رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
FARZAN CRASH 007

قانون جالب یک کافی شاپ منحصر بفرد

پست های پیشنهاد شده

در ه??ت مایلی ساحلی در شهر «گروآ» استرلیا کا??ی شاپی وجود دارد که نه تنها برای مشتریانش بهترین خدمات و قهوه ها را ارائه می کند. بلکه به آنها درس ادب و احترام نیز می دهد. صاحبان این کا??ه تصمیم گر??تند برای تقویت ادب و احترام برای قهوه های خود نرخ های مختل??ی تعیین کنند. به این صورت که با توجه به ادب و نوع کلمات مشتری قیمت هر قهوه ت??اوت دارد. آنها تابلوی جالبی روی در ورودی کا??ی شاپ نصب کرده اند که روی آن ت??اوت قیمت ها نوشته شده است. حالا انتخاب با مشتری است که چه عبارتی را برای س??ارش قهوه انتخاب کند.

 

 

 

14158538775711.jpg

اگر کسی با کلمه « یک قهوه» (A coffe…) قهوه بخواهد باید ۵ دلار پرداخت کند. اما اگر کسی قهوه اش را با عبارت « لط??ا یک قهوه» بخواهد ۵۰ سنت تخ??ی?? می گیرد و ۴دلار ۵۰ سنت پرداخت خواهد کرد و در بهترین حالت اگر کسی از صاحب کا??ی شاپ با گ??تن جمله صمیمانه و مودبانه « صبح بخیر، یک قهوه لط??ا» قهوه س??ارش دهد ??قط ۴ دلار پرداخت خواهد کرد. با این حساب مشتری های کا??ه «کیوسک» ترجیح می دهند در ازای یک جمله مودبانه یک دلار تخ??ی?? بگیرند و پول کمتری پرداخت کنند. صاحبان کا??ه هم ترجیح می دهند یک دلار کمتر دریا??ت کنند اما مشتری هایشان مودبانه تر صحبت کنند.

 

 

 

این ابتکار کمتر از سه ماه است که در این کا??ی شاپ اجرا شده است و آقای « کیو چیور» مالک کا??ی شاپ و همسرش «کایلی» از ابتکارشان بسیار راضی هستند چون تغییر در ر??تار مشتری هایشان را به وضوح می‌بینند. آنها بعد از این کار، ابتکارشان را در ??روشگاه دیگری هم دیدند که برایشان تعجب آورد بود. مالک آن ??روشگاه نیز مانند آقای چیور بعد از است??اده از این ابتکار از تغییر ر??تار مشتریانش بسیار راضی است.

آقای چیور و همسرش تصمیم دارند با این کار ر??تار مودبانه و محترمانه را ترویج کنند. اما مشتری های کا??ی شاپ کیوسک واقعا به دلخواه خودشان مودبانه برخورد میکنند یا به خاطر تخ??ی?? بیشتر؟

[h=4][/h]

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

??وق العاده بود مرسی ??رزان جان

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...