رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
ubilove

به دنبال بقا | نقد و بررسی Destiny

پست های پیشنهاد شده

destiny_2014_game-1920x1080.jpg

تبلیغات یکی از معیار های اصلی برای مو??قیت هر بازی بزرگی می باشد. اما این تبلیغات تا چه میزان می تواند برروی ??روش یک محصول تاثیر گذار باشد؟شرکت اکتیویژن به تازگی عنوان Destiny، ساخته Bungie را روانه بازار کرد. عنوانی آنلاین و شوتر و به قول خیلی از طر??داران آن، خوش ساخت!اما تا چه میزان این عنوان توانست مو??قیت کسب کرده و راه خود را برای ادامه بقا باز نگه دارد؟شاید بتوان گ??ت شرکت اکتیویژن، یک ندای وظی??ه دیگر از نظر تامین منابع مالی خود روانه بازار کرده است.با نقد و بررسی Destiny همراه شما خواهیم بود.

56834203416172545454.jpgکاور رسمی بازی Destiny

 

نام بازی: Destiny

سازنده: Bungie

موتور: In-house engine

سبک: Action Role-Playing, First Person Shooter

ناشر: Activision

سال انتشار: September 9, 2014

پلت??رم ها: Xbox One,Xbox 360, PlayStation 4, PlayStation 3

یک بازی آنلاین برای جذاب بودن، نیاز به دو ??اکتور مت??اوت دارد. اول آنکه تعداد بازیکنان آنلاین در آن به قدری باشد که در هر کجای دنیای بازی نگاه می کنیم، بازیکنی را مشاهده کنیم. دیگر آنکه هوش مصنوعی به کمک جریان بازی آمده و بازیکنان را برای ادامه بازی ترقیب کرده و بازی را از حالت یکنواخت بیرون ببرد.

اگر یک بازی آنلاین می خواهد به مو??قیت برسد، باید از کسالت بار شدن خود جلوگیری کند. اگر این بازی آنلاین یک عنوان تیر اندازی اول شخص باشد که کار بسیار سخت تر خواهد شد و سازنده باید از کند شدن روند خطی بازی نیز جلوگیری کند. کاری که سازندگان Titanfall به خوبی آن را انجام داده اند.

خیلی از طر??داران عنوان Destiny، آن را با Titanfall مقایسه می کرده و می کنند. اما باید گ??ت آیا Destiny هم توانسته مانند رقیب خود از شرکت مایکروسا??ت، مو??ق باشد؟

جواب این سوال را باید با تجربه هر دو عنوان برروی یک پلت??رم و پس از مدتی از شروع جهانی بازی داد.عنوانی که حتی در تریلر های خود جذابیتی برای اکثر بازیکنان ندارد، آیا می تواند به خوبی پس از انتشار با آنها ارتباط برقرار کند؟

عنوان Destiny، آینده ای نه چندان دور جامعه بشری را روایت می کند. جایی که انسان ها بر تمام دنیا حکومت می کنند و پس از مدتی توسط بیگانگان مورد تهاجم قرار گر??ته و ??قط یک سیاره برای انسان ها باقی مانده است و آنها تحت هیچ شرایطی حاضر به تسلیم آخرین امید زندگی خود به دشمن نیستند.

بخش داستانی بازی با کمک بازیکنان به پیش می رود. بازیکنان به یکدیگر کمک می کنند و یکی پس از دیگری موجودات بد ترکیبی را برروی زمین می اندازند.

81233286791010829674.jpgسکوت مرگبار طبیعت

 

وقتی شما وارد دنیای بازی می شوید، یک شخصیت برای خود ساخته و وارد روند بازی خواهید شد. در ابتدا همه چیز برای شما می تواند جالب توجه بوده و نظر شما را کمی به خود جلب کند و پیش خودتان بگید وای! چه بازی باحالی! اما ??قط کا??یه نیم ساعت گیم پلی آن را تجربه کنید و دنیا برروی سر شما خراب خواهد شد. خستگی واژه ای است که ذهن شما مدام آنرا درون خود زمزمه می کند.

این عنوان برای ا??رادی که عناوینی مانند WoW را تجربه کرده اند بسیار جالب خواهد بود. می توان گ??ت با عنوانی MMO روبرو هستیم اما با سبکی مت??اوت. همه چیز با منطق یک عنوان MMO ت??اوت دارد، رنگ و لعاب بازی ت??اوت دارد، بازیکنان ت??اوت دارند، روند بازی ت??اوت دارد و همه ت??اوت ها دست به دست هم داده تا شما بتوانید بگویید این عنوان یک MMO اما بر خلا?? قوانین موجود می باشد.

