رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
Feisal

گيرنده تلويزيوني FARASOO Vandad

پست های پیشنهاد شده

به‌رغم گسترش رسانه‌هاي ديجيتال، اينترنت و شيوه‌هاي ارتباط الكترونيكي، برنامه‌هاي تلويزيوني هنوز بخش عمده‌اي از سرگرمي‌هاي عموم مردم را تشكيل مي‌دهند. از سوي ديگر، تلويزيون نيز از قا??له ??ناوري عقب نمانده و اكنون پس از سال‌ها است??اده از تلويزيون‌هاي سنتي، امكان بهره‌گيري از ??ناوري ديجيتال براي انتقال ش??ا?? و بدون نويز شبكه‌هاي تلويزيوني ??راهم شده است. در حال حاضر استاندارد DVB-T پخش ديجيتال شبكه‌هاي تلويزيوني مورد است??اده قرار مي‌گيرد.

در عين حال، مدتي است كه پخش ديجيتال شبكه‌هاي تلويزيوني در كشور ما نيز آغاز شده و در حال حاضر زيرساختارهاي مربوطه علاوه بر تهران در تعدادي از استان‌هاي ديگر نيز راه‌اندازي شده‌اند. به‌طور كلي مي‌توان گ??ت كه استقبال از اين كانال‌ها در كشور ما به‌طور ??زاينده‌اي در حال گسترش است.
با توجه به اين واقعيت كه دريا??ت كانال‌هاي ديجيتال به گيرنده‌هاي تلويزيوني ديجيتال نياز دارد و اين تجهيزات در تلويزيون‌هاي سنتي و حتي بسياري از تلويزيون‌هاي مدرن امروزي نيز وجود ندارد، كاربران چاره‌اي جز است??اده از گيرنده‌هاي ديجيتال جداگانه براي تماشاي برنامه‌هاي مورد علاقه خود نخواهند داشت.

در اولين مرحله، گزينه‌هاي محدودي در اختيار كاربران قرار گر??ت و سپس بازار با توجه به تقاضاي چشمگير از سوي مصر??‌كنندگان به‌سمت گيرنده‌هاي تلويزيوني كامپيوتري گرايش پيدا كرد. با اين‌حال، گيرنده‌هاي كامپيوتري كه بيشتر در قالب يك ابزار USB‌ ارايه مي‌شوند، عملكردهاي مورد نياز و قابليت‌هاي رسانه‌اي كاربران را تا حدود زيادي محدود مي‌كنند. يكي از عمده‌ترين نواقص و محدوديت‌هاي گيرنده‌هاي تلويزيوني USB، ??قدان خروجي‌هاي ويديوي براي اتصال به تجهيزات صوتي و تصويري متداول است. در واقع حتي بعضي از تلويزيون‌هايي كه به يك گيرنده ديجيتال توكار مجهز شده‌اند نيز خروجي‌هاي ويديويي را براي اتصال به وسايل صوتي و تصويري ديگري مانند دستگاه‌هاي ويديويي در اختيار كاربران قرار نمي‌دهند.

به همين دليل، مي‌توان گ??ت گيرنده‌هاي ديجيتال مستقل كه تحت عنوان
Set-top Box نيز شناخته مي‌شوند، بهترين گزينه‌هاي موجود براي است??اده از كانال‌هاي تلويزيوني ديجيتال به‌شمار مي‌آيند.
شركت ??راسو از توليدكننده‌اي است كه سابقه و تجربه طولاني در زمينه توليد و عرضه تجهيزات جانبي و محصولات كامپيوتري دارد. يكي از ويژگي‌هاي كليدي اكثر محصولات اين شركت، برخورداري از ??ناوري روز در كنار رعايت سلايق كاربران ايراني است. شايد در ابتدا كمتر كسي تصور مي‌كرد كه اين شركت وارد بازار گيرنده‌هاي ديجيتال شود و البته اين ورود نيز با كمي تاخير صورت گر??ت، اما ??راسو نشان داد كه اين زمان را براي بررسي شرايط و ارايه محصولي مطابق با نيازهاي واقعي كاربران ايران صر?? كرده است.

