رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
edzio

تاپیک جامع سبک stealth (مخفی کاری)

پست های پیشنهاد شده

داداش ببخشید ولی اگه زحمت نمیشه یه چند تا عکس از گیمپلی بازی ها هستش

___________

در ضمن بازی Dishonored هم خوبه ؟

خواهش میکنم داداشم.اکثرشونو که گذاشتم عکس از گیم پلیشون عکس!کدومو بازی رو میخوای بزارم!

اره Dishonored بازیه خیلی خوبیه!منتها باید علاقه داشته باشی به سبکش!

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
مخ??ی کاری ??قط تی??.

تی?? رو من ??قط نسخه اخرش رو بازی کردم ولی حال نکردم حقیقت باهاش!خیلی ضعی?? بود بازیش!

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

علاقه که دارم !!

___________

از همون دیشنورد عکس بزار (خخخخخخخ دیش نورد . متوجه شدی ؟)

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
علاقه که دارم !!

___________

از همون دیشنورد عکس بزار (خخخخخخخ دیش نورد . متوجه شدی ؟)

خخخخخخ باشه.منم اولا میگ??تم دیشهود!!!:wink::wink::xD: اصلش دیس انرد هست.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
تی?? رو من ??قط نسخه اخرش رو بازی کردم ولی حال نکردم حقیقت باهاش!خیلی ضعی?? بود بازیش!

بازی خوبی بود مخصوصا چپترهای 5و7و8 شاهکار بودن.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[h=2]Alien: Isolation[/h]

از همان آغازین روزهای خلقت دنیای بازی و بازی‌سازی، همواره ساخت بازی براساس آثار مطرح سینمایی و برعکس آن یعنی خلق ??یلم براساس بازی‌های مطرح، مورد توجه ??عالان صنعت سرگرمی بوده است، اما تجربه نشان داده که عملا تعداد آثار با ارزش و درخور اقتباسی، چه در حالت اول و چه در حالت دوم بسیار کم بوده است. مجموعه ??یلم‌های Alien،Aliens و Alien Vs Predator که براساس دنیای مرموز بیگانگان خلق‌ شده‌‌ نیز از همان ابتدای کار مورد توجه شرکت‌های مختل?? بازی سازی بوده‌ و تا به امروز بازی‌های مختل??ی براساس این مجموعه خلق شده‌اند که معدودی از این عناوین واقعا استاندارد‌های یک بازی خوب را درخود دیده‌اند. در سال 2008 بود که شرکت SEGA طی یک قرارداد با Fox حق ساخت بازی براساس دنیای بیگانگان را ازآن خود کرد و بلا??اصله با شرکت‌های مطرحی همچون Obsidian Entertainment ، Rebellion و Gearbox Software برای ساخت عناوین متعدد قرارداد همکاری بست. بازی Obsidian هیچگاه رنگ واقعیت را به ‌خود ندید و درمیانه راه کنسل شد، AvP ساخته شده توسطRebellion پا را ??راتر از یک بازی معمولی نگذاشت و در نهایت Alien Colonial Marines که توسط Gearbox Software ساخته شده به یک ا??تضاح به تمام معنا تبدیل شد. به‌نظر می‌رسید که مخلوط Sega و دنیای Alien هیچگاه جواب نخواهد داد تا اینکه چندن??ر از اعضای Creative Assembly استدیوی داخلی سگا که علاقه‌ی زیادی به دنیای "بیگانه" داشتند ??رصت را غنیمت شمرده و کار بر روی یک عنوان از این سری را به طور مستقل آغاز کردند؛ دیری نگذشت که این پروژه کوچک به یک بازی بزرگ AAA تبدیل شد و تیم کوچک سازنده با جذب تعداد زیادی کارمند جدید به شرکت CA Console Team تبدیل شد. با این مقدمه‌ می‌رویم سراغ نقد و ماحصل کاری چهارساله CA یعنی Alien Isolation!

