Jump to content
انجمن پی سی دی

اوج دیوانگی را درک خواهید کرد | تحلیل نمایش Far Cry 4 در E3 2014


Recommended Posts

25141140273371121092_fc4-slider-250x79.jpg

 

شخصیت های خوب همیشه می توانند محبوب باشند. آن ها مردم را نجات می دهند. آتش ها را خاموش می کنند. جنگ ها را پایان می دهند. اسیران را آزاد می کنند. حتی یکی از این کار ها برای محبوبیت یک شخص کا??ی است. کا??ی است یک شخصیت خوب لبخند بزند تا همه او را دوست داشته باشند اما چه می شود که همین لبخند بر لبان کسی دیگر مایه زجر است؟ مگر چه ت??اوتی میان این دو وجود داشته است؟ شاید به نظر شما این ت??اوت کاملا مشخص و محسوس باشد. پس به من بگویید که چه می شود در ??یلم شوالیه تاریکی “جوکر??? از بتمن محبوب تر است؟ مگر او ظلم نمی کند؟ مگر خون نمی ریزد؟ اوج دیوانگی دقیقا همین است. یعنی سازنده می تواند تا حدی دیوانه وار عمل کند که شخص مخاطب شخصیت ظالم را دوست داشته باشد. لبخند وحشیانه اش را دوست داشته باشد. برترین نمود این دیوانگی در سری

Far Cry

به چشم می خورد. عنوانی که تا لحظه آخر عده بسیاری شخصیت اصلی را نمی شناسند و از همه مهمتر برایش اهمیتی قائل نیستند. اوج دیوانگی دقیقا همین چیز هاست…

 

 

20140516065925Far_Cry_4_box_art.jpgباکس آرت رسمی Far Cry 4

 

نام : Far Cry 4

سازنده اصلی :

Ubisoft

Montreal

ناشر : Ubisoft

سبک : اول شخص شوتر – Open

World

– اکشن ادونچر

پلت??رم ها : PC-

Xbox

360 – Xbox ONE – Play Station 3 – Play Station 4

تاریخ انتشار : ۱۸ نوامبر سال ۲۰۱۴ میلادی(۲۷ آبان سال جاری)

 

در اوج زیبایی…

همگان مو??قیت های نسخه سوم سری بازی های Far Cry را به یاد دارند. عنوانی که قدم ها جلوتر از نسخه های قبلی خود پای گذاشت و در سبک خود استاندارد های تازه ای رامطرح کرد. تمام مدت دیوانه وار به دنبال دیوانه ای به نام Vass می گردیم و در پایان که لحظه مرگ او ??را می رسد می خواهیم او را بکشیم اما از این کار نیز ناراحتیم! مگر چه شده است؟ مگر او یک ظالم دیوانه نبود؟ چگونه یک دیوانه تا این حد ما را دیوانه خود می کند؟ بعد از بزرگی و زیبایی داستان نسخه سوم یوبی سا??ت دست به کار شد تا این بار نسخه ای بزرگتر و زیباتر از این عنوان را به نمایش در بیاورد. نسخه ای که از همان ابتدا با یک تصویر چه جنجال ها که به پا نکرد. از همجنس گرا بودن شخصیت من??ی بازی تا نژاد پرستی پوستر این بازی. اما مهمترین چیز همواره سخن سازندگان و شعار رسمی این بازی بود. شعاری که هنوز هم از درک آن عاجزیم: [h=3]

اوج دیوانگی را درک خواهید کرد[/h] یوبی سا??ت در ساخت این بازی با تک تک جمله هایی که به کار برد ثابت کرد می خواهد بازهم بر روی شخصیت من??ی تمرکز کند. در حقیقت سری Far Cry به این شکل جلو می رود. در نسخه سوم این عنوان نیز به مانند همین نسخه تصویر شخصیت من??ی بازی به روی باکس آرت نقش بسته بود. حال این بار به جای Vass با یک شخصیت من??ی جدید به نام Pagan Min مواجه هستیم که برای شناخت او کا??ی است تنها تریلر منتشر شده از این بازی را تماشا کنیم. قبل از هر چیز شما را به مشاهده کامل این تریلر دعوت می کنیم.

