رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
sinaweb

آپاندیس

پست های پیشنهاد شده

ارسال شده در (ویرایش شده)

1239-آپاندیس-9-jpg

 

 

 

برخی اوقات جراحان، یک بیمار را با تشخیص وجود یک بخش ملتهب در شکم، بیهوش می*کنند و به اتاق عمل می*برند، اما هیچ جای ملتهبی را پیدا نمی*کنند. در این گونه مواقع اولین کاری که می*کنند این است که آپاندیس او را برمی*دارند؛ هر چند که ع??ونی یا ملتهب نشده باشد و مشکلی در آن نباشد.

این طرز برخورد با آپاندیس (عضو کرم* مانند متصل به روده بزرگ) به این دلیل است که ??کر می کنند آپاندیس هیچ خاصیتی جز ایجاد التهاب و دردسر در داخل شکم ندارد و اگر امروز صدایش در نیامده است، ??ردا حتما در خواهد آمد. بنابراین هر چند هنوز مشکلی ایجاد نکرده، ولی بهتر است آن را برداریم تا از شرش راحت شویم.

اما تحقیقات بیشتر، باعث ارائه یک تئوری جدید در این باره شده است که می گوید: آپاندیس مسئول تولید و ح??ظ باکتری*های م??ید در روده بزرگ است.

این گروه از محققان اعلام کرده*اند که هر چند ممکن است در مواردی آپاندیس ملتهب شود و نیاز ??وری به جراحی پیدا کند، ولی این دلیل نمی*شود که از عملکرد این عضو غا??ل باشیم.

این زائده کرم *مانند، بهترین جا برای نگهداری باکتری*هایی است که برای هضم غذا م??یدند.

هنگامی که یک اسهال شدید، مانند وبا، یا دیسانتری (اسهال خونی) رخ می*دهد، آپاندیس پناهگاه باکتری*های م??ید روده می*شود تا از بین نروند. به این ترتیب بعد از بهبودی اسهال، این باکتری*ها می*توانند مجددا از پناهگاهشان خارج شوند و ??عالیت*شان را از سر بگیرند.

بیماری آپاندیسیت (التهاب آپاندیس)، از علل شایع وضعیتی به نام 'شکم حاد' در بیمارانی است که به اتاق عمل می*روند و شکمشان برای جراحی باز می*شود. این بیماری، در عین حال که نسبتا شایع است، اما به *دلیل تشخیص سخت و گمراه کردن پزشکان و جراحان، به 'روباه شکم' هم معرو?? است.

با این حال، دانشمندان تاکید دارند آپاندیس ملتهب یا ع??ونی باید ??ورا با جراحی از بدن خارج شود، زیرا در این حالت، به مرکز تجمع سلول های ع??ونی و چرکی تبدیل می شود که با پاره شدن می*تواند سراسر شکم را آلوده کند، حتی ع??ونت می تواند به خون راه یابد و باعث مرگ بیمار شود.

به همین علت این تئوری به هیچ *وجه، درآوردن این عضو را با جراحی در هنگام التهاب رد نمی*کند.

این تئوری، ??قط این نگرش را رد می کند که 'آپاندیس را اضا??ی و بی ??ایده و دردسرساز می*داند' و توصیه می*کند ??قط در موارد ضروری از بدن خارج شود.

سایر محققان، به این تئوری روی خوش نشان داده*اند و می*گویند شاید تحقیقات بیشتر بتواند مشخص کند که اعضای دیگر بدن هم همین نقش را در بدن ای??ا می نمایند؛ اعضایی مانند لوزه*ها، که هم *اکنون ??قط در موقع التهاب خودی نشان می*دهند و توجه جراحان را به خود جلب می*کنند.

 

 

منبع:سایت راسخون

ویرایش شده توسط sinaweb

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...