رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
sinaweb

تقلب در بازار

پست های پیشنهاد شده

[ATTACH=CONFIG]1505[/ATTACH]

 

4معيار براي قضاوت درباره صحت و سقم تبليغات جنسي

 

 

گسترش مطالعات و تحقيقات درباره عملکرد جنسي انسان و ا??زايش دانش بشري درباره انواع اختلا*ل*هاي جنسي و متعاقب آن، دستيابي به روش*هاي تشخيص و درمان اين*گونه اختلا*ل*ها طي ساليان اخير باعث شده است ا??راد، بيش از گذشته، براي دريا??ت مشاوره*هاي جنسي و بهبود روابط زناشويي خود به کلينيک*هاي تخصصي اختلا*ل*هاي جنسي مراجعه کنند. در همين حال، تقاضاي روزا??زون در حوزه مسايل جنسي و زناشويي، گروه*هاي سودجو و غيرعلمي را نيز به اين حوزه وارد کرده تا براي رسيدن به سود سرشار با انواع و اقسام تبليغ*هاي کاذب و ??ريبنده به جذب مشتري بپردازند؛ مشترياني که در صورت عدم رضايت از خدمات ارايه*شده به علت نوع خاص مشکل*شان قادر به شکايت هم نخواهند بود، چرا که از برملا شدن خصوصي*ترين مسايل زندگي خود بيمناک*اند و به علت همين نگراني معمولا از اين سودجويان شکايت نمي*کنند.

امروزه انواع و اقسام محصولات جنسي در بسته*ها و اشکال مختل?? به بازار آمده که هرچند درباره تمامي آنها نمي*توان يکسان قضاوت و آنها را به کلي رد يا تاييد کرد اما مي*توان نکاتي را بر شمرد که تکلي?? خوانندگان اين نوشته را هنگام مواجهه با محصولات جنسي و تبليغ*هاي آن روشن مي*کند.

1.روابط زناشويي يک ات??اق يا يک برنامه نيست؛ بلکه يک ??رآيند است که درک متقابل زوجين، بيشترين نقش را در رضايت جنسي دارد. به عبارت ديگر، نمي*توان روابط زناشويي را صر??ا به يک عمل ??يزيکي محدود به بستر خواب خلاصه کرد؛ بلکه بسياري از حوادث و ات??اقات زندگي مشترک و نوع ارتباطات و مراودات زن و شوهر در خارج از بستر خواب روي عملکرد جنسي آنها نيز تاثير مي*گذارد. بنابراين صر?? است??اده از انواع محصولات جنسي بدون شناسايي و حل مسايل و مشکلات احتمالي موجود ميان زن و شوهر کمکي به بهبود روابط جنسي زوجين نخواهد کرد. ضمن اينکه گاهي هم همين تبليغ*ها مشکل*آ??رين هستند.

2.بسياري از مکمل*ها و *ترکيب*هاي دارويي و گياهي که در داروخانه*ها و عطاري*ها به ??روش مي*رسند هنوز به تاييد مراکز معتبر علمي نرسيده*اند و ??وايد و عوارض آنها کاملا شناخته شده نيست و طرح هر ??ايده و اثري از آنها صر??ا جنبه تبليغاتي دارد. اين*گونه*ترکيب*ها اگر با عبارات معجزه*آسا، تضميني و نظاير اينها تبليغ شوند قطعا کذب و نادرست است. ضمن اينکه بين مجوز واردات و ??روش مکمل*ها که مطلقا جنبه درماني و دارويي ندارد و متن تبليغاتي آنها مبني بر درمان مناسب و بي*خطر براي اختلا*ل*هاي رايج جنسي تناقض بسياري وجود دارد. در کشورهاي ديگر روي اين*گونه بسته*ها عبارت «اين بسته براي تشخيص و يا درمان هيچ بيماري تجويز نمي*شود» به صورت انگليسي درج شده و در کشورما نيز بايد همين عبارت به ??ارسي چاپ شود و مسوولان امر نيز شرکت*هاي دارويي را به درج اين عبارت ملزم كرده و با موارد تخل?? برخورد کنند.

3.در حال حاضر و در مقايسه با گذشته روش*هاي درمان اختلا*ل*هاي جنسي، بيشتر و متنوع*تر شده است. به عنوان نمونه، براي ناتواني جنسي در مردان، داروهاي خوراکي، دستگاه*هاي کمکي، ??رآورده*هاي تزريقي و پروتزي وجود دارد که به کمک آنها مي*توان توانايي مرد را براي رابطه زناشويي با همسر احيا کرد اما اينکه بيمار به ناتواني جنسي مبتلاست يا نه و اينکه کدام درمان براي وي سودمند است، نيازمند بررسي و تشخيص پزشک است. از اين*رو ا??راد بايد مانند ساير بيماري*ها در صورت مواجهه با اختلا*ل*هاي جنسي براي تشخيص و درمان آن به مشاوران و پزشکان مراجعه کنند.