 

 

 

همان گونه که متوجه شدید تمام این بازی به روی این شخصیت دیوانه و جالب می گردد که به گ??ته یوبی سا??ت و سازندگان این عنوان از Vass نیز دیوانه تر است. رییس ساخت این عنوان در رابطه با این شخصیت این گونه سخن می گوید:

تعری?? شما از دیوانگی چیست؟ بدون شک شما Vass را اوج دیوانگی می دانید. اما باید به شما بگویم که ماجرا بسیار ??راتر از این حر?? هاست. قدم اول برای ساخت شخصیت تازه یعنی Pagan Min درک دیوانگی بود. و درک دیوانگی احمقانه ترین خواسته ممکن است! گیج شده اید؟ منظورم کاملا واضخ است. دیوانگی یعنی بی معنی بودن و بی حد و اندازه بودن. پس اگر بخواهیم دیوانگی را بشناسیم تلاشی بیهوده کرده ایم. زیبایی دیوانگی در ناشناخته بودن آن است. اما با درک این م??هوم که دیوانگی ??راتز از هر اندازه ای است می توان اوج آن را درک کرد. در این شخصیت تازه ما اوج دیوانگی را رقم خواهیم زد اما بدون شک از او نیز دیوانه تر وجود دارد و این رابطه تا ابد ادامه خواهد داشت. این همان چیزی است که باید درک کنید…

این سخنان بسیار عجیب به نظر می رسد. اما با کمی دقت می توان آن را به زیبایی درک کرد. مقصود سازنده این است که شما نمی توانید بگویید Vass از همه دیوانه تر بود و دیوانه تر از او معنی ندارد. آن ها در این شخصیت جدید مرز های دیوانگی را جلوتر برده اند. در شخصیت بعدی جلوتر می رود و در شخصیت بعدی جلو تر می رود. در حقیقت یعنی همواره می توان مرز های دیوانگی را جلوتر از قبل برد اما نمی توان گ??ت از این جلوتر دیگر وجود ندارد و این اصل برای طراحی شخصیت Pagan Min در نظر گر??ته شده است.

 

 

mmmm_medium.jpg

تاریکی های گذشته

این عنوان نیز به مانند هر بازی یا ??یلم دیگری برای داستان خود پیشینه ای دارد. اما پیشینه این داستان شنیدنی است. این پیشینه به ا??سانه ها باز می گردد. به ا??سانه های بسیار دهشتناک و عجیب…

 

Santa_Bernardetta_Soubirous_N.jpgا??سانه های دور

 

 

در حقیقت ا??سانه های پیشینه این بازی به داستان های تاریکی در رابطه با هیمالیا ختم می شود. ماجراها به زمانی در حدود ۵۰۰ سال پیش بر می گردد. در ا??سانه ها گ??ته می شود که در دهکده های نزدیک هیمالیا همیشه نام شهری رویایی به نام Kyrat شنیده می شد. در توصی?? این منطقه همواره آن را جایی با آب و هوای مناسب و پر از غذا و حیوانات مت??اوت و طبیعیتی بکر می دانستند. هیچ کس مکان دقیق آن را نمی دانست. در ا??سانه های محلی آن جا را مکانی در بین رشته کوه های هیمالیا می دانستند و عده بسیاری برای رسیدن به آن جا محل زندگی خود را ترک کرده اند. طبق ا??سانه ها آن ها هرگز بازنگشتند و همواره خانواده آن ها به دنبال آن ها می ر??تند و آن ها نیز هرگز بازنمی گشتند. عده ای دلیل این برنگشتن را رسیدن به آن منطقه عالی و عده ای دلیل آن را مردن این اشخاص می پنداشتند. البته تمام این ها ا??سانه است اما بدون شک یوبی سا??ت با در نظر گر??تن این ا??سانه و اقتباسی از آن نام منطقه بازی را انتخاب کرده است. کا??ی است نگاهی به داستان این عنوان بیندازیم.