files_reviews_9901751[822734c19932757a26df71ce22898894].jpg

Alien Isolation در یک س??ینه‌ی ??ضایی و در سال 2137، پانزده سال بعد از وقایع ??یلم Alien شروع می‌شود. جایی که Amanda Ripley مشغول انجام وظای?? خود است تا اینکه پیشنهادی از طر?? Samuel برای س??ر به یک س??ینه ??ضایی دیگر یعنی Sevastopol به وی داده ‌می‌شود. Samuelاز احتمال یا??تن اخباری درمورد مادر گمشده Amanda یعنی Ellen که مدت‌ها قبل در Nostarmo غیب شده بود در Sevastopol خبر می‌دهد و همین بهانه‌ای می‌شود که Amanda تیم Samuel را در س??ربه Sevastopol همراهی کند. تیم سه‌ن??ره Amanda، Samuel و Taylor به محض نزدیک شدن به Sevastopol از خراب بودن اوضاع در این س??ینه ??ضایی باخبر می‌شوند. جایی که بخش قابل توجه از س??ینه آسیب دیده و حتی راه ارتباط رادیویی نیز قطع شده است.

یک حادثه در حال ورود به Sevastopol باعث جدایی این سه ن??ر می‌شود و با این ات??اق رسما س??ر دور ‌و ‌دراز Amanda به این س??ینه ??ضایی آغاز می‌شود. داستان بازی با یک روایت ساده و جذاب شروع می‌شود و در ادامه نیز جذابیت خود را ح??ظ می‌کند. داستان بازی دقیقا همان چیزی هست که باید باشد. به واقع تیمCreative Assembly با توجه به محدودیت‌های موجود در خلق داستان بازی خوب عمل کرده است. بازی به آرامی و با آرامش خاصی داستان خود را برای مخاطب ارائه می‌کند و همین باعث می‌شود که درک رویدادهای موجود برای گیمر بسیار آسان باشد.

متاس??انه بعد از ظهور و مو??قیت عناوینی همچون سری Call Of Duty از ابتدای نسل ه??تم قسمت معار??ه بازی‌ها مورد بی توجهی سازندگان قرار گر??ته و دراکثر بازی‌های امروزی شاهد آن هستیم که بالا??اصله بعد از زدن دکمه استارت، بازی وارد مرکز اکشن و رویدادهای اصلی بازی می‌شود و خبری از مجال آشنایی با ??ضای بازی برای گیمر وجود ندارد. Alien Isolation یک بازی بسیار طولانی است و در بهترین حالت وابسته به درجه سختی مابین 15-25 ساعت زمان برای به پایان رساندن آن لازم است.

files_reviews_e3hot[03b15f33caa6a48e5d869af5c0e652e8].jpg

قسمت معار??ه بازی نیز به همین منوال بسیار طولانی است و در حقیقت تقریبا 4-5 ساعت طول می‌‌کشد که بازی دنیای خود را به مخاطب معر??ی کند و از این لحاظ یادآور بازی‌های سال‌های آخر دهه‌ی نود و ابتدای قرن میلادی جدید است. در 4-5 ساعت ابتدایی بازی به آرامی ترس ناشی از ناشناخت بودن وضعیت را به مخاطب تزریق می‌کند، ترسی که در اولین دیدار با بیگانه به اوج خود‌ می‌رسد و بعد از آن رنگ‌و‌بوی این ترس عوض می‌شود و جنس اضطراب و استرس به خود می‌گیرد.

سازندگان Alien Isolation از روش‌های کلاسیک سبک ترس‌ و ‌بقا برای ترساندن گیمر است??اده نکرده‌اند. عنصر رایجی همچون تاریکی اصلا نقشی در این بازی ای??ا نمی‌کند و سرتاسر س??ینه Sevastopol روشنایی لازم وجود دارد، یا از سوی دیگر تقریبا بعد از ساعات ابتدایی بازی گیمر به خوبی با خصوصیات دشمنان و ??ضایی بازی آشنا می‌شود و عنصر عدم شناخت محیط و خطرات پیش‌رو هم نقش چندانی در ترساندن یا ایجاد استرس و اضطراب در مخاطب را ای??ا نمی‌کند. بالواقع بزرگترین دلیل ترس و اضطراب در این بازی ناشی از ضع?? Amanda در رویارویی با دشمنان بالاخص Alien است.

