saman mi Posted April 27, 2014 Share Posted April 27, 2014 ندای وظی??ه!… نامی که در روزگاران نه چندان دور ضامن کی??یت و مو??قیت بود؛ چه از لحاظ تجاری و چه از نظر منتقدان. تیم Respawn کنونی (یا همان Infinity Ward سابق) به وسیله این بازی انقلابی در سبک “شوتر اول شخص??? به وجود آورد که سرمشق تمام بازی سازانی شد که در سبک FPS ??عالیت می کردند. به علت سیاست های پول پرستانه ناشر، تیم سازنده اصلی بازی، ??رزندش را رها کرد و به دست گرگ سپرد؛ گرگانی که ??قط به ??کر سود تجاری از این عنوان بودند. Activision با راه کار های اشتباه خود در عرضه ساانه COD، این عنوان را تبدیل به تکراری ترین ??رنچایز تاریخ کرد که بر خلا?? بسیاری از عناوین، برای نیامدنش دعا می کنیم. اما خبرهایی از گوشه و کنار به دست آمده است که نسخه سال ۲۰۱۴ ندای وظی??ه (به احتمال زیاد MW4) قصد دارد تا نام و عظمت نیاکانش را احیا کند و نشان دهد که یک Modern Warfare همیشه انقلابی است. در ادامه شاهد لیستی از انتظارات از نسخه جدید این بازی خواهید بود! به سال های گذشته بر گردیم، زمانی که همه و همه منتظر خبر های جدید از بهترین شوتر اول شخص آن دوران بودند. با عرضه هر نسخه، منتقدان و بازیبازان به گرمی از بازی استقبال می کردند. اما یک تصمیم غلط همه چیز را به باد داد؛ Activision پول بیشتر می خواست و تیم سابق Infinity Ward تیمی نبود که نوآوری و خلاقیت را به پول ب??روشد. پس عطای COD را به لقایش بخشید و پس از عرضه MW2 تصمیم به ترک COD گر??تند. MW2 آخرین عنوان از دوران اوج این ??رنچایز بود. بعد از آن Activision و تیم های سازنده تحت نظرش هر چه خواستند به سر این بازی آوردند، از عرضه نسخه های بی کی??یت سالانه گر??ته تا نسخه های متوسط و رو به ضعی?? موبایل، همه و همه باعث بی اعتمادی قشر عظیمی از بازیبازان به نام Call of Duty شد. البته هنوز هم تعداد کسانی که به ا??تخار نام COD این بازی را تهیه می کنند زیاد است، اما با عرضه هر نسخه این تعداد کمتر و کمتر می شود. بعد از MW2 نوبت Black Ops بود که به لط?? داستان قوی توانست مو??قیت هایی را به دست آورد، MW3 به هیچ وجه لایق نام پدرانش نبود، Black Ops II لکه ننگی بر نام این ??رنچایز شد و در نهایت Ghosts تیر خلاصی بر پیکر بی جان عنوانی شد که زمانی بهترین دوران خود بود. “نسخه COD 2014 بهترین این ??رنچاز خواهد بود???، “COD 2014 ادامه داستان Modern Warfare خواهد بود???، “COD 2014 پیششر??ت های عظیم گرا??یکی را به این بازی خواهد آورد???، “تیم Sledgehammer Games به مدت ۳ سال مشغول آماده سازی COD 2014 بوده است???،….. این ها تیتر هایی بودند که در ماه های اخیر روی خروجی وبسایت های Gaming قرار گر??ته اند. باید دید که Sledgehammer می تواند عظمت گذشته این سری را احیا کند یا باز هم شاهد شاهکار!!! Ghosts خواهیم بود. تغییرات گسترده مورد نیاز است و ما پیشنهاداتی داریم که می تواند به مو??قیت دوباره COD کمک کند: _____________________________ پیشر??ت گرا??یکی این تصویر (به گ??ته Activision) با است??اده از موتور نسل آینده این شرکت تهیه شده است به شخصه داستان و گیم پلی را به گرا??یک چشم نواز ترجیح می دهم، اما از عنوانی که درآمد میلیاردی را روانه جیب سازندگانش می کند انتظارات بیشتری دارم. هیچ کدام از نسخه های پس از MW2 لایق نام گذاری به عنوان “یک بازی کامل??? نبودند. می توان از آن ها به عنوان DLCهایی یاد کرد که Activision به صورت سالانه با بسته بندی و نام جدید به بازار عرضه می کند. اگر بحث استودیوی دیگری بود می توانستیم گرا??