رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
SON OF SPARTA

Faq یا مشخصات نهایی ps4

پست های پیشنهاد شده

PS4 System Details

 

قیمت ps4 چند است ؟

قیمت ps4 در هنگام عرضه , در آمریکا 399.99 USD و در کانادا 399.99 CAD خواهد بود , playstation camera و دسته اضا??ی dualshock 4 wireless controller هر کدام به قیمت 59.99 دلار ??روخته خواهند شد.

 

 

ps4 در چه تاریخی برای کشورها و مناطق مختل?? عرضه میشود؟

آمریکای شمالی: November 15th, 2013 ,Canada and the United States

 

اروپا: (November 29th, 2013. (Australia, Austria, Belgium, Denmark, Finland, France, Germany, Ireland, Italy, Luxembourg, Netherlands, New Zealand, Norway, Poland, Portugal, Russia , Spain, Sweden, Switzerland, the United Kingdom

 

آمریکای لاتین:

November 29th, 2013, Argentina, Brazil, Chile, Colombia, Costa Rica, El Salvador, Guatemala, Mexico, Panama, Peru

 

ژاپن:

February 22nd, 2014

 

منطقه آسیا:

اواسط december 2013

 

مناطق دیگر:

نا مشخص

 

 

چه چیزهایی در جعبه ps4 در هنگام لانچ وجود خواد داشت؟

یک دستگاه ps4 با هارد درایو 500GB , یک دسته dualsock 4 wireless controller , یک micro-USB cable برای شارژ کردن دسته , یک هدست برای چت صوتی (Mono-headset) , کابل برق (1.5 متر) و یک کابل 2 متری HDMI .

 

 

چه ویژگیهای ارتباطی و پرتهای ورودی و خروجی ای را ps4 ساپرت میکند؟

HDMI OUT, DIGITAL OUT (OPTICAL AUDIO), Ethernet, دو پرت usb 3.0 , یک رابط کمکی برای playstaion camera و همچنین 802.11b/g/n Wi-Fi for wireless internet connectivity و Bluetooth 2.1 برای ارتباط با DUALSHOCK 4 wireless controller را داراست.

 

 

آیا ps4 به یک power brick خارجی نباز دارد؟

ps4 با یک منبع تغزیه داخلی طراحی شده است پس power brick خارجی ندارد.

 

 

آیا کاربران قادر به تعویض هارد درایو 500GB دستگاه خود خواهند بود؟ ps4 هارد درایو هایی به چه اندازه را ساپرت میکند؟

کاربران قادر به جایگزین کردن هارد استاندارد ps4 خود خواهند بود , این هارد به منظور ذخیره کردن بازیهای دانلودی , ویدیوها , عکسها , سیو بازیهای و ... است??اده می شود.

 

 

ps4 از چه نوع هارد درایوی است??اده میکند؟

ps4 دارای یک 5400RPM SATA II hard drive است , کاربران می توانند هارد درایوهایی با ضخامت کمتر از 9.5mm و بزرگ تر از 160GB را است??اده کنند.

 

 

آیا کاربران قادر به است??اده از هارد اکسترنال برای ا??زایش ذخیره سازی هستند؟

خیر ps4 این خصوصیت را ساپرت نمی کند.

PS4-Front.jpg

ابعاد ??یزیکی ps4 ؟

ps4 تقریبا 275mm عرض , 53mm ارت??اع و 305mm طول و وزن آن تقریبا 2.8KG یا 6.1 pounds است.

 

 

چه رنگ بندیهایی در هنگام عرضه برای ps4 وجود دارد؟

برای زمان لانچ ??قط رنگ سیاه موجود است.

 

 

آیا میتوانیم ps4 را به صورت عمودی قرار بدیم؟(مانند ps3)؟

بله ps4 را میتوان هم به صورت عمودی و هم ا??قی قرار داد , در آمریکای شمالی پایه هایی که به صورت رسمی لایسنس شده اند توسط شریکهای ما عرضه خواهد شد.

 

عملکرد سخت ا??زار ps4 چه پیشر??تهایی نسیت به ps3 داشته است؟

قدرت پردازش ps4 ده برابر ps3 است , طراحی بهینه شده ی این سیستم دارای یک unified 8GB of high-speed GDDR5 RAM (یکپارچه) , یک eight core X86 CPU و یک پردازنده گرا??یکی قوی است . به طور کلی ps4 بازی سازان را قادر به ساختن دنیاهای بزرگتر و پر جزییات تر از ps3 میسازد . به کمک سخت ا??زار نسل بعدی ps4, نور پردازی طبیعی تر , ??یزیک و ا??کتهای پیچیده تر , انیمیشن های طبیعی تر و گوناگون تر , محیط و آیتمهایی با textures بهتر , screen resolutions بیشتر(تا 1080p ) , ??ریم ریت بیشتر (تا 60 ??ریم بر ثانیه ) و مسابقات مولتی پلبر بزرگتر و ... ممکن خواهد بود.