انسان‌ها، روبات‌ها (Androids) و Alien سه نوع موجود متحرک بازی ‌را تشکیل می‌دهد. به جز Alien که در همه‌ی شرایط دشمن انسان‌ها تلقی می‌شود، روبات‌های موجود در بازی و سایر انسان‌هایی که در حال تلاش برای بقا در س??ینه مصیبت زده هستند وابسته به شرایط، امکان دارد که دوست، دشمن یا بی ت??اوت نسبت به Amanda باشند. تقریبا در رویارویی با هریک از این دشمنان باید حواستان جمع باشد، چون Amanda در مقابل هریک ضع?? قابل توجهی، حداقل در اکثر اوقات بازی دارد. انسان‌ها معمولا مجهز به سلاح هستند و با یک شلیک می‌توانند Amanda را بکشند، از سوی دیگر روبات‌ها عموما راه مبارزه تن‌به‌تن را انتخاب می‌کنند، جایی که برتری محسوسی نسبت به Amanda دارند و با چند ضربه قادر به کشتن وی هستند. Alien نیزعملا گونه‌ی برتر در این میان است و به محض دیدن Amanda در کسری از ثانیه وی را از پای درخواهد آورد.

files_reviews_99652310[37b8452ddd13e0ba0c2a47b317af847e].jpg

با توجه به ضع??‌ Amanda در رویارویی با دشمنان، اکثر اوقات بازی مشغول مخ??ی ‌شدن و ??رار کردن از دست دشمنان خواهید بود. Motion Tracker یا ردیاب حرکت، بزرگترین دوست شما در طول انجام بازی خواهد بود. این وسیله به شما کمک خواهد کرد که مکان دقیق اجسام متحرک را ارزیابی کنید و بهترین زمان برای جابجایی در نقاط مختل?? س??ینه را انتخاب کنید.

ساختار گیم‌پلی Alien Isolation یک قالب کلی دارد: انجام چندین ماموریت کوچک در قالب یک هد?? بزرگتر. بااین حال سازندگان توانسته‌اند روح جذابیت و کشش لازم را در همین ساختار ساده تا انتهای بازی ح??ظ کنند. س??ینه Sevastopol بسیار بزرگ و یکپارچه طراحی شده‌ و در طی بازی به تمام قسمت‌های آن سرک خواهید کشید، اما موانعی در این راه وجود خواهد داشت که بازی ر??ته ر??ته ابزار لازم برای عبور از آن را در اختیار Amanda خواهد گذاشت. باتوجه به این که بازی در سال‌های دور و آینده رخ می‌دهد می‌شود انتظار داشت که سیستم‌های الکترونیکی نقش کلیدی در آن داشته باشد. بسیاری از درهای موجود در بازی بصورت الکترونیکی باز و بسته می‌شوند و به‌همین دلیل برای عبور از آن‌ها چاره‌ای جز وارد کردن کد عبور و یا هک کردن آن‌ها وجود ندارد. انواع روش‌های هک با مینی‌گیم‌های جالب در سرتاسر بازی وجود دارد که جذابیت خاصی به این بخش داده ‌است، به خصوص وقتی به این نکته پی ببرید که حتی در حین عملیات هک و ذخیره نیز در امان نیستید. بازی در دوحالت مختل?? اقتدام به ذخیره‌سازی می‌کند؛ در حالت اول در برخی مکان‌های پیش ??رض همانند اکثر بازی‌های روز، بازی به صورت اتوماتیک میزان پیش‌روی را ذخیره می‌کند. در حالت دوم که ساختار اصلی ذخیره‌سازی بازی را تشکیل می‌دهد باید در مقابل دستگاه‌ ارتباط داخلی که چیزی شبیه تل??ن‌های همگانی است و در قسمت‌های مختل?? ایستگاه وجود دارد اقدام به ذخیره بازی بکنید. (روشی که قبلا در عناوینی مثل Resident Evil با آن روبرو بودیم.)