یک را از لیست انتظاراتمان پاک کنیم اما Activision یکی از متمول ترین ناشران است و عدم پیشر??ت گرا??یکی یعنی کم کاری! به هر حال وارد نسل هشتم شده ایم و Battlefield 4 با قدرت توانست در زمینه گرا??یکی ??اصله خود را با رقیبش زیاد کند، ما نیز انتظار پیشر??ت گرا??یکی COD را داریم. IW Engine که بر اساس ID Tech 3 ساخته شده است (توجه کنید که ID Tech 6 به زودی عرضه خواهد شد، پس می توان به قدمت این موتور پی برد) از WM2 به بعد میزبان این عنوان بوده است، البته بنا به گ??ته سازندگان، در نسخه Ghosts از IW Engine 6 است??اده شده بود) اما این اعداد و ارقام چیزی را عوض نکرد و گرا??یک Ghosts در بدترین حالت ممکن قرار داشت. شرکت سازنده با ??ریب کاری حتی قصد داشت که میزان رم مورد است??اده بازی را ۶ GB اعلام کند که با عرضه ??یکس هایی برای بازی مشخص شد که مشکلات از بخش Optimization بازی بوده است، نه از پیشر??ت های گرا??یکی COD. حالا که BF4 توانست با پیشر??ت های گرا??یکی خودش از COD پیشی بگیرد، وقت آن است که سازندگان بازی موتور زنگار گر??ته IW Engine را رها کنند و به ??کر موتور گرا??یکی جدیدی برای بازی باشند. _____________________________ بازی بهتر از ??یلم است Bioshock Infinite بدون حتی یک ثانیه سینماتیک و کات سین بهترین داستان نسل را روایت کرد پس از نسخه چهارم این بازی و مو??قیت ??رمول گیم پلی+سینماتیک، سازندگان COD توجه ویژه ای به سینماتیک ها نمودند، تا جایی که حتی کات سین ها عامل روایت داستان شدند و گیم پلی کم کم رو به ??راموشی سپرده شد. در این بخش لازم است از شاهکار Ken Levine یادی کنیم که بدون حتی یک ثانیه کات سین و صحنه های سینمایی توانست قوی ترین داستان چند سال اخیر را روایت کند. Bioshock Infinite الگوی بسیار خوبی برای بازی سازان است تا به آن ها ثابت کند که ما بازیباز هستیم نه یک “عاضق ??یلم های سینمایی???، ما بیشتر گیم پلی می خواهیم تا کات سین. MW1 و ۲ به همراه Black Ops توانستد با ترکیب گیم پلی و سینماتیک (به اندازه کا??ی) مو??قیت کسب کنند اما ر??ته ر??ته ک??ه سینماتیک سنگین تر شد، تا جایی که Ghosts بیشتر شبیه یک ??یلم درجه چندم سینمایی با داستان ضعی?? بود. _____________________________ داستان جذاب تر یکی از صحنه های به یاد ماندنی در MW این مورد همواره یکی از بزرگترین نقاط قوت COD بوده است، هر چند که Ghosts از این قاعده مستثنی می باشد. Ghosts با ارائه یک داستان ضعی?? در کنار یک گیم پلی ضعی?? تر لطمه بزرگی به این ??رنچایز وارد کرد. MW 1,2 نگاه دیگری به مسئله جنگ داشتند، اما Ghosts بر سر مسائل شخصی بود، همان اشتباهی که در MW3 شاهدش بودیم. حتی قبل تر از MW، COD 2 با نگاه مت??اوتی که به جنگ داشت محبوب تر شد. امیدواریم که نسخه سال ۲۰۱۴ این بازی بتواند دیدگاه ضد جنگ را به انتقام ترجیح دهد. _____________________________ تبه کار، تبه کار…. باز هم تبه کار یکی از بهترین تبه کاران بازی های ویدئویی Zakhaev، Makarov، Shepherd، همه و همه از محبوب ترین و (در عین حال) من??ور ترین شخصیت های دنیای COD هستند. وقت آن رسیده که از Heath Ledger( در نقش Joker در ??یلم The Dark Knight) یاد کنیم که خطاب به بتمن گ??ت: “من و تو مکمل همدیگه هستیم! تو بدون من هیچی چی نیستی???. در واقع این یکی از بزرگترین حقایق در مورد قهرمانان است. هیچ قهرمانی بدون یک تبه کار به اوج نمی رسد. COD همیشه با معر??