رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
chia

وقت دور ریختن قرص های ویتامین برای افراد سالم؟

پست های پیشنهاد شده

ارسال شده در (ویرایش شده)

[h=2]وقت دور ریختن قرص های ویتامین برای ا??راد سالم؟ می پردازیم تاثیر ازدواج بر ??شار خون و کش?? صد ها سیاره[/h] تردیدها در باره قرص ویتامین

 

140124121545_vitamins_eyewire_304x171_eyewire_nocredit.jpg

 

سالهاست که خیلی از مردم قرص های ویتامین مصر?? می کنند با این ??رض که برای سلامتی شان م??ید است. تا چند سال قبل ??رض خیلی از متخصصان هم همین بود.

در تازه ترین موضع گیری در این باره یک هیات با ن??وذ پزشکی در آمریکا می گوید که شاید مصر?? آنها کار درستی نباشد.

به گ??ته "کارگروه خدمات پیشگیری" متشکل از پزشکان، پرستاران و دانشمندان، شواهد نشان می دهد که خوردن این قرص ها برای کسانی که وضع سلامتی خوبی دارند و از لحاظ مواد لازم بدن کمبود خاصی ندارند، ??کر خوبی نیست.

این مساله به خصوص وقتی صادق است که آن را برای جلوگیری از بیماری قلبی و یا سرطان مصر?? می کنید.

راهنمایی های این گروه در نشریه گزارش های پزشکی داخلی چاپ شده است.

الیسون سیلوتسکی استادیار مهمان در دانشگاه جورج واشنگتن می گوید: "به نظر من واقعا مهم است که مردم یک رژیم غذایی سالم و متوازن را دنبال کنند، شامل میوه و سبزیجات و سایر مواد غذایی که حاوی ویتامین ها و مواد معدنی هستند. توصیه های تازه ای که این گروه در مورد مصر?? یا عدم مصر?? ویتامین ها کرده، مشخصا برای ا??راد سالم است که هیچ گونه کمبودی در زمینه مغذی ها ندارند. برای کسانی که کمبود مغذی دارند، یا باردار هستند یا با خطرات دیگر روبرو هستند، این توصیه ها صدق نمی کند."

دکتر مایکل لا ??وره از اعضای هیات رئیسه این گروه گ??ته است که مصر?? قرص های ویتامین متکی بر شواهد علمی نیست.

او گ??ت که درحال حاضر ارزیابی زیان ها یا ??واید مصر?? قرص های ویتامین برای جلوگیری از سرطان یا بیماری قلبی عملی نیست چون شواهد علمی کا??ی وجود ندارد.

البته به گ??ته او دو استثنا هست.

اینکه شواهد علمی کا??ی وجود دارد دایر بر اینکه مصر?? آنتی اکسیدان های بتا کاروتین و ویتامین ای برای بیماری قلبی یا سرطان بی ??ایده است.

و شواهدی هم هست دایر بر این که بتا کاروتین می تواند خطر سرطان ریه را در میان کسانی که نسبت به این بیماری آسیب پذیرترند، مثل سیگاری ها، ا??زایش دهد.

عموم مردم همچنان بر این تصور هستند که قرص های ویتامین برای سلامتی خوب است.

خانم سیلوتسکی می گوید: "بخش مهمی از این تصور بر این ایده استوار است که می دانیم اگر به اندازه کا??ی از این ویتامین ها به بدن ما نرسد با مشکلات جسمی روبرو خواهیم شد، یعنی کمبود ویتامین به عوارض من??ی در بدن منجر می شود. و این تصور درست است، ما به ویتامین نیاز داریم اما اگر آن را به اندازه کا??ی از رژیم غذایی روزانه به دست آوریم نیازی به قرص های مکمل نخواهیم داشت."

در ماه دسامبر سه مطالعه که در نشریه گزارش های پزشکی داخلی چاپ شده بود ارزش مولتی ویتامین ها و سایر قرص های ویتامین در جلوگیری از بیماری را زیر سوال می برد.

نشریه گزارش های پزشکی داخلی در آن زمان در سرمقاله ای نوشت: پیام این مطالعات این است که بیشتر قرص های ویتامین مانع بیماری های مزمن یا مرگ نمی شوند و مصر?? آنها قابل توجیه نیست و بهتر است از آنها پرهیز شود.

تاثیر ازدواج بر ??شار خون

 

140110162227_heartrate304_pa.jpg

 

مطالعه ای که در نشریه "هایپرتنشن" یا همان ??شار خون چاپ شده حاکیست که ازدواج ممکن است در نگه داشتن ??شار خون در حد سالم موثر باشد.

این مطالعه طی دو سال به روی ۳۲۵ ن??ر توسط محققان دانشکده پزشکی هاروارد انجام شد.