files_reviews_86948212[aad418eb892373eaff80fba835f86f68].jpg

این سیستم ذخیره سازی به دو دلیل نقش بسیار بزرگی را در انتقال حس ترس و استرس در بازی را ای??ا می‌کند، دلیل اول آن که تعداد ایستگاه‌های ذخیره‌سازی بسیار محدود بوده و در صورت کشته شدن مجبور به تکرار بازی‌خواهید بود و دلیل دوم اینکه انجام عمل ذخیره زمان‌بر است و امکان دارد که حتی در حین انجام این عمل هم به دست بیگانه کشته شوید. البته خوشبختانه به جز دو یا سه ماموریت بازی در باقی نقاط چینش ایستگاه‌های ذخیره تقریبا منطقی است و اگر با احتیاط بازی را انجام دهید د??عات بسیار کمی نیاز به تکرار مراحل خواهید داشت.

هوش مصنوعی بزرگترین نکته‌ی مانور سازندگان از ابتدای معر??ی بازی بوده ‌است. می شود با قاطعیت گ??ت که Creative Assembly در تحقق قول‌های خود در این مورد بسیار مو??ق بوده و Alien Isolation قطعا یکی از پیشر??ته‌ترین AI های تاریخ بازی‌سازی را داراست. انسان‌های موجود همانطور که بالاتر اشاره ‌شد بسته به شرایط، ممکن است که ر??تار مت??اوتی با شما داشته‌ باشند. با این‌حال در اکثر اوقات به د??اع از خود خواهند پرداخت. از سوی دیگر Android ها نیز در مقاطعی که به نواحی ممنوعه وارد شوید و در تیررس دید آن‌ها قرار بگیرید به سمت شما خواهند آمد و سعی در کشتن شما خواهند داشت. با این وجود در جاهایی که امکان داشته باشد می‌شود از چنگال آن‌ها ??رار کرد. اما بزرگترین وجه تمایز این بازی با سایرین در هوش مصنوعی بکار ر??ته در Alien است. بیگانه در این بازی را می‌شود با یک نمونه واقعی موجود زنده مقایسه‌ کرد. بیگانه را هم می‌شود قابل پیش‌بینی تلقی کرد و هم غیر قابل پیش بینی. غیرقابل پیش‌بینی از این لحاظ که هوش مصنوعی بازی هیچ عمل از پیش تعیین شده‌ای برای Alien در نظر نگر??ته است و بیگانه وابسته به شرایط تصمیم‌های مختل??ی را اتخاد می‌کند.

files_reviews_85900913[156d9dcc5e1345611d5f1510cb5787ce].jpg

او اگر به وجود شما در یک اتاق شک کند بارها و بارها قسمت‌های مختل?? آن را برای یا??تنتان خواهد گشت. در طر?? مقابل امکان دارد در برخی مواقع برای زمان طولانی به قسمتی که شما در آن قرار دارید وارد نشود و یا در برخی مواقع دیگر یک جستجوی کوتاه در اطرا?? شما بکند و سریع منطقه را ترک کند. به واقع او نیز مثل یک موجود زنده امکان دارد در برخی مواقع اشتباه کند و بدون توجه به گوشه و کنار و زیر میزها از کنارتان رد شود و در مقابل در برخی مواقع امکان دارد که شما را در زیر میز یا حتی داخل کانال غا??ل‌گیر کند. مقصود از قابل پیش بینی بودن در واقع قابل شناخت بودن ر??تار بیگانه است. بعد از ساعاتی بازی کردن تقریبا با ر??تار بیگانه و نقاط حساسیت آن آشنا خواهید شد. گرچه هیچ ضمانتی برای عدم حضور آن در یک ناحیه وجود ندارد، اما محرک‌هایی وجود دارد که قطعا آن را به محل حضور شما خواهد کشاند. صدا بزرگترین نقطه حساسیت Alien است. در واقع گوش‌های بیگانه بسیار به صداهایی که شما تولید می‌کنید حساس است و به محض ایجاد صدا، سریعا خود را به محل خواهد رساند. حتی اگر داخل اتاقی در حال مخ??ی شدن از آن باشید، به محض است??اده از Motion Tracker صدای بیب بیب آن، بیگانه را تحریک به جستجوی بیشتر خواهد کرد.