 

 

در مورد (GPU (Graphic Processor Unit چه میتوانید بگویید؟

GPU دستگاه ps4 شامل واحدهای محاسباتی به صورت یکپارچه در 18 ص?? است ( unified array of 18 Compute Units) , که در کل 1.84 teraflops قدرت محاسباتی تولید میکنند که براحتی میتوان در گرا??یک , شبیه سازی(simulation tasks) و یا مخلوطی از هر دو آنها است??اده کرد , ps4 همچنین دارای یک مموری یکپارچه 8GB است که تولید بازی و ا??زایش محتوا را آسان میسازد . در این مموری از High-speed GDDR5 است??اده شده است که به طور کلی پهنای باندی معادل 176 GB در ثانیه میدهد و همچنین عملکرد گرا??یکی را ا??زایش میدهد .

 

 

چه زمانی ساخت ps4 شروع شد؟

کمپانی بحث م??هومی درباره ps4 را از سال 2008 شروع کرد (The company started a conceptual discussion of PS4 five years ago, in 2008.)

 

 

چه کسی پروژه ps4 را رهبری کرد؟

ps4 یک پدید جهانی بود که توسط گروه مهندسی SCEI رهبری شد , با مشورت WorldWide Studios development teams (تیمی از استودیوها در سراسر جهان) و مرکز طراحی شرکت Sony Computer Entertainment و ...

و معمار ارشد بازی Mark Cerny بوده است.

 

 

ps4 چه رزولوشن هایی را ساپورت میکند؟

ps4 از استانداردهای ویدیویی 480p , 720p , 1080i و 1080p به وسیله HDMI ساپورت میکند.

 

 

آیا 4k , ps4 را برای ویدیو یا بازیها ساپرت میکند؟

ساپرت رزولوشن های بالا مانند خروجی 4k برای عکس و ویدیو هنوز در دست بررسی است اما ??علا اطلاعات بیشتری برای به اشتراک گزاشتن وجود ندارد , ps4 در حال حاضر خروجی 4k را برای بازیها ساپرت نمیکند.

 

 

آیا میتوانیم از تلویزیون های استاندارد خود برای ps4 است??اده کنیم؟

رزولوشن خروجیHDMI بر اساس تلویزیون یا مانیتوری که است??اده میکند به صورت خودکار عوض میشود , البته ps4 به گونه ای طراحی شده است تا بهترین گرا??یک را بر روی تلویزیون های HD نمایش دهد.

 

 

آیا ps4 خروجیهای صوتی و تصویری آنالوگ را ساپرت میکند؟

خیر , صوت و تصویر در ps4 به وسیله HDMI منتقل میشوند , که در بیشتر تلویزیونهای HD وجود دارد , همچنین در ps4 میتوانید از خروجی صدا 5.1 یا 7.1 به وسیله سیمهای

DIGITAL OUT OPTICAL است??اده کنید.

 

 

آیا مانند ps3 , در صورت تغییر تلویزیون نیاز به ریست کردن تنضیمات ویدیویی (video settings) است؟

خیر این کار برای ps4 نیاز نمی باشد.

 

 

آیا ps4 از 3D و stereoscopic 3D games پشتیبانی میکند؟

بله هرچند هنگام لانج در آمریکای شمالی هیچکدام از بازیها این قابلیت را ندارند.

 

PS4-Side.jpg

ps4 از چه ??رمت دیسکی است??اده میکند؟

بازیهای ??یزیکی ps4 از دیسک های Blu-Ray است??اده میکنند , دیسکهایی قوی که توانایی ذخیره سازی مقدار زیادی اطلاعات که ps4 به آنها نیاز دارد را دارند( Blu-ray Discs).

 

 

مزایای تکنولوژ??ی جدید Blu-ray Disc در ps4 چیست؟

Blu-ray Disc reader های ps4 از سرعت بیشتری نسبت به ps3 برخوردار هستند و شامل طی?? وسیعی از اندازهای مختل?? دیسکهای Blu-Ray میشوند.

