رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
iman0013

چند نکته در مورد تندر 90 جدید

پست های پیشنهاد شده

در حالی که مردم ایران از نوسانات سینوسی تولید و بازار خودرو به تب??? و???تاب ا??تاده ???اند آن طر?? آب???ها نسل جدید رنو لوگان یا همان تندر???90 خودمان مدتی است به بازار عرضه شده و از زمین تا آسمان نسبت به آنچه ما به عنوان محصولی از رنو سوار می???شویم ت??اوت دارد .

3702.jpg

 

چند ه??ته??? ای است که ورود قطعات تندر90 و مگان برای جان گر??تن دوباره خطوط تولید این دو خودرو سرعت گر??ته و به نظر می??? رسد طی ماه???ای آینده و به خصوص شب عید شاهد عرضه گسترده تندر90 به بازار خواهیم بود اما در حالی که ما همچنان چشم به راه تولید لوگان(تندر90) سال 2004 هستیم ، لوگان به دومین پله از زندگی ???اش قدم گذاشته. سال 2012 زمانی که نسل جدید سدان اقتصادی رنو و داچیا معر??ی شد امید داشتیم برای اولین بار یک محصول خارجی همزمان با جهان در ایران نیز به مرحله جدید زندگی اش قدم بگذارد تا مردم ایران برای اولین بار شاخ در آوردن را تجربه کنند اما پیمان کارگر ؛ مدیر رنو پارس و حا??ظ منا??ع این شرکت ??رانسوی در ایران سال گذشته آب پاکی را روی دست مردم ریخت و گ??ت که نسل جدید لوگان به ایران نمی??? آید اما در عوض مدل های ??یس لی??ت این خودرو توسط ایران??? خودرو و پارس خودرو به بازار عرضه می??? شوند . پارس??? خودرویی??? ها مدل پارس??? تندر را به بازار عرضه کردند و ایران خودرو نیز به قول خودش اولین تندر 90 اتوماتیک جهان را روانه بازار ایران کرد. حال در این بین تنها سهم ایران??? خودرو از جراحی صورت تندر90 باقی مانده تا ??یس??? لی??تی که در سال 2008 روی نسل اول این خودرو در اروپا انجام شده را در سال 2014 میلادی شاید به تولید برساند! داستان آنقدر ها هم شیرین نیست که تمایل به شنیدنش داشته باشید پس شما را به مطالعه هر آنچه باید در مورد نسل جدید تندر 90 بدانید دعوت می??? کنیم : ما ایرانی‌ها تنها لوگا ن را با یک موتور 1.6 لیتری 105 اسب بخاری می‌شناسیم در حالی که برای نسل جدید سه موتور جدید نیز معر??ی شده‌اند . معرو??‌ترین آن‌ها ??قط 0.9 لیتر حجم دارد اما با بهره‌گیری از توربوشارژر و سه سیلندر حداکثر قدرتش به 90 اسب بخار می‌رسد . پیشرانه 1.2 لیتری بنزینی با قابلیت بهره‌گیری از سوخت LPG نیز برای استقبال بهتر برزیلی‌ها به لوگان اضا??ه شده . موتور جدید آخر نیز 1.5 لیتر حجم دارد که البته دیزلی است . به غیر از این سه موتور لوگان از قلب دیگری است??اده نمی‌کند . گیربکس آن نیز همچنان 5 سرعته دستی است و هنوز گیربکس اتوماتیک به صورت رسمی روی همه مدل‌ها ارئه نشده است . داچیا در نسل اول لوگان از یک محصول هزار مشتق گر??ته بود ! از ون گر??ته تا وانت اما لوگان جدید یکی‌یکدانه رنو و داچیا خواهد بود . ون های داچیا مدل‌های Lodgy و Dokker هستند .البته رنو در سال 2013 از نسخه MCV یا ون لوگان نیز برای برخی بازار ها در نمایشگاه ژنو رونمایی کرد . طراحی لوگان جدید مانند نسل قبل در مرکز تحقیقات رنو ??رانسه انجام شده است . این خودرو با برند رنو دسامبر سال 2013 در برزیل رونمایی شد . در ترکیه نیز لوگان به عنوان نسل سوم رنو سمبل از اوایل سال 2013 به بازار معر??ی شده است . لوگان پروژه ای 4 ساله برای شرکت رنو بود که از سال 1999 پس از خرید کمپانی داچیا رومانی در سال 1998 کلید خورد و پروژه نهایی در ژوئن 2004 معر??ی شد . سال 2008 نخستین تغییرچهره این خودرو به بازار معر??ی شد و بعد از 8 سال که دیگر لوگان در همه بازار ها معرو?? شده بود سال 2012 در نمایشگاه پاریس رونمایی شد . عکس‌های رسمی این خودرو در سپتامبر همان سال منتشر شد. این بار دیگر لوگان پرچم‌دار محصولات داچیا نبود بلکه دماغه آن کاملا مشابه برادر هاچ‌بکش یعنی ساندرو طراحی شده بود . در نسل قبل رنو ابتدا اعلام کرد لوگان 5هزار‌یورویی خواهد بود اما در نهایت قیمت نسخه پایه آن به حدود 6 هزار یورو رسید . در نسل جدید داچیا در سایت رسمی‌اش قیمت پایه این خودرو را 6.890 یورو(با در نظر گر??