رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
sinaweb

کاشت و پيوند مو

پست های پیشنهاد شده

ارسال شده در (ویرایش شده)

1245-کاشت-و-پيوند-مو-6-jpg

 

 

 

 

کاشت و پيوند موي طبيعي يک روش درمان قطعي جهت موهاي از دست ر??ته است. عمل پيوند موي طبيعي يک عمل سرپايي بدون بيهوشي، همراه با بي حسي موضعي مي باشد و بيمار در حين عمل هيچ گونه دردي را حس نمي کند و بلا??اصله بعد از کاشت موي طبيعي يک پانسمان جزيي روي سر گذاشته مي شود. اين پانسمان مختصر جهت جلوگيري از آلود گي صورت مي گيرد که بيست و چهار ساعت بعد از عمل پيوند مو برداشته مي شود و بيمار مي تواند استحمام کند. موهاي کاشته شده، در مدت دو تا سه ه??ته بعد از عمل مو مقدار کمي رشد ميکنند، به صورتي که بيمار جلو آيينه شاهد رشد اوليه ي اين موها خواهد بود. سپس اين موها وارد ??از استراحت يا ريزش مي شوند که دو تا سه ماه طول مي کشد. تقريبا از اوايل ماه چهارم موها مجددا شروع به رشد کرده و براي هميشه باقي مي مانند و ديگر ريزش پيدا نمي کنند. نتيجه ي عمل پيوند مو حداقل بعد از مدت شش تا نه ماه بعد مشخص مي شود. عمل کاشت موي طبيعي در اصل پيوند و انتقال مو از پشت سر به قسمت جلو سر يا منطقه ي کم مو است که به روش هاي مختل??ي صورت مي گيرد. رايج ترين روش هاي درمان در پيوند موي طبيعي عبارتند از:

1- روش جراحي «Fut»

2- روش غير جراحي «Fit»

3- روش ترکيبي

روش جراحي

 

«Folicular unit Transplantation fut»

در اين روش برشي روي تست دهنده ي پيوند که در پشت سر است ايجاد مي شود. عرض اين برش معمولا يک تا دو سانتي متر است و طول آن بستگي به نياز بيمار جهت پوشاند ن قسمت طاسي سر دارد. سپس با??ت برداشته شده توسط ميکروسکوپ هاي تخصص کاشت مو به گرا??ت هايي (پيوند) تبديل شده و در قسمت مورد نظر کاشت مي شود.

روش غير جراحي «Fit»

 

در اين روش ابتدا موي شخص کاملا کوتاه مي شود (مشابه کسي که به سربازي مي رود) سپس جهت برداشتن موها از قسمت پشت سر، از يک دستگاه مخصوص و ظري??ي جهت اين کار کمک گر??ته مي شود و به صورت دانه دانه ??وليکولي برداشته و به قسمت هاي طاس و کم موي سر انتقال داده مي شود. گرا??ت هاي انتخاب شده توسط دستگاه، حاوي يک، دو، سه، چهار تار مو است.

روش ترکيبي:

 

روش ترکيبي معمولا براي کساني که وسعت طاسي زيادي دارند است??اده مي شود. در اين روش ابتدا عمل «fut» و سپس «fit» به صورت همزمان و در يک روز انجام مي شود. در اين روش ترکيبي با تل??يق دو رش تعداد تار موي بالايي به دست مي آيد که مي تواند قسمت هاي زيادي از طاسي سر را بپوشاند. در اين روش حدود 9000 تا 12000 تار مو را مي توان پيوند زد. معمولا با است??اده از روش ترکيبي بيماران ديگر نيازي به تکرار عمل هاي بعدي نخواهند داشت، مگر اين که بخواهند ترميم يا ا??زايش تراکم انجام دهند.

ت??اوت هاي روش «Fit»و «fut»

 

??رق بين عمل «Fit»و«fut»در نحوه ي برداشت مو است و از لحاظ کاشت هيچ ??رقي با هم نمي کنند. يکي از مزيت هاي روش fut کي??يت بالا و ديد کا??ي جهت جداسازي ??وليکول ها و سرعت عمل در حين انجام عمل است که حدود چهار تا شش ساعت زمان نياز دارد. از معايب اين روش نيز مي توان به محدوديت در ابعاد نوار پشت سر جهت برداشت مو اشاره کرد.