 

 

آیا برای بازیهای ??یزیکی (دیسکی) در ps4 , نیاز به نصب اطلاعات در هارد درایو هستیم؟

بله , تمام بازیهای ??یزیکی (دیسکی) ps4 برای اطمینان از روان بودن نیاز به ذخیره سازی در هارد درایو دارند , هرچند ممکن است در بعضی عنوانها برای اجرای بازی نیازی به صبر برای نصب کامل آن نباشد . برای اجرای بازیهای ps4 همانند ps3, کاربران باید دیسک را در دستگاه قرار دهند.

 

 

اگر بازی ای را اجاره کنیم و بعدا تصمیم به خرید دیجیتالی آن بگیریم, آیا میتوانیم از نصب اجباری آن عنوان است??اده کرده تا دوباره مجبور به دانلود آن نباشیم و آن را تنها با است??اده از Licence خود را اکتیو کنیم؟

خیر , در این صورت شما باید ??ایل نصب شده را پاک کرده و بازی دیجیتالی را به طور کامل نصب کنید.

 

 

آیا قادر به تماشای ??یلمهای Blu-ray در ps4 هستیم؟

بله , برای اجرای ??یلمهای Blu-Ray و DVD شما نیاز دارید تا آپدیت روز اول ps4 را (PS4’s day-one system software update 1.50) دانلود و نصب کرده و سپس قابلیت ویدیویی Blu-ray Disc را به وسیله اینترنت برای یک بار ??عال کنید. (activate your Blu-ray Disc video capability with a one-time activation)

 

 

اگر ما قادر به وصل شدن به اینترنت نباشیم و یا نخواهیم این کار را بکنبم چه باید کرد؟

دارندگان ps4 در آمریکا با تماس با SCEA Consumer Services at (800) 345-7669 میتوانند درخواست ??عال سازی (Blu-ray disc) را بکنند . activation به وسیله ایمیل برای آنها ??رستاده می شود.

 

آیا قادر به تماشای ??یلمهای DVD در ps4 هستیم؟

بله ps4 قابلیت پخش dvd را دارد , برای اجرای ??یلمهای DVD شما نیاز دارید تا آپدیت روز اول ps4 را (PS4’s day-one system software update 1.50) دانلود و نصب کرده و سپس قابلیت ویدیویی Blu-ray Disc را به وسیله اینترنت برای یک بار ??عال کنید. (activate your Blu-ray Disc video capability with a one-time activation)

 

آیا در ps4 میتوانیم به سی دی های صوتی گوش کنیم؟(audio CDs)

خیر , ps4 سی دی های صوتی را ساپرت نمیکند.

 

 

صدای ps4 در حال اجرا چقدر است؟

خنک کننده ps4 برای اتاق های نشیمن طراحی شده است و به صورت کلی بسیار کم صدا تر از ps3 است. ps4 دارای سیستم ??ن بدون طبقه است بدین معنی که سرعت ??ن ps4 در مواقع لزوم به نرمی و بطور هموار ا??زایش مییابد , مانند کنسولهای دیگر مهم است که ps4 نیز در محیطی با گردش هوا قرار بگیرد.(محیط بسته نباشد)

 

 

آیا ps4 دارای مد “stand-by??? است؟

بله مد stand-by در ps4 ??عالیت های اولیه سیستم را (primary functions) را غیر ??عال میکند تا مصر?? انرژی را کاهش دهد, با این حال در این مد قابلیت شارژ دسته های DUALSHOCK 4 wireless و آپدیت سیستم وجود دارد , در حالت stand-by, به عنوان یک امتیاز برای کاربران Ps4 , Plus به صورت اتوماتیک قابلیت دانلود پچ بازیها را دارد.

 

 

آیا ps4 در زمان لانج در آمریکای شمالی , به آپدیت نیاز دارد؟ سیستم پس از آپدیت چگونه کار میکند؟

در زمان لانچ ps4 در آمریکا , دستگاه به آپدیت 1.50 نیاز دارد تا ویژگیهای جدیدی را به سیستم اضا??ه کند. پس از اتصال به اینترنت , در پس زمینه , دستگاه اتوماتیک شروع به دانلود آپدیت میکند , در حین دانلود شما میتوانید به صورت آ??لاین گیم های blu-ray disk را بازی کنید.

 

 

آیا میتوانیم آپدیت 1.50 را از طیق USB نصب کنیم؟

بله شما میتوانید با pc خود آپدیت را دانلود کرده , به usb انتقال دهید و آن را بر روی PS4 نصب کنید , هر چند اگر برای بار اول و قبل از آپدین 1.50 بخواهید از روش usb است??اده کنید , شما باید

safe mode را ??عال کنید. برای این کار زمانی که ps4 خاموش است , power button را ??شار و برای 7 ثانیه نگه دارید تا وارد safe mode شوید .