در دنیای Destiny شما در نقش محا??ظان یا Guardians قرار دارید. مبارزانی از آینده ای دور که برای مردم مبارزه می کنند. یک گوی بزرگ آبی رنگ به زمین آمده و روشنی را برای مردم آن به ارمغان می آورد. اما مدتی طول نمی کشد که موجودات بیگانه از منظومه شمسی عبور کرده و رستاخیز انسان ها را رقم می زنند.

شرکتی که Halo: Reach را در سال ۲۰۱۰ ساخته بود، به خوبی می دانست که بازیکنان در سال ۲۰۱۴ چه می خواهند و دنبال چه چیزی هستند. آیا بازهم می توان از شیوه های قدیمی روایت داستان است??اده کرد یا اینکه چیزی بهتر را جایگزین کنیم؟ بهتر نیست به بازیکنان اجازه دهیم بخش داستانی را به تنهایی پیش ببرند و یا با کمک دوستان خود این کار را انجام دهند؟ خوب ایده خوبی است. بازیکنان می توانند انتخاب کنند که به چه صورت بخش داستانی را به پیش ببرند اما بهتره بدانند اگر به صورت Co-Op پیش روند، راحت تر می توانند بازی را به پایان ببرند اما بازهم همه چیز به آنها بستگی دارد ولی باید همیشه آنلاین باشند.

نویسندگان به خوبی توانسته اند ما را از دنیای پیرامون خودمان که ??قط محدود به زمین شده است، به ماه برده و ??ضایی ایده آل را برای ما رقم بزنند.

28275089308501157101.jpgدر بازی جایی به نام برج وجود دارد که شما می توانید وسایل مورد نیاز خود را در آنجا تهیه کنید.

 

??ضایی از آینده نه چندان دور انسان ها که هر لحظه رسیدن به آن ممکن می باشد و تصویری از یک تصاد??، یک اشتباه و سپس ??اجعه عظیم. در کنار ??رصت هایی که در بازی برای بازیکنان وجود داشته و بازیکنان می توانند آن را هر لحظه انجام دهند یا همان Quest ها، ??ضای آخر الزمانی با سرچشمه ای از طراحی های قرون وسطایی، طراحی ناب به همراه گیم پلی چالش برانگیز بازی را تشکیل می دهند. طراحی یک عنوان آنلاین، سخت ترین کار برای سازندگان می باشد. آنها مجبور به است??اده از نهایت قدرت یک پلت??رم می باشند در حالی که از تر??ند Texture-Loading و یا Objects Hide نمی توانند است??اده کنند. آنها نمی توانند زمانی که یک بازیکن از دیواری دور می شود، آن را برای کمک به پردازش بازی، از بازی حذ?? کنند چراکه بازیکن دیگری نیز در بازی آنلاین وجود دارد. با توجه به این ها، می توان گ??ت طراحی این عنوان خوب می باشد. خیلی ها از بازی های نسل هشتمی توقع گرا??یک بیش از اندازه واقع گرایانه را دارند و سازندگان سعی بر هرچه بهتر کردن گرا??یک و جلوه های بصری بازی کرده اند. این عنوان از موتوری اختصاصی بهره مند بوده و باید بهترین کی??یت را به بازیکنان تحویل دهد. اما ضع?? در طراحی ها به چشم می آید.

نمی توان گ??ت طراحی ها بی نقص می باشد. طراحی کاراکتر ها خوب کار شده اما محیط باز هم جای بهتر شدن را دارا می باشد.

بازی دارای ۳ نژاد و ۳ کلاس می باشد.

نژاد های بازی شامل:

Awoken: نژاد مرموز با پوستی به رنگ آبی تیره و س??ید.

Humans: نژاد مشترک اکثر بازیکنان که هزاران سال برروی زمین زندگی کرده اند.

Exo: یک نوع ماشین کشتار، بی رحم و بسیار قدرتمند.

کلاس ها بازی شامل:

Hunter: شکارچیانی چابک که اکثرا برای دستمزد خود، حتی از جانشان هم می گذرند.

Titan: دیوار ها را می سازند و برای محا??ظت از آن حتی جان خود را هم می دهند.

Warlock: ا??رادی که جادو های سری را به خوبی بر علیه دشمن به کار می گیرند.

 

اگر در نظر شما کلاس های بازی از تنوع پایینی برخوردار است، باید بگویم این بخش با سلاح های بسیار زیادی پر شده است و سازندگان سعی بر جبران کم کاری خود در بخش هایی دیگر کرده اند.

44275506034622901408.jpgمثلث برمودا!