 

 

fc4-bg-kyrat.jpgKyrat

 

 

 

اگر تریلر رسمی این عنوان را مشاهده کرده باشید متوجه نحوه آغاز داستان شده اید. داستان از این جا آغاز می شود که مادر شخصیت اصلی بازی برای او پیامی می ??رستد که وی در منطقه ای به نام Kyrat در هیمالیاست و به کمک او نیاز دارد. شخصیت بازی نیز پس از تهیه پاسپرت با هر مشکلی که وجود دارد خود را به این منطقه می رساند و مورد حمله سربازان آن جا قرار می گیرد. در اوج وحشی گری همه همراهان او کشته می شوند و در پایان شخصیت اصلی وارد می شود. با استایلی دیوانه وار و دیوانه کننده وارد می شود و پس از صحبت با سرباز خود و اعلام نارضایتی از عملکرد های وی او را به طرزی وحشیانه با یک چاقو می کشد و شخصی که به همراه شما باقی مانده را آتش می زند. جالبی کار این جاست که در تمام مدت لبخند می زند و در پایان با صورت خونی شما را بلند می کند و با شما یک عکس می گیرد. او شخصیت اصلی را با خود همراه می کند و او را دوست خود می نامد و وی را سوار بر هلیکوپتر خویش می کند و در تمام این شما و یا همان شخصیت اصلی بهت زده اید و هیچ چیز را نمی ??همید. همین. عجب معر??ی جالبی!

معر??ی این شخصیت تا این حد جالب شکل می گیرد و در همین تریلر چند دقیقه ای تمام شالوده داستان مشخص می شود. حال زمان آن است که سخن های سازندگان در رابطه با این منطقه خیالی را بشنویم:

Kyrat منطقه ای ن??س گیر و وحشتناک است. منطقه ای خیالی در رشته کوه های هیمالیا که توسط نیروهای یک ??رد مستبد اداره می شود. این منطقه طبیعتی بکر دارد و حیوانات بسیار زیادی در آن زندگی می کنند و از گوناگونی گیاهان بسیار بهره می برد. و این ها باعث می شود که بازیکن در محیطی بکر و زیبا ظلم و خشونت را مشاهده کند و تجربه ای بی نظیر داشته باشد.

حال کا??ی است تا تمام این سخن ها را در کنار آن ا??سانه ها قرار دهید تا به شباهت این دو پی ببرید. منطقه های توصی?? شده یکسان است و نامی یکسان دارد. یکی از ا??راد خانواده شخصیت اصلی بازی به این جا ر??ته است و شخصیت اصلی به دنبال او می رود و … و … همه چیز از این شباهت سخن می گوید. به هر صورت با داشتن چنین پیشینه های قدرتمند و داستان جذاب و چنین شخصیت های عالی و کاملی می توان از بخش داستانی بازی اطمینان کامل داشت و آن را قدرتمند دانست. پیش از این هم سازندگان به قدرت بخش داستانی اشاره کرده بودند و به نظر می رسد که سخن بیهوده نگ??ته اند و باید از این بخش مطمئن بود.

 

 

 

مح??ل بزرگان

 

56_over.jpgاستودیو های بزرگی در حال ساخت این عنوان هستند!

 

 

 

 

Ubisoft Montreal،

Red Storm

Entertainment، Ubisoft studio، Ubisoft Toronto، Ubisoft Shanghai، Ubisoft Kiev . تمام این ها استودیو هایی هستند که با است??اده از تمام قدرت خود کار ساخت این بازی را بر عهده دارند. زمانی که چنین استودیو هایی در حال ساخت یک عنوان باشند می توان از کی??یت آن عنوان اطمینان داشت. اختصاصی گیم??ا کارگردان این عنوان نیز جناب آقای Alex

Hutchinson

است که در کارنامه خود بازی های مو??قی را داشته است. سورپرایز ویژه ما برای شما مصاحبه اختصاصی با ایشان است. ( از نوشتن متن پیام های اولیه مثل تعار??ات پرهیز شده است. این مصاحبه اختصاصی گیم??است و بنده در ۱۰ پیام در حال اثبات پیشر??ته بودن کشور ایران و وجود سایت گیم??ا با این قدرت بودم!)

