رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
sinaweb

زنانی که باید در هر موقعیتی رازدار شوهرشان باشند

پست های پیشنهاد شده

[ATTACH=CONFIG]566[/ATTACH]

 

 

خبرگزاری برنا:معمولاً خانم*ها میل دارند از اسرار و رموز شوهران آگاه شوند، مى*خواهند از وضع كسب، مقدار درآمد، موجودى، اسرار كسبى و تصمیمات آینده شوهر باخبر شوند. خلاصه این كه انتظار دارند چیزى از اسرار شوهر بر آنان پنهان نماند و این در حالى است كه بیش*تر مردان حاضر نیستند اسرارشان را در اختیار همسر خود قرار دهند، و همین موضوع گاهى سبب دل خورى و حتى بدبینى مى*شود.

 

خانم شكایت مى*كند كه شوهرم به من اعتماد ندارد، اسرارش را از من مخ??ى مى*كند، با من یك رنگ و صریح نیست، گویا سرو سرى دارد. نمى*گذارد نامه*هایش را بخوانم، درآمد و مقدار موجودى*اش را به من نمى*گوید، با من درد دل نمى*كند، در پاسخ پرسش*هاى من ط??ره مى*رود و حتى گاهى دروغ مى*گوید و… گرچه برخى مردان تمایل دارند كه اسرار و رموز زندگى*شان را در اختیار همسرشان قرار دهند، ولى به دلیل این كه همسر خود را راز نگه دار نمى پندارند و ??كر مى*كنند كه او نیز مانند بسیارى از زنان، ظر??یت ندارد رازى را كتمان كند، هر چه را شنید، ??وراً براى دیگران بازگو مى*كند و با اندك بهانه*اى ممكن است اسرار او را ??اش كند و اسباب دردسرش را ??راهم سازد، از این رو، اسرار خود را در اختیار او قرار نمى*دهد؛ چون شنیده است كه اگر كسى بخواهد اسرار انسان را كش?? كند به آسانى مى*تواند همسرش را ??ریب داده و به وسیله او به مقصد خویش نایل آید.

 

ممكن است برخى خانم*ها از آگاه بودن مطالب سرّى سوء است??اده نمایند و حتى آنها را اسباب ن??وذ در شوهر قرار داده و در صورت عدم تمكین، اسباب گر??تارى او را ??راهم آورند.

 

آیت الله امینی در این زمینه در کتاب"همسرداری" نوشته اند: به نظر مى*رسد این پندار مردان درباره همسران، تا حدى بجاست؛ زیرا زن ها زودتر از مردها تحت تأثیر عواط?? و احساسات قرار مى*گیرند، معمولاً احساسات آن*ها بر تعقلاتشان غلبه دارد، وقتى عصبانى مى شوند، خویشتن*دارى برایشان دشوار است، در آن لحظه امكان دارد از اسرارى كه در اختیار دارند سوء است??اده كنند و اسباب گر??تارى مرد را ??راهم سازند. شاید خوانندگان محترم، به این نوع حوادث، آگاهى داشته باشند، ولى به عنوان نمونه توجه شما را به داستان زیر جلب مى نماییم:

 

زنى به نام … با ??اش كردن راز شوهرش باعث شد كه او به یك سال زندان محكوم شود. او مى*گوید: من شوهرم را از جان و دل دوست مى*داشتم، ولى اخیراً به من كم محبت شده بود، این كار را كردم تا از این پس بیش تر دوستم بدارد.

این خانم گردن بند گران قیمت خواسته بود، ولى شوهرش زیر بار نر??ت. او هم تقلب در ازدواجشان را ??اش كرد تا وى به زندان بی??تد.

 

بنابراین، اگر زن دوست دارد كه شوهرش با او كاملاً یك رنگ باشد و چیزى را از او پنهان نسازد، باید به قدرى راز نگه دار و با احتیاط باشد كه بدون اجازه شوهر براى هیچ كس و در هیچ حال چیزى را بازگو ننماید حتى براى خویشان و دوستان صمیمى اش هم نباید اسرار شوهرش را ??اش كند. در رازدارى، صحیح نیست كه راز شوهر را به دیگرى بگویید و بعد س??ارش كنید كه او به كسى نگوید، زیرا او هم حتماً دوستانى دارد، و ممكن است اسرار شما را در اختیار آنان قرار دهد و بعد س??ارش كند كه به كسى نگویند. و پس از اندك مدتى انسان متوجه مى*شود كه اسرارش ??اش شده است. بنابراین، شخص عاقل اسرارش را به هیچ كس نمى گوید.

 

حضرت على (ع) مى ??رماید: سینه عاقل، صندوق اسرارش است.

و باز در جایى دیگر مى ??رماید: خوبى*هاى دنیا و آخرت در دو چیز جمع است: راز نگه دارى و دوستى با خوبان، و تمام بدى ها در دو چیز جمع شده: ??اش كردن اسرار و دوستى با اشرار...

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...