رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
iman0013

برگرفته از اعماق یک شوتر خاطره انگیز | نقد و بررسی Deus Ex: The Fall

پست های پیشنهاد شده

Deus-Ex-The-Fall.jpg

زمانی که برای اولین بار نامی از عنوان Deus Ex: The Fall برده شد،بسیاری از هواداران قدیمی این بازی،گمان کردند یک بار دیگر با یک عنوان AAA و کنسولی طر?? اند،اما در نهایت،تنها چیزی که برایشان وجود داشت،نا امیدی بود.چشیدن طعم یک نقش آ??رینی بسیار بزرگ مانند سری Deus Ex،تجربه ای است که هواداران این عنوان بر روی پلت??رم های اصلی(pc,PS3,X360)می خواستند،و خبر عرضه شدن آخرین نسخه از این سری،یعنی Deus Ex: The Fall،آن هم برای پلت??رم های همراه(iOS,Android)به جز یک خبر بد برای هواداران قدیمی این سری،چیزی بیش نبود.اما در جبهه ی دیگر،این خبر به یکی از مهم ترین رویداد های پلت??رم های همراه مبدل شده بود و انتظار بسیاری از آن می ر??ت.اکنون این عنوان در دست ماست.شاید تعداد کسانی که از این رویداد ناراحت شدند،بیشتر از امثال ما ها باشد که اخبار پلت??رم های همراه را پیگیری می کنیم،اما باید قبول کرد نقش اسمارت??ون ها و تبلت ها روز به روز در صنعت گیم پررنگ تر و پررنگ تر می شود،و در این بین،این ناشر های بزرگ هستند که می توانند کلمه ی “محدودیت??? را از روی این دیوایس های همراه بردارند.

Genre: FPS,RPG

Developer: N-Fusion in colloboration with Eidos Montréal

Publisher: Square Enix

Platform: iOS, Android

Engine: Unity

(Release date: July 10, 2013 (iOS) ; January 22nd, 2014 (Android

Price: $6.99

از هواداران DX بوده اید؟! صحبت کردن درباره آزادی عمل در بازی های رایانه ای،با ذکر مثال کار آسانی است.اما شاید برای کسانی که دارند این مقاله را مطالعه می کنند،کمی عجیب باشد تا برای شناخت بهتر سری DX به سال ۱۹۹۹ ??لش بک بزنیم.اولین سری از سری Deus Ex (یا DX)در سال ۱۹۹۹ عرضه شد و این در حالی بود که واکنش گیمران نسبت به آن چندان هم مثبت به نظر نمی رسید .در واقع این بازی یک روایت پیچیده ی سیاسی با تم خاصی بود ، نه یک شوتر معمولی و عامه پسند .پیچیدگی ساختار کلی این بازی از جمله عواملی بود که باعث شده بود گیمران “کم حوصله شوتر باز??? به سمت آن نروند و از تجربه آن لذت نبرند. در این میان،این بازی طر??داران و??ا داری نیز پیدا نمود که DX را شاهکار به تمام عیار قلمدار می کردند و هیچ عنوانی را نظیر آن نمی دانستند . همانطورکه ذکر شد،نو آوری های انقلابی بازی ، برای بسیاری قابل درک نبود ، اما در نهایت این هواداران و منتقدان بازی بودند که توانستند عظمت این بازی را در تاریخ حیات بازی های رایانه ای به ثبت برسانند.اکنون DX شده بود عنوانی که هرکسی به ستایش آن می پرداخت.حتی اگر تجربه اش نکرده بود.حتی اگر برایش خسته کننده بود.حتی اگر جنبه های سیاسی،مذهبی،??رهنگی آن را درک نکرده بود.حتی اگر… 1-300x250.jpg 2-300x250.jpg 4-300x250.jpg 3-300x250.jpg 5-300x250.jpg

 