گيرنده تلويزيوني Vandad FDR-212، همه آن‌چه كه از چنين محصولي انتظار داريد را در اختيار شما قرار مي‌دهد. اين دستگاه در نگاه اول يك جعبه سياه‌رنگ ساده به نظر مي‌آيد. در قسمت جلويي دستگاه، شما مي‌توانيد كليد پاور و يك درگاه USB را براي اتصال ابزارهاي ذخيره‌سازي مشاهده كنيد. گذشته از لوگوها و برچسب‌هاي حك شده روي بخش شيشه‌اي جلوي دستگاه، يك نمايشگر LED نيز پس از روشن شدن دستگاه وظي??ه نمايش عملكردهاي اصلي آن را بر عهده دارد.
بخش پشتي اين گيرنده، نقطه مقابل تركيب ظاهري آن به‌شمار مي‌آيد. در واقع شما اينجا هر چيزي كه تصور كنيد را در اختيار خواهيد داشت. پيش از هر چيز، در كنار درگاه ورودي آنتن RF، يك درگاه خروجي آنتن نيز تعبيه شده است كه به شما اجازه مي‌دهد سيگنال دريا??تي از آنتن را مستقيما به ابزار ديگري انتقال دهيد. در كنار اين دو كانكتور، يك مجموعه 6 تايي از ??يش‌هاي RCA قرار گر??ته‌اند. سه ??يش بالايي براي خروجي Component مورد است??اده قرار مي‌گيرند. دو ??يش سمت چپ در پايين براي خروجي صداي استريو و ??يش سوم نيز براي خروجي ويديوي كامپوزيت قابل است??اده خواهند بود.
vandad2112_s.jpg

تا اينجا شما خروجي‌هاي آنالوگ را در اختيار داريد، اما نكته مهم اين است كه بهترين گزينه ارتباط ديجيتال يعني يك درگاه HDMI نيز درست بعد از اين مجموعه از كانكتورها تعبيه شده است. به اين ترتيب شما مي‌توانيد تصوير گيرنده ديجيتال خود را با ت??كيك‌پذيري‌هاي HD روي يك تلويزيون منطبق با اين استاندارد تماشا كنيد. در سمت چپ دستگاه نيز يك درگاه Scart و يك درگاه كواكسيال به چشم مي‌خورند.
از نظر عملكرد داخلي، اين گيرنده بدون هيچ مشكلي تمام كانال‌هاي قابل دريا??ت در ايران را بدون هيچ مشكلي در اختيار شما قرار مي‌دهد. شما در عين حال مي‌توانيد برنامه‌هاي مورد علاقه خود را روي يك ابزار ذخيره‌سازي USB ضبط كنيد. برنامه‌هاي مورد نظر با ??رمت .ts روي ابزار شما ضبط خواهند شد.
از سوي ديگر، Vandad‌به شما امكان مي‌دهد كه ??ايل‌هاي رسانه‌اي (ويديو، عكس و موسيقي) ذخيره شده روي ابزار USB‌ خود را پخش كنيد. در اين زمينه، مي‌توان گ??ت كه دستگاه از تمام ??رمت‌هاي اصلي پشتيباني مي‌كند.

دستگاه كنترل از راه دور اين گيرنده، تمام توابع مورد نياز شما را در اختيارتان قرار مي‌دهد و از نظر طراحي و اندازه بسيار راحت است. به‌عنوان يك قابليت جانبي، بد نيست بدانيد كه Vandad از منوي چندزبانه‌اي پشتيباني مي‌كند كه ??ارسي نيز در ميان آن‌ها قرار دارد. بنابراين كاربران عادي نيز براي كار با آن مشكلي نخواهند داشت. در عين حال، تله‌تكست ??ارسي نيز كاملاً توسط اين گيرنده پشتيباني مي‌شود.
در نهايت مي‌توان گ??ت كه با توجه به قابليت‌ها و از سوي ديگر قيمت بسيار مناسب اين دستگاه، عملاً هيچ دليلي وجود ندارد كه به خريد آن ??كر نكنيد.

 

مزايا

 

عملكرد آسان، خروجي‌هاي كامل، قابليت‌هاي ضبط و پخش چندرسانه‌اي و قيمت كاملاً مناسب

معايب

 

-

مشخصات ??ني

نوع دستگاه:
گيرنده تلويزيوني ديجيتال مستقل

خروجي‌هاي ويديويي:
كامپوزيت، كامپوننت، اسكارت و HDMI

ت??كيك‌پذيري‌هاي HD:
م
540i/p،
م
720i و 1080i

??رمت‌هاي رسانه‌اي پشتيباني شده:
DIVX,AVI,MKV,MP3,MP4 H.264,JPEG

قيمت و گارانتي:
59300 تومان يك سال گارانتي ??راسو

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...