رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
iman0013

ارزش فروشگاه اپ استور چقدر است!

پست های پیشنهاد شده

به گزارش جی‌اس‌ام آریا، این بار قصد داریم ??روشگاه بزرگ محصولات نرم ا??زاری اپل را از زاویه ای دیگر نگاه کنیم و ارزش واقعی این ??روشگاه را برایتان بازگو نماییم.

 

کمتر از یک دهه است که اولین گوشی آی??ون به بازار عرضه شده است اما این محصول آن چنان در میان ما جایگاه خود را یا??ته که گویی از ابتدا همراه ما بوده است. در سال 2012 میلادی هر کاربر به ازای یک ابزار اپلی 80 اپلیکیشن را از اپ‌استور دانلود کرده است در حالی که در سال 2008 این میزان 10 اپلیکیشن به‌ازای هر ابزار بوده است. تحقیقات زیادی برای محاسبه‌ میزان اپلیکیشن‌های دانلود شده از اپ‌استور انجام گر??ته است. اما هیچ‌یک به روشنی اطلاعاتی را در مورد جزئیات مربوط به آن ارائه نداده‌اند.

 

آیا تا به حال به این ??کر کرده اید که چه مقدار اپلیکشن در اپ‌استور وجود دارد؟ در پاسخ به این پرسش باید گ??ت 760000. این عدد بسیار متحیر کننده است اگر بدانیم شش سال پیش در زمان آغاز به‌ کار اپ‌استور ??قط 50000 اپلیکیشن در آن وجود داشته است. اما جالب‌ترین نکته قیمت تمامی اپلیکیشن‌های موجود در اپ‌استور است که در مجموع رقمی در حدود 1.13 میلیون دلار است!

 

آیا می‌دانید کاربران برای هر یک از گروه‌ها حاضرند چه میزان هزینه کنند؟ جدول زیر بیانگر جزئیات مربوط به به گروه‌های 22 گانه اپلیکیشن‌ها است. لازم به ذکر است در اپ‌استور یک اپلیکیشن می‌تواند در گروه‌های مختل??ی قرار گیرد اما در طبقه‌بندی موجود در تصویر ذیل، تمامی اپلیکیشن‌ها بر اساس گروه انتخاب شده توسط توسعه دهنده‌ آن، تنها در یک گروه قرار گر??ته است. چنانکه در تصویر زیر نیز قابل مشاهده است، با محاسبه‌ میانگین قیمت اپلیکیشن‌های هر گروه، گران‌ترین اپلیکیشن‌ها مربوط به گروه پزشکی و تجارت است. اما گران بودن اپلیکیشن‌های این دو گروه دلیلی بر کسب در‌آند بالا توسط آن‌ها نیست.

 

AppStor1.jpg

 

در حقیقت گروه بازی‌ها که در حدود 60000 از 760000 اپلیکیشن موجود را به خود اختصاص داده است، دارای ارزان‌ترین اپلیکیشن‌ها است، درحالی‌که بیشترین درآمد از اپ‌استور را برای اپل رقم زده است. با رقمی در حدود 1.69 دلار برای هر بازی، بازی‌ها لقب ارزان‌ترین گروه را در میان 22 گروه موجود به خود اختصاص داده‌اند. لازم به ذکر است که بازی‌های رایگان در محاسبه‌ میانگین قیمت این گروه، دخالت داده نشده‌اند.

 

نمودار بعدی، نشان می‌دهد که پنج گروه از این 22 گروه موجود، هر یک در بردارنده‌ 50000 اپلیکیشن هستند. این مقدار از زمان راه‌اندازی اپ‌استور بسیار تغییر کرده است. مبلغ مورد نیاز برای خرید کلیه اپلیکیشن‌های اپ‌استور 1112909 دلار است که ??قط 320454 اپلیکیشن غیررایگان را شامل می‌شود. در صورتی که اپلیکیشن‌های رایگان اپ‌استور قیمتی در حدود یک دلار داشته باشند، مبلغ لازم برای خرید تمامی اپلیکیشن‌ها 440932 دلار بیشتر خواهد بود.

 

AppStor2.jpg

 

از منظر قیمت، اپ‌استور برپایه‌ 6 گروه اصلی قابل بررسی است که شامل گروه‌های تحصیلات (Education)، بازی‌ها (Games)، پزشکی (Medical)، تجارت (Business) و مرجع (Reference) است. این شش گروه در حدود نیمی از ارزش مالی اپ‌استور را به خود اختصاص داده‌اند.

 

AppStor3.jpg

 

اطلاعات ارائه شده نشان دهنده‌ شریان‌های اصلی تغذیه کننده‌ اپل از طریق اپ‌استور است. به‌نظر شما اپ‌استور تا چه میزان در مو??قیت اپل تاثیر گذار بوده است؟ آیا ارزش اپ‌استور بیشتر از 1.2 میلیون دلار است؟ دلایل و نظرات خود را با ما و دوستان خود در میان بگذارید.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

شما سود اپل که از هر اپ چند درصد می گیره رو حساب کنید!!!

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...