رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
saeed kratos

بیوگرافی گروه coldplay

پست های پیشنهاد شده

[ATTACH=CONFIG]7608[/ATTACH]

اهل کشور لندن، انگلستان

سبک‌هاآلترناتیو راک، بریت پاپ، پیانو راک، ایندی راک

مدت کار ۱۹۹۸-اکنون

 

[ATTACH=CONFIG]7609[/ATTACH]

 

کلدپلی (به انگلیسی: Coldplay) یک گروه آلترناتیو راکبریتانیایی است که در سال ۱۹۹۶ در لندن شکل گر??ته است. تا کنون بیش از ۵۰ میلیون نسخه از آلبوم‌های این گروه به ??روش ر??ته‌است

[ATTACH=CONFIG]7610[/ATTACH]

 

در سپتامبر ۱۹۹۶، کریس مارتین و جانی باکلند در کالج دانشگاهی لندن با هم آشنا شدند. آنان با هم یک گروه موسیقی به نام «پکتورالز» تشکیل دادند. بعدها، گای بریمن که همکلاسی‌شان بود نیز به آن گروه اضا??ه‌شد. در سال ۱۹۹۷ گروه به «ستاره دریایی» تغییر نام داد و در باشگاه‌های کوچک بخش کامدن در لندن برای خوانندگان محلی می‌نواخت مارتین، ??یل هاروی، دوست دوران مدرسه‌اش که آن زمان دانشجوی رشته کلاسیسم در دانشگاه آکس??ورد بود را هم به عنوان مدیر برنامه وارد گروه کرد. اکنون اعضای کلدپلی او را عضو پنجم گروه خود می‌دانند. هنگامی که ویل چمپیون به عنوان نوازنده پرکاشن به گروه پیوست، کلدپلی کامل شد. چمپیون که در کودکی نواختن پیانو، گیتار، گیتار باس و ??لوت را یاد گر??ته‌بود، با وجود نداشتن تجربه قبلی به سرعت نواختن درام را نیز یاد گر??ت. آنان در پایان نام ک??لدپلی را برای گروه خود برگزیدند. این نام را تیم کرامپتون، یک دانشجوی بومی که این نام را روی گروه خود گذاشته بود، پیشنهاد داد. در سال ۱۹۹۷، مارتین با تیم رایس-آکسلی آشنا شد. در تعطیلاتی که مارتین و رایس-آکسلی در دهکده ویرجینیا واتر با هم می‌گذراندند، قرار گذاشتند هر کدام آهنگ‌های ساخته خود را با پیانو بزنند. مارتین که رایس-آکسلی را با استعداد دیده‌بود، از او خواست تا به عنوان نوازنده کیبورد به کلدپلی بپیوندد، اما او به دلیل آن که خود گروه کین را داشت، نپذیر??ت. این مساله باعث شد که ن??رات گروه‌های کلدپلی و کین (که هر دو چهارن??ره بودند) بی‌تغییر بمانند

در سال ۱۹۹۸، کلدپلی ۵۰۰ نسخه از آلبوم تل??یقی امنیت را منشر کرد. بیشتر نسخه‌های این آلبوم‌ها به دوستان و شرکت‌های ناشر موسیقی داده‌شد و تنها حدود ۵۰ نسخه برای ??روش باقی ماند. کلدپلی در دسامبر همان سال با شرکت ??ی‌یرس پاندا قراردادی امضا کرد. پس از آن مجموعه‌ای با ۳ آهنگ با نام برادران و خواهران منتشر کردند. این آهنگ‌ها تنها ظر?? ۴ روز در ??وریه ۱۹۹۹ ضبط شده‌بود.

