رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
sinaweb

به سمت سلامت

پست های پیشنهاد شده

[ATTACH=CONFIG]1508[/ATTACH]

 

 

پياده*روي در خيابان*ها و پياده*روها براي ح??ظ سلامت، ??وق*العاده است. بالا ر??تن از پله*ها نيز همين*طور. مربيان ورزشي، متخصصان قلب و زنان خانه*دار مدت*هاست راز پله*ها را کش?? کرده*اند.

بسياري از مربيان ??وتبال از بازيکنان* خود مي*خواهند که براي ح??ظ تناسب اندام*شان از پله*هاي استاديوم*ها بالا بروند *و ساير ورزشکاران حر??ه*اي نيز از پلکان*هاي درون سالن*هاي ورزشي به همين منظور است??اده مي*کنند. در روزهايي که تست ورزش قلب، متداول نشده بود، پزشکان به همراه بيماران*شان از پله*ها بالا مي*ر??تند تا وضعيت قلبي*ريوي آنها را ارزيابي کنند. حتي امروزه متخصصان قلب به بيماران قلبي مي*گويند در صورتي که بتوانند با يک ن??س سه طبقه را از پله*ها بالا بروند، توانايي آميزش جنسي را دارند و جراحان ممکن است در بيماراني که بتوانند 5 تا 6 طبقه را از پله*ها بالا روند، اجازه عمل جراحي روي ريه را بدهند.

چرا بالار??تن از پله*ها اين*قدر م??يد است؟

پژوهشگران در کانادا برای پاسخ به اين سوال 17 داوطلب مرد سالم را که سن*شان به*طور ميانگين 64 سال بود، هنگام پياده*روي، بلند کردن وزنه يا بالار??تن از پله*ها در نظر گر??تند.

بالا ر??تن از پله*ها بيشتر از همه بدن را ??عال مي*کرد. بالار??تن از پله*ها دو برابر پياده*روي سريع در سطح هموار بدن را به کار مي*انداخت و 50 درصد سخت*تر از پياده*روي در سربالايي يا بلند کردن وزنه بود و اوج ??عاليت جسمي* در بالا ر??تن از پله*ها سريع**تر از پياده*روي به دست مي*آمد. از آنجايي بالا ر??تن از پله*ها توانايي بدني زيادي را طلب مي*کند،* تنها ا??راد جوان با وضعيت قلبي سالم بايد تلاش کنند که پله*هاي طولاني را به سرعت بالا بروند. اما براي بقيه ما بالا ر??تن از پله* به صورت تدريجي و مداوم کا??ي خواهد بود.

ابتدا با بالا ر??تن از 2 يا 3 طبقه پله شروع کنيد و بعد با بهبود توانايي بدني*تان تعداد طبقه*ها را ا??زايش دهيد. در هر زماني که مي*توانيد از پله*ها بالا رويد؛ اگر راه درازي تا رسيدن به طبقه مورد نظر داريد؛ مي*توانيد بخشي از راه را از پله*ها بالا برويد و بعد سوار آسانسور شويد. براي ح??ظ تعادل و ايمني از نرده کنار پله*ها (به خصوص هنگام پايين*ر??تن) است??اده کنيد و سعي نکنيد بعد از خوردن غذايي سنگين و هنگامي که *احساس بيماري داريد،* از پله*ها بالا رويد. حتي در بالا ر??تن از پله*ها با سرعت کم، نسبت به پياده*روي سريع روي سطح غيرشيب دار، 2 تا 3 برابر بيشتر کالري خواهيد سوزاند.

 

منبع:سایت راسخون

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...