توجه: کاربراین ??قط باید از ??ایلهای رسمی برای آپدیت است??اده کنند که در سایت PlayStation.com قرار میگیرد.

 

 

کدام یک از خصوصیت های ps4 در زمان لانچ در دسترس خواند بود؟

اکثر ویژگیهای اعلام شده , در زمان لانچ در دسترس خواهند بود , ویژگیهایی مانند دانلود در پس زمینه , چت صوتی در هنگام بازی (cross-game voice chat) , انتقال به یک شبکه(network) بر اساس دوستان شما در دنیای واقعی ( transitioning to a network based on real-world friends) , تماشای زنده گیم پلی بوسیله Ustream and Twitch. خصوصیات بیشتر به مرور زمان اعلام میشوند.

برای اطلاع بیشتر از ویژگیهایی که با آپدیت 1.50 اضا??ه میشوند از لینکهای زیر است??اده کنید:

system software update 1.5 , PlayStation.Blog

 

کدام یک از خصوصیات معر??ی شده ps4 , در زمان لانچ در دسترس نمی باشند؟

*شیر کردن کنترلر از طریق اینترنت (Share controller via the internet to assist a friend)

*Suspend/Resume mode

*Wireless Stereo Headsets support

*Wireless Stereo Headset

*Pulse Wired Stereo Headset

*Pulse Wireless Stereo Headset Elite Edition

 

PS4-Back.jpg

 

 

چه تعداد دوست در psn , بر روی دستگاه ps4 میتوانیم داشته باشیم؟

 

ps4 تا 2000 دوست در psn را ساپرت میکند در حالی که ps3 به 100 دوست محدود میشد. همانند ps3 , شما در ps4 میتوانید با پیوستن به ا??رادی که جدیدا با آنها بازی کرده اید, دوستان خود را براحتی ا??زایش دهید.

ps3 همچنان 100 دوست را ساپرت میکند , اگر شما لیستی بیشتر از 100 دوست در ps4 بسازید , زمانی که به ps3 وصل میشوید , سرورهای شبکه خود به خود لیست شما را ??یل** میکنند. علاوه بر این شما میتوانید لیستی از دوستان مورد نظر خود را از پیش تعیین کنید تا زمانی که به ps3 وصل میشوید بتوانید با آنها بازی کنید. نمایش تمامی دوستانتان در بیشتر بازیهای و application ها برنامه ریزی شده است , هر چند در بعضی از آنها محدودیت 100 تایی حال حاضر وجود خواهد داشت.

 

 

آیا راهی برای تغیر نام Online ID در ps4 وجود دارد؟

خیر , اما ps4 این قابلیت را به شما میدهد تا دوستان شما علاوه بر Online ID , اسم واقعی شما را ببینند . شما همچنین میتوانید عکس Faceb** خود را به پرو??ایل psn انتقال داده و از آن به عنوان profile picture است??اده کنید.

 

 

آیا ps4 قابلیت حسابهاب ??رعی را ارائه میدهد؟(sub-accounts) چگونه کار میکنند؟

بله , آنها دقیقا همانند آنچه در ps3 بود کار میکنند.

 

 

آیا زمانی که ??رزدمان 18 سالش تمام شد, میتوانیم حساب ??رعی او را در ps4 به حساب اصلی تبدیل کنیم؟

متاس??انه نه , ما درست کردن اکانت جدید را توصیه میکنیم و بابت این موضوع عذر می خواهیم.

 

 

آیا ps4 اپشن هایی برای کنترل والدین بر ??رزندان جوان ارائه میدهد؟

بله , به والدین اجازه کنترل سطح انجام بازیها یا برنامه ها که این قابلیت را دارند و همچنین است??اده از internet browser را میدهد.

همچنین برای هر حساب ??رعی کنترل قابلیت چت و مسیج , پست کردن و دیدن user-generated media و کنترل خرج کردن در playstation store به صورت ماهیانه را میدهد , در آخر حسابهای ??رعی نمیتوانند اکانت خود را با Social Network Services پیوند بزنند یا از اسم و یا عکس واقعی خود است??اده کنند.

 

 

 

----------------------------------------------------------

دوستان از اونجایی که مقدار ترجمه خیلی زیاده من هر روز این پست را یروز میکنم و سعی میکنم تا قبل از 15 november تمومش کنم.

اگه مشکل نوشتاری , ترجمه و هر چیز دیگه ای دیدن به بزرگی خودتون ببخشین و بهم اطلاع بدین تا اصلاحش کنم.

ممنون

 

منبع:بازی سنتر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...