رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
sinaweb

چند لحظه خطرناک برای قلب

پست های پیشنهاد شده

[ATTACH=CONFIG]1257[/ATTACH]

 

اول صبح

 

 

طبق تحقيقات متخصصان دانشگاه هاروارد خطر ابتلا به حملات قلبي در هنگام صبح 40 درصد ا??زايش مي يابد. صبح، هنگام بيدار شد ن، بد ن آدرنالين و ديگر هورمون هاي استرس آور ترشح مي کند و ??شار خون بالا مي رود و بد ن به ***يژن بيشتري نياز پيدا مي کند؛ خون غليظ است و پمپ زد ن و ارسال آن به قسمت هاي مختل?? بد ن براي قلب دشوار مي شود زيرا بد ن تا حدي دچار کم آبي شده است که همه اينها به قلب ??شار مي آورد، پس سعي کنيد با برنامه ريزي درست، هنگام صبح آرام و آهسته بيدار شويد و در هنگام ورزش صبحگاهي ابتدا خود را کاملا گرم کرده و با حرکات آهسته ورزش را شروع کنيد.

روز اول کاري بعد از تعطيلات آخر ه??ته

دانشمندان معتقدند روز اول کاري بعد از تعطيلات، به قلب ??شار زيادي وارد مي شود، طوري که 20 درصد حملات قلبي در چنين روزهايي ات??اق مي ا??تد چون ا??راد از برگشتن بر سرکار نگران و مضطرب هستند.

براي محا??ظت و مراقبت از قلب خود بهتر است در روزهاي تعطيل زياد خود را خسته نکنيد زودتر به رختخواب برويد چون ??ردا بايد زود از خواب بيدار شويد.

سعي کنيد در طول ه??ته برنامه منظمي براي زمان خواب و بيدار شد ن داشته باشيد.

بعد از پرخوري زياد

 

يک شام پرکاري و پرچربي براي سلامتي قلب مضر است. تحقيقات نشان داده است که غذاهاي پرکالري و چرب باعث منقبض شدن رگ هاي خوني و همچنين ا??زايش لخته شد ن خون مي شود. براي سلامتي قلبتان پرخوري نکنيد و در خورد ن انواع غذاها تعادل برقرار کنيد. مصر?? روزانه آسپرين از چسبند گي و لخته بستن خون جلوگيري مي کند.

بعد از يک تمرين بدني يا ورزش سخت

پاروکرد ن بر?? مي تواند يک مثال خوب براي اين موضوع باشد. حملات قلبي معمولا وقتي پيش مي آيد که ??رد در حال انجام کاري باشد که به انجام آن عادت ندارد و انجام يک د ??عه آن به قلب ??رد ??شار مي آورد، چون هورمون هاي استرس و تنش زا ترشح شده و موجب بالار??تن ??شار خون مي شود و قلب به شدت شروع به تپيد ن مي کند.

براي مراقبت از سلامتي قلب خود يک د ??عه کار يا ورزش سختي را شروع نکنيد.سعي کنيد به تدريج قدرت بدني خود را بالا ببريد و يا از انجام کارهاي غيرمعمول و سخت دوري کنيد.

سخنراني در جمع

 

گاهي سخنراني براي ا??راد سخت و مشکل است در واقع يک نوع کار غيرمعمول و دشوار است که با استرس همراه مي شود. اين مساله باعث بالار??تن ??شار خون و ترشح آدرنالين زياد مي شود. براي جلوگيري از چنين حالتي بايد مهارت ها و روش هاي کنترل استرس و اضطراب را ياد بگيريد.

 

 

منبع:سایت راسخون

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...