رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
saeed kratos

من حرفه‌اي نيستم، فوتباليستم!

پست های پیشنهاد شده

[h=2] 46 روز تا جام جهاني ??وتبال باقي مانده و تيم ملي ايران بايد روزهاي آرامي را سپري کند اما گويا اين مساله هنوز براي برخي از بازيکنان تيم ملي جا ني??تاده است![/h]00944604.jpg

 

هم‌چنان "حر??ه‌اي بودن" و "پول حر??ه‌اي گر??تن" در ??وتبال ايران حکايت پرماجرايي است که معلوم نيست کي به سر منزل مقصود مي‌رسد. هم‌چنان بين ادعاي حر??ه‌اي بودن ??وتباليست‌هاي ايراني و ر??تار غير حر??ه‌اي‌شان تضاد و تناقض هست و هنوز هم مي‌شود ردپاي ت??کر غير حر??ه‌اي را در "به ظاهر حر??ه‌اي‌ترين‌هاي ??وتبال ايران" پيدا کرد.

 

ايسنا در يادداشتي نوشته است : 46 روز تا جام جهاني 2014 برزيل وقت داريم و تيم ملي ايران در اين مدت بايد آرام‌ترين روزهاي خود را سپري کند؛ آن هم در شرايطي که کارلوس کي‌روش براي آرام بودن جو تيم ملي، بازيکنان را به آ??ريقا برده است. همه تيم‌هاي صعود کننده به جام جهاني از مدت‌ها پيش در تدارک شرايط آماده سازي خود براي حضور بهتر در برزيل بوده‌اند، ولي در اين مدت ، تيم ملي ايران از هر شرايطي که براي آماده سازي‌اش لازم بود دور شده است!

 

تيم ملي ايران 46 روز ديگر در بزرگ‌ترين رقابت ??وتبالي جهان با حري??ان خود ديدار مي‌کند و بايد تا آن روز در آرامش کامل باشد و تمرکز بالايي داشته باشد، اما گويا اين مساله ساده براي برخي از ملي‌پوشان ايران درست جا ني??تاده است.

 

ساده‌ترين اصل براي يک ??وتباليست حر??ه‌اي اين است که در هر تيمي بازي مي‌کند، تنها به آن تيم ??کر کند و تمرکزش را به مسائل ديگر معطو?? نکند. اين مساله درباره تيم ملي بسيار بيشتر مصداق دارد، اما گويا برخي از ملي‌پوشان ما از شدت حر??ه‌اي بودن الزامي به رعايت اين اصل نمي‌بينند!

 

همين بازيکنان مي‌پرسند چرا مردم از ??وتبال زده شده‌اند؟ و خود پاسخ مي‌دهند که چون رسانه‌ها مبلغ قراردادهايشان را منتشر کرده‌اند، مردم از ??وتبال گريزان شده‌اند. آنچه که اين ا??راد نمي‌دانند – يا خود را به ندانستن مي‌زنند- اين است که مردم ??وتبال را دوست دارند و هرگاه تيم‌هاي محبوب‌شان نتيجه‌ گر??ته‌اند، آنها هم از اعماق قلب‌شان شاد شده‌اند. گواهي اين ادعا هم جشن و پايکوبي عمومي مردم پس از صعود تيم ملي به جام جهاني 2014 برزيل است.

 

پس علت گريز مردم از ??وتبال در سال‌هاي اخير چيست؟ چرا مردم کمتر ميلي به ر??تن به ورزشگاه‌ها دارند؟ پاسخ اين سوال ها را بايد در ر??تار ??وتباليست‌ها يا به عبارت دقيق‌تر ??وتبالي‌ها جست‌وجو کنيم.

 

ملي‌پوش حر??ه‌اي (!!!) ايران در اردوي آ??ريقاي جنوبي مشغول تمرين است و قرار است که براي ديدار با نيجريه (نخستين بازي تيم ملي در جام جهاني) آماده شود، اما از آنجايي که او يک بازيکن حر??ه‌اي است و احتمالا منا??ع ملي را به منا??ع خودش ترجيح مي‌دهد از همان آ??ريقا درباره باشگاهش، قراردادش، وضعيت ??صل آينده‌اش و عملکرد وزير ورزش کشورش مصاحبه مي‌کند!

 

بازيکن حر??ه‌اي ??وتبال ايران مي‌گويد چون ??وتباليست‌ حر??ه‌اي است بايد پول حر??ه‌اي بگيرد، اما در عمل حتي ذره‌اي از ر??تارش شبيه حر??ه‌اي‌ها نيست. نمونه‌اش مدا??ع ملي‌پوشي است که هر سال گرانترين قراردادها را مي‌بندد و به محض اين که کمي پرداخت پولش دير مي‌شود، تندترين انتقادها را مي‌کند و تا همين جا هم سه - چهار بار از آ??ريقا درباره اين مسائل حر?? زده است.

 

همان بازيکن از اروپا مثال مي‌زند و مي‌گويد که چرا وقتي کريستيانو رونالدو پول‌هاي آن چناني مي‌گيرد، رسانه‌هاي اسپانيا مدام از رقم بالاي قراردادش حر?? نمي‌زنند يا وقتي ليونل مسي پول زياد مي‌گيرد کسي انتقاد نمي‌کند؟

 

اما اين بازيکن و هم عقيده‌هايش از خود نمي پرسند که آيا تا به حال شده که رونالدوي پرتغالي در اردوي تيم ملي کشورش آن هم در آستانه رقابت بزرگي مانند جام جهاني از رئال مادريد سخن بگويد؟ آيا مي‌شود که رونالدو در اردوي تيم ملي پرتغال درباره وضعيت باشگاهي‌اش، قراردادش و از همه مهم‌تر بلندپايه‌ترين مقام ورزش کشورش حر?? بزند؟!

 

ليونل مسي هم که ديگر مشخص است چه وضعيتي دارد. يکي از مهم‌ترين اظهار نظرهاي مسي که چندي پيش سر و صداي زيادي هم به پا کرد اين بود که گ??ته بود با وجود مو??قيت‌هاي زياد با بارسلونا ، آرزو دارد يک بار با پيراهن تيم ملي کشورش جشن قهرماني در جهان را بگيرد. شايد رونالدو و مسي حر??ه‌اي نيستند يا دست کم مانند ??وتباليست‌ ملي‌پوش ايران از حر??ه‌اي‌گري چيزي نمي‌دانند!

 

مردم از ديدن اين ر??تارها و تناقض‌هاي "حر??" و "عمل"، از ??وتبال دل‌زده شده‌اند. آنها مي‌بينند که بازيکن محبوب‌شان ??لان مبلغ هنگ??ت را گر??ته، از پول بيت المال هم گر??ته، مدام هم مي‌گويد پول نگر??ته و بازي‌اش هم به اندازه يک دهم آن پول نمي‌ارزد و با اين حال در اردوي تيم ملي نگران قرارداد ??صل بعد خود است!

 

آن طور که به نظر مي‌رسد برخي از ملي‌پوشان ايراني از واژه "حر??ه‌اي" ??قط سه حر?? اولش را ??هميده‌اند و ??قط حر?? مي‌زنند. "حر??ه‌اي بودن" ، حر??ش هم قشنگ است، اما اين حر?? براي ??وتبال ايران نان و آب نمي‌شود.

منبع ورزش 3

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مطلب جالبی بود . دست تو و نویسنده ی ورزش 3 درد نکنه.

پراگرا?? آخرش ( 2 خط آخر ) رو خیلی خوشم اومد

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...