با این اوصا??،DX به یک چیز ??راتر از یک عنوان تبدیل شده بود و ت??اوت بسیار زیادی با سایر شوتر های اول شخص پپدا کرده بود.ت??اوتی که اسم آن را می توانید بگذارید تجربه ی کاملا مت??اوت.اکنون یک عنوان کاملا جدید و محبوب خلق شده بود و بسیاری منتظر بودند تا دنباله ای به مراتب بهتر را تجربه کنند که تکمیل کننده DX باشد.اما اصولا ادامه دادن یک ??رانچایز مو????ق کار سختی است . در نسل ه??تم نیز این ات??اق کم رخ نداده است.(یعنی ادامه دادن یک عنوان محبوب و در نهایت شکست خوردن).نسخه ی دوم DX با نام Invisible War عرضه شد و ??اجعه رخ نمود!این عنوان ارزش DX را در بین هواداران قدیمی پایین آورد و در نهایت باعث دلسردی آن ها شد. چندی گذشت و Eidos در خاموشی به سر می برد و انتظار می ر??ت که نسخه ی سومی در کار باشد،تا آبروی از دست ر??ته ی DX را دوباره بازگرداند . Eidos با توجه به این که در آن زمان نمی توانست به داستان نویس اصلی و طراح کلی آن دسترسی داشته باشد ، تصمیم گر??ت که داستان نسخه ی سوم را مبنی بر یک مقدمه یا Prequel سامان بخشد . شاید می پرسید چرا ادامه ای برای DX ساخته نشد ؟ باید گ??ت اولا بسیاری از کسانی که نام DX را شنیده بودند،از تم کلی داستان و رویداد های آن خبر نداشتند و ثانیا وجود یک مقدمه می توانست موجب شود که مخاطبان نسخه ی سوم DX بیشتر از قبل شود.از آن جایی که ادامه یDX یعنی نسخه ی دوم این بازی،یک داستان حساب شده نداشت(روایت مو??قی نداشت)،به احتمال بسیار ??راوان ادامه دادن آن باعث می شد که ریشه ی داستان نسخه ی سوم، آن طور که باید شکل نگیرد. 7-300x250.jpg 10-300x250.jpg 8-300x250.jpg 9-300x250.jpg 6-300x250.jpg

 

از جمله مواردی که باعث شد داستان Deus Ex: Human Revolution (یا DXHR) این گونه (یعنی به صورت مقدمه) شکل بگیرد، موارد ذکر شده هستند.داستان HR (که نسخه ی سوم محسوب می شود)بر می گردد به سال ۲۰۲۷٫یعنی ۲۵ سال قبل از هر آنچه که در DX شاهد آن بودیم.این یعنی تولد زود هنگام سیستم هایی که توانایی انسان را ا??زایش می بخشد.همان طور که می دانید ،۲۵ سال قبل،یعنی تکنولوژی ۲۵ سال گذشته و این تم(کلی)در HR رعایت شده بود.برای مثال سیستم Nano augmentation که بیشتر تکنولوژی های ارتقایی DX را تشکیل می داد،در HR وجود نداشت.به هر حال از اسم HR پیدا بود که انقلابی در راه است.این انقلاب،همان ا??زایش توانایی انسان با تکیه بر تکنولوژی روز می باشد.و البته همه هم موا??ق آن نیستند.در روایت داستان ،ا??رادی نیز هستند که ذهنیتی قدیمی نسبت به این موضوع دارند.(همان ا??زایش توانایی های ??ردی و غیر طبیعی ). Human Revolution،روایتی عظیم از انقلاب تکنولوژی انسانی و در کنار آن،بیان کننده ی واکنش های انقلابی اقوامی است که با این شیوه ی است??اده از تکنولوژی مخال??ت اند،و آن را عملی غیر اخلاقی می خوانند. موارد ذکر شده،کلیتی از سری DX محسوب می شود و اگر بخواهیم دلیل محبوب بودن آن را به طور خلاصه شرح دهیم،باید بگوییم هر کسی می تواند یک تجربه ی خاصی از این سری داشته باشد.DX تنها یک سبک نبود.ا??زون بر یک شوتر عالی،المان های نقش آ??رینی و مخ??ی کاری آن عالی بودند.اگر بخواهیم مثالی را ذکر کنیم و تأکید کنیم که DX تنها از آن الگو گر??ته،اشتباه بزرگی را مرتکب شده ایم . این عنوان یک ترکیب خوشساخت است.هر کس می تواند هر طور که میلش می برد ،آن را تجربه کند.یعنی در نهایت بازیباز از تجربه ی دلخواه خود،لذت می برد.DX شما را محدود به یک مسیر (یا به اصطلاح گیم پلی خطی) نمی کند و راه های بسیاری برای به پایان رساندن مراحل (و به پایان رساندن بازی) وجود دارد . وجود انتخاب های مت??اوت در طی بازی ، موجب رویداد های گوناگون می شود و این چیزی است که گیمران دوستدار نقش آ??رینی می خواهند و انتظارش را می کشند.ا??زون بر اینکه هر بار بازی کردن این گونه عناوین می تواند تجربه مت??اوتی ارائه دهد ، بلکه برای با خبر شدن از روایت های مختل?? داستان و امتحان کردن راه های مختل?? یکی دیگر از عواملی است که باعث می شود یک گیمر، DX را چندین بار به پایان برساند . البته در این بین ، بسیاری هم با ما هم عقیده نیستند . زیرا کوچک ترین اشتباه در طی یک ماموریت ، باعث دلسرد شدن آن ها از بازی می شود و یا به عبارتی بهتر،ساختار گیمپلی DX برای آنها پیچیده به نظر می رسد.آن ها با DX نمی توانند ارتباط برقرار کنند،زیرا (شاید !) یک FPS صر??ا اکشن را به آن ترجیح می دهند،زیرا حوصله انتخاب های مت??اوت با رویداد های مختل?? و روایت های گوناگون را ندارند.ا??زون بر تمام ارزش های این سری ، باید اعترا?? کرد که ساخت چنین عناوینی بسیار سخت تر، پرهزینه تر و طولانی تر از عناوین صر??ا شوتر می باشد . علاوه بر همه ی موارد ذکر شده ساخت چنین عنوان هایی که بازار (به اصطلاح تحلیل گران) به آن وابسته نیست ، ریسک پذیری بسیار بالای شرکت سازنده را نیز می طلبد. 13-300x250.jpg 14-300x250.jpg 11-300x250.jpg 15-300x250.jpg 12-300x250.jpg