گیم??ا : بدون هیچ صحبت اضا??ه میشه لط?? کنید و پیشر??ت های این نسخه نسبت به Far Cry 3 رو خیلی کوتاه بگید؟ Alex Hutchinson : اگر بخواهم خیلی ساده بگویم همه چیز در گیم پلی معنا می پذیرد. گرا??یک که لازمه نسل هشتم است. موسیقی نیز همواره قدرتمند بوده است. داستان نیز که باید دیوانه وار باشد و قدرتمند باشد. پس بدون هیچ سخن اضا??ه باید بگوییم که قدرت نسخه جدید در گیم پلی جذاب آن است. کا??ی است تریلر گیم پلی را که خودم روی آن صحبت کرده ام دیده باشید. از قابلیت های Co-op گر??ته تا اسلحه های جذاب و مختل??ی که در آن وجود دارد. بعضی مواقع دست از ساحت بازی بر می دارم و ساعت ها پای پروتوتایپ این عنوان عالی می نشینم.

 

 

گیم??ا : شما همواره گ??ته اید که “اوج دیوانگی را درک خواهید کرد???. معنی این سخن چیست؟ Alex Hutchinson : دیوانگی هیچ معنا و م??هومی ندارد. اما در یک کلام باید بگویم ظلم و وحشی گری در این بازی بی پایان است. Vass یک شخصیت عالی و کامل بود. اما او بسیاری از مرز های شخصیت جدید عقب تر است. وحشی گری در این شخصیت تازه موج می زند و همه این ها باعث گ??ته شدن این جمله گشته است. اما در حقیقت این جمله مخصوص به پایان این عنوان است. پایانی که حتی ??کر آن را نمی کنید… گیم??ا : ت??اوت نسخه های نسل ه??تم و نسل هشتم تا چه حد است؟ Alex Hutchinson : بدون هیچ طار??ی پاسخ می دهم. ت??اوت این ۲ به مانند Far Cry 4 و Far Cry 3 است. داستان در هر دو ثابت است اما لذت بردن از گیم پلی و گرا??یک ??قط بر روی نسل هشتم ممکن است اما بدون شک تجربه آن بر روی نسل ه??تم نیز جذاب خواهد بود. گیم??ا : برای سوال پایانی از شما می پرسم که این نسخه را چگونه ارزیابی می کنید؟ Alex Hutchinson : ارزیابی این نسخه با شماست. مثل هر بازی دیگر نظر پایانی با بازیکنان است. اما ما تمام تلاش خودمان را می کنیم و ایمان داریم اگر آن چیزی که می خواهیم ساخته شود طر??داران بسیاری خواهد داشت. گیم??ا : با تشکر از شما. ممنون می شیم اگر یک سخن هم با کاربران سایت گیم??ا داشته باشید. Alex Hutchinson : من سایت شما را مشاهده کردم. زبان آن را درک نمی کردم و برایم شکل های عجیب بود. اما به نظر من مطالب خیلی زیادی در سایت بود و متوجه شدم شما بسیاری از تریلر ها را قرار می دهید. در حقیقت نمی توانم توصی?? خاصی نمی توانم بکنم اما خوش حالم که با شما آشنا شدم و این مصاحبه رو داشتم. اولین باره که به یک ایرانی پیام میدم و ??قط امیدوارم از بازی ما لذت ببرید…

 

 

Alex-Hutchinson.jpgAlex Hutchinson

 

امیدواریم از این مصاحبه لذت برده باشید.