همانطور که اشاره شد بیشترین عامل ترس و اضطراب بازی ناشی از ضع??‌ Amanda در رویارویی با دشمنان بازی است، با این وجود بازی آنقدرها هم دست شما را در مقابل دشمنان خالی نخواهد گذاشت. انواع و اقسام تسلیحات در بازی وجود دارد که با پیش روی در آن به آن‌ها دست خواهید یا??ت، اما کمیت این تسلیحات زیاد نیست و باید مدیریت لازم در است??اده از آن‌ها را داشته باشید.

files_reviews_bcheader[11bea490eeb1befdc8303c65df6e814e].jpg

تجهیزات موجود در بازی به سه دسته سلاح‌ها، پرتابه‌ها و البته داروی سلامتی تقسیم می‌شود. سیستم سلامتی Amanda همانند بازی‌های کلاسیک است و نواری برای نشان دادن میزان آن وجود دارد که می‌توان با تزریق نوعی دارو آن را پرکرد. البته بازی از یک سیستم تولید (Crafting) بهره می‌برد که Amanda با است??اده از موادی که در گوشه کنار بازی پیدا می‌کند می‌تواند برای خود اقدام به تولید پرتابه‌ها و البته داروی سلامتی‌ بکند. همانطور که متوجه شدید با این سیستم نمی‌توانید گلوله برای سلاح‌های خود تولید کنید و گلوله‌های سلاح‌ها محدود به آنچه که در محیط می‌یابید می‌شود. سلاح‌های عادی موجود دربازی همانند Revolver تنها در مقابله با انسان‌ها و روبات‌ها کاره‌ساز است و در رویارویی با بیگانه شانسی برای است??اده از آن‌ها وجود ندارد. با این وجود بازی از میانه راه یک سلاح Flamethrower (آتش ا??کن) در اختیار Amanda قرار می‌دهد که با است??اده از آن می‌شود برای مدت کوتاهی Alien را ترساند و باعث ??رار و مخ??ی شدن آن شد؛ که البته همین سلاح مقداری از حس ترس بازی را در حین در اختیار داشتن آن می‌کاهد.

به لحاظ تکنیکی Alien Isolation را می‌شود مخلوطی از بسیاری نکات مثبت و برجسته و اندکی ایرادات دانست. بگذارید قبل از ورود به بحث تکنیکی اشاره کنم که Alien Isolation به لحاظ پرداختن به جزییات یک شاهکار به‌ تمام معنا است. تیم سازنده با حساسیت بسیار زیاد، س??ینه Sevastopol را در قالب و ساختار ??یلم Alien به تصویر کشیده ‌و در این راه از کنار جزئی‌ترین مسائل هم رد نشده است. س??ینه Sevastopol را می‌شود باورپذیرترین س??ینه‌ی خلق شده در دنیای بازی دانست. طراحی این س??ینه به قدری زیبا و با جزییات است که حتی با وجود سپری شدن 15-25 ساعت از وقتتان در محیط آن هیچگاه جذابیت خود را از دست نمی‌دهد.

files_reviews_shabgard[f7ae65142dbf737fae57ad52633f686a].jpg

برای خلق چنین اتمس??ر خارق‌العاده‌ای CA از تکنیک‌های بیشماری است??اده کرده است که می‌شود گ??ت بسیار خوب جواب داده و محیط س??ینه به شدت با ??ضای بازی همخوانی دارد و اتمس??ر سنگینی را ایجاد کرده است. اما بزرگترین نکته برجسته در مورد گرا??یک بازی سیستم نورپردازی بازی است که به مدد یکی از طبیعی‌ترین سیستم‌های بخار و دود ساخته شده، صحنه‌های بازی را تا مرز واقعیت به پیش می‌برد. عبور نور روشنایی‌ها از میان شبکه‌های دیوار و سپس از میان بخار موجود در کابین‌ها به شدت چشم‌های مخاطب را نوازش می‌دهد و کاملا گیمر را در ??ضای تاریک و مکانیکی Sevastopol قرار می‌دهد.