 

روایتی بر مبنای DX های پیشین

(توجه: در این بخش داستان بازی تا حد زیادی اسپویل می شود!) در مخ??یگاهی در کوستو ریکا ، بن ساکسون و آنا کلسو در حال قایم شدن از دست جارون نامیر و همچنین نیرو های ویژه او (Tyrants) هستند . آنا از مرگ ما??وقش (مت رایان) که توسط tyrants کشته شد ناراحت است. بن نیز هنوز به یاد همگروهی اش که در استرالیا کشته شده است (sam Duarte) می باشد .آنا و بن از اثرات رد تقویت مکانیکی بخاطر کمبود جهانی Neuropozyne که یک دارو برای ضعی?? کردن سیستم ایمنی بدن برای قبول کردن تقویت است ، رنج می برند . ساکسون بخاطر حر?? های جانوس (که ??ردی اسرار آمیز است) راهی پاناما سیتی می شود تا داروی بیشتری گیر بیاورد . در پاناما ، به او یک داروی دیگر پیشنهاد می شود : Riezine ، یک داروی ارزان تر که هنوز در مرحله تست است که در همان حال در خیابان ها به ??روش می رسد ، بن سرانجام داروی نوروپوزین را برای خود و آنا از یک دکتر داخلی به نام کامیلا کاردوسو می گیرد . پس از اینکه بن تمام بازار سیاه را برای یا??تن Riezene زیر و رو می کند ، در می یابد که کارمند قبلی اش (Belltower) در حال نظارت کردن داروی غیر مجاز و کشنده Riezene است که سازنده اش شرکت Zaaphire Biotech می باشد. با کمک Alex Vega ، خلبان ناراضی Belltower ، بن سعی می کند که یک بازرس بهداشت جهانی را در مورد دست داشتن Belltower آگاه کند. به هر حال وقتی بن به بازرس بهداشت می رسد شاهد به قتل رسیدن او توسط مامور جدید Tyrant به نام Sam Duarte، میشود. بن در حالی که شوکه شده به آنا خبر می دهد که به مخ??یگاهشان باز نگردد.

بن، به مرکز عملیات Belltower ن??وذ می کند و در آنجا با الکس دیدار می کند. آنها پاناما را ترک کرده و به سمت قرارگاه Zaaphire Biotech در استرالیا می روند .در آخر بازی نیز Jaron Namir و Sam Duarte به گروه خود قول می دهند که ساکسون خواهد مرد و بازی با پیغام “To Be Continued??? تمام خواهد شد . 20-300x250.jpg 18-300x250.jpg 16-300x250.jpg 17-300x250.jpg 19-300x250.jpg

 

DX هم با محدودیت دست و پنجه نرم می کند!