سرسبزی در همه بخش ها

 

در نمایش های این عنوان گرا??یک قدرت بالایی داشت. از محیط های بر??ی دور تا جنگل های استوایی که شخصیت اصلی در آن قدم می زد. طراحی چهره ها نیز ??وق العاده بود و در کنار تمام این ها صدا های بسیار زیبایی به گوش می رسید و موسیقی های دلنوازی شنیده می شد. این موسیقی ها نیز گاهی مظطرب می شدند و بعضی مواقع خشن. اما اگر قضاوت را بر همین دو تریلر منتشر شده قرار دهیم باید بخش گرا??یک و موسیقی را راضی کننده بدانیم. رئیس بخش طراحی گیم پلی این عنوان در مصاحبه با وبسایت

game Informer

در رابطه با گرا??یک این عنوان این گونه سخن می گوید:

گرا??یک از مهمترین المان های نسل هشتم است. هرگز نباید آن را ??راموش کرد و ما نیز آن را ??راموش نکرده ایم. با کی??یت و دقت بالا انواع محیط ها و شخصیت ها و حیوانات را ساختیم و شما ناراحتی و ترس را در چهره یک ??یل نیز می توانید شاهد باشید. ما برای این بخش زمان زیادی گذاشته و می گذاریم و از شما می خواهیم از آن مطمئن باشید.

اما از قدرت های اصلی این عنوان پس از داستان قوی گیم پلی ??وق العاده است. از گیم پلی این عنوان ??قط همان ه??ت دقیقه ای که شاهد بودید را داریم و به بررسی همان نیز اکت??ا می کنیم. از همان آغاز تریلر تا پایان آن شما است??اده از سلاح های مختل?? به مناطق مختل?? می روید و با دشمنان مختل?? مبارزه می کنید. گیم پلی در هیچ جا حالت ایست ندارد و همواره شما می توانید سوار بر وسایل نقلیه مختل?? بشوید. اما یکی از مکان های اوج گیم پلی توانایی شلیک در حال رانندگی است که در این بازی بسیار به کار می آید و بازی را جذاب کرده است. شما به ماشینی شلیک می کنید و خودتان آن را تعقیب می کنید و وقتی نزدیک آن شدید با یک پرش سوار آن می شوید و ساکنان آن را می کشید. این ها را با این همه سلاح مختل?? و محیط های جذاب و وسایل نقلیه جالب ترکیب کنید تا نتیجه را درک کنید.

 

 

IMG_0867.png

 

 

از بخش های دیگری که در این عنوان رونق پیدا کرده است بخش Co-op می باشد. به صورتی که شما می توانید مراحل را به طرز جالبی به همره شخصی دیگر طی کنید که این موضوع نیز بسیار جذاب خواهد بود. به طور مثال در تریلر کاملا مشخص بود که یک ن??ر با یک وسیله نقلیه می آید و شما سوار می شوید و او می راند شما شلیک می کنید و … این بخش بدون نیاز به هیچ محتوای اضا??ه از همان ابتدا در دسترس خواهد بود.

از بخش های دیگری که در این عنوان رونق بسیار یا??ته است بخش مخ??ی کاری است. به طوری که در بسیاری مراحل شما می توانید بدون خبردار کردن کل منطقه و به صورت مخ??یانه پیش روی خود را انجام دهید. ما نمایش خاصی از این بخش مشاهده نکرده ایم اما وجود اسلحه های مختل?? برای این بخش تایید شده است. به طور مثال همان تیرکمان صلیبی که در تریلر مشاده شد…

 

 

IMG_0866.png

کلام آخر…

 

این عنوان با قابلیت هایی که دارد و مکانیزم هایی که در نظر گر??ته است از بیرون پریدن از ماشین روی یک صخره و سقوط آزاد و بازکردن چتر تا سوار شدن به انواع ماشین های یک منطقه جالب همه و همه دست به دست هم داده اند تا بتوان امیدوار به عرضه یک عنوان بزرگ در صنعت گیم بود…

منبع گیم??ا

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...