 

اگر بخواهیم از بخش داستانی بازی خارج شده و به بخش مولتی پلیر بازی برسیم، باید گ??ت ضع?? بازی به خوبی در اینجا نمایان می شود. اگر بخواهیم بخش Hardpoint بازی را مثال بزنیم، بازیکنان وظی??ه تسخیر نقاطی در بازی و نگه داری آن برای مدتی تا کسب امتیاز پیروزی دارند. اما این بخش که مشابه بسیار قدرتمندی در Titanfall دارد، بسیار ضعی?? می باشد. حوصله شما به قدرتی در این بخش سر می رود که آرزوی تمام شدن هرچه سریعتر آن را همیشه خواهید داشت. چراکه در این بخش حالتی PVP قرار داده شده و بازیکنان در مقابل هم قرار دارند. ماشین های پرنده، جت ها، تانک ها( از نوع آینده آن) تیر بار ها نیز حتی قرار داده شده اند اما وقتی کسی جز بازیکنان برای رویارویی با شما وجود نداشته باشد، حوصله شما سر خواهد ر??ت. گاهی اوقات تعداد بازیکنان بالا بوده اما نقطه نبرد آنها برروی مرکز خاصی متمرکز می شود و کسالت سایر جاهای بازی را ??را می گیرد.

شاید در این بین از خود سوال کنید که چرا منتقد مدام این عنوان را با Titanfall مقایسه می کند؟ دلیل این کار من تمامی حر?? های سازندگان می باشد که عنوان خود را بهتر از Titanfall دانسته و حتی سازندگان آن را به چالش دعوت کرده اند. وقتی سازندگان اصرار بر برتری نسبت به تایتان ها داشته اند، پس باید در بازی خود این برتری را به تصویر می کشیدند تا توقع یک بازیکن برآورده شود، اما اینطور نشد.

در بازی امکان کنترل برخی وسایل نقلیه از نوع آینده آن را دارید. می توانید یک موتور پرنده همراه داشته باشید و یا یک تانک نابودگر. می توانید پیشر??ته ترین سلاح ها را در اختیار بگیرید و یا ??قط از ه??ت تیری ساده اما کشنده است??اده کنید. همه اینها به خود شما بستگی دارد.

 

در این عنوان اگر بخواهیم بخشی را به عنوان گل سر سبد بخوانیم، آن بخش، بخش صداگذاری این عنوان می باشد. دیالوگ های به یاد ماندنی در این عنوان است??اده شده که خوب، ترجمه آن از حوصله این نقد خارج است.

اما این دیالوگ ها به خوبی در جای خود است??اده شده و در درگیری های درون بازی به موقع است??اده می شود. گاهی اوقات دوستان همبازی شما نیز در بازی با شما لب به سخن می گشایند که این نیز خیلی جذاب می باشد.

اما گاهی اوقات نیز این دیالوگ ها دچار مشکل می شود، برای مثال شما در حال تماشای منظره شهر هستید و ناگهان صدایی ??ریاد می زند، رودخانه ??وران کرده، ??رار کنید! در حالی که در شعاع صد کیلومتری محل شما آب و رودخانه ای وجود ندارد اما در کل خوب است.

ایراد بزرگ دیگر، موسیقی گیم پلی و یا همان صدای زیبای پشت ضمینه بازی است. در بازی آنلاین زیاد مورد نیاز نیست اما خالی نیز نباید باشد. این عنوان این بخش را خالی گذاشته و است??اده بجایی از آن نکرده است.

01236347278571070604.jpgهیس، می شنوی؟ همه مرده اند، تو نیز خواهی مرد.

 

 

آقای Martin O’Donnell در ابتدا گ??ته شد وظی??ه ساخت موسیقی های درون بازی را به عهده دارد اما پس از مدتی گ??ته شد تمامی موسیقی های بازی ساخته شده و ایشان هیچ دخالتی در روند ساخت نداشته اند!

اما در کل اگر بخش طراحی این عنوان را برتر بدانیم، موسیقی پس از آن و سپس داستان و در نهایت گیم پلی ضعی?? این عنوان قرار دارد.

تجربه این عنوان برای کسانی که با بازی هایی همچون: Titanfall، Battlefield، Call Of Duty خاطره دارند و این نمونه عناوین را برتر می دانند، توصیه نمی شود. چراکه پس از تجربه این عنوان توسط این ا??راد، از پولی که پرداخت شده به شدت پشیمان خواهند شد.

Jadval-Nomre_Destiny.pngاین نقد و بررسی با توجه به نسخه Xbox One نوشته شده است

منبع:گیم??ا

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

منتقد = ??ن ایکسباکس

یکم خسته کننده میشه بازی ولی این منتقدش همش تو ??کر بزرگ کردن Halo هستش...

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

چپ:Xbox One|راست: PS4

Image1-250x140.png

 

Image2-250x140.png

 

Image3-250x140.png

 

Image4-250x140.png

 

Image5-250x140.png

 

Image6-250x140.png

 

Image7-250x140.png

 

Image8-250x140.png

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...