اما چگونه انتظار ما از این عنوان تا این اندازه بالا ر??ت؟علاوه بر وجود المان های نسخه ی اصلی و هسته ی قوی گیمپلی،این عنوان به طور کلی یک تجربه کامل از ژانر first-person shooter همراه با المان های نقش آ??رینی را به موبایل آورده است،واین به تنهایی یک گام بزرگ از سوی اسکوئر انیکس (ناشر بازی)، N-Fusion و Eidos Montréal به شمار می رود.حتی قبل از انتشار بازی،ناشر آن به طور رسمی اعلام کرده بود که بسیاری از المان های نسخه ی اصلی در این بازی قرار خواهند داشت و به طور کلی شباهت این عنوان با سری گذشته بسیار زیاد خواهد بود.به طور کلی هسته ی گیم پلی بازی به نسخه ی Deus Ex: Human Revolution و??ا دار است.بیشتر روند گیمپلی در Panama City رخ می دهد.یعنی جایی که Ben Saxon دستورات زیادی را اجرا خواهد کرد.(از ن??وذ های این شخصیت با ویژگی های منحصر به ??ردش گر??ته تا قتل های متعدد و هک کردن و مخ??ی کاری)جالب است در این میان ادعای عجیب نویسنده ی Portable Gaming Region را بشنوید:می توانم ضمانت کنم که شما در طی بازی تا قبل از پخش شدن لیست سازندگان آن خسته نمی شوید ! به طور کلی ،گیم پلی بازی را می توان در دو نوع مختل?? پیمود.یکی از آن ها اکشن محور است.یعنی به قتل رساندن هر آن چه که در روی ص??حه نمایش دیوایس شما ظاهر می شود.این دو نوع مختل?? تقریبا در تمام mission ها قابل پیاده سازی است.در مقایسه HR با DX،می توان بیان کرد بسیاری از موراد و??ا دار بوده به نسخه اول،اما آزادی عمل در آنبه گونه ی دیگر پیاده سازی شده است.چگونه؟اگر هر دو عنوان را تجربه کرده باشید خواهید دریا??ت که DX به مراتب آزادی عمل بیشتری به بازیباز می داد و زمانی که HR عرضه شد،بسیاری از المان های خاک خرده و دوست داشتنی DX در آن یا??ت می شد،اما به مراتب کم تر و محدود تر.مراحل بازی شباهت زیادی به اولین نسخه داشت،اما کوتاه تر بود و از آن مهم تر،با وجود انتخاب های مختل??،نتیجه نهایی تغییر چندانی نمی کرد.(منظور از انتخاب مت??اوت،این است که چگون یک مرحله را طی می کردید،برای مثال به صورت مخ??ی کاری یا این که به صورت مستقیم وارد مبارزه می شدید یا…) 31.jpg اگر کمی با جو HR آشنایی داشته باشید، یا از طر??داران این بازی بوده اید،حتما با شباهت هایی میان TF و HR برخورد خواهید کرد.TF به مانند Human Revolution ،دارای شخصیت های مت??اوتی می باشد و هم چنین اطلاعاتی قبلی(و پیش نیاز برای شناختن بهتر آنها)به سرعت به شما داده می شود.همچنین اطلاعاتی به شما داده می شود که از ات??اقات گذشته سر چشمه می گیرد.احتمالا در بسیاری از منابع خارجی مشاهده کرده اید که داستان این بازی بر پایه ی کتاب Deus Ex: Icarus Effect بنا شده است.نویسنده ی این کتاب جناب جیمز سالو (James Swallow) می باشد،یعنی کسی که در داستان نویسی HR نیز کمک بسیاری به تیم سازنده کرد.

