رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
Ahmad2013

ارائه اینترنت 20مگابیتی از فروردین93/ آغاز فاز مطالعاتی فیبرنوری منازل

پست های پیشنهاد شده

مدیرعامل شرکت ایرانیان نت از آغاز ??از مطالعاتی اجرای پروژه اتصال ??یبرنوری به منازل – FTTH – خبر داد و گ??ت: ??از نخست این پروژه که اینترنتی با حداقل سرعت 20مگابیت در ثانیه را برای کاربران ارائه می کند، ??روردین ماه سال 93 عملیاتی می‌شود.

 

حسین ش??یع با بیان اینکه ??از مطالعاتی پروژه اتصال ??یبرنوری به منازل پس از دریا??ت مجوز ??عالیت و صدور پروانه این اپراتور، آغاز شده است، گ??ت: این پروژه ظر?? مدت کمتر از 18 ماه آینده به بهره برداری نهایی می رسد.

 

مدیرعامل اپراتور چهارم ارتباطات کشور با بیان اینکه برابر پروانه ??عالیت درنظر گر??ته شده برای این اپراتور، امکان ایجاد دسترسی به اینترنت برای کاربر نهایی با حداقل سرعت 20 مگابیت برثانیه و حداکثر 100 مگابیت بر ثانیه قابل اجرا است، اظهار داشت: شرکت ایرانیان نت با هد?? توسعه اینترنت در کشور از حیث سرعت و دسترسی، در سال دوم ??عالیت خود یک میلیون پورت پرسرعت، در سال سوم 3 میلیون پورت و تا پایان سال هشتم تعداد 6 میلیون و 870 هزار پورت ??یبرنوری برای اتصال منازل به اینترنت پرسرعت راه اندازی می کند.

 

وی گ??ت: براین اساس تاکنون مبلغ 50 میلیارد تومان به عنوان حق ضمانت اولیه برای این پروژه پرداخت شده است و کل مبلغ این پروژه 150 میلیارد تومان است که باید به صورت اقساط توسط کنسرسیوم ایرانیان نت، به دولت پرداخت شود.

 

ش??یع خاطرنشان کرد: براساس پیش بینی های انجام شده در طرح تجاری این پروژه، ??از نخست اتصال ??یبرنوری به منازل ??روردین سال 93 آغاز خواهد شد و پس از آن به مرور و براساس زمان بندی این پروژه در کل کشور اجرایی می‌شود.

 

مدیرعامل ایرانیان نت اضا??ه کرد: 20 درصد پروژه ایرانیان نت متعلق به شرکت ارتباطات زیرساخت است و 80 درصد آن نیز متعلق به بخش خصوصی و تعاونی است.

 

به گ??ته وی این پروژه یک برنامه 8 ساله است که توسعه آن به طور قطع به تعداد کاربران و تمایل آنها به دریا??ت این سرویس بستگی دارد اما آنچه که مهم است این است که با اجرای اتصال ??یبرنوری به منازل، امکان دریا??ت اینترنت پرسرعت و با کی??یت برای کاربران ??راهم می شود

 

به گزارش مهر، از آنجایی که امروزه توسعه ??یبرنوری و دسترسی با ظر??یت بالا برای کسب و کارها و برای کاربران خانگی در همه دنیا به یک ضرورت تبدیل شده برنامه 5 ساله پنجم توسعه نیز به دسترسی کاربران ایرانی به اینترنت با سرعت بالا تاکید کرده است که براین اساس وزارت ارتباطات بخش عمده ای از این تکالی?? را قرار است با اجرای شبکه ایرانیان نت تامین کند.

 

اتصالات باندپهن ??یبر به خانه یا همان اتصالات FTTH، معر?? اتصالات کابل ??یبرنوری برای اماکن به صورت اختصاصی است و این سیستم ها که براساس نور هستند توان انتقال انبوهی از اطلاعات به شکل کارآمدتری از قبیل تل??ن، ویدئو، دیتا و غیره را در مقایسه با شیوه سنتی کابلهای مسی دارا هستند.

 

??ناوری Fibre To The Home به سرعت رو به گسترش است زیرا برتری هایی نسبت به ??ناوری های کنونی دارد که امکان اتصال پرسرعت تر و ظر??یت برد بیشتر نسبت به زوج های پیچیده رسانا و خطوط DSL از جمله آنها است.

 

اتصالات ??یبر به خانه، تنها ??ناوری با پهنای باند کا??ی برای راه اندازی برنامه ریزی شده درخواست مشترکان با قیمت مناسب در دهه آینده است. به طوری که ??یبر واقعا دارای پهنای باند نامحدودی است و علاوه بر اینکه ??اصله دسترسی طولانی دارد ایجاد این شبکه به عنوان یک شبکه امن و یک رسانه استاندارد، زمان زیادی را سپری خواهد کرد.

 

عصر ایران

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...