از داوطلبان که نیمی از آنها ازدواج کرده بودند خواسته شد یک رژیم غذایی خیلی س??ت و سخت را رعایت کنند و تجهیزاتی برای نظارت بر ??شار خون آنها در طول روز بر بدنشان نصب شد.

میزان ??شار خون در شبانه روز معمولا یک روند مشخص را طی می کند، به طوری که در طول روز به تدریج بالا می رود و شب ها ا??ت می کند.

نویسندگان مطالعه می گویند که ا??ت حداقل ده درصدی ??شار سیستولیک – نمره بالایی در دستگاه ??شار – در ساعات شب جزو این روند است.

اما اگر این ا??ت مشاهده نشود می تواند نشانه مشکلات قلب و عروق و خطر بالاتر مرگ باشد.

احتمال ا??ت طبیعی ??شار خون در شب برای کسانی که ازدواج کرده بودند – به خصوص مردان – خیلی محتمل تر بود تا کسانی که مجرد بودند.

این حتی با احتساب موقعیت اجتماعی، سن، رژیم غذایی و شاخص وزن بدن صادق بود.

اما علت چیست؟ محققان می گویند ازدواج به عنوان راهی برای تقویت وضع اجتماعی می تواند باعث سلامت بیشتر جسمی و روحی باشد.

همزمان تحقیقات دیگری نشان می دهد که خطر ا??تادن و آسیب دیدگی جدی برای ا??راد مسن تری که داروهای ??شار خون مصر?? می کنند بیشتر است.

محققان آمریکایی پنج هزار داوطلب ۷۰ ساله به بالا را طی سه سال زیر نظر گر??تند و دریا??تند که خطر آسیب دیدگی در اثر ا??تادن مثل شکستگی لگن برای کسانی که داروهای ??شار خون می خورند ۳۰ تا ۴۰ درصد بیشتر است.

اکثریتی از ا??راد مسن مبتلا به ??شار خون هستند و داروهای ضد??شار از جمله متداول ترین داروها در آمریکاست.

این داروها باعث کاهش خطر سکته مغزی و بیماری قلبی می شود اما به گ??ته محققان در بیمارستان نیو هیون-ییل که این مطالعه را انجام داده اند این کاهش معادل ا??زایش خطر جراحات جدی در اثر ا??تادن است.

محققان همچنین گ??تند که علت ممکن است تاثیر بعضی از این داروها بر میزان هوشیاری یا ا??ت ??شار خون در زمانی باشد که ا??راد از جایشان بلند می شوند.

کش?? صدها سیاره تازه

 

120221173842_exo_planet_304x171_bbc.jpg

 

تیمی از اخترشناسان آمریکایی با تحلیل یک تلسکوپ ??ضایی ۷۱۵ سیاره جدید را ورای منظومه شمسی شناسایی کرده است.

این رقمی خیره کننده است.

چرا که در دو دهه ای که بشر توانایی شناسایی سیارات به اصطلاح خارجی یعنی آنهایی که در اطرا?? سایر ستارگان غیر از خورشید می گردند را پیدا کرده، ??قط هزار کره کش?? شده بود.

این ۷۱۵ سیاره که با کمک رصدهای تلسکوپ ??ضایی کپلر شناسایی شده اند حول ۳۰۵ ستاره می گردند.

اکثریت قریب به ات??اق آنها، یعنی ۹۵ درصدشان، کوچکتر از نپتون هستند که از نظر قطر چهار برابر زمین است.

چهار عدد از آنها کمتر از دو برابر و نیم زمین هستند و در مدارهای به اصطلاح قابل سکونت می گردند. مدار قابل سکونت جایی است که امکان وجود آب به شکل مایع در آن وجود دارد. نه خیلی داغ نه خیلی سرد.

اینکه آیا این سیارات حاوی آب باشند هنوز معلوم نیست. چون این سیارات صدها سال نوری از ما ??اصله دارند و بنابراین امکان مشاهده مستقیم آنها و بررسی شان وجود ندارد.

در واقع منجمان وجود آنها را با تکنیک های مختل?? استنباط می کنند.

تلسکوپ ??ضایی کپلر در سال ۲۰۰۹ با هزینه ۶۰۰ میلیون دلار در ??ضا قرار داده شد. ماموریت آن ارزیابی تعداد احتمالی سیارات هم اندازه زمین در کهکشان راه شیری بود.

اما سال گذشته به خاطر نقص مکانیزهای نشانه گیری از کار ا??تاد.

با این حال اطلاعاتی که در طول سال های ??عالیت جمع آوری کرده عظیم است و تحلیل و بررسی آنها هنوز کامل نشده است.

 


ویرایش شده توسط chia
تصحیح

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...