بد نیست از استدیو N-Fusion نیز اطلاعات مختصری داشته باشیم،چون یکی وظی??ه های اصلی ساخت TF بر عهده ی این استدیو بوده است. N-Fusionدر New Jersey (که تقریبا یک ساعت با New York ??اصله دارد) واقع است و در سال ۱۹۹۷ کار خود را با هد?? آوردن تجربه های مت??اوت بر روی پلت??رم های گوناگون (و مخاطبان وسیع) آغاز کرد.در حال حاضر نیز این استدیو برای pc،کنسول های خانگی و موبایل بازی هایی را توسعه می دهد.در سال های اخیر،این استدیو با ناشر (publisher) های(و شریک های تجاری همچنین) مت??اوتی کار کرده است،و این همکاری در نهایت به توسعه پروژه های مختل??ی بر روی پلت??رم های مختل?? انجامیده است.اما مهم ترین چیزی که ما در این استدیو دنبال آن می گریدم،کارنامه ی آن است.متأس??انه در این کار نامه، آش چندان دهنسوزی یا??ت نمی شود.برای مثال می توان به عنوان Hour of Victory اشاره کرد که یکی از بد ترین های X360 بود.(که از ۳۳ نقد انجام شد،میانگین نمره ی آن ۳۷ شد از ۱۰۰ که عمق ??اجعه را می توان در آن درک کرد!لازم به ذکر است که ژلنر این بازی شوتر اول شخص بود و در سال ۲۰۰۷ عرضه شده بود)با این حال،TF را نیز باید به کارنامه ی این استدیو ا??زود،هر چند همان طور که می دانید،همکاری Eidos Montréal نیز با N-Fusion باعث شده که عنوان نهایی،انتظارات را بالا تر از گذشته ببرد.در واقع بهتر است کارنامه ی N-Fusion را ??راموش کنید(!)،زیرا تأثیری که Eidos Montréal بر ساختار کلی بازی گذاشته،یکی از عواملی است که باعث می شود TF را یک عنوان مجزا لز سایر عناوین بنامیم. 23-300x250.jpg

 

طراحی کنترل های لمسی در این بازی عالی اند و یکی از بهترین هایی هستند که تا به الان مشاهده کرده ایم . همانطور که می دانید کاور گیری و تیر زدن هنگام راه ر??تن و نشانه گیری سریع از مشخصه های بارز یک FPS هستند. بیشتر FPS ها در اسمارت??ون ها و ص??حه های لمسی یا از یک آنالوگ مجازی و یا از سیستم لمس کردن یک نقطه برای ر??تن به آن یا لمس برای نشانه گر??تن به آن است??اده می کنند اما DX: The Fall در واقع ترکیبی از این دو کنترل را داراست. شما می توانید برای ر??تن به یک نقطه ، آنجا را دوبار پشت سر هم لمس کنید و همچنین با یکبار لمس بر روی دشمنان به سمتشان نشانه روید ، البته شما همیشه آنالوگ ها را در کنار خود خواهید داشت! برای مثال شما می توانید برای حرکت به یک نقطه آن را دوبار لمس کرده و در هنگام حرکت می توانید با آنالوگ ها هر جا را که خواستید نشانه بروید و تیر بزنید. این به این معنی است ک شما می توانید که بر یک کار تمرکز بیشتری داشته باشید . مثلا در بازیهایی که ??قط از یکی از این دو نوع کنترل پشتیبانی می کنند وقتی که می خواهید به یکجا بدوید و سپس پشت سر خود را نگاه کنید و تیر بزنید ، احتمالا با مشکل مواجه می شوید . ولی اینکار در DX: The Fall ??وق العاده است.

تعدادی دکمه مجازی نیز دور ص??حه را احاطه کرده اند که به شما اجازه می دهد که مثلا شلیک کنید و یا بنشینید و بایستید ، نارنجک پرتاب کنید و کاور بگیرید . به طور کل کنترل و HUD در DX: The Fall به نوعی در هم آمیختگی چندین کنترل لمسی اند که قبلا در بازی ها به کار ر??ته است.

