رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
kazy

تا سال 2024 امکان کاشت گياهان در مريخ فراهم خواهد شد !

پست های پیشنهاد شده

 

Vegetables-on-Mars.jpg

یک زیست شناس هلندی که به تحقیق در خصوص خاک مریخ مشغول میباشد، معتقد است تا سال ۲۰۲۴ امکان کاشت گیاهان و سبزیجات در این سیاره ??راهم می شود.

ویگر وملینک، از محققان مؤسسه تحقیقاتی «آلترا» واقع در دانشگاه «واخنینگن» در هلند، در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد: تا ۱۰ سال دیگر امکان کاشت و پرورش گیاه در این سیاره سرخ پدیدار می شود. ما در محیطی گلخانه‌ای مشابه خاک و ??ضای سیاره سرخ مو??ق به پرورش گیاهانی شده‌ایم.

Vegetables-on-Mars-1.jpg

آزمایش‌های این محقق همه کارشناسان ??ضایی را شگ??ت‌زده کرده است که با این کشت بعضی از گیاهان همانند «چاودار و شاهی» در ظر?? ۲۴ ساعت بارور شده‌اند و هویج، گوجه ??رنگی از جمله گیاهانی هستند که قابلیت رشد و تکثیر در خاک مریخ را دارا بوده‌اند و در مجموع ۸۴۰ گلدان با ۴۲۰۰ دانه تحت کشت و بررسی قرار گر??ته‌اند.این محقق می‌گوید: خاک اسرار‌آمیز سیاره سرخ از سنگ‌های آتش??شانی تشکیل شده است، اگر پرورش گیاه در آن تحقق یابد می‌توان به رویش گیاهان در مناطق نامساعد زمین نیز امیدوار بود.

 

پرو??سور لئو مارکلیز مشاور پروژه مریخ از دانشگاه واخنینگن و یکی از همکاران وملینک نیز ا??زود، آنها به دنبال سیستم کشتی هستند که رشد سبزیجات و گیاهان را در مریخ امکان پذیر کند و نیاز تولید مواد غذایی در سیاره سرخ را ??راهم آورد. به گ??ته این دانشمند ،چالش بزرگ آنها نصب تجهیزات و پشتیبانی سیستم های گلخانه ای بر روی سیاره سرخ میباشد. دشواری های پیش روی دیگر برای کشت گیاه در مریخ، گرانش کم و نبود آب میباشد که باعث کند شدن رشد گیاهان می شود. علاوه بر این، درجه حرارت کم و نور نامناسب در مریخ از دیگر چالش های پیش رو برای دانشمندان می باشد. احتمالا برای حل مشکل نور رسانی به گیاهان از لامپ های LED مجهز است??اده می شود که در این صورت مشکل بعدی تامین انرژی برقی در این سیاره می باشد، که برای آن نیز راه حلی پیدا خواهد شد.

 

بنابراین از بخش های مهم این طرح، توسعه ??ناوری های پیشر??ته، اتوماتیزه کردن و بهینه سازی سیستم های پرورش گیاه و ساخت ??رستنده هایی است که با کمک آنها می توان نیازهای گیاه را به طور مداوم زیر نظر گر??ت.

 

 

منبع : گجت نیوز | gadgetnews.ir

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...