در بهار ۱۹۹۹، کلدپلی پس از شرکت در آزمون، با پارلو??ون قراردادی برای ۵ آلبوم بست. پس از نخستین اجرایشان در جشنواره گلستونبری، برای ضبط سومین مجموعه اثر خود با نام آن اتاق آبی اقدام کردند. در ماه اکتبر ۵۰۰۰ نسخه از آن اتاق آبی برای ??روش گذاشته‌شد و آهنگ بزرگ‌تر قوی‌تر از رادیو وان بی‌بی‌سی پخش شد. مراحل ضبط آن اتاق آبی بی‌نظم بود. مارتین ویل چمپیون را از گروه اخراج کرد و دوباره از او خواست تا بازگردد و خود به خاطر این اشتباهش دائم‌الخمر شده‌بود. سرانجام، اعضای کلدپلی برای سالم نگه‌داشتن گروه قوانینی را برای همه‌شان بین خود وضع کردند: نخست این که در کلدپلی دموکراسی حاکم است و سود به تساوی بین‌شان تقسیم خواهد شد، مانند گروه‌های یوتو و آر.ای.ام.؛ دوم این که هر کس مواد مخدر مصر?? کند از گروه اخراج خواهدشد

[ATTACH=CONFIG]7611[/ATTACH]

 

چترهای نجات (۲۰۰۱-۱۹۹۹)

 

در مارچ ۱۹۹۹، کلدپلی کارش را روی آلبوم آغازینش (چترهای نجات) آغاز کرد. این آلبوم به تهیه‌کنندگی کن نلسون در استودیو راکس??یلدولز ضبط شد. کلدپلی در تور کارلینگ (که در آن ترانه‌های منشرنشده اجرا می‌شد) هم شرکت کرد. همچنین میتوان این آلبوم را ورود یک گروه موسیقی بزرگ به دنیای موسیقی دانست.آهنگ(زرد)yellowچنان مو??ق شد که کلدپلی توانست خود را رقیبی برای گروه هایی مثل یوتو(u2)بسازد.

هجومی از خون به مغز (۲۰۰۴-۲۰۰۱)

 

 

آهنگ (ساعت ها)Clocksآهنگ اول این آلبوم کلدپلی را بزرگ تر از قبل نشان داد.این آهنگ مو??ق به دریا??ت بهترین آهنگ سال از گرمی شد.اما ??قط این آهنگ از این آلبود بزرگ نبود! آهنگ هایی مثل:دانشمند و در جای خودم و آمستردام.

آلبوم ایکس‌وایگرگ (۲۰۰۶-۲۰۰۴)

 

آلبوم X&Y در June ۲۰۰۵ وارد بازار شد، این آلبوم با ۸٫۳ میلیون نسخه ??روش آنقدر اهمیت داشت که با تاخیری که در انتشار آن وجود آمد باعث شد تا قیمت سهام شرکت موزیک EMI کاهش پیدا کند.ترانه اصلی این آلبوم با نام «Speed of Sound» رتبه اول را ۲۸ کشور به دست آورد و دومین ترانه سریعترین پرو??روش را به دست آورد.

آلبوم زنده‌باد زندگی (۲۰۰۹-۲۰۰۶)

 

در ژوئن سال ۲۰۰۸ کلدپلی آلبوم Viva La Vida به معنی زنده باد زندگی را منتشر کرد. تبلیغات این آلبوم از مدتی قبل و با پخش ترانهٔ Violet Hill به معنی تپه‌های بن??ش شروع شده بود. این آلبوم همانطور که از اسمش بر می‌آید رگه‌هایی از آهنگ‌های اسپانیایی یا همان هیسپنیک را دارا است و به گ??ت خود کریس مارتین ایده ساخت آن در توری که گروه در اسپانیا و آمریکای لاتین برگزار کرد، شکل گر??ت. این آلبوم از آلبوم‌های قبلی کلدپلی که خودشان با نام سه گانه از آن یاد می‌کنند مت??اوت است.