همانطور که می دانید ، بن ساکسون (شخصیت اصلی) مانند بسیاری از کاراکتر های جهان Deus Ex ، با ماشین های مکانیکی در آمیخته(!) شده که به او قدرت های خارق العاده ای می دهد ، همینطور که بازی میکنید ، شما می توانید توانایی های او را آپگرید کنید و توانایی های بیشتری به او بدهید . شما می توانید بن را هر جوری که دوست دارید درست کنید (آپگرید کنید) شما می توانید او را به یک قاتل خاموش و بی صدا و یا یک مردی که ??قط میخواهد به جنگ برود و از دشمن نمی ترسد تبدیل کنید . 32.jpg همان طور که قبل از انتشار بازی انتظار می ر??ت،گرا??یک DX TF یک گامی بزرگ از سوی استدیو سازنده ی آن است.می توان گ??ت یکی از باشکوه ترین بخش های TF به طراحی هنری و تم مخصوص آن مربوط می شود.همان تم زرد رنگ مایل به نارنجی.این تم با شما سخن می گوید.سخنی که گاهی به سیاهی شب های DX نیز، بی شباهت نیست.همان طور که به خاطر دارید،DX،یک بیان مستقیم داشت.یعنی بیان تمام ??ساد های سیاسی و مذهبی.(برای مثال بخشی از مراحل DX به طور کامل حذ?? شد و دلیلش هم بیان کردن چهره ی کاخ س??ید در طی یک مرحله بود،و دستور حذ?? شدن آن از سوی دولت آمریکا صادر شد!)این عنوان چهره ی اصلی سیاستمداران و ثروت مندان را بیان می کند و از اهدا?? آن ها سخن می گوید.این تم ،یک تم به خصوص است که ممکن است بسیاری روی خوش به آن نشان ندهند.اما DX،از همان اول بر روی بیان کردن ت??اوت های شخصیت های به ظاهر بزگ،تمرکز داشت .همان طور که می دانید این موارد ذکر شده در بسیاری موارد برای شرکت سازنده گران تمام شد.حتی همانطور که دیدم،این تم در نسخه ی دوم و حتی HR به مراتب کمتر شده بود،اما باز هم (به مراتب کمتر)وجود داشت.به طور کلی،صحبت کردن درمورد DX،بدون تم با شکوهش،غیر ممکن است.هر چند این تم در اولین نسخه با سایر موارد ت??اوت داشت.علاوه بر کمتر شدن مبحث های سیاسی و مذهبی در HR،تم کلی DX به آبی مایل به سیاه دلالت می کرد،اما چیزی که در HR شاهد آن بودیم،یک تم طلایی رنگ(زرد مایل به نارنجی)بود.به مانند HR،سازندگان Deus Ex: The Fall به تم کلی محیط طلایی رنگ و??ا دار بوده اند.این یک ترکیب هنری عالی است و با گرا??یک ??نی خوب،ترکیب شده است تا شاهد یک بنچمارک دیگر در گرا??یک عناوین FPS پلت??رم های همراه باشیم.البته درخشش این جلوه های بصری باشکوه را باید روی دیوایس های High End تجربه کرد و انتظار می رود که دارندگان دیوایس های قدیمی (تر)،نتوانند تجربه چندان جالبی و با ??ریم ریت بالا(و ثابت) داشته باشند.موتوری که سازندگان برای ساخت این عنوان در نظر گر??ته اند، Unity Engine می باشد.همانطور که می دانید،این موتور در سال های اخیر به مراتب معرو?? تر و پرکاربرد تر از گذشته شده و یکی از مزایای آن هم ساپورت کردن دیوایس های متعدد می باشد. 26-300x250.jpg 27-300x250.jpg 30-300x250.jpg

 

