رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
sinaweb

بختک چیست؟؟

پست های پیشنهاد شده

[attach=config]495[/attach]

 

 

به گزارش خبرگزاری برنا، بسیاری از ما دچار حملات بختک، این موجود شرور می شویم. موجودی که برای لحظه ای مزه مرگ را به ما می چشاند.

 

در ??رهنگ*ها و جامعه*های گوناگون، ت??سیرهای مختل??ی در مورد ??لج خواب شده است. ما ایرانی*ها به ??لج خواب، بختک می*گوییم. ایرلندی*ها تصور می*کنند که ??لج خواب ناشی از دروغی است که روز قبل گ??ته*اند! بعضی*ها از آن تعبیر به جن*زدگی می*کردند و علایم این وضعیت را به گردن دیوهای بدسرشت می*انداختند.

 

شکسپیر در «رمئو و ژولیت»، ??لج خواب را به ساحره بدطینت نسبت می*دهد. بعضی*ها هم البته هراسان، شبانگاه راهی اورژانس می*شوند و تصور می*کنند که سکته کرده*اند. تقریبا به تعداد ??رهنگ*هایی که در جهان وجود دارد، اسامی مختل??ی برای این مشکل، ایجاد شده و در طی قرن*ها، انواع و اقسام اجنه، اهریمن*ها و ن??رین*ها، مقصر دانسته شده*اند.

 

اما،* ??لج خواب توجیه ساده*ای دارد. ??لج خواب وقتی ات??اق می*ا??تد که یک شخص هشیاری خود را حین خواب بازمی*یابد ولی در این هنگام قادر به حرکت نیست. ??لج خواب می*تواند هم در هنگام به خواب ر??تن رخ بدهد و هم در هنگام بیدار شدن از خواب.

 

واقعیت این است که خواب مراحل مختل??ی دارد. خواب متشکل از مراحل rem یا مرحله حرکات سریع چشم و مرحله غیر rem یا nrem است. هر چرخه خواب rem و nrem حدود ۹۰ دقیقه طول می*کشد. اول مرحله nrem رخ می*دهد. مرحله nrem ، سه چهارم خواب را تشکیل می*دهد. در طی خواب nrem، بدن شل می*شود و استراحت می*کند ولی در طی خواب rem ، چشم*های شروع به حرکات سریع می*کنند و ما رؤیا می*بینیم. در طی خواب rem عضلات ما قادر به حرکت نیستند.

 

??لج خواب در طی خواب rem رخ می*دهد. اگر در خواب rem ، ??رد هشیاری خود را بازیابد، قادر به صحبت یا حرکت نیست.

معمولا ??لج خواب، نیازمند اقدام پزشکی خاصی نیست، مگر اینکه ??لج خواب به صورت آزاردهنده تکرار شود و باعث خستگی در طول روز شود.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...