از مزاياي روش «fit» نسبت به روش«fut»اين است که در اين روش محدوديت به لحاظ ابعاد نوار و کشش پوست سر وجود ندارد و نيازي به برش پوست و بخيه نيست.

يکي از مهم ترين معايب روش «fit»احتمال قطع عرضي ??وليکول و کي??يت پايين تري است که نسبت به«fut»دارد. همچنين در اين روش زمان نسبتا زيادي جهت عمل «fit»صر?? مي شود و در نتيجه خستگي را براي بيمار به همراه دارد.

کاشت موي طبيعي در خانم ها

 

براي چه کساني مي توان کاشت موي طبيعي انجام داد:

براي همه آقاياني که طاسي مردانه دارند و همچنين براي خانم هايي که آلوپسي (ريزش) به صورت ارثي دارند يا دچار سوختگي شده اند يا بر اثر تصاد?? يا اعمال جراحي و اسکار جراحي (محل بخيه و ترميم پوست) موي سرشان نروييده است مي توان کاشت موي طبيعي انجام داد.

سن ا??راد در کاشت مو طبيعي چه محدوديتي دارد؟

 

البته سن ا??راد در کاشت موي طبيعي محدوديت خاصي ندارد و همه ي ا??رادي که به صورت ارثي موي قسمت جلو سرشان ريزش داشته، مي توانند اين عمل را انجام د هند. مگر اين که بيماري ديابت کنترل نشده يا ??شار خون بالا داشته باشند. معمولا اين موضوع به سلامت شخص بستگي دارد. هم چنين بهتر است اين عمل براي جوانان زير بيست و پنج سال انجام نشود. از آن جايي که موهاي کاشته شده از پشت سر به قسمت جلو سر پيوند زده مي شوند و با توجه به اين که قسمت پشت سر، گيرنده ي هورمون مردانه ي «تستسترون» را ندارد از همين جهت وقتي اين موها به قسمت جلو سر منتقل مي شوند ريزش ندارند و تا آخر عمر باقي مي مانند. براي ا??رادي که بخواهند توسط کاشت موي طبيعي تراکم بسيار بالايي داشته باشند معمولامحدود يتي جهت انجام کار کاشت مو وجود ندارد و حتي در دو تا سه مرحله نيز مي توانند اين عمل را انجام د هند، البته چگونگي عمل بستگي به شرايط بانک موي پشت سر نيز دارد.

علل ريزش مو

 

دلايل زيادي موجب ريزش مو در آقايان و خانم ها مي شود شايع ترين علل ريزش مويي که در آقايان ديده مي شود، ريزش موي مردانه است که عامل وراثتي دارد و طاسي الگوي مردانه وراثتي« Androgenic Alopecia »گ??ته مي شود. اين نوع ريزش مو در خانم ها نيز ديده مي شود. البته به نظر مي رسد اين نوع طاسي در خانم ها مت??اوت از نوع طاسي در آقايان است.

بعضي ديگر از علل ريزش مو که با درمان به موقع قابل بازگشت خواهد بود بيماري هايي مثل غده ي تيروئيد، ??قر آهن، تب بالا، بيهوشي عمومي، رژيم هاي غلط لاغري، زايمان و شيرد هي است. روزانه ريزش مو در ا??راد بالغ حدود ه??تاد تا صد و بيست تار مو است که طبيعي به نظر مي آيد. هم زمان به همين تعداد ريزش، موها از ريشه شروع به رشد مي کنند و تا زماني که تعادل بين ريزش مو و رويش مو برقرار باشد تعداد موهاي سر به تعداد مشخص ثابت خواهد ماند. عامل ديگري که به سريع تر ريختن موي سر در مردان کمک مي کند استرس است. ژن ريزش موي مردانه و زنانه از طر?? پدري يا مادري مي تواند به ارث برسد و شروع ريزش مو بعد از بلوغ است. ابتدا موهاي قسمت جلو سر و بالاي سر که به صورت ژنتيکي مستعد ريزش هستند کمي نازک شده و بعد به صورت کرکي وارد دامنه ي ريزش مي شوند.

 

 

منبع:سایت راسخون

ویرایش شده توسط sinaweb

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...