خوشبختانه سازندگان توانسته اند به خروجی خوبی دست یابند.از شخصیت قهرمان بازی گر??ته تا تمامی تکسچر ها همگی در حد بسیار عالی ای قرار دارند.کی??یت با??ت های محیط در مقایسه با بسیاری از عناوین FPS موبایل حر?? های بسیاری برای گ??تن دارد.شایسته نیست که TF را با بازی های FPS اکشن محور پلت??رم های همراه مقایسه کنیم،زیرا اولا هسته ی اصلی گیم پلی TF بر مبنای مخ??ی کاری چیده شده است،در حالی که سری عناوین شوتری با تم اکشن مثل MC (یا اصلا آخرین نسخه ی آن یعنی MC4)صر??ا یک بازی شوتر اکشن محور است و هیچ کدام از المان های نقش آ??رینی سری DX در آن گنجانده نشده.به طور کلی مقایسه این دوبازی ،یعنی مقایسه دو سبک مت??اوت و در این بین سری MC به طور کلی از یک اتمس??ر کاملا مت??اوت نسبت به DX بهره مند است و بسیاری از المان هایی که باعث محبوب شدن سری MC شده است،از ??رانچایز سالانه COD قرض گر??ته شده است.البته بنده هم چندین بار تأکید کرده ام که ذهنیت ما تا کنون از گیملا??ت،صر??ا یک ناشر بزرگ بوده است که بسیاری از المان های مو??ق بازی های بزرگ را در تایتل های سالانه خود پیاده کرده است.(البته نه به صورت مو??ق)وجود المان های مخ??ی کاری در TF باعث شده که تم کلی آن با سایر شوتر ها ??رق اساسی داشته باشد،پس بهتر است ??علا از مقایسه کردن این عنوان،با هر FPS همراهی (در اندروید،iOS)دست نگه داریم.جزییات و تنوع لوکیشن ها بسیار عالی است،اما همچنان یکسری موارد نیاز به رشد دارد.برای مثال چهره ی دشمنان و همچنین موشن کپچر و هوش مصنوعی آنها.NPC ها نیز به طور کلی نیاز به تحول دارند.چه mo cap هایشان،چه با??ت و چهره. بخشی از سخنان سایت GamesBeat درمورد این عنوان: The Fall سریع و روان بر رو نسل چهارم آیپد اجرا می شود و کاهش ??ریم ریت به طور قابل ملاحظه در آن دیده نمی شود.محیط ها پر جزئیات هستند،به خصوص خیابان های Panama City که با تابش نور بر آنها ،بیشتر جلوه می کنند.مدل های شخصیت ها چندان جذاب نیستند و متأس??انه The Fall به مانند HR در بخش انیمیشن مشکلاتی دارد.اما همچنان TF یک بازی با ارزش است. همچنین در اینجا به جملاتی از Matt Bertz عزیز (از سایت Game Informer) اشاره می کنیم: If Square Enix hopes to grow this brand further on mobile devices, it needs to find a suitable first-person control scheme or bite the bullet and support a gamepad. The technical feat of getting a game of this pedigree up and running on iOS is impressive. Without competent combat, however, all that work is for naught.

بدون شک،یکی دیگر از ??اکتور هایی اضا??ه شدنش باعث تاثیر گذار تر شدن اتمس??ر Deus Ex: The Fall شده است،soundtrack های آن است که توسط آهنگ ساز مشهور آمریکایی یعنی Mark Morgan ساخته شده است.همچنین این آهنگساز،در بخش موسیقی RPG های ا??سانه ای،نظیر Fallout و Fallout 2 و از همه مهم تر Deus Ex: Human Revolution نیز soundtrack های طولانی ای را ساخته است که در جو کلی بازی تأثیر به سزایی داشته است. 33.jpg DX :TF را می توان عنوانی مت??اوت در ژانر FPS در صنعت موبایل گیمینگ دانست و باید اعترا?? کرد که N-Fusion و Eidos Montreal نهایت تلاش خود را کرده اند تا TF نسبت به همه ی عناوین در این سبک متمایز باشد. از طر??ی حضور جدی یکی دیگر از ناشر های مطرح صنعت گیم , یعنی Square Enix باعث شده که انتظار ما از TF بالا برود و همچنین انتظار عناوین قوی تری را از این ناشر داشته باشیم . در سال های آینده قطعا ناشر های بزرگ گام های بزرگی در بخش موبایل گیمینگ خواهند برداشت ، به طوری که خودمان از مقایسه کردن پیشر??ت های ip بزرگ متعجب شویم . نمرات: گرا??یک: ۸٫۸

صدا گزاری: ۹٫۲

داستان: ۷

گیم پلی: ۹ نمره ی کلی: ۸٫۵ نکات مثبت:سیستم customization عالی،تا حد زیادی و??ا دار به HR، آپگرید کردن توانایی ها ، soundtrackهای زیبا و ا??کت های با کی??یت ، یکی از پروژه های نسبتا موق با Unity که در عناوین بزرگ اندروید کم تر دیده شده بود . نکات من??ی: واکنش نه چندان جالب دشمنان،سیستم کنترل در اویل ممکن است چندان جالب نباشد اما در طی بازی به آن عادت می کنید ، در نسخه ی اولیه crash های متعدد دیده شده ،بخش داستانی بازی چیزی حدود ۶ ساعت است که برای یک عنوان با المان های RPG نسنجیده به نظر می رسد .

 

androidkade

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...