رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
sinaweb

پيرچشمي از 40سالگي

پست های پیشنهاد شده

[ATTACH=CONFIG]1495[/ATTACH]

 

 

معمولا با شروع 40 سالگي احساس مي*کنيم که نوشته*ها را در ??اصله*هاي نزديک نمي*توانيم بخوانيم و بايد نوشته را دورتر بگيريم و با گذشت زمان و ا??زايش سن، باز هم دورتر و دورتر. گاهي در روز،* وقتي نور خورشيد از پنجره بر روي نوشته*ها مي*ا??تد به خوبي مي*توانيم نوشته*ها را بخوانيم ولي در شب*، همان نوشته*ها در ??اصله*هاي نزديک محو مي*شوند! با مراجعه به چشم*پزشک و دريا??ت يک عينک ذره*بيني مخصوص در ??اصله 30 تا 40 سانتي*متري باز مي*توانيم تصاوير را به وضوح مشاهده کنيم.

در کشور ما به اين پديده مي*گويند پيرچشمي؛ پديده*اي که علتش س??ت شدن عدسي چشم و کاهش قدرت عضلات اطرا?? عدسي براي تغيير حالت آن جهت تنظيم ديد در ??اصله*هاي نزديک (زوم) است. نزديک*بين*ها هم پيرچشم مي*شوند و بعد از 40 سالگي ديگر نمي*توانند با عينک خود که قبلا مي*توانستند با آن، دور و نزديک را ببينند؛ مطالعه کنند و بايد براي مطالعه، عينک را از روي چشم خود بردارند.

ا??زايش سن باعث بروز تغييراتي در کي??يت پروتئين*هاي لنز مي*شود. آ??تاب مناطق حاره باعث تسريع وقوع پيرچشمي مي*شود. هرگونه اشعه ماوراي بن??ش، چه از آ??تاب و چه از لامپ*ها نيز به تدريج روي چشم تاثير نامطلوب مي*گذارد. سيگار نيز بر تمام نقاط چشم، اثر نامطلوب مي*گذارد؛ از مرکز ديد گر??ته تا عصب و قرنيه چشم.

در حال حاضر، درمان خاصي براي اين مشکل وجود ندارد اما است??اده پيشگيرانه از عينک آ??تابي استاندارد، مصر?? ويتامين*هاي آنتي****يدان، ميوه*جات و سبزيجات تازه (به خصوص کلم بروکلي و اس??ناج) تا حدودي در ر??ع اين مشکل، موثر است.

در خصوص درمان*هاي جراحي نيز بايد گ??ت که اين روزها گذشته از روش قديمي برش قرنيه با الماس (که چندان نتيجه*بخش نبود)، روش*هايي مانند ليزيک يا کار گذاشتن يک عدسي کوچک در وسط ضخامت قرنيه و تاباندن اشعه ليزر به عدسي چشم نيز تحت بررسي است.

 

منبع:سایت راسخون

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...