رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
sinaweb

اگر کمرتان گرفت...

پست های پیشنهاد شده

[ATTACH=CONFIG]1492[/ATTACH]

 

 

 

به طور کلي، در بحث بلند کردن اجسام سنگين به چند مورد بايد توجه کرد؛ اول آنکه وقتي مي*خواهيد جسم سنگيني مانند لاستيک خودرو را از زمين بلند کنيد از کمر خم نشويد تا آن را بلند کنيد.

سعي کنيد کنار لاستيک بنشينيد و تا جايي که امکان دارد آن را به ناحيه سينه و شکم نزديک کنيد و بعد با خود لاستيک چرخ از روي زمين بلند شويد. در چنين مواردي معمولا ا??راد سعي مي*کنند لاستيک* ماشين را از خود دور نگه دارند تا لباس*شان کثي?? نشود و همين ??اصله دادن جسم از بدن سبب مي*شود که بدن مقداري به سمت جلو خم شده و به ستون ??قرات ??شار وارد شود. گاهي اوقات ا??راد حين تعويض لاستيک پنچر زانوهايشان را روي زمين قرار مي*دهند.

اگر ??رد مشکلي در زانو نداشته باشد دو زانو يا چهار زانو روي زمين نشستن و کاري انجام دادن مشکلي براي وي ايجاد نمي*کند ولي ا??رادي که آرتروز يا مشکل*هايي در ناحيه زانو دارند ممکن است در صورت دو زانو يا چهارزانو نشستن روي زمين، به زانوهايشان ??شار زيادي وارد شود. بنابراين بهتر است اين ا??راد چهارپايه*اي در اتومبيل*شان داشته باشند تا هنگامي که مي*خواهند بنشينند و مثلا پيچ*هاي چرخ را باز يا بسته کنند روي چهارپايه بنشينند تا مجبور نشوند ??شار زيادي را به زانو وارد کنند و دچار مشکل نشوند. بعضي از ا??راد هم مشکل*هاي ديسک يا ستون ??قرات دارند. اين ا??راد هم همان*طور که ذکر شد نبايد خم شوند تا چرخ را بلند کنند و براي باز و بسته کردن پيچ*هاي چرخ هم بهتر است از آچار چرخ*هاي اهرم*دار که کمک زيادي به باز و بسته شدن پيچ*هاي چرخ مي*کند يا از ??شار و ضربه پاها است??اده کنند تا ??شار زيادي را به دست*ها و کمر وارد نکنند. اگر طي پنچرگيري ??رد دچار اسپاسم و گر??تگي عضلات کمر شد، بهتر است بلا??اصله لاستيک را رها کرده و به زمين بيندازد. توصيه ما در چنين حالتي اين است که اگر جسمي که در دست داريد شکستني نيست، خم نشويد تا آن را زمين بگذاريد بلکه آن را رها کنيد، زيرا خم شدن و جسم را روي زمين گذاشتن هم ??شار زيادي به کمر وارد مي*کند.

 

منبع:سایت راسخون

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...