ی شخصیت های من??ی جذاب توانسته پول به جیب بزند. Black Ops II با تمام ضع?? هایی که داشت، یک نقطعه قوت بزرگ داشت و آن هم چیزی نبود جز Raul Menendez… یکی از بهترین “آدم بدهای??? تاریخ بازی های ویدئویی. در Ghosts شاهد چنین چیزی نبودیم و طبق معمول این بازی بدترین عمل کرد را در بین سری های بازی داشت. COD 2014 که به احتمال زیاد MW4 خواهد بود، General Shepherd را ( که در نسخه قبل کشته شد) در خود دارد که نوید یک شخصیت من??ی خوب را می دهد. _____________________________ بهبود بخش مولتی پلیر بخش مولتی پلیر این بازی تکراری و بی رمق است پیش از عرضه Ghosts، اکتیویژن تمام توان رسانه ای خود را به کار برد تا به همگان ب??هماند که سرور های Multiplayer بازی جدیدشان از نوع نسل بعدی هستند و یک تجربه روان و عالی را برای طر??دارانشان به ارمغان خواهد آورد. اما هر ات??اقی که ا??تاد، این سرور ها جواب گو نبودند و با یک جست و جوی ساده در انجمن ها می توان دریا??ت که اکثر طر??داران این بازی از سرور های آنلاین Ghosts ناراضی بودند. اگر از طر??داران قدیم این سری باشید، می دانید که بخش Multiplayer این سری تغییر آنچنانی نداشته و در واقع جدایی تیم سازنده سابق بیشترین ضرر را به این قسمت وارد کرده است. در Ghosts (طبق معمول) اوضاع بدتر هم می شود. نقشه های بازی های FPS معمولا در اندازه های کوچک تا متوسط طراحی می شوند (به استثنای نقشه های ۶۴ ن??ره) تا سرعت بازی بیشتر شود. اما Ghosts با طراحی نقشه های بزرگ و خالی جذابیت بخش Multiplayer این عنوان را کاهش داد. بخش Multiplayer بازی Battlefield که همیشه از COD بهتر عمل کرده است، در سال ۲۰۱۳ و با عرضه Battlefield 4 با اقتدار تمام COD را کنار زد و ??اصله ها را بیشتر کرد. نقشه های ۶۴ ن??ره و ??وق العاده بزرگ و حماسی برگ برنده BF4 در این مبارزه بود. قابلیت های تعاملی محیط هم به شدت بهبود یا??ته بود، همانگونه که در تریلر های این عنوان دیدیم، با تخریب یک آسمان خراش به صورت کامل نقشه بازی کاملا تغییر کرد. به هر حال تجربه یک بخش ۶۴ ن??ره Multiplayer به شدت جذاب تر از بخش تکراری و بی رمق Call of Duty: Ghosts خواهد بود. از لحاظ بخش گرا??یکی (تخریب پذیری، نور پردازی و….) نیز Battlefield 4 کاملا COD را از میدان به در کرد. البته شایان ذکر است که COD: Ghosts با معر??ی شخصیت های مونث در بخش چند ن??ره، بزرگترین خلاقیت تاریخ خود را به ثبت رساند!!! _____________________________ شخصیت پردازی قوی به یاد ماندنی… ا??سانه ای… جاودانه Call of Duty: Ghosts تمام تلاش خود را انجام داد تا ما را وادار به همزاد پنداری با شخصیت های بازی کند، اما با ??ضاحت تمام شکست خورد. باز هم باید از MW مثال بزنم، تمام شخصیت های بازی قوی بودند، حتی NPCها. در کنار نام Mac Tavish و CPT Price همیشه نام Ghost, Gasو… می درخشد. شخصیت پردازی آن ها، دیالوگ هایی که ادا می کردند باعث ماندگاری آن ها شد. _____________________________ Activision قصد دارد تا COD را در چرخه های سه ساله بین Infinity Ward, Sledgehammer Games و Treyarch جا به جا کند تا به زعم خودش به پیشر??ت بازی کمک کند!!! باید دید که این جرکت تا چه حد مو??ق آمیز خواهد بود. البته اگر این موارد رعایت شود می تواند تا حدودی باعث مو??قیت دوباره این عنوان شود. باید منتظر ماند و دید! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now