تن همه مالیات ها) اعلام کرده است . البته در مدل پایه سپر همرنگ بدنه نیست و از بسیاری از امکانات بهره نمی‌برد . نسل قبل لوگان در 8 کشور و 9 کارخان هبه تولید می‌رسید اما نسل جدید تا اینجای کار برای تولید در کشور های رومانی ، مراکش ، ترکیه و برزیل برنامه‌ریزی شده است . 5- طول ، عرض و ارت??اع نسل جدید لوگان به ترتیب 4346×1733×1517 هستند که کاهش در ارت??اع و عرض را نشان می‌دهند اما طول آن حدود 10 سانتیمتر ا??زایش یا??ته است . ??اصله بین دو محور نیز تقریبا ثابت مانده است . برای ا??زایش توانایی‌ها داچیا و رنو سعی کرده‌اند تا حد ممکن وزن را کاهش دهند که در نهایت مو??ق شده‌اند وزن خالص مدل پایه را از 1090 کیلوگرم به 1049 کیلوگرم برسانند. ??ول ترین مدل نیز وزنش به 1260 کیلوگرم می‌رسد که نسبت به نسل قبل حدود 100 کیلوگرم سبک‌تر است ! اگر مالک تندر90 باشید به خودروهایی که قابلیت نصب کروز کنترل ، نمایشگر و جی‌پی‌اس ، کیسه‌های هوای جانبی و ... را دارند حسودی می‌کنید اما در نسل جدید همه این امکانات به صورت استاندارد برای لوگان ??راهم شده‌اند .نمایشگر 7 اینچی با قابلیت نصب GPS بعد از ون Lodgy برای تندر 90 نیز ارائه شد . کروز کنترل ، سنسور‌های پارک ، کیسه‌های هوای جانبی ، سیستم کنترل پایداری ESP نیز در ??هرست آپشن‌های رسمی این خودرو به چشم می خورند . رنو بالاخره خساست را کنار گذاشته و یکی از آپشن‌های مدرنش را نیز در کنار امکانات جدید به لوگان داده است . این آپشن کلید Eco است که روی برخی مدل‌های لوگان نصب شده و با ??شردن آن تعویض دنده‌ها بالاتر از دور موتور 4000 امکان‌پذیر نخواهد بود و به این ترتیب مصر?? سوخت خودرو کاهش چشم‌گیری پیدا می‌کند . مصر?? موتور 1.2 لیتری 75 اسب بخار به 5.9 لیتر در 100 کیلومتر می‌رسد و پیشران هسه سیلندر 0.9 لیتری نیز تنها 5.1 لیتر در 100 کیلومتر می‌سوزاند. در حالت Eco مصر?? ترکیبی به 3.8 لیتر و آلایندگی از 120 گرم در هر کیلومتر به 99 گرم می‌رسد ! آپشن Eco به همراه دو گانه سوز شدن موتور با LPG حدود 750 یورو به قیمت خودرو اضا??ه می‌کند. آن‌هایی که از طراحی ساده ، متریال خشک و بی کی??یت تندر 90 و خیلی چیز های دیگر شاکی بودند مطمئنا عاشق طراحی داخلی لوگان جدید می‌شوند . این‌جا دیگر خبری از یک طرح اقتصادی نیست . حاشیه سازی های کرومی دریچه‌های کولر و بخش یاز داشبورد را در بر می‌گیرند . طراحی داخلی با 4 تریم ( شامل ترکیب رنگ داشبورد و روکش صندلی ها) به مشتریان قابل عرضه است . خودرو خودرو نیز در 7 رنگ عرضه می‌شود که دو عدد آن‌ها معمولی و 5 عدد متالیک هستند . لوگان در عمده بازار‌ها در سه تیپ عرضه می‌شود . در تیپ اول سپر همرنگ بدنه نیست ولی ??رمان بر خلا?? تندر90 E0 خودمان هیدرولیک است . موتور آن نیز از نوع 1.2 لیتری است . در تیپ دوم کلید Eco ، پخش CD رنگ متالیک ، سیستم تهویه مطبوع و مه شکن اضا??ه می‌شوند . در تیپ ??ول نیز همه امکانات به علاوه موتور 0.9 لیتری توربو 90 اسب بخاری قابل س??ارش هستند . قیمت ??ول‌ترین مدل با موتور بنزینی به حدود 9 هزار یورو و با موتور دیزلی به حدود 10.3 هزار یورو می‌رسد . یکی دیگر از مشکلات تندر90 کمبود تجهیزات جانبی و آپشن برای نصب روی خودرو است . در مدل جدید خود داچیا ورنو دست به کار شده‌اند و تجهیزات جانبی استانداری را به مشتریان عرضه می‌کنند . باربند ، نورگیر بالای شیشه‌های جانبی ، زه محا??ظ پایین درب‌ها ، گل پخش‌کن ، قاب مه‌شکن جلو ، پایه نگهدارنده موبایل ، موکت با کی??یت ک?? اتاق و توری نگهدارنده صندوق بار بخشی از این آپشن ها هستند.برای بدنه هم ترک‌ها روی رنو سمبل چند بادی‌کیت نصب کرده‌اند که در همه کشور‌های جهان قابل ارائه است .

 

 

5os7r48h4665alwhpb9.jpg

 

jwsdehwugfnf8hupxgqn.jpg

 

iranjib

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...