratory

12.jpg

بخشی از آینه تلسکوپ ??ضایی جیمز وب (James Webb) در اتاقک تست برودتی، واقع در آزمایشگاه پرواز مارشال و متعلق به ناسا.

عکس از David Higginbotham

13.jpg

سانتری??یوژ قطر بزرگ در مرکز تحقیقات و ??ناوری‌های ??ضا، متعلق به

سازمان ??ضایی اروپا (ESA) در نوردویک هلند.

عکس از ESA

14.jpg

تصویری از نمای داخلی شبیه‌ساز ??ضا در مرکز آزمایش سازمان ??ضایی اروپا در هلند.

عکس از ESA

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مقاله ی خیلی جالبی بود داداش.pdf اینو نداری بزاری واسه دانلود؟

مرسییییی.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

کدام ناحیه‌ مغز به قلقلک پاسخ می‌دهد؟

 

tickle-laugh-4.jpg

 

پژوهشگران می‌گویند قلقلکی که شما را از ??رط خنده می‌اندازد، نسبت خنده‌ای که ناشی از قلقلک نیست، ناحیه مت??اوتی از مغز را ??عال می‌کند.

پژوهشگران آلمانی به قلقلک دادن 30 مرد و زن در دهه بیست زندگی‌شان پرداختند- پاهای این ا??راد قلقلک داده می‌شد، و در همین حال مغز شان بوسیله "تصویر برداری تشدید مغناطیسی کارکردی" (fMRI) اسکن می‌شد.

همچنین از این ا??راد به طور جداگانه خواسته می‌شد به طور ارادی در حالیکه درون یک ماشین fMRI بخندند (نه در واکنش به شنیدن یک جوک) تا جریان خون به بخش‌های مت??اوت مغز اندازه‌گیری شود و به این ترتیب یک نقشه همزمان ??عالیت مغز به دست آید.

 

چه خنده ناشی از قلقلک و چه خنده ارادی باعث ??عال شدن ناحیه‌ای از مغز به نام "اوپرکولوم رولاندیک" (Rolandic operculum) می‌شدند که در قشر حسی- حرکتی اولیه قرار دارد و در ایجاد حرکات صورت دخیل است؛ همچنین هر دو نوع خنده با ??عالیت بخش‌هایی از مغز همراه بودند که در واکنش‌های عاط??ی صوتی مانند گریه گردن دخیل هستند.

اما به گ??ته این پژوهشگران ??قط خنده ناشی از قلقلک باعث ??عال شدن هیپوتالاموس، بخشی از مغز که در تنظیم بسیاری از کارکردها شامل واکنش‌های غریزی دخالت دارد، می‌شد.

 

به گ??ته این پژوهشگران خنده ناشی از قلقلک همچنین بخش‌هایی از مغز را که در پیش‌بینی درد دخالت داشتند را ??عال می‌کرد و این یا??ته از این نظر حمایت می‌کنند که ا??راد به طور د??اعی به قلقلک واکنش نشان می‌دهند.

به نظر می‌رسید که خنده ناشی از قلقلک همان شبکه‌های مغزی را ??عال می‌کند که تحقیقات پیشین نشان دداده بود در خنده در واکنش به طنز ??عال می‌شوند. با این حال خنده طنزآمیز همچنین ناحیه‌ای از مغز را "هسته اکامبنس" (nucleus accumbens) نامیده می‌شود ??عال می‌کند که تصور می‌شود بخشی از "مرکز لذت" مغز باشد. خنده ناشی از قلقلک این نواحی مغز را ??عال نمی‌کند.

 

این نتایج که در شماره ژوئن امسال جورنال Cerebral Cortex منتشر شده است، به گ??ته پژوهشگران این نظر را ثابت می‌کند که خنده ناشی از قلقلک "سنگ بنای" خنده طنزآمیز است- ایده‌ای که برای اولین بار بوسیله چارلز داروین و اوالد هکر در اواخر دهه 1800 بیان شد

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

داداش کاری نداره کپی کن بندازش تو word pad

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

دوستان اگه نابغه نباشید زندگی بهتری خواهید داشت.همون درستون رو خوب بخونید خودش نابغه گیه.من بد بخت که چند تا طرح عالی داشتم به خاطر همین طرحام از درسا عقب موندم و ....:crying::crying::crying:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

2هوش ریاضی

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...