رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
d.ertebat

روشی جدید برای افزایش سه برابری وضوح تصویر نمایشگرها

پست های پیشنهاد شده

 

به تازگی محققان مدعی شده اند که روش جدیدی برای ا??زایش کی??یت تصویر نمایشگرها پیدا کرده اند. در این روش از زیر پیکسل ها به شیوه ای مت??اوت است??اده می شود و این تغییر روش باعث ا??زایش قابل محسوسی در وضوح تصاویر یک LCD خواهد شد.

 

این روش را محققان دانشگاه ??لوریدا ابداع کرده و مدعی اند که با این روش می توان به نتیجه مطلوبی در ا??زایش میزان وضوح تصاویر نمایشگر ها رسید. آن‌ها یک سطح جدید از نمایشگر ها را گسترش داده اند که می‌توان در آن کنترل هر یک از ساب های پیکسل را به صورت جداگانه به دست گر??ت. مو??قیت آمیزترین بخش موضوع این است که با این روش به راحتی می توان رزولوشن تصاویر را تا حد سه برابری ا??زایش داد. این دانشمندان نتیجه و جزییات تحقیق خود را در مجله Nature به چاپ رساندند.

این محققان سعی دارند تا با است??اده از ولتاژ هر یک از زیر پیکسل ها را به طور مجزا به واکنش وا درارند و از این طریق آن ها را کنترل کنند. هر پیکسل موجود بر روی یک نمایشگر ال سی دی، خود از سه زیر پیکسل تشکیل شده است. هر یک از این زیر پیکسل ها مسئول نمایش یکی از سه رنگ اصلی (آبی، قرمز و سبز) هستند. هنگامی که یک نور پس زمینه س??ید به وسیله پیکسل در نمایشگر تابیده می‌شود، شاتر کنترل‌کننده ال سی دی، نمایش و یا عدم نمایش هر یک از زیر پیکسل‌ها را تعیین می‌کند.به طور مثال، اگر قرار باشد تا پیکسل به رنگ آبی در بیاید، شاتر کنترل کننده روی دو زیر پیکسل دیگر را می پوشاند تا زیر پیکسل قرمز و سبز ??عال نباشند. با کنترل میزان ??عال بودن زیر پیکسل ها و میزان پوشش دهی هر یک از ساب پیکسل ها به صورت جداگانه، رنگ ها طبیعی تر نمایش داده خواهند شد و میزان روشن یا تیره بودن تصاویر تنها بهرنگ پس زمینه وابسته خواهد شد.

 

سانترال

02188941000-سانترال| سایت مرجع خدمات و ??روش دستگاه و تل??ن پاناسونیک -نصب، تعمیر، خرید ??کس

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...