آلبوم مایلو زایلوتو (۲۰۱۱-۲۰۰۹)

 

و سرانجام در ۲۴ اکتبر ۲۰۱۱ آلبوم Mylo Xyloto به بازار عرضه شد و بلا??اصله به صدر آلبوم پر??روش ۱۸ کشور رسید . این آلبوم شامل ۱۴ آهنگ بوده و با آهنگ بیکلامی همنام با آلبوم شروع می شود. برای آهنگهای Paradise و Every Teardrop Is a Waterfall و Charlie Brownموزیک ویدیو ساخته شده است.

 

[ATTACH=CONFIG]7612[/ATTACH]

 

 

شکایت جو ستریانی از کلدپلی

 

در دسامبر سال ۲۰۰۸ جو ستریانی، رسما از گروه کلدپلی به اتهام سرقت آثار هنری شکایت کرد. ستریانی مدعی شد کلدپلی در قطعهٔ «Viva La Vida» که در آخرین آلبوم این گروه(با همین نام) منتشر شده، بدون کسب اجازه، از قسمت عمده‌ای از بخش اصلی اثر بدون کلام سال ۲۰۰۴ او به نام «If I Could Fly» است??اده کرده‌است.

جو ستریانی در حالی درخواست دریا??ت خسارت معنوی و مادی را مطرح کرده‌است که کلدپلی برای آهنگ «Viva La Vida» نامزد دریا??ت گرمی بهترین محصول ضبط شدهٔ سال و بهترین آهنگ سال شده‌است. این قطعه پس از انتشار، در بسیاری از نقاط جهان به صدر جدول‌های موسیقی راه یا??ت و شرکت اپل از آن برای تبلیغ پخش کننده موسیقی آی‌پاد است??اده می‌کند

[ATTACH=CONFIG]7613[/ATTACH]

 

سبک موسیقی

 

سبک موسیقی کلدپلی را آلترناتیو راک می‌دانند و آنان را با ج?? بوکلی و اویسس مقایسه می‌کنند. کریس مارتین، خوانندهٔ اصلی گروه سبک گروه را راک سنگ‌آهک (به انگلیسی: limestone rock) نامیده است. واژگان ترانه‌های مارتین را، همانند اندرو مونتگومری از گروه جنیوا، ??مینیستی می‌دانند.موسیقی این گروه "عمیق و اندیشه‌ناک"، "رمانتیک غمگین" و "آیینه احساسات اعضای آن" نیز نامیده شده‌است.

آل‌میوزیک نوای نخستین آلبوم استودیویی گروه، چترنجات را "پاپ دارای ملودی همراه با صدای گیتار نامنظم و پرکاشن تازیانه‌ای" و با "تاریکی لطی?? و شالودهٔ هنری" ارزیابی کرده‌است. در نقدی که بر آلبوم حمله‌ای از خون به مغز نوشته شده، آهنگ‌ها با "یک ملودی توپ??ر و اندوهناک" و "رازی نوظهور" تلقی شده‌است. موسیقی آلبوم ایکس و وای "بازتاب تردیدها، ترس‌ها، امیدها و عشق‌های کریس مارتین" خوانده شده‌است

 

[ATTACH=CONFIG]7614[/ATTACH]

 

 

آلبوم‌ها

[TABLE=class: wikitable]

[TR]

[/TR]

[TR]

[TD]۲۰۰۰[/TD]

[TD]چترهای نجات[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]۲۰۰۲[/TD]

[TD]یورشی از خون به سر[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]۲۰۰۵[/TD]

[TD]اکس اند وای[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]۲۰۰۸[/TD]

[TD]زنده باد زندگی با مرگ و همه دوستانش[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]۲۰۱۱[/TD]

[TD]مایلوزایلوتو[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

[ATTACH=CONFIG]7615[/ATTACH]

 

اعضا

 

کریس مارتین

جانی باکلند

گای بریمن

ویل چمپیون

 

[ATTACH=CONFIG]7616[/ATTACH]

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

او?????????????????????? یه گروه خیلی خوب دیگه ممنون سعید جان:5yt82hl_th:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...