رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
sinaweb

اكس را بهتر بشناسيم

پست های پیشنهاد شده

[ATTACH=CONFIG]1249[/ATTACH]

 

 

 

يكي از وقايع ناخوشايندي كه در 5 ساله اخير شاهد آن بوده ايم، گرايش جوانان و نوجوانان به مصر?? داروهاي محرك مي باشد كه بيشتر در شهرهاي بزرگ كشور ديده مي شود و شايد از دلائل عمده آن بتوان به الگو پذيري از كشورهاي غربي اشاره كرد.

تبليغات نادرست و الگو پذيري باعث گرديده تا جوانان و نوجوانان غا??ل به سمت موادي همچون: اكستاسي كشيده شوند.

از معرو??ترين اين مواد مي توان به مت آم??امين ها اشاره كرد كه شكل هاي مختل?? آن به اسامي: سرعت، يخ، كريستال، اكستاسي و غيره معرو??ند.

برخي از اين مواد در پارتي ها و كنسرت هاي موسيقي مورد است??اده قرار مي گيرد كه به همراه صداي بلند موسيقي و تاثير نور شديد موجب از خود بي خودي مي شوند و ممكن است ??رد در اين حالت دست به كارهايي بزند كه در حالت عادي از انجام آن شرم داشته باشد.

اكستاسي يا قرض هاي شادي بخش

اكستاسي نوعي روانگردان مخدر است كه مصر?? آن موجب احساس شادي بسيار زياد در شخص مي شود و به رغم آسيب هاي جدي كه اين ماده بر مغز و سلامت انسان وارد مي كند در بين مصر?? كنندگان به غلط و به عنوان ماده اي بي خطر شناخته مي شود.

در حال حاضر، مصر?? اكستازي با نام هاي خياباني: قرص شادي، آتش و ??رشته در بين جوانان ا??زايش يا??ته و به جز چند كشور در ساير كشورها در ردي?? داروهاي غير قانوني است، ولي از آنجا كه ??رمول ساده اي دارد در تمامي كشورها از جمله (ايران) توليد مي شود.

اكستاسي با شكل كپسول قرص يا پودر وجود دارد و معمولاً از راه دهان مصر?? مي شود ولي گاهي به شيوه هاي ديگري چون تزريقي و استنشاقي نيز است??اده مي گردد.

قرص هاي اكستاسي شبيه (اسمارتيز) در رنگهاي مختل??: صورتي، خاكستري، آبي و قرمز با ماركهاي ميتسوبيشي، دل??ين، صليب و غيره رايج است و پس از مصر?? ??رد احساس مي*كند به س??ر ر??ته است.

س??ري مرگبار و هولناك كه زاييده اوهام ذهني و تاثير اين قرص ها بر حا??ظه حسي است.

آثار حاد اكستاسي بسته به ميزان مصر?? معمولاً بين 3 تا 6 ساعت بر جاي مي ماند.

اين ماده به خوبي از راه معده اي ـ روده اي جذب مي شود و يك ساعت بعد از مصر?? به بالاترين سطح خود مي رسد.

پس از مصر?? قرص هاي اكستاسي به دليل تاثير آن بر عملكرد هپيوتالاموس مغز، حرارت بدن به شدت بالا مي رود و از آنجا كه هيپوتالاموس تنظيم كننده حرارت بدن است ومثل يك ترموستات عمل مي كند. اخلال در عملكرد آن باعث از دست ر??تن آب بدن مي شود.

در حقيقت: ا??زايش شديد دماي بدن يا هاپيرترمي از رايج ترين عوارض مصر?? اكستاسي است كه منجر به بروز ر??تارهاي پر خطر و ح??اظت نشده جنسي و بي پروايي مي شود و در نهايت منجر به ا??زايش بروز ع??ونت هاي آميزشي و ايدز مي گردد.

اولين عارضه مصر?? اين قرص ها از بين ر??تن سلول هاي مغزي است در نتيجه آن اراده و قدرت برنامه ريزي ??رد را از بين مي برد.

به عقيده روانشناسان و پزشكان، ??راموشي ا??سردگي، از دست ر??تن عزت ن??س و اعتماد به ديگران، پرخاشگري، تمايل به خودكشي، بدبيني و سوء ظن از پيامدهاي روانشناسي مصر?? قرص هاي اكستاسي است.

اين قرص ها علاوه بر صدمات غير قابل جبران كه به سيستم عصبي شخص وارد مي كند. در بسياري موارد صدمات ??راوان جسماني هم به همراه دارد.

بسياري از مصر?? كنندگان پس از مصر?? دچار گر??تگي در ناحيه دست، پا و گردن مي*شوند.

اين گر??تگي در برخي موارد به قدري شديد است كه اگر براي مثال: در پاها باشد، ??رد تا چند روز توان راه ر??تن ندارد.

اما خطرناك ترين عارضه مصر?? اين قرص ها ??راموشي هاي مقطعي و دائمي و از دست ر??تن سلول هاي مغزي است كه مي تواند منجر به مرگ مصر?? كننده شود و علت آن هم كاهش مقاومت بدن و تاثير مستقيم و غير مستقيم و غير قابل باور قرص بر سيستم عصبي و مغز است. البته منظور از مقاومت بدن مقاومت جسمي نيست، بلكه منظور مقاومت رواني و دروني است.

به گ??ته كارشناسان، آثار سوء مصر?? اكستاسي 100 برابر مصر?? حشيش است و اين در حالي است كه جوانان و خانواده ها اطلاعي از عوارض اين قرص ها ندارند. تنها راه درمان اعتياد به اين ماده، روان درماني و است??اده از داروهاي ضد ا??سردگي يا تجويز پزشك است. يادتان نرود، مصر?? اكس باعث مشكلات بسيار زيادي مي گردد و ممكن است اثرات جبران ناپذيري بر جاي بگذارد.

 

منبع:سایت راسخون

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...