رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
datis

اولین سفر انسان به مریخ تا سال ۲۰۱۷ محقق می شود

پست های پیشنهاد شده

s[ATTACH=CONFIG]9079[/ATTACH]

شاید س??ر به مریخ تا چندین سال دیگر هم مانند ??یلم های علمی تخیلی به نظر برسد، اما ظاهرا در همین حال قرار است برنامه ??رستادن انسان به مریخ تا کریسمس ۲۰۱۷ عملی شود.

 

 

به گ??ته دنیس تیتو از Inspiration Mars Foundation موقعیت سیاره مریخ در اواخر سال ۲۰۱۷ و اوایل ۲۰۱۸ نسبت به زمین طوری است که با طی مسا??ت تقریبی ۵۰۲ میلیون کیلومتری -که ۵۰۱ روز طول می کشد، می توان به مریخ رسید.

 

 

دنیس تیتو همان میلیاردری است که به عنوان اولین توریست ??ضایی مشهور شد. او در سال ۲۰۰۱ به ایستگاه ??ضایی بین المللی ر??ته بود. حالا آقای تیتو برای عملی کردن این قدم پیشگامانه، به دنبال یک زن و مرد ??ضانورد است که طی س??ر به سیاره سرخ در کپسولی کوچک بمانند، دور مریخ بچرخند و سپس بازگردند.

 

 

به گ??ته تیتو، راکت و سیستم های مربوط به این پروژه در حال حاضر مراحل آزمایشی را می گذرانند. یک راکت ناسا قرار است کپسول ??ضانوردان را در مدار حرکت به سمت مریخ قرار دهد تا در مسیر ۵۰۲ میلیون کیلومتری به سمت مارس حرکت کنند. (البته اگر ناسا به قولش عمل کند.)

 

 

تیتو درباره این هد?? می گوید: «در سال های اخیر مهمترین حرکت س??ینه های ??ضایی آمریکا، حرکت به سوی موزه ها به وسیله کامیون یا قایق بوده و وقت آن رسیده که دوباره گذشته ا??تخارآمیزمان را تکرار کنیم. آمریکا باید هر چه زودتر این حرکت را عملی کند و گرنه باید بنشیند و منتظر باشد تا دیگران اقدام به انجام آن کنند.»

 

 

پیش از این البته در تابستان امسال یک شرکت آلمانی اعلام کرد که به دو داوطلب برای یک مسا??رت یک طر??ه به مریخ نیاز دارد. تا به حال بیش از ۲۰۰ هزار داوطلب برای این ماموریت ۶ میلیارد دلاری ثبت نام کرده اند. البته این بلیط یک طر??ه قرار است حداقل ۱۰ سال دیگر به دو ن??ر از این داوطلبان تحویل داده شود.

 

 

به هر حال در مجموع پیشنهاد آقای تیتو جذاب تر به نظر می رسد، هر چند که او بیشتر به دنبال ??ضانوردان حر??ه ای است، نه داوطلبان معمولی

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...