4.برخي محصولات جنسي بر پايه دامن زدن به يک تصور نادرست و ايجاد يک نياز کاذب تبليغ مي*شوند. براي نمونه، اندازه اندام تناسلي نزديک به صددرصد مرداني که با شکايت کوچکي اين عضو به کلينيک درمان اختلا*ل*هاي جنسي مراجعه مي*کنند، طبيعي است اما به علل مختل??ي که از طرح آن صر??*نظر مي*کنم، آنها اصرار مي*کنند که از دستگاه*هاي بزرگ*کننده اندام تناسلي است??اده کنند و درباره کارايي آن سوال مي*کنند؛ در حالي که چون شکايت يا هد?? ا??رادي که تمايل به است??اده از اين دستگاه دارند، با واقعيت منطبق نيست؛ هيچ سودي از خريد و است??اده اين*گونه دستگاه*ها به دست نمي*آورند زيرا بهبود روابط زناشويي به اندازه اندام تناسلي ارتباطي ندارد و چنين تبليغ*هايي ??قط به ايجاد و گسترش يک ??رهنگ غلط در خانواده*ها منجر مي*شود و معيارها و سلايق ??ردي به عنوان يک معيار مطلوب به زوجين به طور ناخودآگاه و از طريق همين تبليغات جنسي تحميل مي*شود؛ باور نادرستي که ممکن است تا سال*ها از ذهن زوجين خارج نشود. البته مسووليت و وظي??ه دستگاه*هاي نظارتي و متوليان امر نيز در اين مورد بسيار خطير است؛ زيرا تبليغات کاذب و ??راگير سودجويان که باپشتوانه منابع مالي حاصل از ??روش محصولات*شان همراه است باعث کمرنگ يا بي*تاثير شدن مقالات علمي و ديدگاه*هاي صاحب*نظراني مي*شود که دايره مخاطبان*شان محدودتر از تبليغ*هاي پرهياهوي سودجويان است. بنابراين دستگاه*هاي نظارتي بايد براي جلوگيري از* ترويج ??رهنگ غلط ناشي از تبليغات کاذب جنسي اقدام لازم را به عمل آورند. به هرحال، اختلا*ل*هاي جنسي و پيامد*هاي زناشويي ناشي از آن، مسايل ساده*اي نيستند که بتوان آنها را با ارسال پستي (سودجويان محصولات جنسي را بدون ذکر هرگونه نشاني از خود به آدرس مشتري ارسال مي*کنند) يا خريد محصولات جنسي برطر?? کرد بلکه ا??راد بايد با ا??زايش آگاهي و اطلاعات خود در اين حوزه و در صورت نياز با مراجعه به مشاوران و پزشکان متخصص حوزه مسايل جنسي از درمان*هاي لازم بهرمند شوند.

نظر کارشناس/ دكتر محمد حسين اخوان/درمانگر اختلالات جنسي

است??اده از دارو براي تقويت ميل جنسي

 

ميل جنسي و نوسانات آن در خانم*ها و آقايان در اغلب موارد بيش از آنكه به اختلا*هاي هورموني و بيماري*هاي جسمي مربوط باشد به مسايل روان*شناختي و نوع ارتباط زوجين با يكديگر و محيط پيرامون آنها مرتبط است. زوجيني كه براي گ??ت*وگو و ارتباط كلامي با يكديگر وقت نمي*گذارند؛ همسري كه به همه چيز اعم از كار و تحصيل و مخارج زندگي ??كر مي*كند اما در ذهن پرمشغله خود، جايي براي ارتباط بهتر و صميمي*تر با شريك زندگي خود باز نكرده است؛ بي*توجهي به آراستگي و ظاهر براي جلب بيشتر همسر، روابط زناشويي يكنواخت و كسالت*بار و كوتاه، تبديل شدن روابط زناشويي لذت*بخش به حربه*اي براي انتقام*گيري و قدرت*نمايي، ابتلا به درجات خ??ي?? تا شديد ا??سردگي، اضطراب، انواع و اقسام ??شارها و تنش*هاي عصبي، ابتلا به اختلال**هاي جنسي همزمان ديگر، مصر?? برخي داروها ، اختلال**هاي هورموني مانند كمبود تستوسترون، ا??زايش مرضي پرولاكتين، اختلال**هاي غده تيروييد، ناهماهنگي زوجين در روابط زناشويي، اشباع ذايقه جنسي در بيرون از منزل ، از طريق استمناء، سايبر سكس و تماشاي ??يلم*ها و تصاوير جنسي از جمله علل و عواملي است كه به كاهش ميل جنسي منجر مي*شود. بديهي است بدون توجه به اين علل يا ساير علل احتمالي ديگر نمي*توان بي*ميلي جنسي را صر??ا با مصر?? دارو يا برخي رژيم*هاي غذايي خاص ا??زايش داد. ا??زون بر اينكه برخي داروها كه در بازار با هد?? تقويت ميل جنسي تبليغ مي*شوند، عوارضي دارند كه ممكن است سلامت ??رد را به طور جدي به خطر بيندازد و مصر?? خودسرانه و بي*رويه آنها به هيچ*وجه توصيه نمي*شود. از اين رو در صورتي كه احساس مي*كنيد ميل جنسي شما در مقايسه با گذشته به طور محسوسي كاهش يا??ته، بايد به پزشك يا مشاور مراجعه كنيد تا با بررسي همه**جانبه علل آن شناسايي و درمان شود.

 

 

منبع:سایت راسخون

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...