Motion Blur و Depth Of Field از تکنیک‌های برجسته به کار ر??ته در بازی است. برای مثال وقتی ازMotion Tracker است??اده می‌کنید ??ضای اطرا?? حالت بلوری پیدا می‌کند و تمرکز Amanda ??قط محدود به دستگاه می‌شود که بسیار در محدود شدن دید و القای ترس موثر است. نکته‌ی جالب قابل توجه در این میان آن است که بدانید تیم CA توانسته یکی از بهینه‌ترین بازی‌های چند وقت اخیر ‌را خلق کند و این حجم از جزییات گرا??یکی حتی بر روی سیستم‌های معمولی موجود در بازار نیز به خوبی اجرا می‌شود و باید در این مورد به تیم سازنده بازی تبریک گ??ت. اما همانطور که گ??تم بازی عاری از مشکل نیز نیست، برای مثال یکی از مشهودترین مشکلات عدم همخوانی انیمیشن‌های انسان چه در داخل بازی و چه در میان پرده‌های اندک بازی در برخی از موارد است و معلوم نیست تیمی که بازی‌ای با این سطح تکنیکی خلق کرده چطور از کنار چنین مشکلات مشهودی عبور کرده ‌است. بعلاوه جزییات بکار ر??ته در خلق انسان‌های موجود در بازی نیز به اندازه بیگانه و روبات‌ها با کی??یت نیستند و کمی توی‌ ذوق می‌زند.

files_reviews_wolf[de9f0d22284c354c5239eaf1a8fb4dde].jpg

اما شاید بی‌ ایراد‌ترین بخش Alien Isolation ، بخش صداگذاری و موسیقی بازی است و باید گ??ت در این مورد با ‌یکی از آثار برجسته چند وقت اخیر روبرو هستیم. صداگذاری بازی بسیار با جزییات است و کوچکترین حرکت‌ها و ??عل‌ و ‌ان??عالات، صداگذاری مخصوص خود را دارند. همین صداگذاری با جزییات نقش کلیدی در روند بازی ای??ا می‌کند. همانطور که اشاره ‌شد بیگانه بسیار حساس به صداهای ایجاد شده توسط شما است، اما در مقابل شما نیز به خوبی خواهید توانست با است??اده از صداهای تولید شده از طر?? بیگانه موقعیت آن را حدس زده و در مورد ادامه ‌کار تصمیم بگیرید. در این بین روبات‌های بازی نیز صداگذاری مخصوص ضبط شده خود را دارند و در موقعیت‌های مختل?? دیالوگ‌های مخصوص را به‌کار می‌برند که بسیار با ??ضای بازی همخوانی دارد. علاوه‌بر‌این تعداد قابل توجهی از نوارهای ضبط شده در سرتاسر بازی وجود دارد که با گوش دادن به آن‌ها می‌توانید از رویداد‌های ات??اق ا??تاده با‌خبر شوید. موسیقی بازی نیز مثل تمامی المان‌های دیگر ذکر شده در خدمت هد?? اصلی بازی یعنی انتقال حس ترس و دلهره است.

Alien Isolation را می‌توان یک اثر‌مت??اوت دانست که مثل یک نگین درمیان انبوه بازی‌های ‌تکراری که این‌روزها روانه بازار می‌شوند می‌درخشد. ایده‌های بکارر??ته در بازی به قدری خاص و اوریجینال هستند که تا مدت‌ها شاید مشابه آن را در بازی دیگری پیدا نکنید. در نهایت این بازی را نه تنها به طر??داران دنیای بیگانه‌، بلکه برای همه‌ی کسانی که به دنبال یک بازی مت??اوت و با کی??یت هستند پیشنهاد می‌کنم.

 

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...